BarneyRubble Geplaatst 14 Juli, 2018 Geplaatst 14 Juli, 2018 Mijne is van eergisteren, 13 Juli, bij de betreffende website geen terugroepactie aangegeven, kan misschien zijn omdat hij slechts 2 dagen op kenteken staat, ik houd het in de gaten, maar super tof dat je dit meteen meldt hier, Toppie !!! Quote
Luca68 Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 De onze is van 18-04-18 en geen melding van terugroepactie geregistreerd.Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Quote
BarneyRubble Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 (aangepast) Vrijdag 13 Juli. Geen recall ( ondanks de datum ) 25 Juli, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Ron Penguin Geplaatst 25 Juli, 2018 Geplaatst 25 Juli, 2018 september 2016, wel recall. Gaat hier om first edition. Quote
Hen E Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 12 uren geleden, Paulpega zei: Nov 17 geen recall Waarschijnlijk al een MJ2018. Quote
Roland2017 Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Mijn Niro krijgt volgende week zijn eerste beurt. Okt 2017 geen recall. Ga het toch wel ff bij de dealer aankaarten. Quote
Roland2017 Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Net bericht gehad van de dealer. Zij nemen dit mee met het onderhoudsbeurt Quote
Willem58 Geplaatst 26 Juli, 2018 Geplaatst 26 Juli, 2018 Een recall ( terugroepactie / productverbetering ) op een bepaald model wil niet zeggen dat alle voertuigen van dit model hiervoor in aanmerking komen. Het kan in een bepaalde chassisnummer reeks zitten maar ook in een bepaalde serie onderdelen. Niet alle auto's uit een bepaalde reeks hebben dezelfde soort onderdelen. Kan een productie wijziging bij een toeleverancier zijn of de autofabrikant betrekt de onderdelen bij verschillende toeleveranciers. Bijvoorbeeld dynamo's. Deze worden geleverd door bijvoorbeeld Bosch maar kunnen ook door Mitsubishi en Magnetti Marelli geleverd worden. ( Zijn willekeurige voorbeelden ) dit om leveranciers tegen elkaar uit te spelen, de kosten laag te houden en bevoorrading te garanderen. Wat als ze maar één leverancier hebben en deze komt in de problemen? De melding bij de RDW is een verplichting naar de leverancier van de auto en in deze melding worden niet de specifieke voertuigen genoemd. De dealer kan dit wel zien. Quote
Toonvkr Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Vandaag de brief gekregen van Kia Nederland dat ik contact moet opnemen met de dealer voor het maken van een afspraak. Ze bieden hun excuses aan. Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Ik heb de brief vandaag ook binnen gekregen. Maar vandaag of morgen even bellen om een afspraak te maken. Hij is gisteren net geweest voor het vervangen van mijn diffuser onder garantie. Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Ben er net achter gekomen dat tot en met 04-07-2018 de terugroep actie's gelden. Vanaf 05-07-2018 geen meldingen meer op de RDW Site. Mijn Niro is van 13-07-2018 en zou dus geen brief mogen krijgen volgens de RDW. Quote
SimonV Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geen terugroep na 5/7 klopt niet in mijn geval. Mijn Niro is 9/6 geregistreerd en op de RDW site staat de auto niet geregistreerd voor een terugroep actie. Quote
BarneyRubble Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 (aangepast) 1 uur terug, SimonV zei: Geen terugroep na 5/7 klopt niet in mijn geval. Mijn Niro is 9/6 geregistreerd en op de RDW site staat de auto niet geregistreerd voor een terugroep Bedoelde eigenlijk dat na 05-07-2018 er sowieso geen terugroepactie is, daarvoor zal het per maand afhankelijk zijn. 7 Augustus, 2018 aangepast door Eric-H Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Heb ondertussen een afspraak gemaakt bij mijn dealer. Kia Nederland schijft dat controle in 1 uur gedaan kan zijn, mijn dealer zegt dat ze dit niet gaan redden in een uur naar hun ervaring (hebben er al 1 gedaan) Ze kijken liever goed maar hebben dan wel meer tijd nodig. Ik kan er ook niet op wachten volgens mij dealer. Heb maar een auto gehuurd voor die dag en zet hem er wel 's morgens vroeg neer en haal hem dan wel weer op aan het einde van de middag als hij klaar is en niet lekt / gerepareerd moet worden. Mocht hij wel gerepareerd moeten worden dan is het volgens mijn dealer een redelijke klus wat niet zo 1,2,3 klaar is. Volgens Kia Nederland heb ik dan recht op gratis vervangend vervoer voor de duur van de reparatie. Quote
Roland2017 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Bij mijn Niro is dit meegenomen tijdens z'n eerste beurt. Ik heb m'n auto s'morgens gebracht en rond 16.00u kon ik hem weer ophalen. Ook software updates zijn uitgevoerd. Ik kan er weer 15000km tegen aan. Quote
gjcvro Geplaatst 7 Augustus, 2018 Geplaatst 7 Augustus, 2018 Rdw gaf niets aan, maar bij de beurt afgelopen week is er wel iets meer gedaan, en alle updates uitgevoerd. Merk verder weinig verschil, en de navigatie vertoond ook nog steeds hetzelfde stomme gedrag. Quote
Jake Geplaatst 8 Augustus, 2018 Geplaatst 8 Augustus, 2018 Gisteren 7 aug. een brief ontvangen over mijn Niro (okt. '17) In de brief werd uitgelegd dat de HCA (Hybrid Clutch Actuator) een inwendige lekkage kan hebben. Ik zou voor verdere info en afspraak tot kosteloze reparatie bij mijn dealer terecht kunnen. De dealer wist echter nog van niets! Dealer moest eerst navraag doen en belde mij daarna terug voor een afspraak. Er moesten ook eerst nog onderdelen besteld worden. Prima interne communicatie Kia! Quote
Roland2017 Geplaatst 8 Augustus, 2018 Geplaatst 8 Augustus, 2018 Bij mijn Dealer (Durmi Alkmaar) stond het al op de to do list Quote
HansG Geplaatst 10 Augustus, 2018 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Inmiddels ook een brief gehad. Mijn vrouw had hem bijna weggegooid om dat ze dacht dat het reclame was Ik begrijp de manier van communiceren niet zo goed. Anno 2018 met een brief? Quote
Gast CeedDriver Geplaatst 10 Augustus, 2018 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Inmiddels door mijn dealer terug gebeld. De tijd die ze nodig hebben voor de controle blijkt toch mee te vallen. Afspraak is nu verplaatst naar de zaterdag er voor en kan er op wachten. Controle staat 1 uur voor maar misschien zijn ze zelf binnen het uur klaar vertelde ze mij (even los van het fijt of hij goed is of dat er toch dingen vervangen moeten worden). Nou ja toch netjes dat ze mij als nog even belde om te vragen wat ik wilde, wachten of afspraak laten staan een een huurauto. Heb gekozen voor afspraak verplaatsen en wachten, scheelt mij weer een huurauto huren En nu maar hopen dat hij goed is en niet lekt want dan mag hij wel blijven staan en ben ik hem waarschijnlijk even kwijt. We wachten het af....... Quote
Hanz99 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Geplaatst 10 Augustus, 2018 Registratiedatum 15 juni 2018 maar geen brief ontvangen Quote
PeterD Geplaatst 11 Augustus, 2018 Geplaatst 11 Augustus, 2018 N.a.v. dit draadje op de RDW website gekeken. Wel terugroepactie, maar geen brief ontvangen. Komt misschien omdat ik over 2 weken een oliebeurt heb gepland. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.