Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

productiestop kia ceed

Ga naar de oplossing Opgelost door arnold.klokman,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Iedereen die nu zegt dat ie ook de nieuwe uodates wil zal nu geen Ceed kopen maar wachten tot het einde van 2019 tot deze versie uit is. Dan verkoopt Kia 3, 4 maanden geen Ceed of ProCeed meer en dat is gewoon niet handig.

En je hebt geen oud model, het is gewoon het model van voor de facelift. Bouwjaar blijft hetzelfde. Mercedes, BMW en Audi doen zo vaak een kleine update of wijziging aan het interieur. 

Geplaatst

De productiestop is meer vanwege de homologatie issues volgens mij. Voor een interieur update hoef je niet een maand lang een productielijn stil te zetten qua tooling.

Kia heeft een probleem met de gebruikte meetmethode voor de WLTP cyclus en dat moeten ze nu oplossen. De BPM zal dus waarschijnlijk aanzienlijk omhoog gaan en de prijzen van de auto's dus ook. Het lijkt er een beetje op dat ze nu aan damage control doen om niet net als Volkswagen als paria weggezet te worden.

Geplaatst
Iedereen die nu zegt dat ie ook de nieuwe uodates wil zal nu geen Ceed kopen maar wachten tot het einde van 2019 tot deze versie uit is. Dan verkoopt Kia 3, 4 maanden geen Ceed of ProCeed meer en dat is gewoon niet handig.
En je hebt geen oud model, het is gewoon het model van voor de facelift. Bouwjaar blijft hetzelfde. Mercedes, BMW en Audi doen zo vaak een kleine update of wijziging aan het interieur. 

Sorry maar je verhaal klopt gewoon niet. Je hebt wel een oud model omdat je niet het nieuwste interieur hebt. Nieuwste wil zeggen, laatst uitgebrachte versie. Dus alles daarvoor is niet meer het nieuwste.

Daarnaast doen de duitsers dit niet. Ja ze brengen soms bepaalde opties beschikbaar maar het interieur blijft hetzelfde. Als ze wel het interieur gaan vervangen dan zullen ze ook aan het exterieur wijzigingen gaan doorvoeren om te kunnen spreken over een modeljaar update.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst (aangepast)

Als ik mijn Proceed volgens planning geleverd krijg en er over paar maanden idd alsnog een ander dashboard in komt heb ik gelijk een vrij unieke auto...

Gelijk een collectors item... :D

zonder dollen, vanmiddag vanwege terugroep actie van de  Niro even bij de garage geweest.

Dus gelijk even geklets met mijn verkoper. De levering van de ceed  is momenteel inderdaad problematisch.

Mijn Proceed zou echter nog steeds op levering rond 22 juli staan (1e week mei besteld)

Wist niets (of wilde van niets weten) over eventuele milieu eis problemen. Nieuw dashboard leek hem ook onwaarschijnlijk.

Ik betaal mijn auto uit eigen zak. En gekocht omdat ik hem mooi vind zoals die is.

verandert dat straks maakt hem voor mij niet minder mooi, andersom misschien wel...

Is voor mij ook niet anders als andere dingen die je koopt, fototoestel, tv etc.

paar weken of paar maanden later is er wel een nieuwer model...

ik ga blij zijn als mijn Proceed geleverd wordt volgens planning. Met over paar maanden mogelijk een 1e model dashboard... :D

aangepast door Proceed Frankie
  • Like 2
Geplaatst

Geef mij maar gewoon de analoge klokjes! vind dit dus helemaal niks! (Heb ook zo'n virtual cockpit in de T-Roc gezien en kan er niet aan wennen)

Geplaatst (aangepast)
21 uur geleden, DeluxZ zei:

Wellicht dat de Ceed familie ook dit instrumentarium krijgt...

bb9yibjbt5vy_800.jpg

bron: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-xceed-krijgt-digitaal-instrumentarium/

Kijk maar eens naar de volgende video. Deze is van de E-Soul en daarin wordt al verteld dat het 10,25 infosysteem over gaat naar alle Kia's. Zoals het daar ingebouwd zit krijg ik er niet echt een warm gevoel bij. Ook de digitale tellers komen aan het eind van het filmpje in beeld al kan je maar weinig wijzigen aan het instrumentarium zelf. Alleen het middengedeelte wat je nu ook kan wijzigen tussen de analoge klokken kan je aanpassen in de digitale versie. Mijn voorkeur gaat dan ook eerder uit naar de analoge klokken. Oogt wat stoerder. Zeker in mijn bestelde GT-line.

aangepast door VinGer
Geplaatst

De Soul heeft natuurlijk sowieso een nogal smaakgevoelig ex- en interieur. Bij de Niro ziet het er na de wijziging best strak uit vind ik.

0c26ba05948c95c8846962b5369a0bf4.jpg

• 2 weken later...
Geplaatst

Zelfde geldt natuurlijk voor de Niro. Die heeft ook een behoorlijke upgrade gekregen (o.a. groter infoscherm, elektronische parkeerrem, ietwat ander uiterlijk). Ik heb dus gelukkig even gewacht en ga volgende maand bestellen. Maar wel balen als je de komende weken nog een 'oud' model van de leasemij krijgt.

Geplaatst

Vandaag proefrit gehad met de proceed GT DCT ( deze versie staat op mn shortlist) en de dealer kon vertellen dat er nieuws was over de productie stop. 

Namelijk dat de ceed en proceed een groter scherm krijgt (10.  inch) en er komt idd een virtual cockpit. 

Als het goed is blijven de prijzen van de proceed gelijk behalve dat een schuif kantel dak nu een optie wordt twv 7 a 800 euro.

Geplaatst
Vandaag proefrit gehad met de proceed GT DCT ( deze versie staat op mn shortlist) en de dealer kon vertellen dat er nieuws was over de productie stop. 
Namelijk dat de ceed en proceed een groter scherm krijgt (10.  inch) en er komt idd een virtual cockpit. 
Als het goed is blijven de prijzen van de proceed gelijk behalve dat een schuif kantel dak nu een optie wordt twv 7 a 800 euro.

Voor de meeste hier al te laat helaas Belangrijker is hoe de proefrit was

Geplaatst
9 minutes ago, Vibravis said:

Voor de meeste hier al te laat helaas emoji6.png Belangrijker is hoe de proefrit was emoji16.png

De proefrit was ehm... warm :) Merkte gelijk dat de Proceed wat langer doet om de auto op temperatuur te krijgen dan mijn huidige (f)outlander. 

Verder rijd de auto erg lekker, leuk veel vermorgen, lekker strak een bocht door hoeken of een rotonde pakken maar eenmaal sport uit is het ook een relaxte auto. 

Als ik voor de proceed ga dan is het de GT, en daar zit eigenlijk ook een beetje mn dubbele gevoel: 45k voor een c segment kia... 

maar goed, ik dwaal een beetje af van het topic, excuus. 

Geplaatst (aangepast)

Beetje afdwalen is niet erg...

komt toch een productie stop, moeten het toch ergens over hebben.. lol

tsja... de prijzen... leve Den Haag...

volgens mij kost de GT bij de oosterburen ongeveer wat hier de GT-line kost...

En dan lust die nog de nodige liters van onze ook niet goedkope benzine bij beetje doorrijden...

aangepast door Proceed Frankie
Geplaatst

Ik heb vorige week tijdens afspraak maken voor levering nog gevraagd naar de productiestop. Niets meer te horen gekregen dan “gereed maken voor een toekomstige facelift”. Ben benieuwd of Kia op korte termijn bijvoorbeeld komt met een nieuwe brochure en prijslijst.

Geplaatst (aangepast)

De Xceed is nu definitief, inclusief interieur: https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/kia-xceed-gepresenteerd/

"Vanbinnen zijn de verschillen met de Ceed minder groot. De interieurs van beide modellen zijn nagenoeg identiek. Net als de nieuwe (e-)Soul komt de XCeed beschikbaar met een 10,25-inch groot infotainmentscherm dat gekoppeld is aan een systeem dat zowel met Apple CarPlay en Androit Auto als met Kia's UVO Connect overweg kan. De XCeed is de eerste Kia die optioneel leverbaar is met een 12,3-inch groot digitaal instrumentarium.

Ik vermoed zomaar dat alle Ceed's straks deze 2 schermen krijgen. 

Nog iets interessants: "Kia meldt dat later ook een plug-in hybride én een dieselversie met mild-hybridtechniek aan het programma worden toegevoegd."

Zou de huidige CRDi dan vervangen worden door die met mild-hybridetechniek?

image.thumb.png.ff3128e6e9dd2d776615837e87c22022.png

aangepast door Poekoek
Geplaatst

twee weken terug een ceed sw executiveline bij de leasemaatschappij besteld. Ik hoop echter niet dat ik nu een 10 inch scherm ga krijgen met grote blindplaten om deze te reduceren tot een 8 inch scherm.

Geplaatst
11 hours ago, SuperBert said:

twee weken terug een ceed sw executiveline bij de leasemaatschappij besteld. Ik hoop echter niet dat ik nu een 10 inch scherm ga krijgen met grote blindplaten om deze te reduceren tot een 8 inch scherm.

Dan krijg je de versie na de productiestop. Je had voor 25 (?) mei moeten bestellen wilde je nog een auto krijgen van voor de productiestop.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...