Kameleon47 Geplaatst 29 Juni, 2022 Geplaatst 29 Juni, 2022 Vanochtend in de Ceed onderweg vanuit Frankrijk terug naar huis een telefoontje .............................. De op 30 maart bestelde Sportage wordt op 15 juli geleverd. Al met al binnen 4 maanden. Toch niet heel gek. Heel goed nieuws! Quote
Rick Geplaatst 30 Juni, 2022 Geplaatst 30 Juni, 2022 Op 28-6-2022 om 12:06, zei Marinus 22: Heb ik hopelijk iets meer geluk zelfde uitvoering en zelfde kleur en ook op de zelfde dag besteld volgens mijn dealer Komt hij de eerste week juli bij hem aan. Vin nummer is ook al bekend en het VIN nummer stond in het systeem bij de dealer blauw gekleurd wat volgens de dealer inhoud dat hij al gemaakt is. Dus ik hoop voor jou dat het eerder is, omdat alles hetzelfde is en zelfde besteldatum. Ook zelfde uitvoering.. Levertijd aug/september/onbekend... Quote
BarneyRubble Geplaatst 1 Juli, 2022 Geplaatst 1 Juli, 2022 Heb ik mooi op tijd de PHEV besteld . (13 Feb) Prijslijst 18 Februari Prijslijst 1 Juli Quote
Marinus 22 Geplaatst 1 Juli, 2022 Geplaatst 1 Juli, 2022 2 uur geleden, zei BarneyRubble: Heb ik mooi op tijd de PHEV besteld . (13 Feb) Prijslijst 18 Februari Prijslijst 1 Juli Hebben diegene die op 24 januari de bestelling gedaan hebben nog meer geluk PHEV GT-PLusline € 48.595,- Quote
Kameleon47 Geplaatst 1 Juli, 2022 Geplaatst 1 Juli, 2022 In de nieuwe brochure/prijslijst staat onderstaande. Dus deze prijsverhogingen worden niet automatisch doorberekend aan de consument?"De prijsinformatie zoals getoond in deze prijslijst is van toepassing op levering in 2023 en de daarbij behorende 2023 BPM. Zodra de overheid eind 2022 de definitieve BPM-tarieven heeft vastgesteld, wordt ook de definitieve afdracht voor BPM in de totale autoprijs vastgesteld. LET OP, Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen. Het is mogelijk dat de fabrikant zich genoodzaakt ziet de prijs na het sluiten van de koopovereenkomst te verhogen, indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen. Mocht deze situatie zich voordoen, dan word je daar onmiddellijk van op de hoogte gesteld. Als consument heb je vanaf dat moment tien dagen de tijd om de koop alsnog kosteloos te annuleren." Quote
Wim-A Geplaatst 1 Juli, 2022 Geplaatst 1 Juli, 2022 Nou, ik heb vorige week besteld, dus voor 1-7, maar de dealer is heel stellig: alle prijsverhogingen die komen (dus 1-7, maar 1-10 staat ook al in de planning) worden 1 op 1 aan de consument doorberekend. Het enige dat er bij staat is dat je dan het recht hebt om de overeenkomst kosteloos op te zeggen. Maar op de 'prijs tijdens tekenen' kun je je niet beroepen. (Zie ook de opmerking: Kia voertuigen worden tijdelijk aangeboden tegen niet-vaste prijzen. Het is mogelijk dat de fabrikant zich genoodzaakt ziet de prijs na het sluiten van de koopovereenkomst te verhogen, indien de kosten op het moment van de productie van het voertuig aanmerkelijk blijken te zijn gestegen.) Quote
Kameleon47 Geplaatst 1 Juli, 2022 Geplaatst 1 Juli, 2022 Ja het kan alle kanten op inderdaad. Die aankomende prijsverhoging van 1 oktober wist ik niet? Dat is wel heel snel allemaal zeg. Quote
Marinus 22 Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Volgens dealer stond de auto afgelopen donderdag al in de Rotterdamse haven daar gaan volgens hem alle treinen heen met nieuwe kia's. Nu nog controle daar en douane afvinken en natuurlijk transport dit laatse kost volgens de dealer het meeste tijd in beslag. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Vanochtend de nieuwe Sportage opgehaald. DynamicPlus hybride in de kleur experience green. Wat een geweldige auto. Je zit een flink stuk hoger dan in de Niro en dat bevalt prima. Net als het panorama schuif/kanteldak. Wat een luxe. Nu nog uitvogelen hoe ik bijvoorbeeld die vervelende Lane Assist uitkrijg. In de Niro drukte ik die bij het starten al automatisch weg. Ik heb dat knopje in deze auto nog niet gevonden. Quote
Kameleon47 Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Vanochtend de nieuwe Sportage opgehaald. DynamicPlus hybride in de kleur experience green. Wat een geweldige auto. Je zit een flink stuk hoger dan in de Niro en dat bevalt prima. Net als het panorama schuif/kanteldak. Wat een luxe. Nu nog uitvogelen hoe ik bijvoorbeeld die vervelende Lane Assist uitkrijg. In de Niro drukte ik die bij het starten al automatisch weg. Ik heb dat knopje in deze auto nog niet gevonden. Gefeliciteerd!! Veel plezier en veilige kilometers!!Voor lane assist: Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Zo ziet het er in de oude Sportage waarschijnlijk uit, maar in de nieuwste versie is dat toch anders. Wordt vervolgd. Quote
Kameleon47 Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Zo ziet het er in de oude Sportage waarschijnlijk uit, maar in de nieuwste versie is dat toch anders. Wordt vervolgd. Sorry verkeerde link geplakt. Deze is het:Volgens mij ook gewoon knopje op het stuur. Quote
A-Kia Geplaatst 4 Juli, 2022 Geplaatst 4 Juli, 2022 Vanochtend de nieuwe Sportage opgehaald. DynamicPlus hybride in de kleur experience green. Wat een geweldige auto. Je zit een flink stuk hoger dan in de Niro en dat bevalt prima. Net als het panorama schuif/kanteldak. Wat een luxe. Nu nog uitvogelen hoe ik bijvoorbeeld die vervelende Lane Assist uitkrijg. In de Niro drukte ik die bij het starten al automatisch weg. Ik heb dat knopje in deze auto nog niet gevonden. Als ik het goed heb onthouden, kan je verschillende profielen via het display aanmaken. En per gebruiker kan je van alles instellen. Ook de lane assist viel daar volgens mij onder Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 5 Juli, 2022 Geplaatst 5 Juli, 2022 Op 4-7-2022 om 18:01, zei A-Kia: Als ik het goed heb onthouden, kan je verschillende profielen via het display aanmaken. En per gebruiker kan je van alles instellen. Ook de lane assist viel daar volgens mij onder Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Op 4-7-2022 om 17:57, zei Kameleon47: Sorry verkeerde link geplakt. Deze is het: Volgens mij ook gewoon knopje op het stuur. Klopt. Betreffende knopje tijdje indrukken en weg is het symbooltje in het display.. Moet je wel bij iedere start opnieuw doen. Maar dat was bij de Niro ook zo. Rijdt een stuk relaxter wel. Vandaag en gisteren ritje van Groningen naar Zeist v.v. gedaan. Behalve dat de auto heel fijn rijdt viel me ook op wat een felheid er in de motor zit. Even het gaspedaal indrukken en je zit zo op 150. Met deze auto ga je dus gauw te hard. En zuinig is de Sportage dan zeker niet. Waar ik met de Niro normaal op zo'n rit 1 op 17 of beter haalde nu werd het een schamele 1 op 13. Rechtervoetje dus in de gaten houden. Quote
Kameleon47 Geplaatst 5 Juli, 2022 Geplaatst 5 Juli, 2022 Klopt. Betreffende knopje tijdje indrukken en weg is het symbooltje in het display.. Moet je wel bij iedere start opnieuw doen. Maar dat was bij de Niro ook zo. Rijdt een stuk relaxter wel. Vandaag en gisteren ritje van Groningen naar Zeist v.v. gedaan. Behalve dat de auto heel fijn rijdt viel me ook op wat een felheid er in de motor zit. Even het gaspedaal indrukken en je zit zo op 150. Met deze auto ga je dus gauw te hard. En zuinig is de Sportage dan zeker niet. Waar ik met de Niro normaal op zo'n rit 1 op 17 of beter haalde nu werd het een schamele 1 op 13. Rechtervoetje dus in de gaten houden. En kan dat niet in het menu ergens permanent worden uitgeschakeld of door een profiel in te stellen? Merkte tijdens de proefrit dat ie idd lekker pittig is maar dat mag ook wel met 230pk. Nog geen Audi of BMW maar wel lekker vlot. Quote
Marinus 22 Geplaatst 6 Juli, 2022 Geplaatst 6 Juli, 2022 Hij is binnen binnen nu nog alles inbouwen en hopelijk volgende week rijden. 1 Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 6 Juli, 2022 Geplaatst 6 Juli, 2022 22 uur geleden, zei Kameleon47: En kan dat niet in het menu ergens permanent worden uitgeschakeld of door een profiel in te stellen? Merkte tijdens de proefrit dat ie idd lekker pittig is maar dat mag ook wel met 230pk. Nog geen Audi of BMW maar wel lekker vlot. Veiligheidssystemen kun je nooit permanent uitschakelen. Zijn verplicht in nieuwe auto's. Wel kun je de meeste handmatig aanpassen of uitzetten. Maar bij elke rit moet dat weer opnieuw. Quote
Jim Gubbels Geplaatst 8 Juli, 2022 Geplaatst 8 Juli, 2022 Vandaag gehoord dat het chassisnummer van mijn Sportage HEV DynamicPlusLine bekend is. Medio april besteld, levering kan in augustus mogelijk zijn volgens mijn dealer. Ik ben benieuwd Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 8 Juli, 2022 Geplaatst 8 Juli, 2022 33 minuten geleden, zei Jim Gubbels: Vandaag gehoord dat het chassisnummer van mijn Sportage HEV DynamicPlusLine bekend is. Medio april besteld, levering kan in augustus mogelijk zijn volgens mijn dealer. Ik ben benieuwd Ik snap werkelijk niet waarom de een de Sportage snel krijgt en een ander veel langer moet wachten op een Sportage met dezelfde specificaties. Beiden half april een HEV DynamicPlusLine besteld, ik rij er al een paar dagen in, jij moet maar hopen dat-ie in augustus komt. Vreemd toch? Of zou het met de kleur te maken hebben? Quote
Jim Gubbels Geplaatst 9 Juli, 2022 Geplaatst 9 Juli, 2022 18 uur geleden, zei Maximiliaan71: Ik snap werkelijk niet waarom de een de Sportage snel krijgt en een ander veel langer moet wachten op een Sportage met dezelfde specificaties. Beiden half april een HEV DynamicPlusLine besteld, ik rij er al een paar dagen in, jij moet maar hopen dat-ie in augustus komt. Vreemd toch? Of zou het met de kleur te maken hebben? Tsja, dat kan, ik heb een Black Pearl besteld, en jij? Quote
Johan Schaap Geplaatst 9 Juli, 2022 Geplaatst 9 Juli, 2022 Ik snap werkelijk niet waarom de een de Sportage snel krijgt en een ander veel langer moet wachten op een Sportage met dezelfde specificaties. Beiden half april een HEV DynamicPlusLine besteld, ik rij er al een paar dagen in, jij moet maar hopen dat-ie in augustus komt. Vreemd toch? Of zou het met de kleur te maken hebben?En ook van mijn HEV Dynamic plus Line (Yuca Steel Gray) heb ik nog niets gehoord. Eind maart besteld, de dealer gaf toen aan dat de verwachte levertijd aug./sep. zou zijn.Ik heb geduld hoor. Maar het blijft inderdaad vreemd dat er verschillende levertijden lijken te zijn. Helaas weten we de achterliggende redenen niet..... En die worden ook niet gecommuniceerd door Kia en ook dat zal wel een reden hebben die wij niet (mogen) weten.Geduld is een schone zaak. Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 9 Pro met Tapatalk Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 9 Juli, 2022 Geplaatst 9 Juli, 2022 1 uur terug, zei Jim Gubbels: Tsja, dat kan, ik heb een Black Pearl besteld, en jij? Experience green. Mijn dealer in Groningen wist ook al heel snel dat de auto begin juli afgeleverd zou worden. Duimen maar dat het allemaal bij jullie wat sneller gaat. Maar het is het wachten dubbel en dwars waard. Wat een geweldige auto! Quote
Jim Gubbels Geplaatst 9 Juli, 2022 Geplaatst 9 Juli, 2022 13 minuten geleden, zei Maximiliaan71: Experience green. Mijn dealer in Groningen wist ook al heel snel dat de auto begin juli afgeleverd zou worden. Duimen maar dat het allemaal bij jullie wat sneller gaat. Maar het is het wachten dubbel en dwars waard. Wat een geweldige auto! Ik wacht geduldig af, rij nu nog dagelijks met veel plezier in mijn Kia Sportage uit 2018. Quote
Pixel Geplaatst 10 Juli, 2022 Geplaatst 10 Juli, 2022 Op 6-7-2022 om 17:15, zei Marinus 22: Hij is binnen binnen nu nog alles inbouwen en hopelijk volgende week rijden. Spannend! Jij had hem toch ook de 24ste januari besteld? Ik ook, alleen hier nog steeds geen concrete leverdatum (half september). Zelfde uitvoering, alleen dan in het experience green, die staan er op jouw foto ook genoeg. Had je hem daadwerkelijk pas de 24ste besteld, of had de dealer hem toevallig al in bestelling staan? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.