Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Wie heeft er een Proceed in bestelling?

Ga naar de oplossing Opgelost door Renzo4000,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
1 uur geleden, PieBee zei:

Volgens mij klopt dat wel, deze week kreeg ik van de leasemaatschappij een levertijd van 28 tot 30 weken momenteel. 

Gelukkig klopt mijn werkgever bij twee leasemaatschappijen aan... ze hebben mijn auto an keuze op voorraad levertijd 5 tot 10 dagen. 

Het gaat een Proceed GT met panoramadak Delux White worden... 

Dat is wel supervevelend. Ik weet niet of ik nu kan bestellen en dan  tot december kan wachten of dat de orders ook gestopt zijn.

Als het laatste het geval is dan wordt het geen kia meer denk ik.

Geplaatst

Vandaag bij de dealer geweest en te horen gekregen na het e.e.a. te vragen m.b.t. nieuwe logo en draadloos Apple CarPlay dat er iets meer wijzigingen voor MY22 op de planning staan:

Nieuwe logo’s

Nieuwe velgen

Nieuwe bumper achter

Nieuwe LED lampen

Nieuw type bekleding

Draadloos Apple CarPlay

Lijkt dus meer op een facelift..

Volgens de dealer start uitleveren vanaf Q4 2021 en kunnen ze ongeveer vanaf 1 juli besteld worden.

• Thanks 1
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 26-4-2021 om 20:33, Kjell zei:

Vandaag bij de dealer geweest en te horen gekregen na het e.e.a. te vragen m.b.t. nieuwe logo en draadloos Apple CarPlay dat er iets meer wijzigingen voor MY22 op de planning staan:

Nieuwe logo’s

Nieuwe velgen

Nieuwe bumper achter

Nieuwe LED lampen

Nieuw type bekleding

Draadloos Apple CarPlay

Lijkt dus meer op een facelift..

Volgens de dealer start uitleveren vanaf Q4 2021 en kunnen ze ongeveer vanaf 1 juli besteld worden.

Niet heel spannend als ik het zo lees, gelukkig maar! Aanpassen naar facelift is zo gedaan. 

Geplaatst

Zojuist de dealer gesproken, hij verwacht de Proceed 29 mei, dan nog rijklaar maken. Bevestiging van bestelling is van 15 maart.

Geplaatst

Gaaf, mag de mijne aankomende woensdag ophalen na paar maandjes wachten! Was bang dat de levertijd langer zou zijn, maar is inlijn met verwachting vanuit dealer van +-3 maanden

• Like 1
Geplaatst

Lekker dan, heb op 12 maart besteld en krijg net door dat er vertraging is en wordt nu op 30 juni verwacht :angry:

Wel vreemd eigenlijk...

Geplaatst

Wat was de eerste verwachting dan? Opzich valt het met levertijd nog redelijk mee lijkt me gezien de problematiek waar veel andere automerken mee te maken hebben.

Geplaatst
Op 15-5-2021 om 19:58, Kruis289 zei:

Wat was de eerste verwachting dan? Opzich valt het met levertijd nog redelijk mee lijkt me gezien de problematiek waar veel andere automerken mee te maken hebben.

Ja het had een stuk slechter kunnen zijn en de vertraging is ong. maar 2 weken dus het valt allemaal wel mee. Maar vind dat ik best even mag balen als iemand anders die een paar dagen later besteld heeft z'n auto een maand eerder krijgt.

Geplaatst

Mijn proceed heeft voor de 2de keer vertraging. Was eerst eind april, toen medio mei en nu begin juni. Zijn nu 4 maanden verder sinds hij besteld is. Hij is al wel geproduceerd(it's real) nu moet ie nog naar NL komen 

Geplaatst (aangepast)
Op 19-5-2021 om 21:41, Remco proceed zei:

Mijn proceed heeft voor de 2de keer vertraging. Was eerst eind april, toen medio mei en nu begin juni. Zijn nu 4 maanden verder sinds hij besteld is. Hij is al wel geproduceerd(it's real) nu moet ie nog naar NL komen 

Dat is wel heel erg balen dan en hoop uiteraard dat ie snel in NL en bij jou is!

Ik ben zelf eens online bij de dealer gaan kijken in plaats van contact met de leasemaatschappij en tot mijn verbazing staat daar letterlijk mijn uitvoering op hun website. Dit is dus een 2021 PlusLine 1.5 White Deluxe handschakel zonder panorama dak (10km op teller) en lijkt me geen gebruikelijke configuratie. Aan de fabrieksgarantie te zien van 23-04-2028 lijkt deze dus op 23-04 bij hun binnen gekomen te zijn. Aangezien mijn bestelling op 12-03 is gedaan zit daar 42 dagen tussen. Mijn gevoel zegt dat dit mijn auto is die ze tijdelijk misbruiken voor in de showroom met het idee dat die lease rijder wel even kan wachten.

Met de dealer gebeld maar de persoon aan de lijn kon er niks zinnigs overzeggen. Wel kon hij aangeven dat mijn bestelde auto al in NL was wat mij wederom erg verbaasde omdat ik dus een bericht over productie vertraging heb ontvangen tot eind juni. Op de vraag of het dan nog anderhalve maand duurt voordat deze bij mij is terwijl de auto al in NL is hadden ze echter weer geen antwoord.

Sorry voor bovenstaand verhaal, moest het gewoon even kwijt want kan niet meer wachten en ga daardoor dingen zien die er waarschijnlijk helemaal niet zijn ^_^

aangepast door Kia Proceed
Geplaatst
10 uur geleden, danny1909 zei:

Volgende week dinsdag de Proceed ophalen bij de dealer.

Gefeliciteerd! Geniet ervan en wij hopelijk ook met een paar mooie foto's.

Zelf heb ik ook net het goede nieuws gehad dat mijn Proceed over twee weken thuis afgeleverd (dealer erg ver weg) wordt.

• Like 1
Geplaatst
Gefeliciteerd! Geniet ervan en wij hopelijk ook met een paar mooie foto's.
Zelf heb ik ook net het goede nieuws gehad dat mijn Proceed over twee weken thuis afgeleverd (dealer erg ver weg) wordt.
Kijk eens aan, iets om naar uit te kijken. Zodra ik wat leuke foto's heb zal ik ze wel even plaatsen.
  • Thanks 1
Geplaatst

Gister tijdens een ritje op de fiets even stiekem langs de dealer gefietst.....23897c5d53a23b4100874fbb2a332e16.jpg

Geplaatst

Ik rij nu 3 maanden met mijn 1.5 GT-plusline en kan niet anders zeggen dat ik er van geniet. Ok er zijn wel dingetjes die beter kunnen maar over het algemeen een zeer goed rijdende auto. Helaas met inparkereb van iemand anders na 2 maand al weer een keer bij de spuiterij gestaan maar weer helemaal netjes gemaakt.
Schakelflippers gebruik ik niet vaak. Maar de sportstand wel. Vooral door de bochten kan ik toch zeggen dat ie zich goed houdt. In vergelijking met mijn oude Octavia ligt deze als een blok op de weg, maar niet te strak. Comfortabel genoeg! Ik ben er blij mee!!9334feaa2c355c4d906884da8f317c0c.jpg78837f6cfc3a0e69687431990f7c55dc.jpg

• Like 2
  • Thanks 1
Geplaatst
17 uur geleden, Remco proceed zei:

Woensdag mag ik eigenlijk mijn proceed gaan ophalen. Meteen een rit van 150km naar huis. Dus kan alle knopjes gaan uitproberen. 

Veel plezier morgen, ben benieuwd naar alle bevindingen na de eerste 150km!

Geplaatst

Ik ga hem vanmiddag ophalen, alleen maar kort ritje naar huis. Mijn bevindingen komen later.

Geplaatst

Zo de eerste 150km zitten er op. Wat een super auto. Wel even wennen aan alle toeters en bellen. 

Was me ander auto zo gewend na 2 jaar in geleeft te hebben(vertegenwoordiger buitendienst). Wat het pano dak open op de snel is goed te doen. 

Helaas zitten er stickers op van de zaak maar daar kwam ik niet onderuit. 

Hier even een paar foto's. 

IMG_20210616_164211.jpg

IMG_20210616_164305.jpg

Geplaatst

Zo de eerste 150km zitten er op. Wat een super auto. Wel even wennen aan alle toeters en bellen. 

Was me ander auto zo gewend na 2 jaar in geleeft te hebben(vertegenwoordiger buitendienst). Wat het pano dak open op de snel is goed te doen. 

Helaas zitten er stickers op van de zaak maar daar kwam ik niet onderuit. 

Hier even een paar foto's. 

IMG_20210616_164211.jpg

• Thanks 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Wij hebben er nog niet eentje in bestelling, maar gaan volgende week de knoop doorhakken. Het wordt in ieder geval een 1.5 T-GDi GT-PlusLine in de kleur Penta Metal of Deluxe White. We weten echter nog niet of we kiezen voor een 'oud/nieuw' voorraadmodel of voor de nieuwe facelift. Qua uiterlijk vind ik de pre-facelift auto er beter uitzien, terwijl er aan de binnenkant nauwelijks iets veranderd lijkt te zijn (behalve betere materialen volgens Kia). Qua hulpsystemen is er ook wel wat verbeterd, maar of wij 2000 euro extra willen betalen voor een iets nieuwer model twijfelen we nog over. Ik weet al wel dat ik de letters op de achterklep eraf ga halen, zoals op de foto te zien ;)

DD1A70EC-5401-474D-887E-22D78FD1CCE3_1_201_a.thumb.jpeg.d76485e8b8fc6a06b59a0b29f4cbdc66.jpeg

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)

Offerte voor onze Proceed ontvangen en morgen definitief! Een MY2022 Kia Proceed 1.5 T-GDi GT-PlusLine :) Handgeschakeld, in de kleur Penta Metal en met afneembare trekhaak. Geen panoramadak; dan raakt ons haar ook niet zo in de war steeds!

Daarnaast ook bezig om onze Fiat 500 in te ruilen voor een Kia Picanto MY2018 ;) 

aangepast door LAWRENCIO

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...