Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 

Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .

Is dat normaal. 

Doe ik iets verkeerd.

Geplaatst

Van wat ik hier lees is dat redelijk standaard, om ook nog "ruimte" voor regeneratief remmen te hebben.
Want als de accu bijv. bergaf ineens WEL vol raakt heb je ineens geen regeneratie meer...
Kijk eens goed rond op het forum, hier is al best veel over geschreven.

Geplaatst

Ja Klopt hoor, over het algemeen komt hij hoog uit tot 75% zeg maar, maar dan moet het nog koud zijn ook, zie ik tenminste altijd. Dus je doet niks verkeerd of zo hoor stampbeugel.

Geplaatst

De HEV is niet bedoeld om elektrisch te rijden, hij is bedoeld om zeunig te rijden. De e-motor steunt de ICE in de gebieden, waar de ICE (werkt volgens het Atkinson principe) een slechte efficiëntie heeft.

De accu krijg ik volgeladen bij het rijden van veel heel korte afstanden en de ICE koud is. Leeg word de accu noit, alleen een of drie blokken onder de 50%, dat is ook de bedoeling, dat de accu om de 50% kapaciteit werkt.

Geplaatst

In sportmodus laadt hij ook verder op.. Maar hij is ook niet bedoeld om vol te zijn, lekker rond het midden is ook nog eens beter voor de accu dan helemaal vol.

Geplaatst (aangepast)
5 uur geleden, Stampbeugel zei:

Als ik met mijn HEV Niro 2020 rijd, lukt het me nooit om een volle accu te krijgen, welke wordt gebruikt voor EV. 

Op het dashboard komt nooit veel verder dan de 1/2 .

Is dat normaal. 

Doe ik iets verkeerd.

Zoals anderen ook al aangeven klopt het dat je accu bijna nooit 'vol' zal zijn.

Als je hem toch een keer 'vol' wilt hebben rijdt je een lange helling af waarbij je terugschakelt naar zijn 2 of 3.  In no time heb je dan, tijdelijk, een volle accu!

Bij het topic 'Verbruik Niro' vindt je hier veel info over.

1274276700_IMG_20180714_155226816(3).jpg.11b43505bc79ce99fd052008edbd2a4f.jpg

aangepast door Vince
Geplaatst

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij. Ik kan dan ook een tijd lang niet regeneratief remmen (krijg je error op je scherm als ik aan de hendels zit tot de accu leeg genoeg is.)

Geplaatst
44 minuten geleden, quorumz zei:

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij.

Idd apart. Het is toch geen plug-in model neem ik?

Geplaatst (aangepast)
1 uur terug, Vince zei:

Apart, mijn executive 2020 zit op 95% als ik 's ochtends wegrij.

Hé, dat is toevallig. Als ik soms ca. een 1 kilometer heb gereden, zet de auto voor 2 uur weg, dan staat hij ineens op bijna 100%. Niet altijd en ook bepaalde plekken. Gewoon stadswerk gereden en zeker geen helling af!  

aangepast door Rob18
Geplaatst
1 uur geleden, Vince zei:

Idd apart. Het is toch geen plug-in model neem ik?

nee ik heb niet de plugin, net zat hij wel op 75% en werkten mijn flippers wel, gisteren toevallig wel een stuk gereden, dus onder welke condities het gebeurd, geen idee maar hij kan wel degelijk vol zitten 's ochtends :)

Geplaatst
43 minuten geleden, quorumz zei:

nee ik heb niet de plugin, net zat hij wel op 75% en werkten mijn flippers wel, gisteren toevallig wel een stuk gereden, dus onder welke condities het gebeurd, geen idee maar hij kan wel degelijk vol zitten 's ochtends :)

Je zou denken dat de energy-management-software is aangepast bij de nieuwere modellen!?

Mijn 2017 model staat 's ochtends (afhankelijk van het seizoen) tussen de 50 en 65 %. Gek genoeg begon hij op een koude februari-ochtend de eerste km als een gek te laden. Alsof de software even van slag was<_<:balloon_11:.  De motor draaide met een hoger toerental dan normaal. Vreemd genoeg is dit maar één keer gebeurd.

579124391_IMG_20180714_155226816(3)winter-kl.jpg.7d79992ce5237954d0e668056d7520d9.jpg

Geplaatst
15 uur geleden, Vince zei:

Zoals anderen ook al aangeven klopt het dat je accu bijna nooit 'vol' zal zijn.

Als je hem toch een keer 'vol' wilt hebben rijdt je een lange helling af waarbij je terugschakelt naar zijn 2 of 3.  In no time heb je dan, tijdelijk, een volle accu!

Bij het topic 'Verbruik Niro' vindt je hier veel info over.

1274276700_IMG_20180714_155226816(3).jpg.11b43505bc79ce99fd052008edbd2a4f.jpg

Het lukt me ook wel eens om de accu vol te krijgen, meestal tijdens een lange tocht bergafwaarts. Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Geplaatst
43 minuten geleden, JosV zei:

Het lukt me ook wel eens om de accu vol te krijgen, meestal tijdens een lange tocht bergafwaarts. Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Ja precies, je schrikt je rot.....

Met lagere temperaturen en veel korte stukjes, dan zit de accu wel eens voor 3/4 vol. IN de huidige temperaturen lijkt het mij dat er iets niet helemaal goed gaat als de accu in ons vlakke landje helemaal vol zit...

Geplaatst
1 uur terug, JosV zei:

Opvallend is dan dat de benzinemotor dan opeens aanslaat en flink 'toeren' (en dus kabaal) maakt.

Als hij niet aan zou slaan zou je waarschijnlijk als een ongeleid projectiel de helling afsuizen. Doordat hij ook afremt op de motor ontstaat bij hoge toeren het 'kabaal'. Althans, dit lijkt mij de meest voor de hand liggende verklaring.

Je kunt ook handmatig terugschakelen door de pook iets naar links te bewegen en daar een lagere versnelling te kiezen. Dit geeft hetzelfde 'kabaal'.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...