BigOrangeFish Geplaatst 30 Juni, 2021 Geplaatst 30 Juni, 2021 Hey, De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu Iemand ervaring? Quote
Case Geplaatst 1 Juli, 2021 Geplaatst 1 Juli, 2021 (aangepast) 11 uur geleden, BigOrangeFish zei: Hey, De kia e-niro 2019 met 48000 km laad niet meer met 75 kw. Valt mij de laatste keren op dat hij alleen maar 50kw doet. Test gedaan met 20 graden omgevings temperatuur en 30% volle accu Iemand ervaring? Ik heb een paar keer 'snel'-laders geprobeerd, maar heb geen enkele keer meer dan 44kW gezien, en dan ook nog voor korte tijd. Mijn beste en slechtste oplaadbeurt: Beste: bij Fastned (Lemsterhop) bleef de laadstroom vrijwel de hele laadtijd op 44kW. Slechtsten: bij Shell/NewMotion (Blaloweg, Zwolle) zakte die heel snel van 34kW naar 21kW; heb daar een eeuwigheid gestaan, omdat ik nog honderd km bij moest laden. Temperatuur was rond het vriespunt, maar had wel al 60km snelweg gereden. Bij Shell/NewMotion (Dekkersland, A28) geladen: 32->23kW. Temperatuur net boven nul. 1 Juli, 2021 aangepast door Case Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 1 Juli, 2021 Geplaatst 1 Juli, 2021 (aangepast) Dit schrijft FastNed: Heb je een Kia e-Niro, dan laad je met de CCS stekker; zorg ervoor dat de stekker er goed in zit. De laadsnelheid is maximaal 77 kW voor de uitvoering met 64 kWh batterij bij onze 150+ kW snelladers. De laadsnelheid bij onze overige laders is maximaal 50 kW voor zowel de 39 als 64 kWh uitvoering.15 jun. 2021 https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360007699174-Laden-met-een-Kia-e-Niro 1 Juli, 2021 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Steeck03 Geplaatst 1 Juli, 2021 Geplaatst 1 Juli, 2021 4 uur geleden, Flying_Dutchman zei: Dit schrijft FastNed: Heb je een Kia e-Niro, dan laad je met de CCS stekker; zorg ervoor dat de stekker er goed in zit. De laadsnelheid is maximaal 77 kW voor de uitvoering met 64 kWh batterij bij onze 150+ kW snelladers. De laadsnelheid bij onze overige laders is maximaal 50 kW voor zowel de 39 als 64 kWh uitvoering.15 jun. 2021 https://support.fastned.nl/hc/nl/articles/360007699174-Laden-met-een-Kia-e-Niro 77kW heb ik nog nooit gehaald. Gisteren toevallig daar gestaan. Aan een 150Kw paal. 55kW was wat de auto accepteerde. Voor mij was het prima. Ik had iets erbij nodig om thuis te komen. uiteindelijk 20 minuutje geladen. Quote
BigOrangeFish Geplaatst 1 Juli, 2021 Topic Starter Geplaatst 1 Juli, 2021 Toch vreemd dat de auto het wel zou moeten kunnen maar niet doet. Toen de auto nieuw was rond de 1000km heb ik wel 76kw gehaald. Nu zie ik die laadstroom nooit meer. Quote
Jurek Geplaatst 2 Juli, 2021 Geplaatst 2 Juli, 2021 stond vorige week nog bij Ionity (Kia 2019 versie, 75000km) zonder problemen 77 kW Quote
Flying_Dutchman Geplaatst 2 Juli, 2021 Geplaatst 2 Juli, 2021 (aangepast) 15 uur geleden, BigOrangeFish zei: Toch vreemd dat de auto het wel zou moeten kunnen maar niet doet. Toen de auto nieuw was rond de 1000km heb ik wel 76kw gehaald. Nu zie ik die laadstroom nooit meer. Voordat het laden begint "kletsen" de auto en de laadpaal met elkaar. Oa vraagt de laadpaal aan de auto hoeveel stroom er maximaal in kan. Als de auto tijdens die onderhandeling verkeerde info geeft zal de maximale stroom beperkt blijven. Het beste is om met de auto naar de garage te gaan en daar laten controleren of de communicatiemodule van de auto nog wel goed werkt. Ook verstandig is het controleren van de laadcontactdoos in de auto (schoon?) en de kabel als je je eigen kabel gebruikt bij het laden bij FastNed (stekkers schoon?). De communicatie tussen auto en laadpaal verloopt via de CP-pin en de aarde-pin. 2 Juli, 2021 aangepast door Flying_Dutchman Quote
Wiz Geplaatst 2 Juli, 2021 Geplaatst 2 Juli, 2021 Dit komt denk ik door de batterij temperatuur optimalisatie. Als je wilt snelladen kan je dat alleen instellen door in de route navigatie van de auto zelf aan te geven dat je naar een snellader wilt om op te laden. Als het goed is gaat dan als de temperatuur laag is de batterij optimalisatie aan het werk zodat je wat sneller kan laden. Helaas zit er geen button in het menu waarmee je zelf invloed hebt op de batterij temperatuur. Zou gaaf zijn dat er een knop zou zijn met "ik wil over xx minuten gaan laden" zodat je daar wel invloed op hebt. Ik zelf heb bij de shell hier om de hoek ook maar 44 Kwh gezien om tot 80% te komen met een 150 Kwh lader, domweg omdat het 800 meter rijden is. Quote
Terp1234 Geplaatst 2 Juli, 2021 Geplaatst 2 Juli, 2021 6 uur geleden, Wiz zei: Dit komt denk ik door de batterij temperatuur optimalisatie. Als je wilt snelladen kan je dat alleen instellen door in de route navigatie van de auto zelf aan te geven dat je naar een snellader wilt om op te laden. Als het goed is gaat dan als de temperatuur laag is de batterij optimalisatie aan het werk zodat je wat sneller kan laden. Volgens mij is dat alleen een Tesla feature en niet in de Kia. Ik heb ook wel eens boven de 70 kW geladen, maar nooit via de navigatie naar een snellader genavigeerd. Het is bij mij ook alweer een poosje geleden dat dat lukte. Over een dikke week weer de eerste lange vakantierit over de Autobahn, ben benieuwd of het dan wel weer eens bereikt wordt. Quote
Wiz Geplaatst 4 Juli, 2021 Geplaatst 4 Juli, 2021 Toch zit er een temperatuur optimalisatie in, kijk maar in het verbruikersmenu. Daar zie je voor battery care ook een kolom. Helaas heb je daar zelf geen invloed op, anders dan (voor zover ik weet) navigeren naar een dc laad station. Quote
Wiz Geplaatst 4 Juli, 2021 Geplaatst 4 Juli, 2021 er is een petitie gestart om manual battery heating te kunnen inschakelen: https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-electric Quote
Terp1234 Geplaatst 4 Juli, 2021 Geplaatst 4 Juli, 2021 6 uur geleden, Wiz zei: Toch zit er een temperatuur optimalisatie in, kijk maar in het verbruikersmenu. Daar zie je voor battery care ook een kolom. Helaas heb je daar zelf geen invloed op, anders dan (voor zover ik weet) navigeren naar een dc laad station. Ik heb er nu 2 winters mee gereden en nooit iets van kunnen merken. Je kunt het zien in het verbruik overzicht, maar ik heb het nooit boven de 0% gezien. Ik reken er ook niet meer op met deze auto, ondanks de mooie petitie. Meer iets voor de EV6. Quote
Adrie Koorn Geplaatst 26 April, 2022 Geplaatst 26 April, 2022 Vandaag ook eens bij een Fastned snellader geladen. Eens uitproberen voordat ik op vakantie ga, ik laad normaal thuis aan mijn Zappi. geladen bij de ruigenhoek A4 schiphol. 300KW lader. Auto had nog 56% bij aanvang, buitentemp. 7C . Net 70 km gereden. bij aanvang ging de lader meteen naar 44 kw/h dit duurde zo’n 15 min. Waarna hij terug zakte naar 23kw/h op dat moment gaf de auto 65% aan. ik heb in 17min. 8.60 kw geladen. Kosten € 5.93 toen ben ik gestopt en naar huis gereden en hem daar weer aan de zappi gehangen als je de curve bekijkt van FastNed dan kloppen deze cijfers redelijk. Om echt te kunnen snelladen met de e-niro 64kw is het aan te raden om hem tot 20% leeg te rijden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.