Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb lane assist permanent uitgezet.

Als een dun stukje plastic (ik heb eeb stukje van een kleine tie-wrap gebruikt) in de rechter bovenhoek van de druk schakelaar (cluster links van het stuur, rechter bovenste knop) dan blijft de drukknop "ingedrukt". Bij herstarten van de auto is de lane assist direct uit :) 

Als je net als ik, na het starten als 1e die knop indrukt, kan dit handig zijn. 

Misschien heb je er wat aan :) 

Geplaatst

Bij mijn Niro blijft hij standaard uit staan (vind hem namelijk ook heel irritant).  Maar volgens mij hem ook bij instellingen uit gezet en niet alleen middels het knopje. Heb je dat al eens geprobeerd?

Geplaatst

Bij de gewone Niro staat-ie dus ook gewoon weer aan bij elke start. Maar even op het knopje drukken en je hebt er de hele rit geen hinder meer van. Veel werk hoor! Kom op zeg!

• Haha 1
Geplaatst
2 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Bij de gewone Niro staat-ie dus ook gewoon weer aan bij elke start. Maar even op het knopje drukken en je hebt er de hele rit geen hinder meer van. Veel werk hoor! Kom op zeg!

Nuttige opmerking........................NOT :( 

Geplaatst
1 uur geleden, Sigmasailor zei:

Ik laat hem altijd gewoon aan staan. Alleen op van die smalle wegen met twee 'nep fietspaden' zet ik hem even uit.

Hier rijd ik dus veel op........als je de LA even vergeet krijg je een behoorlijk ruk aan het stuur. Heb al eens bijna een vrachtwagen (tegenligger) geraakt. Vind het niet fijn..............

Geplaatst

LFA werkt volgens mij alleen in combinatie met ACC (adaptive cruise control). Maar In de stad bijvoorbeeld zet je de ACC meestal niet aan en dan krijg je weer met de lkas te maken. Maar er is in dit forum al heel veel geschreven over deze 'veiligheidssystemen'. En laten we nu niet in herhalingen gaan vallen. Even zoeken op CC, ACC of LKAS en je komt een boel goede (maar ook wel eens verkeerde) info tegen. Of kijk anders eens in het instructieboek. Het is allemaal terug te vinden.

Geplaatst
15 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Die ruk aan je stuur kun je voorkomen door ergens in het systeem de LKAS te veranderen in LDWS (lane departure warning system). Dan hoor je alleen piepjes als je per ongeluk op andere rijbaan terecht komt http://www.kniro.net/lane_departure_warning_system_ldws_-476.html

Dat is nu net het punt. De e-Niro onthoudt dat niet!

• Like 1
Geplaatst
16 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Die ruk aan je stuur kun je voorkomen door ergens in het systeem de LKAS te veranderen in LDWS (lane departure warning system). Dan hoor je alleen piepjes als je per ongeluk op andere rijbaan terecht komt http://www.kniro.net/lane_departure_warning_system_ldws_-476.html

Ook dit gaat bij de e-Niro weer terug naar de standaardinstellingen. Ik heb er al veel ruzie mee gehad in het begin. Ook al eens bijna een tegenligger aangereden en bijna iemand van de stoep gereden daardoor. Levensgevaarlijk!

• Like 1
Geplaatst
47 minuten geleden, Hippe lip zei:

Ook dit gaat bij de e-Niro weer terug naar de standaardinstellingen. Ik heb er al veel ruzie mee gehad in het begin. Ook al eens bijna een tegenligger aangereden en bijna iemand van de stoep gereden daardoor. Levensgevaarlijk!

mee eens, daarom "oplossing" gezocht. Simpel maar effectief...............

Geplaatst

Niet alleen "oplossing gezocht', maar nu ook gevonden, toch?

Veel beter dan dit kun je het waarschijnlijk niet krijgen.

Geplaatst

Nou wil mijn auto vanochtend nergens op reageren. waarschijnlijk accu leeg. Kan iemand mij vertellen of er een relatie kan zijn met het manipuleren van de LA ?

Lijkt mij dat als het contact uit is dat alle stroom eraf is ? 

Voor de zekerheid de "hack" maar weer verwijderd..................

wordt vervolgd.................................

Geplaatst
16 uur geleden, Hippe lip zei:

Niet alleen "oplossing gezocht', maar nu ook gevonden, toch?

Veel beter dan dit kun je het waarschijnlijk niet krijgen.

Dat moeten we nog maar afwachten. Las net dat de auto helemaal nergens meer op reageert. God straft onmiddellijk lijkt het wel.

Geplaatst
1 uur terug, King Niro zei:

Nou wil mijn auto vanochtend nergens op reageren. waarschijnlijk accu leeg. Kan iemand mij vertellen of er een relatie kan zijn met het manipuleren van de LA ?

Lijkt mij dat als het contact uit is dat alle stroom eraf is ? 

Voor de zekerheid de "hack" maar weer verwijderd..................

wordt vervolgd.................................

Oeps, zal toch niet? Ik neem aan toeval, wel leuk om te horen hoe dit afloopt.

Geplaatst

Kan zijn dat je door permanent indrukken je module niet inslaap wilt gaan...omdat hij continu een signaal ziet vanuit die knop.

Geplaatst
Op 3-11-2019 om 10:36, Hippe lip zei:

Heb je dan niet wat te hard gereden? Lkas schakelt bij mij boven de 60Km/h pas in, toch?

Geplaatst
10 uur geleden, Doublebogey5 zei:

Dat moeten we nog maar afwachten. Las net dat de auto helemaal nergens meer op reageert. God straft onmiddellijk lijkt het wel.

jij plaatst echt nuttige berichten, he ?................

Geplaatst
9 uur geleden, ehombie zei:

Kan zijn dat je door permanent indrukken je module niet inslaap wilt gaan...omdat hij continu een signaal ziet vanuit die knop.

Dit vermoeden heb ik ook. Accu opgeladen en nergens last meer van, alles werkt. Zal inderdaad de verstoorde "slaapstand" zijn.

Dus.............niet doen. Kia zit dus een beetje "apart" in elkaar (electronisch dan).

Toch een nuttige test geweest :) :) :) 

Geplaatst

Je kunt misschien vragen aan de dealer of dit te coderen is zoals jij wilt, standaard uit. Peanuts voor hun, zeker als je hem langs brengt voor onderhoud.

De wat duurdere universele scanners (autels, launch) hebben misschien ook die mogelijkheid...als je een universeel garage weet.

Bij startstop systemen gaan dealertjes moeilijk doen is mijn ervaring...(bij bmw)

• Like 1
Geplaatst
8 minuten geleden, ehombie zei:

Je kunt misschien vragen aan de dealer of dit te coderen is zoals jij wilt, standaard uit. Peanuts voor hun, zeker als je hem langs brengt voor onderhoud.

De wat duurdere universele scanners (autels, launch) hebben misschien ook die mogelijkheid...als je een universeel garage weet.

Bij startstop systemen gaan dealertjes moeilijk doen is mijn ervaring...(bij bmw)

Is een poging waard. Gaan we proberen.

Geplaatst
15 uur geleden, ehombie zei:

Helaas, dat kun je vergeten. Ik ben hiermee een paar maanden geleden ook bij de garage geweest. Toen heb ik samen met de monteur gekeken of dat niet permanent uit kon en die mogelijkheid is er niet. Echt niet.

@King Niro Wat betreft die lege 12V-accu: ergens bij de instellingen staat de mogelijkheid om die 12V-accu automatisch bij te laten werken door de grote accu. Als die kleine accu dan onder een bepaalde spanning komt, dan wordt die vanzelf weer bijgeladen uit de rij-accu. Ik heb die functie aan staan omdat ik mijn dashcam op de permanente plus heb aangesloten, zodat die zijn werk ook doet als de auto stil staat. Nooit problemen van een lege accu. En de rij-accu trek je er echt niet leeg mee; die heeft daarvoor een veel te grote capaciteit. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...