Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Hallo, 

Binnenkort op vakantie met een aanhanger; voor het eerst met mijn Niro.

1. Worden hierbij automatisch de achter sensoren uitgeschakeld bij het aankoppelen, of moet ik dat ergens handmatig instellen? 
  2. Dan lees ik verschillende dingen over het rijden in bergachtig gebied, overschakelen naar de sportstand of niet? 
  3. Bergaf rijden, accu wordt flink opgeladen, geen probleem. Bergop zal de accu "leeglopen". Stel nu dat je bergetappe/ route dusdanig lang is en de accu is leeg, dan mis ik volgens mij een kleine 40pk die normaal geleverd wordt vanuit de regeneratie-accu? Of heb ik het hier mis? 

Mario

aangepast door MvH
Geplaatst

Ik ga er even vanuit dat je een HEV hebt en geen PHEV

1. Moet je handmatig uitschakel, niets automatisch
2. Indien geen hoge berg & geen zware aanhanger, dan lekker in de automaat laten staan, anders in sportstand en zorgen dat de motor wat toeren blijft maken om overbelasting en oververhitting te voorkomen
3.klopt, die mis je dan.
Heb zelf nog geen bergervaring, maar verwacht dat met een beperkt aantal kilometers de accu al leeg/vol is (het is nl. maar een kleine accu)

Mvg
Nia Kiro

• 1 maand later...
Geplaatst

Ben inmiddels terug van vakantie met een aanhanger naar Oostenrijk:

• auto gaat als een tierelier
  • verwachte vermogensverlies bij "leegtrekken accu" --> NIETS van gemerkt
  • overschakelijken naar de SPORT-stand voor het manueel schakelen --> was alleen nodig bij steile afdalingen, om zo wat minder met de voet op de rem te zitten
  • gemiddeld verbruik heen- en terugreis met aanhanger --> bijna 1:18 --> ik zeg KEURIG ! 

Al met al een zeer positieve ervaring in de bergen.

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...