Jump to content

Rijden met aanhanger

MvH
 Share

Recommended Posts

Hallo, 

Binnenkort op vakantie met een aanhanger; voor het eerst met mijn Niro.

1. Worden hierbij automatisch de achter sensoren uitgeschakeld bij het aankoppelen, of moet ik dat ergens handmatig instellen? 
  2. Dan lees ik verschillende dingen over het rijden in bergachtig gebied, overschakelen naar de sportstand of niet? 
  3. Bergaf rijden, accu wordt flink opgeladen, geen probleem. Bergop zal de accu "leeglopen". Stel nu dat je bergetappe/ route dusdanig lang is en de accu is leeg, dan mis ik volgens mij een kleine 40pk die normaal geleverd wordt vanuit de regeneratie-accu? Of heb ik het hier mis? 

Mario

Edited by MvH

Ik ga er even vanuit dat je een HEV hebt en geen PHEV

1. Moet je handmatig uitschakel, niets automatisch
2. Indien geen hoge berg & geen zware aanhanger, dan lekker in de automaat laten staan, anders in sportstand en zorgen dat de motor wat toeren blijft maken om overbelasting en oververhitting te voorkomen
3.klopt, die mis je dan.
Heb zelf nog geen bergervaring, maar verwacht dat met een beperkt aantal kilometers de accu al leeg/vol is (het is nl. maar een kleine accu)

Mvg
Nia Kiro

• 1 month later...

Ben inmiddels terug van vakantie met een aanhanger naar Oostenrijk:

• auto gaat als een tierelier
  • verwachte vermogensverlies bij "leegtrekken accu" --> NIETS van gemerkt
  • overschakelijken naar de SPORT-stand voor het manueel schakelen --> was alleen nodig bij steile afdalingen, om zo wat minder met de voet op de rem te zitten
  • gemiddeld verbruik heen- en terugreis met aanhanger --> bijna 1:18 --> ik zeg KEURIG ! 

Al met al een zeer positieve ervaring in de bergen.

• Like 2

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By VR46
      Beste Kia rijders 
      Is er iemand die ervaring heeft met een versleten autosleutel  ( rubber voor de afstandbediening is versleten zodat de centrale deur bediening niet meer werkt )
      En weet ook iemand hoe je het alarm uit zet  als je de deur opent zonder afstand bediening 
      bedankt  alvast voor de hulp
      groeten Ronald

• By Murcielaygo
      Complete set 14" velgen met originele Kia Picanto wieldeksels en bijbehorende speciale moeren.
      Er liggen Milestone Full Winter banden op in de maat 155/65R14 75T, profiel is weinig, maar voldoet nog voor APK.

Ik verkoop dit omdat ik nu All Seasons gebruik op andere velgen en de Picanto ook wil vervangen door een grotere auto.

De conditie is gebruikt, er zit enige stoep/schraapschade op de deksels en 1 velg heeft een tikje gehad aan de binnenzijde.

Vraagprijs voor de set is €125, maar ik sta open voor serieuze biedingen.

Ik stuur ze niet op, af te halen in Alphen NB of omg. Zevenbergen in overleg.

Ze staan ook op Marktplaats met meer foto's;
      https://link.marktplaats.nl/m1738008440

• By rob2u
      Ik heb de Carlinkit module voor wireless Apple CarPlay aangesloten op de standaard USB Port van de e-Niro. 
      Installatie ging redelijk makkelijk en het lijkt goed te werken (heb er nog niet zolang ervaring mee). Maar er ik heb wel vragen over:
      1. De groene LED op de module blijft constant knipperen; volgens de docu blijft dit na juiste verbinding….
      2. Aangezien de USB port een constante voeding heeft blijft de module dus permanent ‘AAN’ , ook na uitzetten en afsluiten van de auto; zou dat de 12V accu niet ‘leegtrekken’?
      heeft iemand hier ervaring mee?
    • By GC1
      Hoi,
      Ik heb mijn UVO app geïnstalleerd maar krijg mijn account niet gekoppeld.
      Ik heb mijn gsm nummer verwijderd en opnieuw ingevoerd in de app maar nu zegt UVO dat het geregistreerde nummer niet bekend is bij de UVO app.
      Ik heb dit nu diverse keren herhaald maar niets lukt. Moet er nu iets geresset worden door KIA? Ook mijn KIA dealer weet het antwoord niet en zegt dat ik maar een mailtje naar KIA moet sturen.
      Is er iemand op dit forum die dit ook aan de hand heeft gehad, dan wil ik graag weten hoe hij/zij dit opgelost heeft.
      Alvast bedankt
      Geert
    • By Stephan H.
      Mijn Kia Ceed heeft nog geen 3000km op de teller, echter schokt hij bij het optrekken met een koude motor. Zodra de motor warm is verdwijnt het probleem. 
      Het schokken is heviger wanneer de auto een dag of twee heeft stil gestaan (slaat hij net niet af) en aanzienlijk minder wanneer er dagelijks mee wordt gereden. Herkend iemand dit probleem? En heeft iemand hier toevallig ene oplossing voor? 
  • Create New...