Maximiliaan71 Geplaatst 26 Juli, 2019 Geplaatst 26 Juli, 2019 1 uur terug, Hippe lip zei: Eehhh, beetje humor (waaronder sarcasme en andere vormen) mag hier toch wel, of kan dat alleen als er bijbehorende emoticons bijstaan? Geen probleem, maar een beetje buiten rigide lijntjes denken kan soms ook verfrissend werken. Quote
Avi 2002 Geplaatst 2 November, 2019 Geplaatst 2 November, 2019 Goedendag, Ik heb afgelopen mei de duudrste Elec Nero besteld en de dealer vertelde mij dat het een 3 fase Nero wordt. Ik krijg ook een 3 fase laadpaal naast mijn garage. Bij de aanvraag van de laadpaal heb ik nogmaals de dealer gebeld om het zeker te weten dat ik een 3 fase Nero zou krijgen. De dealer gaf aan dat dit het geval was. Levering is omstreeks week 18 volgend jaar. Groet Martin Quote
Sigmasailor Geplaatst 2 November, 2019 Geplaatst 2 November, 2019 Wat is een Nero? Maakt Kia die ook? 2 Quote
Hippe lip Geplaatst 3 November, 2019 Geplaatst 3 November, 2019 10 uur geleden, Sigmasailor zei: Wat is een Nero? Maakt Kia die ook? Misschien het nieuwe topmodel van Kia met keizerlijke luxe? 1 Quote
Sigmasailor Geplaatst 3 November, 2019 Geplaatst 3 November, 2019 Dat zal het zijn, waarom kom ik daar nu niet op ...... Quote
Bram E-Niro Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 betwijfel of er een 3 fase lader in de my 20 zit denk zelf van niet, nergens iets over te lezen . Wat wel anders word zijn de achterlichten en het dashbord . op de Oostenrijkse kia website staan al foto's https://www.kia.com/at/modelle/e-niro/discover/ Quote
Bram E-Niro Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 op kia.com/at word ook gesproken over een laad vermogen thuis van 7.2 kw wat ook wijst op 1 fase a 32 amp max laden . Als in oosterrijk waar men volgens mij net als in duistland i ieder huis 3 fase hebben als geen 3 fase laden beschikbaar is voor my20 verwacht ik het al helemaal niet in Nederland . Quote
Hippe lip Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Het lijkt er langzamerhand idd op dat er geen driefaseladen in my2020 komt. Met nog maar een paar weken te gaan tot 2020 zou dat hier toch allang bekend gemaakt moeten zijn. Blijft de vraag waarom Kia NL zich zo lang in stilzwijgen blijft hullen. Zij zijn toch degenen die de samenstellingen bepalen die hier beschikbaar komen? Wat is hier aan de hand? Quote
jwv Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 (aangepast) Juist in Oostenrijk is het wel beschikbaar als optie (700 euro meerprijs). In de brochure staat expliciet ook 11kW. Zie ook https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60542325#60542325 en https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60546745#60546745 Ik snap niet waarom Kia Oostenrijk hier wel helder over is en Kia NL niet. Zeker omdat gebrek aan 3fase heel vaak wordt genoemd als minpunt, zeker voor diegenen die van publieke palen afhankelijk zijn. 10 November, 2019 aangepast door jwv Quote
Hippe lip Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Tja, iedereen die zegt dat het in land X wel beschikbaar is laat zien dat Kia het wel maakt. Maar verder zijn Kia NL en Kia in andere landen gewoon verschillende bedrijven. De enige overeenkomst is dat ze auto’s uit dezelfde fabriek verkopen. Het zegt dus helemaal nix over of die driefaselaadfaciliteit hier in NL gaat komen of niet. Alleen Kia NL weet dat maar die houdt om vreemde reden zijn lippen stijf op elkaar..... Quote
Sigmasailor Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Het enige compliment wat Kia Nederland verdient is dat ze erg consistent zijn in het beleid ten aanzien van informatieverstrekking . Helaas worden we er niet echt wijzer van. 2 Quote
oldie Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Nu als het in oostenrijk te krijgen is kan je het zelf laten inbouwen denk ik. en als we nu allemaal massaal de invoeder bestoken met die vraag zijn ze misschien wel sneller om het aan te bieden Quote
oldie Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Ik vraag me af hoe het in belgenland zit en heb de vraag hier ook aan de invoerder gesteld en hier ook geen antwoord. Zijn hier veel belgen aanwezig Quote
Hippe lip Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 4 uur geleden, oldie zei: Nu als het in oostenrijk te krijgen is kan je het zelf laten inbouwen denk ik. en als we nu allemaal massaal de invoeder bestoken met die vraag zijn ze misschien wel sneller om het aan te bieden Meestal is de importeur niet erg gevoelig voor druk van buitenaf. Die doet lekker waar hij zin in heeft. Waarom zou hij anders? En je kunt ‘m misschien bestoken met vragen, maar dan krijg je óf een afwijzing, óf gewoon helemaal geen antwoord. Quote
jwv Geplaatst 10 November, 2019 Geplaatst 10 November, 2019 Heb vaak genoeg contact gehad. Ze zijn niet de snelste, maar krijg wel vriendelijk antwoord. De concurrentie gaat volgend jaar toenemen, dus ze doen er goed aan om te luisteren naar wat er speelt. Quote
DoubleUP Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 Op Tweakers las ik vandaag dat de E-Niro MY2020 definitief (standaard) een 3-fase-lader krijgt: Quote
jwv Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 @DoubleUP diegene die dat daar gedeeld had is nog niet zeker of het standaard of een optie is. https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/60573282#60573282 Quote
DoubleUP Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 Nee, maar misschien heeft die het niet goed gelezen. Want in het printje van Kia staat wel dat het standaard is. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 Ik lees hier echt niet dat het standaard is. De 11kW OBC wordt beschikbaar. En ze vermelden 'm heel specifiek in de tabel, dus ik lees dat er een 1-fase OBC komt OF een 3-fase. Kiezen bij bestelling, want expliciet NIET te upgraden! Quote
Hippe lip Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 Sterker nog, onder het kopje Laadkabel staat dat bij de 3-fase-uitvoering van de auto standaard een 3-faselaadkabel wordt meegeleverd. Juist door die tekst dat het bij de 3-fase-versie geleverd wordt doet vermoeden dat er ook een 1-fase-uitvoering geleverd kan worden. En wat dan wel weer opvalt is dat er met max 16 A geladen kan worden bij 3 fasen, maar dat de 3-fase-kabel geschikt is voor 32 A! Waarom dát nou weer? Quote
jwv Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 (aangepast) 13 minuten geleden, Hippe lip zei: En wat dan wel weer opvalt is dat er met max 16 A geladen kan worden bij 3 fasen, maar dat de 3-fase-kabel geschikt is voor 32 A! Waarom dát nou weer? Zie Tweakers.. aangenomen wordt dat de 3 fase variant op 1 fase met 32A kan laden. Zo werkt dat bij alle andere EVs die op 3 fase kunnen laden. Dan zit je met een 3x32A kabel dus overal goed: 1x32A of 3x16A. 11 November, 2019 aangepast door jwv 1 Quote
Sigmasailor Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 Dat klinkt inderdaad plausibel. 1 Quote
DoubleUP Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 1 uur geleden, Murcielaygo zei: Ik lees hier echt niet dat het standaard is. De 11kW OBC wordt beschikbaar. En ze vermelden 'm heel specifiek in de tabel, dus ik lees dat er een 1-fase OBC komt OF een 3-fase. Kiezen bij bestelling, want expliciet NIET te upgraden! Klopt inderdaad, ik heb het te snel gelezen,sorry. Quote
DoubleUP Geplaatst 11 November, 2019 Geplaatst 11 November, 2019 25 minuten geleden, Hippe lip zei: Sterker nog, onder het kopje Laadkabel staat dat bij de 3-fase-uitvoering van de auto standaard een 3-faselaadkabel wordt meegeleverd. Juist door die tekst dat het bij de 3-fase-versie geleverd wordt doet vermoeden dat er ook een 1-fase-uitvoering geleverd kan worden. Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat de aanvulling van @jwv ook correct is. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.