BarneyRubble Geplaatst 25 Augustus, 2018 Topic Starter Geplaatst 25 Augustus, 2018 (aangepast) 5 uren geleden, Brat Pit zei: Als je dat van die bestandsnamen niet kunt volgen, is het verstandig om de updates bij de dealer halen. De bestanden stonden op een Russische site (soort wetransfer) waar ze na 10 dagen automatisch verdwenen. De bestandsnaam staat in bovengenoemde handleiding: Kia_iAVN_Software_2018_2.zip Dat bestand zul je nergens meer vinden. Maar verander je de ***2 in een ***3.zip Dan zie je ineens dat je dat bestand in Korea kunt downloaden. Ik ga dat niet doen omdat ik niet weet wat de consequenties zijn. Ik begrijp het tot een bepaald punt, een Zip file moet je uitpakken, dan krijg je de inhoud te zien, dit kunnen mappen met bestandsnamen zijn en zit er misschien dus een handleiding bij, als je bedoelt dat er in die handleiding namen van bestanden staan dan is het me duidelijk. En mocht je toch dat bestand willen downloaden dan gebruik je toch een goeie VPN die geen logbestanden bij houd. 25 Augustus, 2018 aangepast door Eric-H Quote
surfingjohn Geplaatst 27 Augustus, 2018 Geplaatst 27 Augustus, 2018 Afgelopen 10 jaar met Ford's en Nissan's gereden, nog nooit meegemaakt dat er een gratis update was bij deze merken, altijd jaarlijks zwaar betalen voor een update, dat ook niet gedaan, aangezien deze kaarten dus vaak verouderde gegevens bevatten. Tja volgens mij zijn er bijzonder weinig merken die voor hun navigatie gratis en up to date kaarten leveren. Google Maps en Waze zijn uitstekende alternatieven en die gebruik ik dus, laat de Niro navigatie voor wat het is. 1 Quote
Arieman Geplaatst 28 Augustus, 2018 Geplaatst 28 Augustus, 2018 Op 22-6-2018 om 20:07, Ron Penguin zei: Vorige week kleine beurt gehad. Voor zover ik weet heb je recht op 1 update per jaar. gedurende 7 jaar. er komt wel elke 2 maanden een nieuwe versie uit werd mij verteld. Dat is nog niet zo lang begreep ik. Maar die krijg je dus niet elke 2 maanden gratis. heb ook voorig week een eerste kleine beurt gedaan met kaart update (hihi) ziet nog steeds de rotonde voor de kia deur die er al meer dan 3 jaar niet meer zit dus update heeft niet zoveel zin als ze twee tot drei jaar achter lopen zonde Quote
BarneyRubble Geplaatst 2 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 2 September, 2018 (aangepast) Heb gisteren en vandaag op weg naar Oostenrijk exact dezelfde instellingen en Routes op mijn ingebouwde navigatie en op mijn externe TomTom Go 6000 navigatie ingesteld, het is meerdere keren voorgekomen dat mijn Externe TomTom go 6000 met de nieuwste live kaartupdate wel de juiste route die ook volgens de wegnummeringen op de anwb wegenkaart gelijk waren heeft genavigeerd terwijl de ingebouwde navigatie ons door allerlei smalle kronkelweggetjes binnen door wilde laten rijden, moet zeggen dat ik blij ben dat ik de externe op het dashboard heb staan met 100% de nieuwste kaarten want kan op dit moment echt niet van de ingebouwde aan. ( en kan nog steeds nket bepalen hoe recent de kaart op de interne navigatie is. 2 September, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Brat Pit Geplaatst 3 September, 2018 Geplaatst 3 September, 2018 9 uren geleden, Eric-H zei: Heb gisteren en vandaag op weg naar Oostenrijk exact dezelfde instellingen en Routes op mijn ingebouwde navigatie en op mijn externe TomTom Go 6000 navigatie ingesteld, het is meerdere keren voorgekomen dat mijn Externe TomTom go 6000 met de nieuwste live kaartupdate wel de juiste route die ook volgens de wegnummeringen op de anwb wegenkaart gelijk waren heeft genavigeerd terwijl de ingebouwde navigatie ons door allerlei smalle kronkelweggetjes binnen door wilde laten rijden, moet zeggen dat ik blij ben dat ik de externe op het dashboard heb staan met 100% de nieuwste kaarten want kan op dit moment echt niet van de ingebouwde aan. ( en kan nog steeds nket bepalen hoe recent de kaart op de interne navigatie is. Hoewel ik het een prima systeem vind, moet ik bij nader inzien ook zeggen dat er hij je af en toe een paar meter korter probeert te laten rijden via een smal weggetje. Dat resulteert soms in een langere rijtijd. Quote
Coen Geplaatst 5 September, 2018 Geplaatst 5 September, 2018 Vind dat navi kaart betrouwbaar moet zijn. Anders moet je steeds blijven controleren of de kaart/aanwijzingen wel kloppen. Bijvoorbeeld in Frankrijk op binnenwegen in juli de max snelheid veranderd van 90 naar 80. Als je dan volgens de navi rijdt wordt dit een dure grap. Daarbij kun je nooit meteen gebruik maken van nieuwe wegen en bestaat gevaar van omrijden. Dus regelmatig updaten is niet alleen wenselijk maar zelfs heel belangrijk. Quote
Specialmade Geplaatst 5 September, 2018 Geplaatst 5 September, 2018 (aangepast) 2 uren geleden, Coen zei: Vind dat navi kaart betrouwbaar moet zijn. Anders moet je steeds blijven controleren of de kaart/aanwijzingen wel kloppen. Bijvoorbeeld in Frankrijk op binnenwegen in juli de max snelheid veranderd van 90 naar 80. Als je dan volgens de navi rijdt wordt dit een dure grap. Daarbij kun je nooit meteen gebruik maken van nieuwe wegen en bestaat gevaar van omrijden. Dus regelmatig updaten is niet alleen wenselijk maar zelfs heel belangrijk. In Frankrijk zijn niet eens alle snelheidsborden al aangepast aan de nieuwe (lagere) snelheid. Daarbij dien je altijd goed zelf op te letten en is niet de navigatie maar verkeersregels en verkeersborden leidend. Ook in Duitsland geeft de navi vaak 100 km/u aan waar de geplaatste borden 70 of 80 km/u aangeven. Tom-Tom gaat hier ook in de fout. De navigatie is een hulpmiddel. Als de navi aangeeft meteen links afslaan en er is geen weg volg je deze aanwijzing toch ook niet op, toch 5 September, 2018 aangepast door Specialmade aanvulling tekst 1 1 Quote
Paul de Niro Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 Heb nu 4000 kilometer met mijn Niro gereden. Tijdens een rit in België met de KIA navi aan kreeg ik plots verkeers informatie. De Niro stelde mij de vraag of ik een omleidingsroute wilde volgen. Ik zag een file bordje in het scherm verschijnen en een rood/zwart lijntje naast mijn route. Ik koos voor het voorgestelde alternatief. Toen tijdens het verder rijden het file bordje en het lijntje weer wegvielen werd mij niet meer gevraagd of ik weer terug wilde naar de oude route, dat was dan wel weer jammer. Met het instellen van de TomTom live services worstel ik regelmatig. De wifi van mijn Iphone en de KIA willen maar geen spontaan contact met elkaar maken. Via Apple Carplay werkt de navi het meest soepel. Mijn auto is van 1 augustus 2018. Bij het rijden van Amsterdam naar Amersfoort viel mij op dat de KIA navi de nieuwe bewegwijzering bij de splitsing A1-A6 en A1-A9 nog steeds niet kent. Quote
PeterSelie Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 10 uren geleden, Paul de Niro zei: Heb nu 4000 kilometer met mijn Niro gereden. Tijdens een rit in België met de KIA navi aan kreeg ik plots verkeers informatie. De Niro stelde mij de vraag of ik een omleidingsroute wilde volgen. Ik zag een file bordje in het scherm verschijnen en een rood/zwart lijntje naast mijn route. Ik koos voor het voorgestelde alternatief. Toen tijdens het verder rijden het file bordje en het lijntje weer wegvielen werd mij niet meer gevraagd of ik weer terug wilde naar de oude route, dat was dan wel weer jammer. Met het instellen van de TomTom live services worstel ik regelmatig. De wifi van mijn Iphone en de KIA willen maar geen spontaan contact met elkaar maken. Via Apple Carplay werkt de navi het meest soepel. Mijn auto is van 1 augustus 2018. Bij het rijden van Amsterdam naar Amersfoort viel mij op dat de KIA navi de nieuwe bewegwijzering bij de splitsing A1-A6 en A1-A9 nog steeds niet kent. Hetzelfde heb ik afgelopen week 3x in Duitsland gehad. Heb die meldingen geannuleerd. Bleek dat de files en wegonderbrekingen aan de andere zijde waren. Quote
Brat Pit Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 Op 3-9-2018 om 01:48, Eric-H zei: Heb gisteren en vandaag op weg naar Oostenrijk exact dezelfde instellingen en Routes op mijn ingebouwde navigatie en op mijn externe TomTom Go 6000 navigatie ingesteld, het is meerdere keren voorgekomen dat mijn Externe TomTom go 6000 met de nieuwste live kaartupdate wel de juiste route die ook volgens de wegnummeringen op de anwb wegenkaart gelijk waren heeft genavigeerd terwijl de ingebouwde navigatie ons door allerlei smalle kronkelweggetjes binnen door wilde laten rijden, moet zeggen dat ik blij ben dat ik de externe op het dashboard heb staan met 100% de nieuwste kaarten want kan op dit moment echt niet van de ingebouwde aan. ( en kan nog steeds nket bepalen hoe recent de kaart op de interne navigatie is. Hoewel ik het een prima systeem vind, moet ik bij nader inzien ook zeggen dat er hij je af en toe een paar meter korter probeert te laten rijden via een smal weggetje. Dat resulteert soms in een langere rijtijd. Quote
HansG Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 Op 5 september 2018 om 15:01, Coen zei: Vind dat navi kaart betrouwbaar moet zijn. Anders moet je steeds blijven controleren of de kaart/aanwijzingen wel kloppen. Bijvoorbeeld in Frankrijk op binnenwegen in juli de max snelheid veranderd van 90 naar 80. Als je dan volgens de navi rijdt wordt dilit een dure grap. Daarbij kun je nooit meteen gebruik maken van nieuwe wegen en bestaat gevaar van omrijden. Dus regelmatig updaten is niet alleen wenselijk maar zelfs heel belangrijk. Naar mijn idee is de Navigatie vooral een hulpmiddel. Niet meer en niet minder. Een navigatie kan nooit 100% up to date zijn. Neem alleen de snelheid. Er zijn in Nederland genoeg wegen waar verschillende snelheden gelden, en met matrixborden boven de weg kan de snelheid aangepast worden. Dan kan je ook niet zomaar op je navigatie vertrouwen en zal je zelf ook op moeten blijven letten. En als je een keer omrijd omdat de nieuwste weg er niet op staat vind ik niet zo erg. Je kent de weg toch niet. En als je de weg wel kent negeer je de navigatie op dat deel van de route. Belangrijkste van de navigatie vind ik dat je komt waar je wezen wilt, de files onderweg aangegeven worden en eventueel een alternatieve route gekozen wordt en dat bij onbekende drukke verkeersknooppunten de te volgen route aangegeven wordt. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 7 September, 2018 Geplaatst 7 September, 2018 2 uren geleden, Brat Pit zei: Hoewel ik het een prima systeem vind, moet ik bij nader inzien ook zeggen dat er hij je af en toe een paar meter korter probeert te laten rijden via een smal weggetje. Dat resulteert soms in een langere rijtijd. Of de file is inmiddels opgelost dat gebeurt namelijk zeer regelmatig. De ervaring leert dat ik zelden de alternatieve route accepteer omdat je dan vaak extra kilometers moet maken en als ik de originele route blijf aanhouden de file meestal geheel of grotendeels is opgelost. Niet alleen in Nederland maar ook in Duitsland en Frankrijk. Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 7 September, 2018 (aangepast) Voor een lange rit zet ik mijn TomTom Go6000 op het dashboard, deze is altijd online via de ingevoerde simkaart, kost me geen data doet de simkaart allemaal zelf, kan zolang het duurt altijd gratis de kaarten updaten doe dit een paar keer per jaar, hij geeft de verkeerssituatie altijd zo direct door, zo melde hij plots op de heenweg in duitsland op een file 600 m voor ons en adviseerde van de snelweg af te gaan, wat denk je komen we na een rit van 10 min weer voor de file de snelweg op, oorzaak van de file was een hevige kettingbotsing 600 meter voor hij abrubt de melding gaf, op dat moment stond de navigatie van de kia hetzelfde ingesteld maar gaf geen kik, ik had hem dan ook niet via de hotspot van mijn mobiel verbonden maar weet bijna zeker dat hij dit niet zo plots had doorgegeven. Zelfs hier in Oostenrijk gaf de Go 6000 door dat er flitspalen stonden, wat denk je, staan er 2 Oostenrijkse wouten met een laser gun, Ook de Kia navie gaf dit niet door natuurlijk. Conclusie bij grotere afstanden neem ik lekker de Go 6000 mee en laat die mooi navigeren. Ik kan trouwens via een app van te voren een route plannen en met de knop verzenden stuurt hij die via internet naar de Go toe zodat zodra ik die aan zet in de Niro staat die verzonden route meteen keurig al ingesteld staat en kan je meteen gaan rijden, geloof me, hier kan geen Kia navigatie aan tippen. 7 September, 2018 aangepast door Eric-H 1 Quote
Brat Pit Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 6 uren geleden, Eric-H zei: Voor een lange rit zet ik mijn TomTom Go6000 op het dashboard, deze is altijd online via de ingevoerde simkaart, kost me geen data doet de simkaart allemaal zelf, kan zolang het duurt altijd gratis de kaarten updaten doe dit een paar keer per jaar, hij geeft de verkeerssituatie altijd zo direct door, zo melde hij plots op de heenweg in duitsland op een file 600 m voor ons en adviseerde van de snelweg af te gaan, wat denk je komen we na een rit van 10 min weer voor de file de snelweg op, oorzaak van de file was een hevige kettingbotsing 600 meter voor hij abrubt de melding gaf, op dat moment stond de navigatie van de kia hetzelfde ingesteld maar gaf geen kik, ik had hem dan ook niet via de hotspot van mijn mobiel verbonden maar weet bijna zeker dat hij dit niet zo plots had doorgegeven. Zelfs hier in Oostenrijk gaf de Go 6000 door dat er flitspalen stonden, wat denk je, staan er 2 Oostenrijkse wouten met een laser gun, Ook de Kia navie gaf dit niet door natuurlijk. Conclusie bij grotere afstanden neem ik lekker de Go 6000 mee en laat die mooi navigeren. Ik kan trouwens via een app van te voren een route plannen en met de knop verzenden stuurt hij die via internet naar de Go toe zodat zodra ik die aan zet in de Niro staat die verzonden route meteen keurig al ingesteld staat en kan je meteen gaan rijden, geloof me, hier kan geen Kia navigatie aan tippen. Zowel KIA als TomTom gebruiken de live services van TomTom. De informatie is hetzelfde. Deze komt al jaren uit het mobiele systeem van onder andere Vodafone. Je moet het natuurlijk wel aanzetten. 1 Quote
Specialmade Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 3 uren geleden, Brat Pit zei: Zowel KIA als TomTom gebruiken de live services van TomTom. De informatie is hetzelfde. Deze komt al jaren uit het mobiele systeem van onder andere Vodafone. Je moet het natuurlijk wel aanzetten. Zeker waar, anders ben je appels met peren aan het vergelijken. Alleen het thuis inplannen van een reis gaat niet met de Kia navigatie. Maar de Kia navigatie rekent de reis erg snel uit zodat ik dit niet als een gemis zie. Ook tussenstops etc is in een mum van tijd geregeld. Quote
Podo44 Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 2 uren geleden, Specialmade zei: Zeker waar, anders ben je appels met peren aan het vergelijken. Alleen het thuis inplannen van een reis gaat niet met de Kia navigatie. Maar de Kia navigatie rekent de reis erg snel uit zodat ik dit niet als een gemis zie. Ook tussenstops etc is in een mum van tijd geregeld. Ik doe dit ook regelmatig en vind het makkelijk werken. 1 Quote
BvE Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 Ja je kan ergens niet mee eens zijn, maar elke standaard auto navigatie is niet up to date, van auto's die ik heb gehad vind ik die van Kia nog niet zo slecht. De kaarten van de ANWB waren vroeger ook niet up to date, maar ik ben altijd op mijn bestemming aangekomen. Dus zeiken helpt echt niet !!!! Quote
gjcvro Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 Alles maar accepteren ook niet Als je de problemen niet benoemd kan niemand ze oplossen. Quote
Brat Pit Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 Van mij had die Kia navigatie er helemaal niet in gehoeven, maar nu ik er 16.000km mee gereden heb ben ik er erg content mee. Voor carplay geldt: geen internet geen navigatie. Dus zet je je auto even uit op een plek zonder internet, dan ben je meteen klaar met navigeren. In het buitenland heb ik dat meerdere malen gehad. Niet echt prettig. Quote
HenkM Geplaatst 8 September, 2018 Geplaatst 8 September, 2018 (aangepast) 3 uren geleden, gjcvro zei: Als je de problemen niet benoemd kan niemand ze oplossen. Helemaal mee eens maar niet iedereen heeft dezelfde problemen of laat ze even zwaar wegen. Vandaar verschil in perceptie. Moet kunnen lijkt me. Het oplossen hiervan is een andere kwestie. Ik denk dat de prioriteiten van de auto fabrikanten niet zwaarwegend op het navigatie systemen liggen. Zelfs "premium" merken laten hier steken vallen. De gebruikte technieken zijn ingekocht tegen (uiteraard) zo laag mogelijke prijs. Hierdoor kunnen de echte navigatie boeren een voorsprong houden op de auto bouwers (geef ze eens ongelijk). Het ondersteunen van CarPlay en android auto is al een stap maar de data afhankelijkheid is hier weer een mogelijk nadeel. Een volledig up to date autonoom navi systeem (wat bv thuis via wifi zelf zijn updates installeert) zal er in de toekomst zeker komen (maar nu nog effe niet). De techniek is er echter wel, mijn navi is immers in staat (om thuis) via wifi data op te halen (nu de software nog). 8 September, 2018 aangepast door HenkM Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 September, 2018 Op 8-9-2018 om 10:57, Specialmade zei: Zeker waar, anders ben je appels met peren aan het vergelijken. Alleen het thuis inplannen van een reis gaat niet met de Kia navigatie. Maar de Kia navigatie rekent de reis erg snel uit zodat ik dit niet als een gemis zie. Ook tussenstops etc is in een mum van tijd Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 September, 2018 (aangepast) Even wat anders, ik merk dat Kia services met mijn S7 keurig verbonden blijft. De Dealer heeft deze schijnbaar geactiveerd ( heb de hele reis op de Go6000 gereden met ingebouwd internet via een simkaart ) hoelang blijft deze Kia service geactiveerd? , soms lees je de eerste 3 maanden of lees je 1 jaar met een jaar verlenging na de jaarlijkse onderhoudsbeurt beurt ? Ben benieuwd of het idd zo'n 20MB per dag gebruikt want dat is tegenwoordig niets meer. 9 September, 2018 aangepast door Eric-H Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 September, 2018 Topic Starter Geplaatst 9 September, 2018 13 uren geleden, Brat Pit zei: Van mij had die Kia navigatie er helemaal niet in gehoeven, maar nu ik er 16.000km mee gereden heb ben ik er erg content mee. Voor carplay geldt: geen internet geen navigatie. Dus zet je je auto even uit op een plek zonder internet, dan ben je meteen klaar met navigeren. In het buitenland heb ik dat meerdere malen gehad. Niet echt prettig. Had je dan op dat moment ook geen bereik met je 4G neem ik aan ? Quote
Toonvkr Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 Autofabrikanten willen naar zelfrijdende auto's gaan. Lijkt me wel dan wel net zo slim om een up to date navigatie systeem te hebben, immers als die auto de weg niet kent, komt hij ook niet zelfstandig op het eindpunt. Of is dit te logisch gedacht? Wat betreft de Tomtom services en andere systemen die melding doen van files, opstoppingen en vervolgens nieuwe routes voorstellen; hier heb ik meer last dan plezier van gehad tijdens de rit door Frankrijk en Spanje. Gelukkig kan je nog kiezen, biedt Niro de mogelijkheid op de i te drukken, waardoor je nog wat extra informatie krijgt, maar te vaak bleek er niets aan de hand te zijn, of maakten wijzelf net de verkeerde keuze (wel of niet de voorgestelde route nemen). Als er ergens wegwerkzaamheden zijn op een 120 km wegvak, en je mag daar drie km max 70 rijden, wordt er al voorgesteld een afrit te nemen en via 80 km wegen iets te omzeilen. Quote
Specialmade Geplaatst 9 September, 2018 Geplaatst 9 September, 2018 2 uren geleden, Toonvkr zei: Autofabrikanten willen naar zelfrijdende auto's gaan. Lijkt me wel dan wel net zo slim om een up to date navigatie systeem te hebben, immers als die auto de weg niet kent, komt hij ook niet zelfstandig op het eindpunt. Of is dit te logisch gedacht? Wat betreft de Tomtom services en andere systemen die melding doen van files, opstoppingen en vervolgens nieuwe routes voorstellen; hier heb ik meer last dan plezier van gehad tijdens de rit door Frankrijk en Spanje. Gelukkig kan je nog kiezen, biedt Niro de mogelijkheid op de i te drukken, waardoor je nog wat extra informatie krijgt, maar te vaak bleek er niets aan de hand te zijn, of maakten wijzelf net de verkeerde keuze (wel of niet de voorgestelde route nemen). Als er ergens wegwerkzaamheden zijn op een 120 km wegvak, en je mag daar drie km max 70 rijden, wordt er al voorgesteld een afrit te nemen en via 80 km wegen iets te omzeilen. Dat is precies de reden dat ik meestal de voorgestelde route afwijs en gewoon de originele route blijf aanhouden. Zoals reeds eerder aangegeven is de file dan meestal geheel of grotendeels opgelost voordat ik daar ben. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.