Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Navigatie update

Gast Peter125

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Here is kennelijk erg slecht met het bijwerken van zijn kaarten. Mijn wijk is in 2014 opnieuw opgebouwd (in 2014 was de eerste oplevering, in 2017 de laatste). Toch geeft de kaart nog steeds de oude situatie weer. (Zelfs Google) Daarnaast is het een zooitje met eenrichtingswegen. Dat het beter kan bewijst TomTom. Deze is helemaal up-to-date.

Geplaatst

Hm, vanmorgen de update gedaan, die lijkt ook gelukt te zijn, maar als ik de kaart weer wil geven krijg ik alleen een zandlopertje. Volgens mij heb ik al ergens voorbij zien komen hoe te resetten, straks even zoeken..

Geplaatst (aangepast)
20 uur geleden, zei stanley18:

Here is kennelijk erg slecht met het bijwerken van zijn kaarten. Mijn wijk is in 2014 opnieuw opgebouwd (in 2014 was de eerste oplevering, in 2017 de laatste). Toch geeft de kaart nog steeds de oude situatie weer. (Zelfs Google) Daarnaast is het een zooitje met eenrichtingswegen. Dat het beter kan bewijst TomTom. Deze is helemaal up-to-date.

@stanley18 Ik weet niet of je Waze kent en of je een beetje handig bent met een kaart-editor, maar als je daar de situatie aanpast (oude, niet-bestaande wegen weghalen en nieuwe wegen invoeren), dan heeft Google het ook snel in het vizier (Waze is van Google).

En andere kaartmakers mss ook?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

Heb de update er ook op gezet, het valt mij op dat nu in het map scherm dus geen navi actief de straat waar je rijdt weergegeven wordt onder in het scherm. Dat was voorheen niet volgens mij.

Geplaatst
[mention=22855]stanley18[/mention] Ik weet niet of je Waze kent en of je een beetje handig bent met een kaart-editor, maar als je daar de situatie aanpast (oude, niet-bestaande wegen weghalen en nieuwe wegen invoeren), dan heeft Google het ook snel in het vizier (Waze is van Google).
En andere kaartmakers mss ook?
Waze ken ik, maar handig met een kaart-editor ben ik niet. Ik gebruik gewoon TomTom. Al sinds 2003 gebruik ik dit merk en nog nooit heb ik een betere gevonden. Sygic komt heel dichtbij.
  • Like 2
Geplaatst
3 uur geleden, zei Kia pannenkoek:

Heb de update er ook op gezet, het valt mij op dat nu in het map scherm dus geen navi actief de straat waar je rijdt weergegeven wordt onder in het scherm. Dat was voorheen niet volgens mij.

Dat is mij ook opgevallen, en ook ik kan me niet herinneren dat ooit eerder gezien te hebben.

• 2 weken later...
Geplaatst

Het wordt alleen een system update ... misschien de problemen met km en miles opgelost ...

Geplaatst
1 uur terug, zei Kia pannenkoek:

Hoezo werkt android auto niet? Doet het prima bij mij hoor.

@cobaltbedoeld dat Android auto geen gebruik maakt van het volledige scherm.

Ik verbaas me dat ook het gedeelte ernaast niet gebruikt kan worden voor de radio o.i.d.. Terwijl dit wel kan in andere modussen van het systeem.

Geplaatst
15 minutes ago, Bart Burger said:

@cobaltbedoeld dat Android auto geen gebruik maakt van het volledige scherm.

Ik verbaas me dat ook het gedeelte ernaast niet gebruikt kan worden voor de radio o.i.d.. Terwijl dit wel kan in andere modussen van het systeem.

Dat kan wel hoor. Je moet in de systeeminstellingen gedeeld scherm activeren bij Android Auto en je kunt dan het rechtse derde deel gebruiken voor welke widget je wilt: radio, kaart, media etc.

• Like 1
  • Thanks 3
  • 2 weken later...
Geplaatst
Op 23-12-2021 om 17:58, zei Elhovo:

Dat kan wel hoor. Je moet in de systeeminstellingen gedeeld scherm activeren bij Android Auto en je kunt dan het rechtse derde deel gebruiken voor welke widget je wilt: radio, kaart, media etc.

Hallo allemaal, ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Kia E-Niro Executive van maart '21. Ik heb twee vragen:

1) Hoe doe je dat precies? Is dat in de instellingen van de auto? Ik kan in de instellingen van de telefoon (S21-ultra) niets vinden?

2) Ik zie in de instellingen van het scherm van de auto dat kleuren aangepast kunnen worden, in hetzelfde menu waar je een "blauw-kleuren-filter" en helderheid kan instellen. Het punt is dat een aantal van dei mogelijkheden "uitgegrijsd" zijn. Je kan de tekst dus wel lezen maar die instellingen niet selecteren/aanpassen. Heeft iemand enig idee?

Groet, Martijn

Geplaatst
4 hours ago, Popeye said:

Hallo allemaal, ik ben sinds gisteren de trotse eigenaar van een Kia E-Niro Executive van maart '21. Ik heb twee vragen:

1) Hoe doe je dat precies? Is dat in de instellingen van de auto? Ik kan in de instellingen van de telefoon (S21-ultra) niets vinden?

2) Ik zie in de instellingen van het scherm van de auto dat kleuren aangepast kunnen worden, in hetzelfde menu waar je een "blauw-kleuren-filter" en helderheid kan instellen. Het punt is dat een aantal van dei mogelijkheden "uitgegrijsd" zijn. Je kan de tekst dus wel lezen maar die instellingen niet selecteren/aanpassen. Heeft iemand enig idee?

Groet, Martijn

Hoi Martijn,

Gefeliciteerd met de e-Niro. Je gaat er vast veel plezier van beleven. Mbt punt 1, dat doe je idd in de auto. Ik heb 'm in het engels staan. In het setup menu (op het grote scherm) activeer je de zoekactie en zoekt op 'split' van split screen. Dat zal in het nederlands wel 'gedeeld scherm' zijn oid. Belangrijk is dat je op dat moment de telefoon niet verbonden hebt. Je krijgt een aantal mogelijkheden, één daarvan is split screen activeren bij Android Auto. Als je daarna de telefoon aankoppelt en AA inschakelt, krijg je in 1e instantie nog wel die fugly AA widget, maar je kunt naar boven en naar onder swipen naar andere widgets.

Punt 2 weet ik zo precies niet uit mijn hoofd, mar volgens mij moet je eerst een optie 'manual' of 'user defined' of zoiets aanvinken voordat de instelopties actief zijn.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Elhovo:

Hoi Martijn,

Gefeliciteerd met de e-Niro. Je gaat er vast veel plezier van beleven. Mbt punt 1, dat doe je idd in de auto. Ik heb 'm in het engels staan. In het setup menu (op het grote scherm) activeer je de zoekactie en zoekt op 'split' van split screen. Dat zal in het nederlands wel 'gedeeld scherm' zijn oid. Belangrijk is dat je op dat moment de telefoon niet verbonden hebt. Je krijgt een aantal mogelijkheden, één daarvan is split screen activeren bij Android Auto. Als je daarna de telefoon aankoppelt en AA inschakelt, krijg je in 1e instantie nog wel die fugly AA widget, maar je kunt naar boven en naar onder swipen naar andere widgets.

Punt 2 weet ik zo precies niet uit mijn hoofd, mar volgens mij moet je eerst een optie 'manual' of 'user defined' of zoiets aanvinken voordat de instelopties actief zijn.

Hey Elhovo,

Dank voor je reactie. Ik heb "split screen" gevonden, in het Nederlands heet het ook zo, maar ik kreeg het niet voor elkaar. V.w.b. punt 2 moet ik nog even zoeken, dit is wat ik zie:

image.thumb.png.c174284deca53ae6db485c0cb6897d8e.png

Geplaatst
1 uur terug, zei Popeye:

Hey Elhovo,

Dank voor je reactie. Ik heb "split screen" gevonden, in het Nederlands heet het ook zo, maar ik kreeg het niet voor elkaar. V.w.b. punt 2 moet ik nog even zoeken, dit is wat ik zie:

image.thumb.png.c174284deca53ae6db485c0cb6897d8e.png

Probeer handleiding eens. Die omschrijving klopt met wat je zoekt toch? De vertaling van manual Naar handleiding IPV hndmatig is gewoon Google translate

Geplaatst
10 hours ago, Popeye said:

Hey Elhovo,

Dank voor je reactie. Ik heb "split screen" gevonden, in het Nederlands heet het ook zo, maar ik kreeg het niet voor elkaar.

Dat is raar. Stuur 's een shotje.

Geplaatst
15 uur geleden, zei Elhovo:

Dat is raar. Stuur 's een shotje.

Hey Elhovo, Toch gelukt...Vraag me niet hoe... Maar het werkt. Dank voor de adviezen.

• Like 1
  • 3 weken later...
Gast ElectricKia
Geplaatst

Hoop dat ik mijn vraag hier kan/mag plaatsen.

Wij hebben een E-Niro met:
Software DE_E_22.EUR.S5W_L.001.001.210524
Mapversie EUR.14.41.41.657.401.2

Nu lees ik op de site deze volgende info:
Software: DE_E_22.EUR.S5W_L.001001.211214
Mapversie: EUR.14.47.48.631.401.5

Onze dealer laat ons weten, jullie hoeven nooit iets te doen, alles gaat automatisch en bijwerken kan je doen als dit nodig, c.q. mogelijk is. Het lijkt mij, als ik het zo lees, dat we nu toch een update hebben. De auto heeft nog altijd niet het balkje (BIJWERKEN) geactiveerd, dus bijwerken kan ik het niet. Heb nu de dealer gebeld en nu mag ik half februari even langs komen, want ze begrijpen het ook niet helemaal, de auto zou het echt zelf moeten updaten. 

Onderhoud mensen zijn voor een normale auto altijd prima, maar een elektrische auto, daar gaan ze soms nog wel eens van vreemd kijken. Net zoals de receptionist die niet begrijpt dat ik hierover bel en dat ik toch even langs wil komen, ook al heb ik geen onderhoudsbeurt nodig. 

Begrijp ik het nu niet of? Er is toch een update, of vergis ik me? 
En waarom is het zo moeilijk om dit te begrijpen bij de dealer? Als het goed is hebben wij echt de MY'22 versie, dus daar kan ik me niet in vergissen met kijken. Iemand misschien die mij hiermee uit de brand kan helpen? Nogmaals, begrijp ik het nu niet of de dealer niet?

(de kaart heeft overigens al op meerdere plekken geen rotonde bij ons in de buurt, die er al een jaar ligt!!)

Geplaatst (aangepast)
6 uur geleden, zei ElectricKia:

de kaart heeft overigens al op meerdere plekken geen rotonde bij ons in de buurt, die er al een jaar ligt!!

Mijn straat is ruim vijf jaar geleden heel even eenrichtingverkeer geweest.  NU nog steeds krijg ik te horen :"Let Op ! Onjuiste rijrichting gedetecteerd !

Dit is zo slecht !

aangepast door Ary-66
Geplaatst (aangepast)
7 uur geleden, zei ElectricKia:

Hoop dat ik mijn vraag hier kan/mag plaatsen.

Wij hebben een E-Niro met:
Software DE_E_22.EUR.S5W_L.001.001.210524
Mapversie EUR.14.41.41.657.401.2

Nu lees ik op de site deze volgende info:
Software: DE_E_22.EUR.S5W_L.001001.211214
Mapversie: EUR.14.47.48.631.401.5

Onze dealer laat ons weten, jullie hoeven nooit iets te doen, alles gaat automatisch en bijwerken kan je doen als dit nodig, c.q. mogelijk is. Het lijkt mij, als ik het zo lees, dat we nu toch een update hebben. De auto heeft nog altijd niet het balkje (BIJWERKEN) geactiveerd, dus bijwerken kan ik het niet. Heb nu de dealer gebeld en nu mag ik half februari even langs komen, want ze begrijpen het ook niet helemaal, de auto zou het echt zelf moeten updaten. 

Onderhoud mensen zijn voor een normale auto altijd prima, maar een elektrische auto, daar gaan ze soms nog wel eens van vreemd kijken. Net zoals de receptionist die niet begrijpt dat ik hierover bel en dat ik toch even langs wil komen, ook al heb ik geen onderhoudsbeurt nodig. 

Begrijp ik het nu niet of? Er is toch een update, of vergis ik me? 
En waarom is het zo moeilijk om dit te begrijpen bij de dealer? Als het goed is hebben wij echt de MY'22 versie, dus daar kan ik me niet in vergissen met kijken. Iemand misschien die mij hiermee uit de brand kan helpen? Nogmaals, begrijp ik het nu niet of de dealer niet?

(de kaart heeft overigens al op meerdere plekken geen rotonde bij ons in de buurt, die er al een jaar ligt!!)

voor zover ik weet is een update Over The Air(OTA) nog niet mogelijk, gaat er hopelijk wel komen maar nu nog niet, nu toch echt nog even met een USB stick, als je wat handiger ben makkelijk zelf te doen.

aangepast door gjcvro

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...