Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Actieradius

Ga naar de oplossing Opgelost door Marc Fellman,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Op 24-10-2020 om 10:31, Bastiaanvano zei:

Nog een vraagje dan:

heb de Kia E-Niro nu 3 weken en 2500km gemaakt. Wat een heerlijke auto! Daar gaat het niet om. Ik rij echt rustig,

meestal eco of normaal, radiootje en kachel voor bestuurder aan.

Verbruik is wel iets gezakt naar 17,5kwh maar wat ik nog het meest rare vind is dat het niet heel erg koud is maar ik de auto met 400/402km actie radius van de laadpaal haal en dit geld ook met gewoon stekker laden via stopcontact thuis,

hebben jullie dit ook?

dealer geeft aan dat dit normaal is.

heb 1 keer 450 actieradius gezien toen ik hem uit de showroom ging ophalen

Eén keer de vraag stellen is hier meestal wel genoeg hoor.... :roll:

En verder: die actieradius hangs natuurlijk helemaal samen met je gemiddelde verbruik. Er is bij 100% laden 64 kWh aan energie beschikbaar. Als je het laatste stuk met 16 kWh/100 km rijdt, dan heb. Je een actieradius van 64000/160=400 km. Dus als jij 17,5 kWh/100 km. Rijdt, mag. Je nog blij zijn als de GoM 400 aangeef; 365 zou dan logischer zijn.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb in dit topic regelmatig gelezen over "op reserve" rijden.

Ik kreeg mijn eerste waarchuwing bij 10% dat ik moest gaan laden. Bij 7% een volgende waarschuwing

Ik dacht dat ik gewoon op eco++ door kon rijden, maar de auto begon automatisch te vertragen (tutle mode?) terwijl ik op een 100km weg reed. levensgevaarlijk !!!!!

Bij mij gaf hij aan dat ik nog 20km door kon rijden, maar dat liep snel naar beneden tot "-----" (0).

Gelukkig heb ik een afslag kunnen nemen en ben met 25km/h naar de dichtsbijzijnde (2,5km) laadpaal gereden .

De moeders, met hun kinderen op straat, waren hier overigens héél blij mee en ik kreeg veel duimpjes :-) 

Ik zou graag weten of de automatische vertraging kan worden uitgezet??

Geplaatst

Jij vraagt: Ik zou graag weten of de automatische vertraging kan worden uitgezet??

ik weet niet óf het kan, het lijkt me sterk,  maar if so, alleen met de laptop denk ik. Ik hoop dat het niet kan, anders sta je op een snelweg ineens van het ene op het andere moment stil, en dan wordt het pas echt gevaarlijk.

ik vermoed overigens dat het niet zozeer een instelling is, maar eerder een eigenschap van de batterijen (waar Kia dan nog wat software overheen heeft gezet om e.e.a.wat netter te laten verlopen). Ik merk dit ook op m'n elektrische fiets,  naarmate de batterij leger raakt,  moet je meer bijtrappen, m.a.w. geeft de batterij minder energie af.

Geplaatst
1 minuut geleden, Cabjo zei:

Jij vraagt: Ik zou graag weten of de automatische vertraging kan worden uitgezet??

ik weet niet óf het kan, het lijkt me sterk,  maar if so, alleen met de laptop denk ik. Ik hoop dat het niet kan, anders sta je op een snelweg ineens van het ene op het andere moment stil, en dan wordt het pas echt gevaarlijk.

ik vermoed overigens dat het niet zozeer een instelling is, maar eerder een eigenschap van de batterijen (waar Kia dan nog wat software overheen heeft gezet om e.e.a.wat netter te laten verlopen). Ik merk dit ook op m'n elektrische fiets,  naarmate de batterij leger raakt,  moet je meer bijtrappen, m.a.w. geeft de batterij minder energie af.

Ja, gelijk stil staan is ook niet echt veilig :-| .

Met deze ervaring weet ik in ieder geval dat ik de capaciteit van mijn batterijen beter in de gaten moet houden.

Bedankt voor het meedenken

Geplaatst
5 uur geleden, MeAtHome zei:

<snip>

Ik dacht dat ik gewoon op eco++ door kon rijden, maar de auto begon automatisch te vertragen (tutle mode?) terwijl ik op een 100km weg reed. levensgevaarlijk !!!!!

<snip>

Wat bedoel je? Dat die auto levensgevaarlijk is of dat JIJ dat bent? Gewoon doorrijden terwijl je al een paar waarschuwingen hebt gehad? Lijkt me niet echt handig.:no:

Het is geen kernreactor :nuke: die erin zit, die accu kan écht ook een keertje leeg gaan hoor. Had je geen setje reservebatterijen bij je?;-)

Wees blij dat je nog langzaam kunt doorrijden in blessuretijd turtle mode. Bij een benzineauto had je doodgewoon stil gestaan en had je (letterijk) naar de pomp kunnen lopen. Nu kon je dat comfortabel in je auto doen. Toch wel handig gemaakt, van Kia, toch?:-)

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...