Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo iedereen,

ik rijd momenteel met een Kia Rio uit 2012 met 17" velgen eronder. Tegen het einde van dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Ceed SW GT-line bestellen (tevens 17" velgen). 

Van mijn huidige Rio vind ik dat deze extreem "hard" rijdt, in die zin dat elke misvorming in de weg enorm voelbaar is voor bestuurder en nog harder voor de passagiers op de achterbank! Vandaar dat ik wou weten van mensen die al een nieuwe Ceed SW in hun bezit hebben, of deze comfortabel rijdt op het vlak van schokdempen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Geplaatst

Ik vind hem heerlijk rijden! hij is wel iets sportiever afgeveerd t.o.v. een saaie Opel Astra, maar ik stoor me daar niet aan.

Rij in een Proceed met 18" velgen, durf niet te zeggen dat die hetzelfde is als een Ceed qua veren. 

Geplaatst

Controleer je bandenspanning eens met het tabelletje aan de binnenzijde van het bestuurdersportier. Dat zit er niet voor niks.

De meeste dealers pompen ze knetterhard op. De mijne pompt er steevast 3 bar in, en dat is veel te veel! De auto stuitert dan alsof de banden massief zijn en ik heb daar persoonlijk een bloedhekel aan. Nog afgezien van het feit dat de levensduur van schokbrekers daar onder lijdt.

Met 2,4 bar rijdt mijn Cee'd heerlijk op 16". Een wereld van verschil.

Geplaatst
20 uur geleden, B0rn zei:

Hallo iedereen,

ik rijd momenteel met een Kia Rio uit 2012 met 17" velgen eronder. Tegen het einde van dit jaar ga ik hoogstwaarschijnlijk een nieuwe Ceed SW GT-line bestellen (tevens 17" velgen). 

Van mijn huidige Rio vind ik dat deze extreem "hard" rijdt, in die zin dat elke misvorming in de weg enorm voelbaar is voor bestuurder en nog harder voor de passagiers op de achterbank! Vandaar dat ik wou weten van mensen die al een nieuwe Ceed SW in hun bezit hebben, of deze comfortabel rijdt op het vlak van schokdempen?

Alvast bedankt voor jullie antwoord!

Wat wel of niet nog comfortabel is is natuurlijk heel persoonlijk....

Mijn RIO destijds niet als zodanig ervaren, lag ook 17 inch onder.

inderdaad de bandenspanning eens nameten.

merk en soort band maakt ook nog verschil onderling .

Er zijn natuurlijk meer invloeden, zoals veren/schokdemper etc.

enige juiste antwoord of de ceed beter bevalt is een testrit gaan maken en zelf ervaren... 

Geplaatst

Bedankt voor de reacties. Mijn winterkit zijn originele Kia velgen 16", hierbij is het verschil amper voelbaar. Denken jullie dat bij die 17" velgen die op de Ceed SW line (ik vermoed met Michelin banden) de schokken goed opgevangen worden? Hoe zit het met de rolgeluiden met de 17 duim in combinatie met de bijgeleverde Michelin?

Geplaatst

Ik herhaal het nog maar eens.

meningen van anderen zijn niet meer dan dat. Wat een ander vind kun jij heel anders vinden.

alleen een proefrit kan jou vertellen hoe jij het zelf gaat ervaren.

de ceed heeft bijv al een heel andere ophanging. Vermoedelijk ook andere isolatie. Andere banden etc.

alleen eigen ervaring kan een goed antwoord verschaffen.

proefrit is nog altijd gratis ook nog ....

Geplaatst

Bovenstaande klopt wat frankie zegt. Het is persoonlijk. Daarnaast is de ceed totaal niet te vergelijken met een proceed. Appels met peren.

Gewoon een proefrit maken, dat is de enige oplossing

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

• 3 weken later...
Geplaatst

Eergisteren de testrit achter de rug... wat rijdt die heerlijk seg! Een wereld van verschil met mijn huidige Rio.

Wat doet die automaat het ook schitterend, likkebaardend kijk ik uit naar wanneer ik hem in mijn bezit zal hebben.

Topper!

• Like 1
Geplaatst
6 uur geleden, floyd zei:

En waar gaat je voorkeur naar uit ??

Hoe bedoel je juist?

Geplaatst
18 minuten geleden, Vibravis zei:

Lees je eigen vraag even terug emoji16.pngemoji16.png

Is het comfort anders als met de rio?

Aaah de Ceed SW uiteraard. Dacht dat ik dit al vermeld had in de zin: "wat rijdt die heerlijk seg, een wereld van verschil met de Rio!"

Geplaatst

En qua type, kleur, wat gaat t dan worden? (dat was ook eigenlijk m'n vorige vraag, haha)

Geplaatst
7 uur geleden, floyd zei:

En qua type, kleur, wat gaat t dan worden? (dat was ook eigenlijk m'n vorige vraag, haha)

Ik denk dat je mijn keuze zult beamen haha!

Ceed SW GT-line in Lunar silver 1.4 TGdi

- Optie volledig leer, ADAS pack, en smart pack

Toch ga ik nog een paar maandjes wachten met bestellen omdat in België tijdens de maanden december en januari saloncondities zijn met het autosalon ;-) ik hoop dan meer korting te scoren dan nu!

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
9 minuten geleden, B0rn zei:

Ik denk dat je mijn keuze zult beamen haha!

Ceed SW GT-line in Lunar silver 1.4 TGdi

- Optie volledig leer, ADAS pack, en smart pack

Toch ga ik nog een paar maandjes wachten met bestellen omdat in België tijdens de maanden december en januari saloncondities zijn met het autosalon ;-) ik hoop dan meer korting te scoren dan nu!

Huh, ADAS zit toch standaard op de GT line? en wat is een smart pack? Zie hier nergens iets over in de prijslijst.

EDIT. Ah uit belgie. dat verklaart hem. Raar dat je daar voor moet bijbetalen.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst
7 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Huh, ADAS zit toch standaard op de GT line? en wat is een smart pack? Zie hier nergens iets over in de prijslijst.

EDIT. Ah uit belgie. dat verklaart hem. Raar dat je daar voor moet bijbetalen.

Vind het ook vreemd dat er verschil op zit tussen NL en BE... smart pack is elektrische achterklep, draadloos opladen smartphone, dodehoek, verkeersbordenherkenning,...

Enkel het open dak zal ik niet nemen, zegt me weinig. Waarom zou je dit gebruiken als je reeds airco aan boord hebt. Is ook warmer in de auto als ie in volle zon staat.

Geplaatst
2 minuten geleden, B0rn zei:

Vind het ook vreemd dat er verschil op zit tussen NL en BE... smart pack is elektrische achterklep, draadloos opladen smartphone, dodehoek, verkeersbordenherkenning,...

Enkel het open dak zal ik niet nemen, zegt me weinig. Waarom zou je dit gebruiken als je reeds airco aan boord hebt. Is ook warmer in de auto als ie in volle zon staat.

Klopt. Enige voordeel is meer licht in de auto. Echter hebben wij het ook en is die altijd dicht.

Geplaatst
Klopt. Enige voordeel is meer licht in de auto. Echter hebben wij het ook en is die altijd dicht.

Grappig hoe dat per persoon zo kan verschillen (gelukkig maar). Ik heb speciaal bij mijn Proceed gekozen voor de gt-line.

Draadloos laden: gebruik altijd apple carplay dus een kabel is toch nodig.

Elektrische achterklep: hier zie ik de luxe niet zo van in.

Dode hoek sensor: ik heb deze nog nooit nodig gehad in een personenauto. Als je goed spiegelt dan weet je exact wat er om je heen zit. (Tot het een keer fout gaat natuurlijk)

Open dak: Gebruik ik zoveel als kan. Heerlijk die frisse lucht in de auto. Het gevoel van vrijheid is heerlijk.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)
52 minuten geleden, Vibravis zei:

Grappig hoe dat per persoon zo kan verschillen (gelukkig maar). Ik heb speciaal bij mijn Proceed gekozen voor de gt-line.

Draadloos laden: gebruik altijd apple carplay dus een kabel is toch nodig.

Elektrische achterklep: hier zie ik de luxe niet zo van in.

Dode hoek sensor: ik heb deze nog nooit nodig gehad in een personenauto. Als je goed spiegelt dan weet je exact wat er om je heen zit. (Tot het een keer fout gaat natuurlijk)

Open dak: Gebruik ik zoveel als kan. Heerlijk die frisse lucht in de auto. Het gevoel van vrijheid is heerlijk.

De dode hoeksensor zit mee in het adas pack dacht ik. En ik zou dit nemen voor de parkeersensoren vooraan, dit is onderdeel van het automatisch parkeersysteem en kan je niet afzonderlijk nemen als optie.

Ik kan zeker begrijpen dat er voorstanders zijn van het open dak, maar voor mij persoonlijk is het geen 1000€ optie waard :) 

De elektrische achterklep vind ik top! Denk maar aan dat je boodschappentassen vast hebt in de gietende regen en je moet ze op de kletsnatte grond zetten om je kofferbak te openen... ook handig met kinderen etc (veilig)

aangepast door B0rn
Toevoeging kofferklep
Geplaatst
41 minuten geleden, B0rn zei:

De dode hoeksensor zit mee in het adas pack dacht ik. En ik zou dit nemen voor de parkeersensoren vooraan, dit is onderdeel van het automatisch parkeersysteem en kan je niet afzonderlijk nemen als optie.

Ik kan zeker begrijpen dat er voorstanders zijn van het open dak, maar voor mij persoonlijk is het geen 1000€ optie waard :) 

De elektrische achterklep vind ik top! Denk maar aan dat je boodschappentassen vast hebt in de gietende regen en je moet ze op de kletsnatte grond zetten om je kofferbak te openen... ook handig met kinderen etc (veilig)

Volgens mij heeft de kia niet dat je onderaan de bumper kan "schoppen"en dat die dan open gaat. Alleen dat je nogsteeds op de knop moet drukken en hij dan open gaat. 

Geplaatst

De “gewone” ceed weet ik niet...

maar de Proceed gtplus line en GT hebben een automatische achterklep.

”schoppen hoeft niet, gewonnen ven achter de auto gaan staan en de auto herkent dat het baasje kennelijk achterin wil zijn en opent de klep :cool:

Geplaatst
56 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Volgens mij heeft de kia niet dat je onderaan de bumper kan "schoppen"en dat die dan open gaat. Alleen dat je nogsteeds op de knop moet drukken en hij dan open gaat. 

Screenshot_20190729-221209_Drive.jpg

Geplaatst

ah okay.
Raar dat bij de belgische er staat file assistent. Bij de NL versie zit dit er standaard al bij als je adaptive cruise control hebt. maar staat niet meer aangegeven in het boekje.

Geplaatst
ah okay.
Raar dat bij de belgische er staat file assistent. Bij de NL versie zit dit er standaard al bij als je adaptive cruise control hebt. maar staat niet meer aangegeven in het boekje.

Dit is in nederland standaard bij een dct bak altijd

Geplaatst
12 hours ago, Proceed Frankie said:

De “gewone” ceed weet ik niet...

maar de Proceed gtplus line en GT hebben een automatische achterklep.

”schoppen hoeft niet, gewonnen ven achter de auto gaan staan en de auto herkent dat het baasje kennelijk achterin wil zijn en opent de klep :cool:

Uh? Bij mijn GT+ Proceed gaat de klep echt niet automatisch open? Of mis ik iets ? :roll:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...