Ga naar inhoud

Niro hybride dood, doet niets meer


Gsm

Aanbevolen Berichten

Dat is helaas best lastig is mijn ervaring. Hoe groter de garage, hoe arroganter ze worden. Toen je nog fijn naar de dorpsgarage kon net om de hoek alhoewel dat de laatste keer ook tegenviel.

Profile is hier 1 van de weinige bedrijven die wel doen wat je vraagt en meer. Kia uiteindelijk ook wel, maar nooit vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites


De echte merkdealer moet haar klanten te vriend houden, anders kunnen ze hun licentie verliezen. De importeur houdt dat goed in de gaten. Daarom al die verzoeken om vragenlijsten in te vullen nadat je voor een beurt naar de garage bent geweest.
Mijn dealer vroeg me, na aflevering van de nieuwe Niro, om de garage een 10 te geven in de enquete van de importeur. De vraag alleen al deed mij besluiten om er een 6 van te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Werkhoven in Houten is een kleine maar echte KIA dealer alleen van klantenbinding hebben ze niet gehoord.
Zo ben ik nog nooit uitgenodigd voor een oplossend gesprek en ging de conversatie via de telefoon waarin ik uitgekafferd werd en mijn mond moest houden
Inmiddels hoorde ik dat er het afgelopen jaar nog 3 weg zijn gegaan.
In het laatste telefonisch gesprek met de receptionist heb ik de dealer al gezegd dat ik KIA Nederland een brief met mijn ervaringen en klachten gaat sturen en dat vond die prima, de manager heb ik nog nooit hierover gesproken.
Ik moet alleen nog even wachten met de brief om de emoties te laten zakken want ik ben echt

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, Flying_Dutchman zei:

De echte merkdealer moet haar klanten te vriend houden, anders kunnen ze hun licentie verliezen. De importeur houdt dat goed in de gaten. 

Nou, merk er weinig van. Bij een kleine merkgarage hier om de hoek (toen nog mazda, ondertussen ook universeel) stond de auto bij wijze van spreken al op de brug voordat ik klaar was met praten. Bij de KIA moet ik een afspraak maken om de banden (private leaseauto) te laten controleren op profiel en als dat dan te weinig blijkt te zijn  (zei ik toch) hebben ze de banden niet op voorraad dus hadden ze graag dat ik nog en keer terugkwam.. Mafkezen. Er kwam uiteindelijk wel weer een oplossing, maar ook die gaf weer problemen.

Ik las ondertussen wel dat ANWB private lease je naar een bosch garage laat gaan, ben benieuwd hoe die dat doen met garantie. Dat zijn vaak wel wat kleinere garages.

aangepast door gjcvro
Link naar reactie
Delen op andere sites


Precies, dat is ook de reden dat ze de auto's voor zover ik weet alleen WA verzekeren (met eventueel inzittenden).
Het is gewoon een rekensom, een bepaald percentage van de auto's wordt total loss gereden en dat kunnen ze financieel zelf dragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat de leasers dit betalen ;-)
Natuurlijk komt dat uit de leaseprijs maar de rekensom blijft hetzelfde :)
Soms is het ook wel bijzonder. Mijn leaseauto heeft ook direct een groene kaart gekregen die 5 jaar geldig is.
De auto is van Wagenplan wat een samenwerking tussen Athlon en Centraal Beheer is. Die laatste regelt dus op papier de verzekering.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 weken later...
Op 13-5-2021 om 23:30, gjcvro zei:

Nou, merk er weinig van. Bij een kleine merkgarage hier om de hoek (toen nog mazda, ondertussen ook universeel) stond de auto bij wijze van spreken al op de brug voordat ik klaar was met praten. Bij de KIA moet ik een afspraak maken om de banden (private leaseauto) te laten controleren op profiel en als dat dan te weinig blijkt te zijn  (zei ik toch) hebben ze de banden niet op voorraad dus hadden ze graag dat ik nog en keer terugkwam.. Mafkezen. Er kwam uiteindelijk wel weer een oplossing, maar ook die gaf weer problemen.

Ik las ondertussen wel dat ANWB private lease je naar een bosch garage laat gaan, ben benieuwd hoe die dat doen met garantie. Dat zijn vaak wel wat kleinere garages.

Dat vermoeden heb ik ook, geen enkele actie van zowel de dealer maar helaas ook niet van KIA Nederland.
Van de 3 negatieve opmerkingen over de dealer wordt er maar op één ingegaan en de andere 2 wordt niet meer over gesproken.
Wel worden de woorden van de dealer gelooft want ook in de 2e en laatste brief die ik vandaag ontving staat dat de dealer al heeft aangegeven dat zij een andere bevinding hebben dan wat ik in mijn eerste brief beschreef.
Ze hebben dus één keer geïnformeerd bij de dealer van Werkhoven en daaruit de conclusie getrokken dat dat de waarheid is en zaak gesloten.
Ook vermelden ze in de eerste brief dat de in rekening gebrachte onkosten niet door KIA organisatie kunnen worden vergoed iets waar ik met geen woord over gerept en nadat ik dat aanhaalde in mijn antwoord blijkt ook daar totaal niet meer op ingegaan wordt door KIA Nederland.
Toegeven dat het echt fout is gegaan is moeilijk voor ze en is klantenbinding ineens niet meer belangrijk, een excuus is het minste wat ze hadden kunnen schrijven maar ze vinden het wel vervelend.
In plaats daarvan verschuilen ze zich achter de opmerking dat KIA Nederland niet verantwoordelijk is voor de individuele acties van de KIA dealers. Bewaken van klantvriendelijkheid en kennis van zaken is geen verantwoordelijkheid van KIA Nederland, een dealer die je uitkaffert en niet weet waar de accu zit en als die dat weet dan niet weet hoe die accu werkt maakt KIA Nederland niets uit.
Ook betreurd KIA Nederland het dat ik vind dat ze niet neutraal zijn.
En net als in de eerste brief weer als laatste de regel dat ze de feedback meenemen in de training voor en overleggen met de KIA dealers.
Gelukkig hoef ik me daar niet meer druk om te maken want dit is mijn eerste en laatste KIA geweest.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Klopt zelfs niet eens begrip of een sorrie laat staan dat ze wat doen voor de klanten die zorgen dat zij eten op de plank hebben.
Tot mijn 50e heb ik Fiat gereden en nooit problemen gehad en al 21 jaar rij ik Suzuki en ook geen problemen gehad
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 5 maanden later...
Op 29-7-2020 om 20:46, zei Vince:

Bij mijn Niro is de hardwire-kit aangesloten zoals op de foto. Het zijn de twee rechtse draden.

Zekering-add-circuit-2b.jpg.b8bc307d2e56a42c7230c5decbdb64c7.jpg

Weet iemand hoe deze zekeringhouders heten?
Ik ben er naar op zoek ivm het correct aansluiten van mijn Viofo A119V3.
Ik kom in 'n shop de volgende zekeringhouders tegen:
Zekeringhouder mini +
Zekeringhouder Mini-Low+
Zekeringhouder Normaal +
Zekeringhouder micro II +
Micro3 ATL Fuse-TAP

Gr. Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...
Op 1-12-2021 om 14:02, zei PeterSpie:

Weet iemand hoe deze zekeringhouders heten?
Ik ben er naar op zoek ivm het correct aansluiten van mijn Viofo A119V3.
Ik kom in 'n shop de volgende zekeringhouders tegen:
Zekeringhouder mini +
Zekeringhouder Mini-Low+
Zekeringhouder Normaal +
Zekeringhouder micro II +
Micro3 ATL Fuse-TAP

Gr. Peter

Ik wil hier toch nog een vraag over stellen.
Als ik de fuse-box opzoek van de Kia Niro 2019, dan lijkt het erop dat de twee rechtse aansluitingen op "Spare" zit aangesloten.
Ik heb een constante voeding en een geschakelde voeding nodig. Zou dit dan werken op die "Spare"-aansluitingen?

KIA-Niro-2017-2019.._in1_h_19.jpg

Zekering-add-circuit-2b.jpg.b8bc307d2e56a42c7230c5decbdb64c7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


De rechtse 2 werken bij mijn Niro goed, zie pagina 5.
Maar het betreft geen + en - aansluiting zoals je op de stekkers heb gezet want er is alleen maar een + in de zekeringkast, de min moet op het chassis worden aangesloten.
Je moet wel oppassen met de hardwire kit van de Viofo A119V3 want die werkt niet goed in de Niro, ik heb de zelfde en heb die aangepast want Viofo heeft hier nog geen oplossing voor.
Probleem is dat de maximale in te stellen voltage van 12,4V al te laag is voor de accu om te starten.
Ik vermoed dat er een BMS in de accu zit die de accu afsluit bij een veilige spanning zodat de accu een langere levensduur heeft
Ik heb dat probleem opgelost door een diode in de ACC voeding op te nemen die de voltage met ±0,7V omlaag brengt
Nu is het zo dat de hardwire kit de camera uitschakelt als de accuspanning onder de 12,4V komt maar door er een diode in op te nemen denkt de hardwire kit dat de accu spanning 12,4 is maar in werkelijkheid is de accuspanning 12,4 + 0,7 = 13,1V
Camera wordt afgesloten maar Niro start nog steeds

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...