Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Mooi, dank voor alle suggesties. Dat wrappen gaat wel lukken, denk ik. Alleen nog een kleur uitzoeken. Wordt mss zwart, weet alleen nog niet of dat mat of glanzend wordt.

Geplaatst

Ben het met je eens Lip, dat het bij de ene kleur mooier combineert dan bij een andere. Ik vond het bij donkerblauw niet heel mooi. Bij zwart en grijs juist weer wel. Ik denk dat rood inderdaad een beetje gaat vloeken met die blauwe accenten. Moet zeggen dat ik het bij mijn zwarte erg netjes vind. Plus vind het ook wel leuk dat je hieraan kunt zien dat het een elektrische auto is :)

betreffende energieverbruik: Zojuist over de snelweg naar m'n werk gereden. 40 km gereden, incl. stukken 110 km/h en stukken in de file. gemiddeld 18 kwh/100km. Was iets van 5 graden buiten. Als ik dit doorreken kom ik op ruim 350 km op een volle accu. 

En dan kom ik op m'n werk en dan komen collegae naar me toe met; heb je dat gezien op televisie? Van die dure Jaguar I-pace... betaal je 85k voor een jaguar, gaat 'ie maar 90 km/hr en kun je er slechts 250 km mee rijden... Gaat die van jou ook maar 90 km/hr???

Men is jaloers... prima! :P

Geplaatst

Goedemorgen, ik heb het forum gevonden via google, leuk dat er al een plek is voor (toekomstige) rijders van de e-Niro. Ook ik heb 1 in de lease besteld. Ik  rij nu in een 308 SW. het was lang wikken in wegen vooral om het feit dat ik de trekhaak straks ga missen. Ik heb 1 in het zwart besteld met verder geen opties. Levering is eind maart. Wordt allemaal een nieuwe ervaring voor me. Tijdens mijn zoektocht maar informatie over de auto kwam ik Bjørn zijn pagina op youtube tegen en dat heeft me verder overtuigd. Ik heb de Kona ook gereden maar die was voor ons te klein. Ook naar de model 3 gekeken maar de long range is mij te duur in de maand en de kofferbakopening niet handig, wie weet over een aantal jaar de model Y.

Geplaatst
2 minuten geleden, korsowito zei:

Tijdens mijn zoektocht maar informatie over de auto kwam ik Bjørn zijn pagina op youtube tegen en dat heeft me verder overtuigd. Ik heb de Kona ook gereden maar die was voor ons te klein. Ook naar de model 3 gekeken maar de long range is mij te duur in de maand en de kofferbakopening niet handig, wie weet over een aantal jaar de model Y.

exact hetzelfde gehad.

Ioniq gereden. prima auto, te kleine range. VW golf hetzelfde.

Kona gereden, prima auto, maar vooral op de achterbank te klein voor een gezin. plus lange levertijden. Ik kreeg er één aageboden omdat er een afzegging was, maar kon wel even 3000 euro extra betalen, bovenop de nieuwprijs, omdat 'iedereen die auto wil'. Dat ging me te ver.

Zoë en leaf en BMW i3 zijn niet mijn type auto.

Heb getwijfeld over de Model 3. Vind dit een leuke auto, met goede range, iets minder ruimte dan de e-Niro denk ik, maar goede eigenschappen en een vernieuwend interieur, maar de vanafprijs was het me niet waard, zeker niet als je wat opties wil zoals dat autonoom rijden etc.

Geplaatst
25 minuten geleden, Geronimo81 zei:

Heb getwijfeld over de Model 3. Vind dit een leuke auto, met goede range, iets minder ruimte dan de e-Niro denk ik, maar goede eigenschappen en een vernieuwend interieur, maar de vanafprijs was het me niet waard, zeker niet als je wat opties wil zoals dat autonoom rijden etc.

En de afwerking van de Model 3 is wel heel veel slechter (slordiger) dan de Niro.

Geplaatst
28 minuten geleden, Geronimo81 zei:

Leuk om dat zo te lezen. Ik heb ook getwijfeld of ik model 3 zou kiezen, maar ben nu toch wel heel tevreden dat ik dat niet gedaan heb. De afwerking laat idd nogal eens te wensen over, maar wat ik belangrijker vind is dat er nérgens knopjes voor zijn (nou, het raam dan mss). Alles gaat via het touchscreen wat ik niet eens zo mooi vind; véél te groot in verhouding. Dat is niet handig en zelfs onveilig. Wil je onderweg iets doen, radio bijvoorbeeld, dan kan dat niet snel op het gevoel. Je moet goed kijken waar je je vingers op dat scherm neerzet. Nee, da’s nix. Zeker niet voor mijn vrouw, die behoorlijk a-technisch is. Ik weet nu al dat ze daar flink op zou vl****....

Geplaatst
1 uur terug, Geronimo81 zei:

Men is jaloers... prima! :P

Ja mooi is dat, dan weet je dat je een goede keuze gemaakt hebt! :smileys-car-driving-695389:

Geplaatst
1 hour ago, Geronimo81 said:

exact hetzelfde gehad.

Ioniq gereden. prima auto, te kleine range. VW golf hetzelfde.

Kona gereden, prima auto, maar vooral op de achterbank te klein voor een gezin. plus lange levertijden. Ik kreeg er één aageboden omdat er een afzegging was, maar kon wel even 3000 euro extra betalen, bovenop de nieuwprijs, omdat 'iedereen die auto wil'. Dat ging me te ver.

Zoë en leaf en BMW i3 zijn niet mijn type auto.

precies... de Model 3 is een leuke, ben ook van de innovatie en mooie schermen enzo.. wat dat betreft mis ik dat wel een beetje in de e-Niro. Een grotere scherm voor de navi en info had ik wel mooi gevonden bijv.

Geplaatst
38 minutes ago, Hippe lip said:

Leuk om dat zo te lezen. Ik heb ook getwijfeld of ik model 3 zou kiezen, maar ben nu toch wel heel tevreden dat ik dat niet gedaan heb. De afwerking laat idd nogal eens te wensen over, maar wat ik belangrijker vind is dat er nérgens knopjes voor zijn (nou, het raam dan mss). Alles gaat via het touchscreen wat ik niet eens zo mooi vind; véél te groot in verhouding. Dat is niet handig en zelfs onveilig. Wil je onderweg iets doen, radio bijvoorbeeld, dan kan dat niet snel op het gevoel. Je moet goed kijken waar je je vingers op dat scherm neerzet. Nee, da’s nix. Zeker niet voor mijn vrouw, die behoorlijk a-technisch is. Ik weet nu al dat ze daar flink op zou vl****....

hahahah. Dat had ik ook met de Peugeot voordat ik em had besteld, daar heb je ook maar 1 knop voor de radio en verder wat op het stuur.. verder staat alles op het scherm... het went snel moet ik zeggen... Ben wel blij dat de e-Niro een dash heeft. Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het ons zal afgaan met het laden. Zullen we ons eraan gaan irriteren omdat het te lang duurt? Kortom, ik denk dat het gebrek aan een netwerk van soort van superchargers een minpunt KAN zijn. On the other hand... in NL zal dat niet zo'n probleem zijn. Fastned is de boel aan het uitbreiden en te upgraden, dus voor lange reizen moet dat kunnen. Men moet gewoon door gaan hebben dat het anders rijden is en ook dat als je gaat laden dat je niet voor 100% hoeft te laden. gewoon genoeg om op je bestemming te komen want die laatste 20% gaat best traag...

Geplaatst
57 minutes ago, Hippe lip said:

Ja mooi is dat, dan weet je dat je een goede keuze gemaakt hebt! :smileys-car-driving-695389:

hij heeft zeker de goede keus gemaakt!

Geplaatst
2 hours ago, Geronimo81 said:

En dan kom ik op m'n werk en dan komen collegae naar me toe met; heb je dat gezien op televisie? Van die dure Jaguar I-pace... betaal je 85k voor een jaguar, gaat 'ie maar 90 km/hr en kun je er slechts 250 km mee rijden... Gaat die van jou ook maar 90 km/hr???

Waar was dit? dit heb ik gemist.. wat is er aan de hand met de i-Pace?

Geplaatst
1 uur terug, korsowito zei:

Waar ik wel benieuwd naar ben is hoe het ons zal afgaan met het laden. 

Ik denk dat dat heel erg af zal hangen van je gebruik. Rij je nooit meer dan +- 300 km op een dag dan zul je snel wennen aan het feit dat de auto altijd klaar staat voor gebruik, zonder je periodieke gang naar de pomp.

Rij je meer op een dag, dan zul je daar wel je reis op aan moeten passen., de een kan dat beter dan de ander.

Geplaatst

Mijn niro geeft aan 700 km, maar bij 600 begint hij te piepen dat ik moet tanken.. Niet te vergelijken, ook niet de tesla met de niro. En alles staat of valt met hoe je er mee rijdt.

Ik heb een dag gereden met een elektrische motorfiets, het eerste stuk over dijkjes en kleine wegen. Riant 70 km gereden met 35/40% Accu. De terugweg naar huis over de snelweg, 40km was bijna te veel voor de overige 60%, ik kwam thuis met nog 4% accu en een motor die duidelijk werd afgeknepen om alles te sparen.

Geplaatst
23 minutes ago, gjcvro said:

Ik denk dat dat heel erg af zal hangen van je gebruik. Rij je nooit meer dan +- 300 km op een dag dan zul je snel wennen aan het feit dat de auto altijd klaar staat voor gebruik, zonder je periodieke gang naar de pomp.

Rij je meer op een dag, dan zul je daar wel je reis op aan moeten passen., de een kan dat beter dan de ander.

true... zo vaak gaan we dat niet doen dus de meeste van de tijd zullen we thuis laden. Als we wat verder moeten zal die naar 100% geladen worden maar normaal zal die op 80% max blijven

Geplaatst (aangepast)
56 minuten geleden, Sigmasailor zei:

https://cleantechnica.com/2019/01/06/50-ways-to-slow-the-electric-vehicle-revolution/ 

Zoiets; het is niet te geloven wat er allemaal bedacht wordt om maar zo lang mogelijk met plofauto's te blijven rondrijden.

Tis wel een mooi stukje. Als je ‘t omdraait heb je dus een hoop voordelen op een rijtje. ;-)

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Zo, net mijn gemodificeerde Outlander laadkabel in gebruik genomen. Losse nieuwe female type 2 steker gekocht en in het weekeinde aan de oude kabel gemaakt. Gelukkig via zoon een 'krimptang' kunnen lenen om de aders aan de steker te bevestigen. (aluminium hulsjes) Net in de lader op werk geprikt en laden maar. Kan deze op werk in de lader blijven zitten.

Kan de originele mee in de auto, daar kun je onderweg eventueel 32A mee laden.

Geplaatst

Hee goed plan. Had nieuwe eigenaar van de Outlander hem niet nodig?

Adereindhulsjes (Scrabble!) is de juiste technische term voor die hulsjes. Goed gedaan!

Wat kost zo'n losse type 2 stekker nu los?

Geplaatst
16 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Hee goed plan. Had nieuwe eigenaar van de Outlander hem niet nodig?

Adereindhulsjes (Scrabble!) is de juiste technische term voor die hulsjes. Goed gedaan!

Wat kost zo'n losse type 2 stekker nu los?

ik heb er € 80,00 incl btw voor betaald, ex btw € 66,12  Stekker type 2 female

Nieuwe eigenaar was waarschijnlijk handelaar. En die kabel heb ik toen zelf gekocht, in 2013 a 300 euro. Ga ik niet weggeven :no: Officiële 'thuislaadkabel' heb ik wel ingeleverd.

Kabels zijn trouwens tegenwoordig wat goedkoper, ook al omdat er meer gebruikt/gemaakt worden dan in 2013.

Let wel even op de weerstand van 680 Ohm tussen de PP aansluiting en de aarde. Moest even googlen waar die aan moest. Had een draadje over ;-) (dan beperkt ie het laden tot 16A)

Geplaatst

Blijft veel geld voor zo'n los stekkertje. Mennekes heeft dat goed voor elkaar. Ik heb destijds ook een losse kabel (zat er toen inderdaad niet bij) gekocht voor zo'n 300 euro. Die heb ik netjes meegeleverd (verkocht aan particulier). Voor mijn Leaf heb ik deze: Mooie blauwe gekocht (toen nog 225 euro). Rolt mooi vanzelf op en kan mooi achter de voorstoel slapen. Ik ga die ook in Niro een plekje geven.

Geplaatst
30 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Blijft veel geld voor zo'n los stekkertje. Mennekes heeft dat goed voor elkaar.

klopt, voor 7 staafjes aluminium en een beetje plastic.......

Geplaatst

Kia e-Niro bij 150 Klikkerdeklik

Netjes overigens: laat vermogen van 37 kW zien of net geen 250 Wh/km. De aanwijzing bij de GOM zegt niet veel omdat je niet weet hoe lang die al meeloopt.

Geplaatst

Ik dacht dat de LKAS en LFA het niet meer zouden doen boven 130km/h? Dacht dat ergens te hebben gelezen. Maar zijn beiden groen..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...