Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hallo

Ik ben sinds een week de trotse eigenaar van een nieuwe Kia Niro.

Maar ik zit met een probleem NL: hoe krijg ik de flitspalen geïnstalleerd in mijn navigatie.

Ik moet nu constant verbonden zijn via mijn mobiel en die moet ik elke keer als ik ga rijden dan eerst verbinden als hotspot.

Dus lijkt het me veel makkelijker als je de camera's er vast in kan zetten (net als bij tomtom/garmin).

Ik heb gelezen dat je dat kunt doen via een usb stik, met een GPX bestand? Waar haal ik dat vandaan, hoe werkt dat?

Heeft iemand hier al ervaring mee?

Dank voor jullie inbreng!:dup: 

Posted

Denk niet dat dit kan via USB.

Beter en makkelijker om een MiFi router te gebruiken met een 2e simkaartje van je provider. Wordt naast de flitspalen meteen de live verkeersinfo in je navigatie gebruikt.

Posted

Tomtom services verbruikt slechts weinig mb’s. Daarnaast is zo’n live verbinding vele male nauwkeuriger en meer up to date dan een bestand dat je upload. Wel of geen mifi router zijn verschillende discussies over. Ik vind het zelf geen moeite om mijn hotspot aan te zetten wanneer ik met de auto op stap ga.

Posted

Yep,hier moet ik chippie777 in volgen.
Ik heb nu wel geen Niro maar een sportage maar werking is hetzelfde alleen kan ik mijn hotspot enkel verbinden als de wagen stilstaat handrem op.
Dat is wel spijtig als ik het is vergeet terug stoppen langs de kant handrem op en verbinden.

Guest Nirofan
Posted

Ik heb de KIA Hotspot app op GSM geinstaleerd. Deze app opent en sluit de hotspot op je GSM automatisch wanneer de GSM via bluetooth wordt gekoppeld of verbroken met de Navi. Erg handig en werkt perfect.

Posted

Dat dacht ik ook, een kleine zoektocht leert dat dit alleen voor android is :(

Kia hotspot Klinkt wel super maar niet voor de  gebruikers :(

Posted

Ik betwijfel of dit op iPhone kan;
de software lijkt op basis van koppeling via BT met een specifiek MAC-adres de Hotspot in te schakelen.
En naar mijn weten staat Apple niet toe dat software van derden dergelijke functies bedient.

Op een iPhone kun je bijv. ook geen SMS versturen via andere apps of SMS laten uitlezen zoals WhatsApp doet bij verificatie.

Posted
Op 31-7-2017 om 20:46 zei Nirofan:

Ik heb de KIA Hotspot app op GSM geinstaleerd. Deze app opent en sluit de hotspot op je GSM automatisch wanneer de GSM via bluetooth wordt gekoppeld of verbroken met de Navi. Erg handig en werkt perfect.

Heb ook de Kia Hotspot app geinstalleerd. Inderdaad, instappen en wegwezen. Nu altijd automatisch TomTom live zonder omkijken!

• Like 1
Posted
Op ‎31‎-‎7‎-‎2017 om 20:46 zei Nirofan:

Inderdaad, heb hem ook al een tijdje :-)

Posted

Het blijft handmatig, maar er zijn manieren om met een iPhone je personal hotspot wat sneller in te schakelen.

Je kunt op verschillende manieren een snelkoppeling maken naar de link om je hotspot in en uit te schakelen. Bijvoorbeeld via de Workflow app. Installeer die App, installeer dan deze Workflow om naar je hotspot instellingen te gaan en neem deze op in je home screen widgets.

Ik ervaar wel dat de Niro niet steeds vanzelf verbinding maakt met de hotspot, ook al laat ik die op mijn iPhone permanent aan staan. Dat moet ik nog zien op te lossen.

Posted

Met die workflow app ga ik eens aan de gang, leuke tip. Voor wat betreft het automatisch koppelen van je iPhone. Mij is dat ook nog nog niet gelukt. Ik moet de hotspot uitzetten en weer aanzetten en dan is bijna direct verbinding. Laat ik de hotspot aan, dan verbindt de kia de volgende keer niet. Niet een heel groot probleem en wie weet gaat het nog makkelijker met de workflow app.

• Thanks 1
Posted

Werkt met mijn Samsung in ieder geval prima:-)

Posted

Werkt ook goed mijn mijn samsung geen probleem super handig :-)

Posted

Leuk die workflow app!

Alleen jammer dat je binnen "Instellingen" bijna niets kunt veranderen.

"Can Workflow change my system settings?

The only system settings that Workflow can modify are your screen brightness and volume.

Workflow can not change settings related to Location Services, Wi-Fi, Bluetooth, Personal Hotspot, Do Not Disturb, Airplane Mode, VPN, etc. because iOS does not offer any APIs for this functionality.

"

:(

Posted
5 uur geleden zei Murcielaygo:

Dat is dus precies de reden dat Kia voor iOS geen Kia Hotspot app KAN uitbrengen...

Maar dat is toch al lang bekend?

Apple is alleen compatible met Apple.

Pas als er een Niro van Apple (gebouwd door Samsung) uitkomt dan kan het wellicht. :no:

• Haha 1
Posted

Apple is meer gesloten dan Android. Gelukkig werkt apple car prima op de Niro sinds de update. Zoals gezegd werkt de hotspot ook, echter de hotspot aanlaten staan heeft bij mij geen zin. Ik moet elke keer de hotspot uit en weer aanzetten. Niet heel veel werk maar zou natuurlijk mooier/beter/handiger zijn wanneer dit niet nodig zou zijn. De genoemde mifi routers zijn hier een oplossing voor en blijkbaar hebben de androids hier geen last van. (Althans ik heb er hier niets over gelezen)

Posted

Met een iphone moet je simpelweg even de hotspot uit en aan zetten en dat maakt de radio verbinding. Erg frustrerend maarja, tis niet anders... Werkt iig zo bij mij optima.

Posted
3 uur geleden zei chippie777:

Ik moet elke keer de hotspot uit en weer aanzetten. 

Maar daar gaat het toch om? Dat wil je toch niet?

Posted
Zojuist zei Derrek:

Maar daar gaat het toch om? Dat wil je toch niet?

Nee dat wil ik zeker niet, maar het is 3 seconden werk... Dat zijn de concessies van een Appel. Koop dan een Peer en je kunt alles open zetten en vrij gebruiken. Ik vind persoonlijk de aanschaf van een MiFi voor 3 seconden werk en de errug, heel errug matige online functies van de navigatie, niet waard.

Posted

Eerlijk gezegd ben ik dit ni

1 minuut geleden zei Tzeunis:

Ik vind persoonlijk de aanschaf van een MiFi voor 3 seconden werk en de errug, heel errug matige online functies van de navigatie, niet waard.

Eerlijk gezegd ben ik dat nu juist niet met je eens. Dat de kaarten van Here bij de nieuwste updates al oud zijn, dat klopt en is ergerlijk, maar juist de file informatie die je met TomTom live middels Internet binnenkrijgt evenals flitscontroles, de laatste poi's en dergelijke maakt het navigatiesysteem mijns inziens nog enigszins zinvol. Jammer dat er dan weer geen GPRS in zit zoals TomTom zelf doet.

Natuurlijk is het allemaal persoonlijk, maar ik heb meer dan 25 jaar gewerkt in de grafische industrie (daar waar Apple groot is geworden) en heb zoveel narigheid met die dingen meegemaakt dat ik er nooit zelf een zal kopen. Ik ben toch al niet gecharmeerd van marketing gestuurde bedrijven want als je maar heel veel geld steekt in marketing en veel roept dat een product het beste is en nooit problemen geeft, dan gaan de meesten het vanzelf geloven.

Van de andere kant zijn zij die het geloven er misschien wel gelukkig mee.

Posted

Ik heb Apple en blijf bij Apple, juist om het gesloten systeem en het feit dat het "gewoon werkt" met mijn Mac.

Met Android werkt het aankoppelen op Hotspot blijkbaar ook niet altijd, anders zou die Kia-app niet nodig zijn...