Maarten V Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 3 uur geleden, zei bartje885: Hoi allemaal, ik heb eind juni 2022 via Leaseplan de Kia Sportage HEV GT-Line besteld en heb zaterdag een belletje van de dealer gehad dat ik deze 30 augustus mag komen ophalen. Ik prijs mijzelf gelukkig, zeker als ik alle verhalen hier mag geloven. Top voor jouw mag ik vragen bij welke dealer hij besteld is ik heb ook via leaseplan besteld op 17 Feb en weet nog niets. Heb het idee dat er verschil tussen dealers is. Veel plezier straks met de auto. Quote
Kenniani Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Lease Plan besteld dit soort auto's al vooruit, ze weten dat ze er toch wel uit gaan en je kan geen losse opties kiezen los van de kleur. Hun krijgen zo een lagere prijs en kunnen de auto's sneller leveren. Zolang je dus een uitvoering en kleur uit hun eerder bestelde pool hebt, heb je je auto gewoon snel. 1 Quote
bartje885 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 2 uur geleden, zei Maarten Verhaegh: Top voor jouw mag ik vragen bij welke dealer hij besteld is ik heb ook via leaseplan besteld op 17 Feb en weet nog niets. Heb het idee dat er verschil tussen dealers is. Veel plezier straks met de auto. Ik weet niet via welke dealer Leaseplan de auto besteld, ik weet enkel dat ik hem bij Content Autogroep Tilburg kan ophalen omdat dat die dealer het dichtst bij is. Quote
Maarten V Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 (aangepast) 1 uur terug, zei Kenniani: Lease Plan besteld dit soort auto's al vooruit, ze weten dat ze er toch wel uit gaan en je kan geen losse opties kiezen los van de kleur. Hun krijgen zo een lagere prijs en kunnen de auto's sneller leveren. Zolang je dus een uitvoering en kleur uit hun eerder bestelde pool hebt, heb je je auto gewoon snel. Die van mij is op 17 Feb bij leaseplan besteld en leaseplan weet nog helemaal niets via de door hun geselecteerde dealer heb ik een datum van 17/12 gehoord.... 15 Augustus, 2022 aangepast door Maarten Verhaegh Quote
Kenniani Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 (aangepast) Welke uitvoering en kleur heb je gekozen? HEV GT-Line in de kleuren Deluxe White, Black Pearl, Lunar Zilver & Penta Metal kunnen ze snel leveren https://www.leaseplan.com/nl-nl/zakelijk-leasen/onze-autos/23091/kia-sportage/ 15 Augustus, 2022 aangepast door Kenniani Quote
Maarten V Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 44 minuten geleden, zei Kenniani: Welke uitvoering en kleur heb je gekozen? HEV GT-Line in de kleuren Deluxe White, Black Pearl, Lunar Zilver & Penta Metal kunnen ze snel leveren https://www.leaseplan.com/nl-nl/zakelijk-leasen/onze-autos/23091/kia-sportage/ Groen maar ik heb een GT PlusLine besteld als een private lease.. Ik zie wel dat ze de foto's van het niet europese model gebruiken of zijn dit the 2023 modelen. Quote
Kenniani Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Ik heb zelf ook een HEV GT PlusLine besteld in mei verwachting is november leveren. Alleen niet bij Lease Plan maar bij van Mossel. Maar wat ik bedoel te zeggen is dat bartje885 waarschijnlijk wel een model uit de eerder bestelde pool heeft genomen en daarom maar een levertijd van 2 maanden heeft. Foto's kunnen afwijken, staat ook op de site. Quote
Ten10 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 9 uur geleden, zei bartje885: Hoi allemaal, ik heb eind juni 2022 via Leaseplan de Kia Sportage HEV GT-Line besteld en heb zaterdag een belletje van de dealer gehad dat ik deze 30 augustus mag komen ophalen. Ik prijs mijzelf gelukkig, zeker als ik alle verhalen hier mag geloven. Gaat het hier om de LeasePlan "Onze Deal"? Welke kleur? Ik heb ook bij LeasePlan de Kia Sportage HEV GT-Line besteld. Kleur Lunar Silver. Staat snel leverbaar. Dus fingers crossed. Quote
bartje885 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Geplaatst 15 Augustus, 2022 Ik heb inderdaad de kleur Penta metal gekozen anders was het q1 of q2 volgend jaar. Dus waarschijnlijk is mijn batch begin dit jaar al besteld. Quote
Kenniani Geplaatst 16 Augustus, 2022 Geplaatst 16 Augustus, 2022 Als je via de KIA site zelf besteld kan je kiezen voor een aflevering vanaf 13 janurai 2023, dat is dus 5 maanden voor de HEV GT PlusLine Quote
helmuteke Geplaatst 18 Augustus, 2022 Geplaatst 18 Augustus, 2022 Besteld op 29/05 , vandaag ontvangen Sportage HEV pace alle opties 2 Quote
Smollie Geplaatst 20 Augustus, 2022 Geplaatst 20 Augustus, 2022 Ik blijf me afvragen aan waar de vertraging ligt . Als ik zo eens terug scroll zie ik dat de meeste wat al langer aan het wachten zijn vooral een gt+ hebben besteld . Ik veronderstel dat dit met automatische transmissie is dus hieraan zou het reden van de vertraging kunnen liggen , maar heeft iedereen wat een gt+ line heeft besteld misschien ook het contrasterende zwarte dak besteld en kan de vertraging dan niet hierdoor komen ??? Quote
A-Kia Geplaatst 20 Augustus, 2022 Geplaatst 20 Augustus, 2022 Ik blijf me afvragen aan waar de vertraging ligt . Als ik zo eens terug scroll zie ik dat de meeste wat al langer aan het wachten zijn vooral een gt+ hebben besteld . Ik veronderstel dat dit met automatische transmissie is dus hieraan zou het reden van de vertraging kunnen liggen , maar heeft iedereen wat een gt+ line heeft besteld misschien ook het contrasterende zwarte dak besteld en kan de vertraging dan niet hierdoor komen ??? Hier blijven ze zeggen, audio chip tekort in de gt plus.Al zie ik op andere groepen gewoon plus lines die worden uitgeleverd door europa heen. Onze levering staat voor eind oktober. Maar dan moet echt de komende weken een productie plaats vinden… we gaan het zien. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
MaikelHer Geplaatst 20 Augustus, 2022 Geplaatst 20 Augustus, 2022 Wat ons al langer verteld word is dat Harman niet aan z’n product levering kan (kon) voldoen mbt toch de HarmanKardon speakers in de GT plus. Ondertussen is dit verholpen ( blijkbaar) en wordt de Plus nu wel weer geproduceerd maar lopen ze natuurlijk sterk achter! Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Keesd515 Geplaatst 20 Augustus, 2022 Geplaatst 20 Augustus, 2022 27 minuten geleden, zei A-Kia: Hier blijven ze zeggen, audio chip tekort in de gt plus. Al zie ik op andere groepen gewoon plus lines die worden uitgeleverd door europa heen. Onze levering staat voor eind oktober. Maar dan moet echt de komende weken een productie plaats vinden… we gaan het zien. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Wij hebben 15 februari een gt plus Line besteld met een zwart dak, we hebben hem 29 Juli geleverd gekregen, dit zonder opgave van eventuele problemen, het enige was dat hij begin juli in Rotterdam was aangekomen, en dat hij rond 20 juli bij de de dealer was binnen gekomen. Quote
Smollie Geplaatst 20 Augustus, 2022 Geplaatst 20 Augustus, 2022 Ik ben van België en hier heb je andere optiepakketten . Ik heb de gt-line met zwart dak maar zonder HarmanKardon speakers en zonder geventileerde zetels ( was een optie van 1200€) dus als het probleem bij HarmanKardon ligt/lag dan moest de mijne toch al lang gemaakt geweest zijn . De mijne is in bestelling van eind maart Quote
Fredschhh Geplaatst 22 Augustus, 2022 Geplaatst 22 Augustus, 2022 Op 20-8-2022 om 16:27, zei Smollie: Ik blijf me afvragen aan waar de vertraging ligt . Als ik zo eens terug scroll zie ik dat de meeste wat al langer aan het wachten zijn vooral een gt+ hebben besteld . Ik veronderstel dat dit met automatische transmissie is dus hieraan zou het reden van de vertraging kunnen liggen , maar heeft iedereen wat een gt+ line heeft besteld misschien ook het contrasterende zwarte dak besteld en kan de vertraging dan niet hierdoor komen ??? Blijft een ding en iedereen krijgt inderdaad een andere reden. Ik lees afentoe ook andere forums mee zoals deze Heb het idee dat de dealers het vaak zelf ook niet weten gezien de transparantie in communicatie erg summier is vanuit fabriek naar dealers. Dus kan inderdaad zijn - Chips - Speakers - Kabelbomen - kleur lak Etc etc Ik heb zelf een Proceed Plusline 1.5 automaat besteld in week 6 dit jaar. Hij is al 4x uitgesteld en continu is het het automaat probleem. Daarvoor hebben ze meer chips nodig dan in de handschakel modellen. Auto staat nu voor week 41, maar ben er bang voor. 1 Quote
Ten10 Geplaatst 22 Augustus, 2022 Geplaatst 22 Augustus, 2022 Op 15-8-2022 om 18:21, zei Ten10: Gaat het hier om de LeasePlan "Onze Deal"? Welke kleur? Ik heb ook bij LeasePlan de Kia Sportage HEV GT-Line besteld. Kleur Lunar Silver. Staat snel leverbaar. Dus fingers crossed. Ik krijg van LeasePlan week 44 als leverdatum. En van de dealer waar de auto afgeleverd gaat worden... december / januari. Quote
Intercity Geplaatst 22 Augustus, 2022 Geplaatst 22 Augustus, 2022 In april 2022 hebben we, via Arval Private lease, de Kia Sportage 1.6PHEV 4WD 195GT besteld. Levering eind van het jaar 2022. Op 19 augustus te horen gekregen dat de levering pas in 2023 gaat plaatsvinden. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Wat wel vervelend is: De nieuwprijs is door KIA met ongeveer Euro 3.000,- verhoogd en de leasemaatschappij wil dit doorberekenen door onze leaseprijs met Euro 25,- per maand verhogen. Heeft iemand ervaring met deze private-lease prijsverhoging ivm tussentijdse nieuwprijsverhoging ? Quote
Smollie Geplaatst 22 Augustus, 2022 Geplaatst 22 Augustus, 2022 In april 2022 hebben we, via Arval Private lease, de Kia Sportage 1.6PHEV 4WD 195GT besteld. Levering eind van het jaar 2022. Op 19 augustus te horen gekregen dat de levering pas in 2023 gaat plaatsvinden. Jammer, maar niet onoverkomelijk. Wat wel vervelend is: De nieuwprijs is door KIA met ongeveer Euro 3.000,- verhoogd en de leasemaatschappij wil dit doorberekenen door onze leaseprijs met Euro 25,- per maand verhogen. Heeft iemand ervaring met deze private-lease prijsverhoging ivm tussentijdse nieuwprijsverhoging ?Hier een artikel wat enkele dagen geleden verschenen is in België . Zal voor Nederland ook wel zo zijn denk ik . https://www.test-aankoop.be/familie-prive/consumentenrechten/nieuws/vertraging-levering-nieuwe-auto 1 Quote
A-Kia Geplaatst 24 Augustus, 2022 Geplaatst 24 Augustus, 2022 Bij ons nu vertraagd naar november ipv oktober. Bestelling van 2 april. Gaat om de phev gt plusVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Intercity Geplaatst 25 Augustus, 2022 Geplaatst 25 Augustus, 2022 Houdt de dealer maar goed in de gaten! Zij willen je graag als klant behouden. Slecht nieuws houden ze voor zich. Reken maar op een levering van de PHEV in 2023 mét prijsverhoging. Gelukkig krijg je wel 14 dagen de tijd om de overeenkomst ivm prijsverhoging te onbinden. Bij rondbellen krijg je te horen dat vooral uitlevering van de PHEV vertraging op loopt. En niet alleen de PHEV Sportage. Ook bij de levering van bijvoorbeeld de PHEV Tucson moet je geduld te hebben. Als je vandaag een PHEV Sportage of Tucsen zou bestellen wordt een afleverdatum van mei 2023 afgegeven. Quote
Wim-A Geplaatst 25 Augustus, 2022 Geplaatst 25 Augustus, 2022 "Gelukkig krijg je wel 14 dagen de tijd om de overeenkomst ivm prijsverhoging te ontbinden." En vervolgens kun je dus weer achteraan in de rij aansluiten wanneer je toch een nieuwe auto wilt kopen. 1 Quote
A-Kia Geplaatst 25 Augustus, 2022 Geplaatst 25 Augustus, 2022 Houdt de dealer maar goed in de gaten! Zij willen je graag als klant behouden. Slecht nieuws houden ze voor zich. Reken maar op een levering van de PHEV in 2023 mét prijsverhoging. Gelukkig krijg je wel 14 dagen de tijd om de overeenkomst ivm prijsverhoging te onbinden. Bij rondbellen krijg je te horen dat vooral uitlevering van de PHEV vertraging op loopt. En niet alleen de PHEV Sportage. Ook bij de levering van bijvoorbeeld de PHEV Tucson moet je geduld te hebben. Als je vandaag een PHEV Sportage of Tucsen zou bestellen wordt een afleverdatum van mei 2023 afgegeven.Prijsverhogingen gelden niet voor iedereen als ik het hier zo heb gelezen en in andere groepen. Schijnt wel expliciet erbij te worden vermeld dat men koopt met een niet vaste prijs. Volgens mij bij aankopen vanaf 1 mei.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Rick Geplaatst 27 Augustus, 2022 Geplaatst 27 Augustus, 2022 Op 22-8-2022 om 10:59, zei Fredschhh: \en continu is het het automaat probleem. Daarvoor hebben ze meer chips nodig dan in de handschakel modellen. Auto staat nu voor week 41, maar ben er bang voor. Automaat probleem? Zowat elke 2022 heeft een automaat, beetje vreemd dat dan de Plus alleen langzamer is XD Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.