Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik gebruik sinds juni een Kia laadpas, kwam er door toeval achter dat ie bestond, na 5 maanden, dealer had hem er niet bij gedaan, terwijl dat wel hoort. Nu nog steeds geen factuur ontvangen. Bekend probleem?

Geplaatst

Ik heb de pas nog niet gebruikt (gebruik New Motion) maar heb hem voor de zekerheid wel geactiveerd. Ik moest bij het activeren van de pas een rekening nummer / credit card nummer opgeven. Neem aan dat ze daar de kosten van het laden gaan afschrijven. 

Geplaatst

ik heb de plugsurfing druppel die ik bij de e-Niro kreeg nu 2 keer gebruikt (beide keren deze maand). In de bijbehorende  plugsurfing app is de ene "activiteit" (opladen bij een type-2 laadpaal) wel al te zien, maar de andere (opladen aan een FastNed 150kW snellader) nog niet. Ik verwacht dat ze begin volgende maand de rekening opmaken, en het bedrag incasseren.

Ik heb voor het laden de tarieven vergeleken met NewMotion (heb deze pas bij de Outlander gekregen), maar die zijn consequent een paar cent per kWh duurder...  

Geplaatst

De Kia laaddruppel maakt gebruik van het Plugsurfing netwerk. Maar als je de Kia laaddruppel gebruikt ben je goedkoper uit dan wanneer je de laaddruppel van Plugsurfing gebruikt. Ook is Kia goedkoper dan New Motion. Toch gebruik ik New Motion omdat zij de mogelijkheid bieden om de kosten van het laden rechtstreeks aan mijn werkgever te belasten. Ik hoef zo niet elke maand de laadkosten te declareren. Wel heb ik voor de zekerheid de Kia laaddruppel geactiveerd mocht New Motion een keer niet werken. 

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Markvh zei:

De Kia laaddruppel maakt gebruik van het Plugsurfing netwerk. Maar als je de Kia laaddruppel gebruikt ben je goedkoper uit dan wanneer je de laaddruppel van Plugsurfing gebruikt. Ook is Kia goedkoper dan New Motion. Toch gebruik ik New Motion omdat zij de mogelijkheid bieden om de kosten van het laden rechtstreeks aan mijn werkgever te belasten. Ik hoef zo niet elke maand de laadkosten te declareren. Wel heb ik voor de zekerheid de Kia laaddruppel geactiveerd mocht New Motion een keer niet werken.

Ik gebruik de KIA/Plugsurfing laaddruppel, gekoppeld met de KIA public charging app. Als eigenaar van de auto in een eenmanszaak worden de laadkosten automatisch geincasseerd van de zakelijke rekening. Net als bij NewMotion, maar dan iets voordeliger. Ik heb dus juist de NewMotion pas als backup.

aangepast door Case
Geplaatst
22 minuten geleden, Case zei:

Ik gebruik de KIA/Plugsurfing laaddruppel, gekoppeld met de KIA public charging app. Als eigenaar van de auto in een eenmanszaak worden de laadkosten automatisch geincasseerd van de zakelijke rekening. Net als bij NewMotion, maar dan iets voordeliger. Ik heb dus juist de NewMotion pas als backup.

Ik heb thuis ook een New Motion laadpaal daarmee worden mijn stroomkosten voor het laden van de auto automatisch vergoed door New Motion aan mij en gefactureerd aan mijn werkgever. Vandaar ook mijn keuze voor New Motion. 

Geplaatst
8 minuten geleden, Platinum K zei:

Gebruiken jullie dan de "gratis" KIA laaddruppel, of die met de 9,99 euro per maand abonnement?

Ik heb geen abonnement bij mijn Kia laaddruppel. 

Geplaatst
55 minuten geleden, Platinum K zei:

Gebruiken jullie dan de "gratis" KIA laaddruppel, of die met de 9,99 euro per maand abonnement?

46 minuten geleden, Markvh zei:

Ik heb geen abonnement bij mijn Kia laaddruppel. 

Ik ook niet.

• 2 weken later...
Geplaatst

Na 2 maanden, zonder problemen de pas van New Motion gebruikt te hebben wilde ik ihk van een kostenvergelijking de Kia laaddruppel per 1/10 gaan gebruiken. Reden: geen mogelijkheid voor een privé laadpaal en dus publiek laden bij een van de laadpalen van Pitpoint bij ons in de buurt. Kostenbesparing bij laden van onze E-Niro is een onderzoekje waard ;-)

Vanochtend, 9/10, heb ik, na de 4e storing met de Kia Laaddruppel tijdelijk de handdoek in de ring gegooid.
Ik signaleer bij mij de volgende problemen met de Kia Laaddruppel:
- Licht laadpaal brandt groen
- Kabel sluit ik aan zoals ik altijd doe
- Laaddruppel bij de lezer houden, bevestigingsgeluid klinkt.
- Licht begint te knipperen van groen, naar wit (wit knipperen duurt enkele seconden) en dan naar blauw
- ik hoor de paal de stekker vergrendelen
- als ik minder geluk heb, dan begint hij na enkele seconden rood te knipperen. Ik moet dan met de Kia Laaddruppel de stekker eerst ontgrendelen om de procedure opnieuw te proberen. Daarna gaat 't meestal goed.
- als ik nog minder geluk heb, dan krijg ik na een minuut of 30 via de app de melding dat het laden gestopt is. Dan op de fiets er naar toe (350 meter, is wel gezond!) zie idd dat het licht rood is en ga dan opnieuw proberen aan te melden.

Wanneer ik de laadpas van New Motion gebruik gaat het licht direct van groen naar blauw en vergrendeld de stekker. Ik heb de afgelopen 2 maanden geen enkele storing gehad met New Motion.

Heeft iemand anders soortgelijke ervaringen? Zijn de laadpalen van PitPoint misschien niet lekker aangesloten op de Kia Laaddruppels (Plug Surf)?
Ben benieuwd.

Geplaatst

Mail Plugsurfing. Als blijkt dat een punt niet goed werkt met hun druppel, maar wel zou moeten werken volgens de app dan is er mogelijk wat anders niet goed. Trouwens, je kan altijd kijken of die wel start via de app (scannen QR code). Zou ook kunnen dat een New Motion eigen paal sneller schakelt dan wanneer die contact moet zoeken met een server om na te vragen of deze druppel toegelaten is om te laden. Plugsurfing is een roaming provider zonder eigen laadpalen, New Motion heeft wel eigen palen.

De Kia druppel heb ik niet (wel al van vroeger de Plugsurfing) en met abonnement kan het lucratief zijn als je geen eigen laadpaal hebt en weet wat je ongeveer verbruikt. €0,24 per kWh is best scherp en al snel een dubbeltje goedkoper dan het normale tarief aan een paal. Ook de korting bij snelladen kan interessant zijn. Weet je wat je laadgedrag is kan je denk ik snel uitrekenen of het voordelig is.

Geplaatst

Ik gebruik sinds juni de Kia laaddruppel mét abonnement i.v.m. het lage KWh tarief van €0,24. Het laden zelf gaat probleemloos, maar de rest is een zootje.

- Nog nooit een factuur ontvangen.

- Recente transacties loopt voor sommige palen prima, andere transacties zijn zelfs na maanden nog niet te zien.

- Het abonnement van €9,99 wordt niet automatisch verlengd, terwijl dit wel de bedoeling zou moeten zijn.

Inmiddels al sinds juli 3 gemaild en 2x gebeld met plugsurfing en tot nu toe geen enkele reactie, behalve een ontvangstbevestiging.

• 2 weken later...
Geplaatst

Wij hebben sinds vorige week een E-Niro en onze dealer kende de Kia laaddruppel ook niet, maar had hem bij nader inzien wel liggen. We hebben nu 1x met deze druppel geladen en dat ging goed (auto was niet leeg, maar was om het eens uit te proberen). Op advies wat ik o.a. op dit forum had gelezen, hebben we meerdere laadpassen aangevraagd, ook één van NewMotion. Wat ik niet goed snap is dat dezelfde laadpaal in de Kia public charging app een ander (in mijn geval hoger) tarief aangeeft dan in de NewMotion app. Maakt het dan dus uit welke (gratis) laadpas ik gebruik voor dezelfde laadpaal?

Geplaatst
54 minuten geleden, Janneke van Seters zei:

Wij hebben sinds vorige week een E-Niro en onze dealer kende de Kia laaddruppel ook niet, maar had hem bij nader inzien wel liggen. We hebben nu 1x met deze druppel geladen en dat ging goed (auto was niet leeg, maar was om het eens uit te proberen). Op advies wat ik o.a. op dit forum had gelezen, hebben we meerdere laadpassen aangevraagd, ook één van NewMotion. Wat ik niet goed snap is dat dezelfde laadpaal in de Kia public charging app een ander (in mijn geval hoger) tarief aangeeft dan in de NewMotion app. Maakt het dan dus uit welke (gratis) laadpas ik gebruik voor dezelfde laadpaal?

Dat zou ik eerlijk gezegd niet goed weten. Ik weet wel dat als je een Kia charging abonnement van 10 euro per maand aanschaft het laden goedkoper wordt dan met een een andere willekeurige pas. De prijzen zijn dan standaard  uit mijn hoofd 0,24 cent per kwh. Dit geldt alleen voor de gewone laders.

Geplaatst (aangepast)

Bijzonder. Als ik de (snel-)laadpalen bekijk, die voor mij interessant zijn, is de prijs per kWh in de Shell Recharge (=NewMotion) app €0,05 of €0,06 hoger dan in de KIA Public Charging app.

aangepast door Case
Geplaatst
6 hours ago, Janneke van Seters said:

Klopt, verschillende pas aanbieders, verschillende tarieven...

• 1 maand later...
Geplaatst

Iemand hier een Kia laadpas/druppel die 'm nooit gebruikt? Zou 'm graag van je over willen nemen, aangezien ik er geeneen bezit en er graag gebruik van wil maken! Kia Nederland en verschillende Kia dealers kunnen mij er geeneen leveren...

Geplaatst

Beetje Off Topic:

Ik gebruik de Kia Laadpas nu al sinds begin oktober en nog steeds geen geld afgeschreven of een factuur ontvangen. Iemand anders deze ervaring?

Geplaatst

Gebruik Kia laaddruppel sinds mei, geen facturen. Nog. -tig keer over gebeld, laatste keer zei de dame die ik aan de lijn had, na veel uitzoekerij, u heeft gewoon geluk meneer, u rijdt gratis! Geloof er niks van, hou er maar geld apart voor.

• 2 maanden later...
Geplaatst
Joepie! ik heb 2 facturen ontvangen met daarop:
- 8 maanden abo-kosten
- Alleen de laatste 2 van de 9 laadsessies die in de app en in het portal (https://kia-nl.plugsurfing.com) staan.
KWh prijzen zijn 23 en 33 cent incl. BTW (Die BTW krijg ik overigens niet gefactureerd omdat ik een bedrijf heb)
Ik heb 't telefonisch weer doorgegeven. Er stonden al 2 tickets meer dan 6 maanden open...
Het blijkt dat de Pitpoint/Greenflux paal bij mij in de straat wel laadsessies doorgeeft, maar zonder KWh prijs. Daarom verschijnen ze niet in het overzicht en worden ze niet gefactureerd (Dat zijn schat ik 35 laadsessies...)
Kortom, het is nog steeds een zootje daar

• Like 1
Geplaatst

Kreeg ook net weer 2 factuurtjes, alleen maar laadsessies, en wel van januari. Alle kWh-tarieven hoger dan afgesproken (€ 0,24 incl BTW, staat in de app), variërend tussen 28 en 31 cent EX BTW. Heb de boel opgezegd, gebruik nu meestal de ecotap-sleutel, betaal bij AC-ladets nu 34 cent incl. Dat is dus 28 cent EX, en aangezien het abonnement geen 10 euro maar 0 euro kost, voor mij als eenmanszaak dus een stuk goedkoper.

Bij snelladers betaal ik 37 tot 38 cent incl. zeg 31 cent EX. Snelladers zijn in Amsterdam een stuk goedkoper dan elders, in Amstelveen bijvoorbeeld betaal je 59 cent. 31 cent is weer een stuk goedkoper dan Maingau , die rekenen 35 cent, incl 19% Duitse BTW, die hier dus niet verrekenbaar is. Je kunt die BTW wel terugvragen bij de Duitse belastingdienst, maar dat is een hoop gedoe en duurt lang.

Anyways, ik houd het voorlopig bij Ecotap, en Nuonpasje bij Nuonpalen, voor mij het goedkoopste.  Voor Duitsland en Belgïe moet ik misschien wat anders, nog uitzoeken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...