Peter-036 Geplaatst 29 September, 2021 Geplaatst 29 September, 2021 Als ik het hier thuis grofweg (dus uit het hoofd) uitreken, kom ik op zo'n 8 tot 10%, bij het laden tussen 4 en 5 kW. Quote
Rokil Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Pasgeleden geladen aan een openbare laadpaal met nog 9% accu tot de volle 100%. Volgens de afrekening had ik ruim 69Kw geladen, dus een groot verlies, of niet alle palen zijn gekalibreerd. Quote
Rokil Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Zijn er trouwens ervaringen met een granny lader met een vermogen van 16A en de e-niro? Ik heb een aparte 16A groep waar verder niets anders op aangesloten is en wil daar eventueel een lader van 16A op aansluiten, maar ik weet niet of de e-niro dit accepteert. Quote
Jojan265 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 DE e-Niro zal het probleem niet zijn. Deze kan volgens mij zelfs tot 32A enkelfase of 16A drie-fasen. De meegeleverde grannylader gaat niet verder dan 12A. Als je een andere mobiele lader koopt die wel tot 16A gaat, is er volgens mij niets meer in de weg om dan volledig gebruik te maken van de 16A groep. Quote
Peter-036 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 4 uur geleden, Rokil zei: Pasgeleden geladen aan een openbare laadpaal met nog 9% accu tot de volle 100%. Volgens de afrekening had ik ruim 69Kw geladen, dus een groot verlies, of niet alle palen zijn gekalibreerd. Dat zou inderdaad zo'n 18-19% laadverlies betekenen......stond misschien de (voor-)verwarming aan? Want die trekt vrolijk mee uit de laadpaal (wel zo prettig, dan vertrek je zeker met een volle accu). Quote
Michel_1970 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Bij mij staat al wel die "Wintermodus" aan, heeft dat nog gevolg voor het verlies. Dit heb ik even van de KIA site geplukt, dus lijkt het erop dat het wel meewerkt, of beter gezegd, extra energie kost. "Deze modus is beschikbaar voor auto's die zijn voorzien van een batterijverwarming. De wintermodus activeert de batterijverwarming vóór (aangesloten aan laadpaal) of tijdens het rijden." Voorlopig nog maar even uitlaten dan?????? Quote
Peter-036 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Als je 'm "uit laat" zal de accu bij/na vertrek zelf voor wat warmte gaan zorgen denk ik, en dat wordt door het 'battery management' geregeld, dus dat kost dan weer rijbereik........keuze's, keuze's. En wellicht vind je het ook wel prettig als de auto van binnen niet zo steenkoud is bij vertrek, zolang die aan de paal staat komt die stroom uit het net. Maar da's enkel nuttig als je de hele nacht aan die paal kunt blijven hangen. Quote
Rokil Geplaatst 1 Oktober, 2021 Geplaatst 1 Oktober, 2021 Het was vorige maand. Toen was het nog warm genoeg om niet te hoeven voorverwarmen en de wintermodus stand heb ik uitgeschakelt. Dus nog steeds veel verlies, of palen worden niet gekalibreerd. 1 Quote
Elhovo Geplaatst 8 Oktober, 2021 Geplaatst 8 Oktober, 2021 Volgens Bjorn werkt wintermodus alleen als de accu kouder is dan 10 graden (dacht ik) en dan alleen maar als je laadt. Op dat moment gaat de accuverwarming aan om de accu sneller op temperatuur te krijgen. Je kunt de accu dus niet tijdens het rijden voorverwarmen zoals Tesla dat doet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.