Ga naar inhoud

e-Niro - Levertijden en bestellingen


Sigmasailor
Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

10 uur geleden, zei Morpheus2022:

Daar had ik het ook over 😉

Volgens mij valt deze nog ruim binnen de subsidie grens.

Nee, de prijs die onder de subsidie prijs moet blijven is de fiscale waarde en die is op dit moment 45350 euro voor de DynamicPlusLine. Deze had dus niet meer gegaan onder de subsidie regels. 

DinamicLine kan wel. Deze kost 42850 euro. En kan je nog net een kleurtje kiezen en een trekhaak. Maar zoals gezegd is de subsidiepot leeg. Januari weer maar dan een subsidie van 2950 euro. 

Ik heb mijn DynamicPlusLine begin maart besteld en bleef toen met kleurtje net onder de 45K.

Link naar reactie
Delen op andere sites


34 minuten geleden, zei Prednas:

Nee, de prijs die onder de subsidie prijs moet blijven is de fiscale waarde en die is op dit moment 45350 euro voor de DynamicPlusLine. Deze had dus niet meer gegaan onder de subsidie regels. 

DinamicLine kan wel. Deze kost 42850 euro. En kan je nog net een kleurtje kiezen en een trekhaak. Maar zoals gezegd is de subsidiepot leeg. Januari weer maar dan een subsidie van 2950 euro. 

Ik heb mijn DynamicPlusLine begin maart besteld en bleef toen met kleurtje net onder de 45K.

Al zicht op een leverdatum toevallig? Hier dezelfde bestelling namelijk. Deze week de dealer gesproken, maar deze kon nog geen datum geven. Einde van de maand mocht ik bellen, misschien dat ze dan meer wisten.🤞🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, zei ObiWanKanobi:

Al zicht op een leverdatum toevallig? Hier dezelfde bestelling namelijk. Deze week de dealer gesproken, maar deze kon nog geen datum geven. Einde van de maand mocht ik bellen, misschien dat ze dan meer wisten.🤞🏼

Ok ben benieuwd. Laat ff wat weten. Bij mij houden ze het op begin september. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei Prednas:

Ok ben benieuwd. Laat ff wat weten. Bij mij houden ze het op begin september. 

 

2 uur geleden, zei ObiWanKanobi:

Al zicht op een leverdatum toevallig? Hier dezelfde bestelling namelijk. Deze week de dealer gesproken, maar deze kon nog geen datum geven. Einde van de maand mocht ik bellen, misschien dat ze dan meer wisten.🤞🏼

Ik ben ook benieuwd. Heb 12 april ook de EV DynamicPlusline besteld. Eerste voorspelling was ook september.  En heb de HUD afgewezen wil gewoon met de mooie geluidsinstallatie....daarna geen andere datum meer vernomen....Ben beniewd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 hour ago, eizo1965 said:

 

Ik ben ook benieuwd. Heb 12 april ook de EV DynamicPlusline besteld. Eerste voorspelling was ook september.  En heb de HUD afgewezen wil gewoon met de mooie geluidsinstallatie....daarna geen andere datum meer vernomen....Ben beniewd.

 Als je echt niet meer kunt wachten op je nieuwe KIA Niro EV dan biedt bestudering van de handleiding misschien wat troost: https://www.kia.com/content/dam/kwcms/au/en/files/owners-manual/niro/kia-niro-ev-owners-manual-my23.pdf

aangepast door Erikdeb
Link naar reactie
Delen op andere sites


12 uur geleden, zei eizo1965:

 

Ik ben ook benieuwd. Heb 12 april ook de EV DynamicPlusline besteld. Eerste voorspelling was ook september.  En heb de HUD afgewezen wil gewoon met de mooie geluidsinstallatie....daarna geen andere datum meer vernomen....Ben beniewd.

Ik heb de HUB ook afgewezen. We gaan het horen...

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 minuten geleden, zei Tazdevl:

Gister even in de demo van dealer de Beer gezeten. Was voor het eerst dat we de auto in het echt gezien hebben.

Hij verwacht dat de eerste boot (VIKING AMBER V-004) vol zal staan met EV's. Deze word op 2022-07-29 verwacht :D

Waarschijnlijk alleen met de EV ComfortLine en de EV DynamicLine. Productie DynamicPlusLine liep vertraging op ivm het HK / HUD probleem. Hoop dat ik het mis heb!! 🙈

Ergens gelezen dat er tussen aankomst in de haven en aflevering aan klant nog 2 mnd kan zitten. 
 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Tis een educated guess, heb gekeken welke boten er vanaf Pyongyang komen waar de verwachte aankomsttijd eerder is dan de verwachte leverindicatie die ik gekregen heb. Als dan dealer De Beer hetzelfde vermoeden heeft... dan kan ik er alsnog naast zitten ;-)

Er zijn 2 boten onderweg waarvan de 2e een ETA van 3 aug heeft. Dus natuurlijk hoop ik dat het de eerste boot is met ETA van ik dacht 29 juli

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag even wezen kijken bij de dealer. Nog geen EV te zien maar wel een nieuwe hybride (Launch version); ziet er allemaal net weer wat strakker uit dan de oer Niro. Die Hybride kost overigens ook dik 40K; ik snap niet goed dat daar nog een markt voor is. Kan je toch net zo goed de EV nemen? Ook even de prijsverhogingen besproken.

Na 30/4 hebben kopers een contract getekend waarin duidelijk staat dat de prijs 'niet vast' is; ik denk dat die groep nu benaderd is door Kia. Als je hem voor 30/4 besteld hebt staat die voorwaarde nog niet in het contract en neemt Kia, zoals dat ook hoort,  gewoon zijn verantwoording en gaat tegen de afgesproken prijs leveren (Q4?).

Wat nog wel een 'dingetje' is zal de fiscale prijs (volgens RDW kentekenregister) bij aflevering zijn (misschien is de fiscale prijs wel hoger dan de contractuele prijs?). Als je op het moment van tekenen onder de 45k zat zal RVO (volgens Kia) coulant zijn en de subsidies gewoon toekennen. Je hebt daarvoor wel een getekend contract (met de oude prijs) voor nodig; goed bewaren dat contract dus!

Overigens is de SEPP pot al sinds mei 'op' en speelt het 'probleem' nu dus niet meer; er zal een groep kopers zijn die meer dan 45k moeten betalen maar door gebruik te maken van de coulance regeling (kan even niets vinden bij RVO) toch een subsidie krijgt. Het is afwachten wat de fiscale prijs voor de kopers van voor 30/4 zal worden en of de coulance regeling inderdaad doorgaat.

Wie iets weet mag het zeggen (graag).

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb net RVO gebeld en 'ze' bevestigen (telefonisch) het bestaan van de Coulance regeling. Per mail bevestigen doen ze niet; daarvoor moet je de vraag per mail stellen....(???).

OK, mailtje gestuurd naar sepp@rvo.nl en afwachten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Antwoord SEPP:

SEPP
Als de auto op uw naam staan, kunt u het kenteken doorgeven door het vaststellingsverzoek in te dienen. Daarbij kunt u een aanvraag voor coulance indienen in het eLoket door een bericht te sturen naar de vakafdeling. Daarbij kunt u de oorspronkelijke overeenkomst toevoegen. Onze vakafdeling beoordeelt dan uw aanvraag. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei Tazdevl:

Tis een educated guess, heb gekeken welke boten er vanaf Pyongyang komen waar de verwachte aankomsttijd eerder is dan de verwachte leverindicatie die ik gekregen heb. Als dan dealer De Beer hetzelfde vermoeden heeft... dan kan ik er alsnog naast zitten ;-)

Er zijn 2 boten onderweg waarvan de 2e een ETA van 3 aug heeft. Dus natuurlijk hoop ik dat het de eerste boot is met ETA van ik dacht 29 juli

Vanuit Pyongyang zal er geen enkele boot aankomen, want dat is Noord Korea.

Je zult vast Pyeongtaek bedoelen ;-)

Schedule - EUKOR

  • Haha 1
  • Confused 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 hours ago, Sigmasailor said:

Vandaag even wezen kijken bij de dealer. Nog geen EV te zien maar wel een nieuwe hybride (Launch version); ziet er allemaal net weer wat strakker uit dan de oer Niro. Die Hybride kost overigens ook dik 40K; ik snap niet goed dat daar nog een markt voor is. Kan je toch net zo goed de EV nemen?

Laad angst was hier wel een ding toen ik met mijn vrouw naar de niro ging kijken. Ze vond het wel wat eng dat je misschien zonder zou kunnen komen te staan. Uiteindelijk valt het denk ik bij dagelijks gebruik enorm mee en dan is de keuze snel gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites


21 uur geleden, zei Aldvors:

Antwoord SEPP:

SEPP
Als de auto op uw naam staan, kunt u het kenteken doorgeven door het vaststellingsverzoek in te dienen. Daarbij kunt u een aanvraag voor coulance indienen in het eLoket door een bericht te sturen naar de vakafdeling. Daarbij kunt u de oorspronkelijke overeenkomst toevoegen. Onze vakafdeling beoordeelt dan uw aanvraag. 

 

Wat is een vaststellingsverzoek?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...