Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Geen. Gewoon lekker Apple CarPlay gebruiken met een kabeltje en je telefoon wegleggen in het 'oplaadvak'. Hou je het dash lekker clean.

• Like 1
  • 2 maanden later...
Geplaatst

Ik heb hier ook nooit een antwoord op kunnen vinden op deze site (mss kan ik slecht zoeken) maar heb zelf wel de oplossing gevonden op Bol.com . Belangrijk is de aansluiting in het luchtrooster.

als het je alléén om die ‘ball joint’ aansluiting te doen is, koop je die het goedkoopst los op Aliexpress, want daar kun je vervolgens je favoriete telefoonhouder op aansluiten.

dat wilde ik doen, maar ik koop liever niet bij Ali, dus heb deze op Amazon.nl gekocht en de meegeleverde telefoonhouder vervangen voor een Qi lader.

Mijn opstelling: iPhone 11 Pro icm tech21 evo hoesje in de Gravity Qi Baseus telefoonhouder

*ik heb ook een brodit plaatje besteld, maar dan komt de telefoon erg overdreven voor het scherm te hangen. Geen aanrader voor het middenconsole dus.

(tevens is er nog een wireless CarPlay module onderweg. Bij interesse daarover later meer)

Geplaatst

Voor een Canadees camper avontuur had ik ooit eens een zuignap houder voor een tablet bij Ali besteld, zodat ik Sygic als navigatie kon gebruiken. Dat ding van een paar euro houdt het langer vol dan mijn verwachtingen en is in veel standen instelbaar. Mijn tablet, maar ook mijn smartphone klemmen er prima in. Voor lange vakantieritten waar ik ook ABRP onderweg wil gebruiken, past die houder ook prima in mijn Niro. De zuignap plakt mooi onder de middenconsole. 

20210130_141800.jpg

20210130_141824.jpg

• Like 1
  • 6 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het inmiddels ook he-le-maal gehad met Android Auto. Wat een teleurstelling. Het enige waar het goed voor is is Podcasts afspelen en internet radio (via Awesome Radio). 

De opstelling van @Terp1234 vind ik daarom wel zeer interessant. Daar had ik nog niet aangedacht. Ben al de hele zaterdag aan het kijken wat nu een goede houder is voor mijn Nokia 8.3 in een MY21. Het blijkt best moeilijk want verkopers geven zelden volledige informatie. Met name afmetingen zijn vaak ver te zoeken.

Ben benieuwd wat er tegenwoordig door mede-Niro bezitters wordt gebruikt. QI heb ik niet nodig. 

aangepast door Mausy5043
Geplaatst

Dat is inderdaad een mooie oplossing, maar ik heb de telefoon liever wat meer in het gezichtsveld, i.p.v. naar beneden te moeten kijken. Zo'n groot, leeg dashboard en dan moet er toch een oplossing te bedenken zijn......

Geplaatst

Probleem met de houder voor de ventilatieopeningen: in de winter wordt de smartphone erg heet (verwarming) en in de zomer erg koud (Airco) ...

Geplaatst

Precies : ik wil het zeker niet voor een rooster of scherm hebben. De houder aan de linker a-stijl is ook niet handig, want als je onderweg een laadstation moet opzoeken met een app op je telefoon die ook weer niet door android auto wordt ondersteund, is het handig dat de bijrijder dit 'intikt'. Helemaal links is dan onbereikbaar, of je moet gaan proberen de telefoon los te krijgen en dat is ook weer niks voor de veiligheid. 

Geplaatst (aangepast)

Daarom bestaat er ook nog 1 voor aan de raamstijl..

Edit: net te laat, maar ff stoppen bestaat natuurlijk ook nog als optie toch?

In onze andere auto (zonder navi) plak ik de houder laag op de ruit, en laat hem dan tot op het dashboard zakken zodat hij geen ruimte van de vorruit weghaalt maar wel goed te bekijken is. Dat is wel zo'n lange zwanehals, en die auto is wat compacter.

aangepast door gjcvro
  • 1 maand later...
Geplaatst
Op 15-8-2021 om 08:55, Rokil zei:

Precies : ik wil het zeker niet voor een rooster of scherm hebben. De houder aan de linker a-stijl is ook niet handig, want als je onderweg een laadstation moet opzoeken met een app op je telefoon die ook weer niet door android auto wordt ondersteund, is het handig dat de bijrijder dit 'intikt'. Helemaal links is dan onbereikbaar, of je moet gaan proberen de telefoon los te krijgen en dat is ook weer niks voor de veiligheid. 

Ik heb een magnetische phone holder rechts van het stuur. Laadkabeltje naar beneden zit mooi naast de displays en hangt dan ook nergens voor. 

magneticPhoneholder.png.f0288ca6ce91a6685b741087547cc0f9.png

Geplaatst

Werkt dan het draadloos opladen nog (als je de telefoon op een draadloze oplader legt)? Ik heb een soortgelijke oplader gehad. Doordat ik hiervoor een metalen plaatje aan de achterkant van mijn telefoon moest doen, kon ik niet meer draadloos opladen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

Geplaatst
3 uur geleden, stanley18 zei:

Werkt dan het draadloos opladen nog (als je de telefoon op een draadloze oplader legt)? Ik heb een soortgelijke oplader gehad. Doordat ik hiervoor een metalen plaatje aan de achterkant van mijn telefoon moest doen, kon ik niet meer draadloos opladen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk

De iPhone 12 heeft een ingebouwde magneet aan de achterkant voor diverse accessoires. Ik wist alleen niet dat die zo sterk was dat je er je telefoon aan op kunt hangen!

• Like 2
Geplaatst
48 minuten geleden, Hippe lip zei:

De iPhone 12 heeft een ingebouwde magneet aan de achterkant voor diverse accessoires. Ik wist alleen niet dat die zo sterk was dat je er je telefoon aan op kunt hangen!

Zeker waar, maar dat werkt enkel en alleen zonder hoesje om de telefoon. Zodra je gebruik maakt van een hoesje is de ingebouwde magneet niet meer sterk genoeg om te blijven hangen.

Geplaatst

Er zijn raamhouders met zuignap, niet zoals de oude geen vocht erbij, plakt al van zichzelf dan klip nog om valt er nooit meer af. gebruik ik ook werkt goed en toch ook simpel om te zetten naar een andere plaats

Geplaatst

MagSafe gaat er eigenlijk van uit dat zowel de telefoon als de houder magneten hebben. En wil je een hoesje, dan heeft een MagSafe hoesje ook weer magneten hiervoor.

Is je houder/lader MagSafe gecerfificeerd, dan kun je ook nog eens laden met 15W, met gewone Qi is 7,5W het maximum.

En ja, met een metalen plaatje op je telefoon werkt draadloos laden niet meer, omdat het electrisch veld niet door het plaatje komt...
  • Like 1
Geplaatst

Ik heb inmiddels een magnetische houder, net als Xelanc op dezelfde plek.

In mijn hoesje heb ik een magneetje geplaatst en de telefoon steunt dan met de onderkant op het dashboard. Draadloos laden werkt nu inderdaad niet meer, maar dat gebruikte ik toch niet. Mijn vorige telefoon (Samsung S5) werd er zo heet van dat het moederbord ervan kapot is gegaan en mijn huidige telefoon (Samsung S9) raakt ook redelijk verhit, zodat de beveiliging zorgt dat hij uitschakelt. Nu dus gewoon laden met een haaks stekkertje op de magneethouder.

• 1 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

@Robbert Jan Ik heb/had een houder op deze plek. Weliswaar een ander fabrikaat, maar de plek is hetzelfde. En die plek lijkt heel leuk, maar als er een passagier daar rechts zit, dan stoot die al snel zijn/haar knie aan de telefoon of de houder. Niet fijn voor de passagier, maar in mijn geval ook niet voor de telefoon en voor de houder. De telefoon werd er nogal eens uitgestoten en de houder ging door dat stoten al vrij snel los zitten.

Uiteindelijk heb ik de boel er weer afgehaald, want de risico’s en overlast (zowel voor de knie als voor de telefoon, houder en auto) waten te groot… 🤷‍♂️

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
5 uur geleden, zei Hippe lip:

@Robbert Jan Ik heb/had een houder op deze plek. Weliswaar een ander fabrikaat, maar de plek is hetzelfde. En die plek lijkt heel leuk, maar als er een passagier daar rechts zit, dan stoot die al snel zijn/haar knie aan de telefoon of de houder. Niet fijn voor de passagier, maar in mijn geval ook niet voor de telefoon en voor de houder. De telefoon werd er nogal eens uitgestoten en de houder ging door dat stoten al vrij snel los zitten.

Uiteindelijk heb ik de boel er weer afgehaald, want de risico’s en overlast (zowel voor de knie als voor de telefoon, houder en auto) waten te groot… 🤷‍♂️

Sterk argument!

Ga eens zien wat er te koop is op de markt en wat andere Forum mensen zeggen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...