Steeck03 Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 5 uur geleden, zei Hippe lip: Hmm, nu opeens doet-ie het sneller: 9,5 - 10,5 MB/s. Dat ziet er beter uit. Jij hebt ws een 200Mbit/s internetverbinding. Ik ga eens kijken naar het formatteren van die SSD. In een MY19 heb je niets aan USB. Een de kaartje is het enige dat hier werkt 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 (aangepast) 2 uur geleden, zei Steeck03: In een MY19 heb je niets aan USB. Een de kaartje is het enige dat hier werkt Ah dank, das wel nuttige informatie. Dat spaart me de nutteloze aanschaf van een USB-stikkie, want die dingen gebruik ik verder nooit. Ik heb de SSD geprobeerd (met USB-adapterkabeltje), maar die gaf idd geen enkele respons. Dat ligt dus aan het eenvoudige systeem van de MY19. Kan ik de inhoud van het bestaande kaartje kopiëren als backup (voor de zekerheid), of staan die bestanden er op een specifieke manier op? Zo niet, dan kan ik de inhoud in een mapje op mijn computer zetten, het kaartje leegmaken en de update erop zetten? 28 Februari, 2022 aangepast door Hippe lip Quote
gjcvro Geplaatst 28 Februari, 2022 Geplaatst 28 Februari, 2022 sd kaart, 10 euro bij de action, en met het tempo waarin nu de updates uitkomen heb je hem minimaal 1 keer per maand nodig Quote
cobalt Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 9 uur geleden, zei gjcvro: sd kaart, 10 euro bij de action, en met het tempo waarin nu de updates uitkomen heb je hem minimaal 1 keer per maand nodig De laatste officiele update is toch al sedert november? Quote
Peter-036 Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 Er was al in december weer een update voor die update..... Quote
HenryV Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 11 minuten geleden, zei Peter-036: Er was al in december weer een update voor die update..... Niet voor MY19. Daar is de laatste update inderdaad november. Zie ook https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeView/382/pop2 Quote
Peter-036 Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 Ik heb gistermiddag een update voor mijn '20 E-Soul kunnen downloaden met een laatste wijziging in december, (voor de Soul EV is er de keus tussen '19 en '22 dus ik heb, net als in november de '19 versie binnengehaald). Ik heb 'm niet ge-installeerd, en ga dat ook niet doen omdat ik geen problemen heb met de Navi en/of de firmware daarvan, maar er zijn bestanden in die update anders dan die van november, ik heb ze een beetje zitten vergelijken op grootte van bestanden. Quote
Hippe lip Geplaatst 1 Maart, 2022 Geplaatst 1 Maart, 2022 10 uur geleden, zei Peter-036: Ik heb gistermiddag een update voor mijn '20 E-Soul kunnen downloaden met een laatste wijziging in december, (voor de Soul EV is er de keus tussen '19 en '22 dus ik heb, net als in november de '19 versie binnengehaald). Ik heb 'm niet ge-installeerd, en ga dat ook niet doen omdat ik geen problemen heb met de Navi en/of de firmware daarvan, maar er zijn bestanden in die update anders dan die van november, ik heb ze een beetje zitten vergelijken op grootte van bestanden. En wat ga je nu doen? Ga je je eigen update samenstellen uit downloads van meerdere updates van Kia? Hoe weet je dan welke bestanden wat doen? Quote
Peter-036 Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 (aangepast) @Hippe lip Ik ga er waarschijnlijk niets mee doen zolang de navi in de auto goed werkt, in juni moet 'ie weer een beurt, dan kan de dealer er de laatste versie op zetten. Ik had de download gestart omdat jij meldde dat 'ie erg traag was, en ik heb 'm door laten lopen. Toen 'ie binnen was heb ik 'm eerst vergeleken (nieuwsgierig hé) met wat er nog op de stick stond, en 'm toen op diezelfde stick gezet (en die weggelegd). 2 Maart, 2022 aangepast door Peter-036 typo 1 Quote
Hippe lip Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 (aangepast) Vanmiddag ben ik ertoe gekomen om de update op een kaartje te zetten (USB-stick werkt niet in een MY19) en de auto te updaten. Dat ging redelijk snel. Je hoeft in een MY19 niet in het menu ergens voor te kiezen. Als het kaartje erin zit als je de auto ‘start’, dan vraagt-ie meteen of je wilt updaten en daarop zeg je uiteraard ja. Wat de verschillen zijn heb ik nog niet echt uitgevonden. De kaarten van de navi zagen er op het eerste oog wat frisser uit en het leek alsof de route op die kaart nu beter (duidelijker) worden aangegeven. Mijn vrouw was vanavond met de auto uit en zei dat de radio er anders uitzag. Ze vond de update een verslechtering. “Waarom moeten dingen toch steeds veranderd worden, en waarom wordt het dan steeds slechter in plaats van beter”., Ik kan me haar kritiek wel voorstellen… 2 Maart, 2022 aangepast door Hippe lip 2 Quote
gjcvro Geplaatst 2 Maart, 2022 Geplaatst 2 Maart, 2022 Altijd lastig, want zonder verandering zaten we nou nog steeds ergens aan een vuur ons net gevangen zwijn te eten of zo.. Maar ik kan me wel vinden in de bewering dat veel dingen er niet beter op worden, en zonder dat je de achterliggende gedachte weet lijkt het dat ze vooral kiezen voor technische redenen, wat eigenlijk altijd een slechte reden is voor de eindgebruiker. 2 2 Quote
Hippe lip Geplaatst 4 Maart, 2022 Geplaatst 4 Maart, 2022 (aangepast) Nu de eerste rit met de nieuwe navi erop. Er vallen een paar dingen op: 1. Als je op NAV drukt staan onderin een paar favorieten; dat waren er 6, nu nog maar 5. Is dat instelbaar ergens? 2. Er staat op de navigatie vanaf de auto zo’n stippellijntje naar je bestemming, de hemelsbrede richting. Kan dat ook uit? 3. Onder het blok met aanwijzingen rechtsboven komt regelmatig nog andere info zoals een parkeerplaats of restaurant; het zijn géén POI’s die ik heb ingesteld (ik heb alleen laadpalen aangevinkt bij de POI’s). Hoe zet ik dat extra bloktje uit? Het dekt wéér een stuk van de kaart af (wij rijden met N altijd naar boven). 4 Maart, 2022 aangepast door Hippe lip Quote
Gast Geplaatst 4 Maart, 2022 Geplaatst 4 Maart, 2022 1 uur geleden, zei Hippe lip: Nu de eerste rit met de nieuwe navi erop. Er vallen een paar dingen op: 1. Als je op NAV drukt staan onderin een paar favorieten; dat waren er 6, nu nog maar 5. Is dat instelbaar ergens? 2. Er staat op de navigatie vanaf de auto zo’n stippellijntje naar je bestemming, de hemelsbrede richting. Kan dat ook uit? 3. Onder het blok met aanwijzingen rechtsboven komt regelmatig nog andere info zoals een parkeerplaats of restaurant; het zijn géén POI’s die ik heb ingesteld (ik heb alleen laadpalen aangevinkt bij de POI’s). Hoe zet ik dat extra bloktje uit? Het dekt wéér een stuk van de kaart af (wij rijden met N altijd naar boven). Die stippellijn kan uit, dat weet ik zeker. De rest is mij eigenlijk niet opgevallen. Wellicht een verschil tussen 2019 en 2021 model? Quote
Vince Geplaatst 14 Maart, 2022 Geplaatst 14 Maart, 2022 Op 4-3-2022 om 13:13, zei Chojin: Die stippellijn kan uit, dat weet ik zeker. De rest is mij eigenlijk niet opgevallen. Wellicht een verschil tussen 2019 en 2021 model? Die stippellijn viel mij na de update ook op. Het kan handig zijn om te zien of je ongeveer in de goede richting rijdt, maar ik bepaal bij voorkeur zelf of die stippellijn in beeld is. In de meeste gevallen heb ik hem niet nodig. Die stippellijn kan uit zeg je. Maar hoe dan? 1 Quote
Robbert Jan Geplaatst 22 Oktober, 2022 Geplaatst 22 Oktober, 2022 Op 14-3-2022 om 21:54, zei Vince: Die stippellijn viel mij na de update ook op. Het kan handig zijn om te zien of je ongeveer in de goede richting rijdt, maar ik bepaal bij voorkeur zelf of die stippellijn in beeld is. In de meeste gevallen heb ik hem niet nodig. Die stippellijn kan uit zeg je. Maar hoe dan? Die stippellijn - - - - Hoe krijg ik die weg? Quote
Vince Geplaatst 22 Oktober, 2022 Geplaatst 22 Oktober, 2022 1 uur terug, zei Robbert Jan: Die stippellijn - - - - Hoe krijg ik die weg? Chojin zou weten hoe dat moet. Mij is het niet gelukt de stippellijn uit te schakelen, maar inmiddels ben ik er aan gewend en stoor ik me er zelfs niet meer aan. Nog sterker, ik vind het wel interessant om te zien in welke richting mijn doel ligt ten opzichte van de rijrichting. Quote
Robbert Jan Geplaatst 22 Oktober, 2022 Geplaatst 22 Oktober, 2022 Zal kijken of er aan kan wennen of er iets mee heb. Mocht Choijn, of iemand anders, dit lezen en de instelling weten om de stippellijn te laten verdwijnen -en dat willen delen dan heb ik de keuze. Quote
Hippe lip Geplaatst 23 Oktober, 2022 Geplaatst 23 Oktober, 2022 (aangepast) Ik heb daar na de laatste update ook last van gehad. Maar eerlijk gezegd dacht ik bij de laatste rit waarbij ik de navi van de auto gebruikte (doe ik zelden) dat die stippellijn er niet meer was. Geen idee waardoor. Bedacht het me pas achteraf dat ik ‘m niet meer had gezien. Zou die na een X aantal kilometers zomaar verdwijnen? Of filteren mijn hersenen die stippellijn inmiddels zó goed uit dat ik ‘m al helemaal niet meer zie? 23 Oktober, 2022 aangepast door Hippe lip Quote
Robbert Jan Geplaatst 23 Oktober, 2022 Geplaatst 23 Oktober, 2022 1 uur geleden, zei Hippe lip: Ik heb daar na de laatste update ook last van gehad. Maar eerlijk gezegd dacht ik bij de laatste rit waarbij ik de navi van de auto gebruikte (doe ik zelden) dat die stippellijn er niet meer was. Geen idee waardoor. Bedacht het me pas achteraf dat ik ‘m niet meer had gezien. Zou die na een X aantal kilometers zomaar verdwijnen? Of filteren mijn hersenen die stippellijn inmiddels zó goed uit dat ik ‘m al helemaal niet meer zie? Ha, ha.. duidelijk in de ontken fase. Ga wachten op een instelling anders ook maar hopen dat mijn hersenen het wegfilteren.. 1 Quote
Peter-036 Geplaatst 7 December, 2022 Geplaatst 7 December, 2022 De huidige update heeft er nu voor gezorgd dat je met filters kunt zoeken naar oplaadstations: "langs de route" en "nabij bestemming". Maar vooral filteren op AC-DC en HPC. En dan zelfs op laadpaaluitbater/netwerk. Dit alles met de update voor modeljaar 2019 (ik rij een 2020 E-Soul.) Me happy! En dat er wat kleine dingetjes zoals geluidjes veranderd zijn...........boeien! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.