Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo ik heb een vraag, we hebben sinds kort een kia sportage 2.0 uit 2011

Ik heb hem van de week vol getankt en nu heb ik op de trip meter 120 km staan en de benzinemeter staat bijna op de helft... Dit kan toch niet?? 

Volgens de verkoper zou hij 1 op 9/10 rijden. 

De boordcomputer geeft aan nog ongeveer 330 ermee te kunnen rijden. 

Kun je dan echt nog 330 ermee rijden of is dat minder. Heeft hij de reservetank erbij geteld dan of niet? 

Geplaatst

Volgens mij telt hij zonder de reservetank en loopt het metertje redelijk af per kilomter. Je moet natuurlijk niet volgas bij het stoplicht wegrijden dan gaat hij snelelr naar beneden.

Geplaatst

Metertjes zijn ook maar een indicatie. Door de vorm van de tank kan de "bovenste helft" kleiner zijn dan de onderste. Of groter als je bijv. de vulnek ook vol gooit.
In mijn ervaring met Kia is de actieradius redelijk nauwkeurig. Bij 50km "over" verdwijnt bij mijn Picanto de afstand; dan is het zaak te gaan tanken.

Geplaatst (aangepast)

Zijn ket korte stukjes en alleen stadsverkeer dan is het verbruik vrij hoog. Zelf rijdt ik nu voor woon/werkverkeer 20%stad 40%snelweg en 40%provinciale weg met de diverse rotondes. Rijd nu 1 op 11,

Zomer zal verbruik gunstiger zijn.  

Verder is het lastig om hem echt vol af te tanken. Benzine guts eruit terwijl hij nog niet vol zit. Zijn meerdere die daar last van hebben. Als je rustig vol tankt kan er zo nog een litertje of 8 bij. 

aangepast door cafevdb
aanvulling
  • Like 1
Geplaatst
1 uur terug, Murcielaygo zei:

Metertjes zijn ook maar een indicatie. Door de vorm van de tank kan de "bovenste helft" kleiner zijn dan de onderste. Of groter als je bijv. de vulnek ook vol gooit.
In mijn ervaring met Kia is de actieradius redelijk nauwkeurig. Bij 50km "over" verdwijnt bij mijn Picanto de afstand; dan is het zaak te gaan tanken.

Dus het kan zijn dat hij dalijk minder snel zakt ivm de vorm van de tank. 

Ik ga het zien over 2 weken begin ik weer met werken nu rij ik vooral korte stukjes. Maar als ik ga werken rijd ik meer langere stukken. 

Geplaatst
1 uur terug, cafevdb zei:

Zijn ket korte stukjes en alleen stadsverkeer dan is het verbruik vrij hoog. Zelf rijdt ik nu voor woon/werkverkeer 20%stad 40%snelweg en 40%provinciale weg met de diverse rotondes. Rijd nu 1 op 11,

Zomer zal verbruik gunstiger zijn.  

Verder is het lastig om hem echt vol af te tanken. Benzine guts eruit terwijl hij nog niet vol zit. Zijn meerdere die daar last van hebben. Als je rustig vol tankt kan er zo nog een litertje of 8 bij. 

Okee ik ga over 2 weken weer werken dan kan ik echt zien hoe hij verbruikt. Nu rij ik vooral korte stukjes inderdaad.. 

Hoeveel km kan je rijden met een volle tank ongeveer dan? 

Geplaatst
39 minuten geleden, Carmentjhn045 zei:

Okee ik ga over 2 weken weer werken dan kan ik echt zien hoe hij verbruikt. Nu rij ik vooral korte stukjes inderdaad.. 

Hoeveel km kan je rijden met een volle tank ongeveer dan? 

Op deze site kun je wat meer inzicht krijgen over het verbruik,

https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/23-Kia/220-Sportage.html?fueltype=2&vehicletype=1&constyear_s=2011&constyear_e=2011&gearing=1&sort=1&powerunit=2

Geplaatst

Gisteren kreeg ik met nog 50 km te rijden een waarschuwing brandstof niveau laag en ging mijn reserve brandstof lampje branden.

Kon met 747 km 53,82 liter benzine bijtanken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...