BarneyRubble Geplaatst 4 April, 2022 Topic Starter Geplaatst 4 April, 2022 (aangepast) 3 uur geleden, zei HenkM: Het is bij een verlengsnoer van belang (zeker bij hoge amperages) dat deze VOLLEDIG wordt afgerold. Anders gaat deze zich gedragen als een (inductie) spoel en zal deze al dan niet met een knal sterven. Als op een (fatsoenlijk) verlengsnoer staat dat deze 16A mag hebben dan kan dat ook als deze volledig afgerold is (staat er meestal ook op vermeld). Het maakt voor het verlengsnoer echt niet uit of dit amperage naar een auto of iets anders gaat. Bij een wederom fatsoenlijk verlengsnoer is de draaddikte voldoende om bij zijn lengte de spanningsval beperkt te houden (1,5 mm2 of bij grotere lengten 2,5 mm2). Het serie schakelen van verlengsnoeren is sowieso niet aan te raden). Ik heb het dan wel over in prima staat verkerende exemplaren en niet veel gebruikte en mishandelde verlengsnoeren. Qua weerbestendigheid zou ik me bij verlengsnoeren wel zorgen kunnen maken. Het afraden van verlengsnoeren is gewoon een voorzorg om claims te voorkomen bij niet juist gebruik of gebruik van "in slechte staat" verkerende snoeren. In het geval van Benno, dit gaat over een verlengdoos ( snoer ) van 1,5 M, deze zal niet snel als een spoel gaan werken maar moet zoals jij zegt zeker wel de juiste kabeldikte hebben, ik zou in dit geval zeker alleen gaan voor de 2.5mm kabels. Het zelfde geld ook voor een evt grondkabel die aangelegd moet worden ivm het laden van de Auto, ik heb zelf ongeveer 30 M grond kabel moeten aanleggen waarvan 20 M onder de grond, aangezien ik altijd graag wat extra kabel over houd om in geval van een Andere aansluiting later niet een te kort aan kabel te hebben geld voor deze kabel eigenlijk hetzelfde, als je met een ruime lus van ongeveer een meter daar 2x de kabel omheen legt dan is er geen enkel probleem, dit om ook te voorkomen dat de kabel als een Spoel gaat werken, uiteraard zal de diepte van de kabel in de grond koud aanvoelen en de kabel ook koelen, maar toch met de beste kabel met de beste metalen omhulsel zal je daar toch zeker ook op moeten letten. 4 April, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
BarneyRubble Geplaatst 17 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2022 Ter Info. https://www.autozine.nl/kia/nieuws/uvo-connect-heet-voortaan-kia-connect Quote
Murcielaygo Geplaatst 17 Mei, 2022 Geplaatst 17 Mei, 2022 Ter Info. https://www.autozine.nl/kia/nieuws/uvo-connect-heet-voortaan-kia-connectDat is letterlijk oud nieuws;29 september 2021 Quote
BarneyRubble Geplaatst 17 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 17 Mei, 2022 11 minuten geleden, zei Murcielaygo: Dat is letterlijk oud nieuws; Idd, omdat veel kia rijders het niet meer kunnen volgen welke app ze nu moeten gebruiken, dit artikel geeft duidelijkheid en dat is waar het om draait hier op dit Forum. 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 18 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 18 Mei, 2022 Gebruikt iemand met een PHEV de Kia Connect App al ? Hoe bevalt de App en heeft het mooie functie"s? volgens mijn dealer is het nu allemaal gratis, klopt dit.? Quote
SmurfenB Geplaatst 18 Mei, 2022 Geplaatst 18 Mei, 2022 Geen PHEV hier, maar de app en de services zijn inderdaad 7 jaar gratis. Zie ook de Kia website voor de mogelijkheden, link. De connect service werkt allen binnen de EU, bij in de EU geleverde Kia's heb ik vernomen. Nog niet getest. Voor mijn gewone CEED is de app interessant, met name een notificatie van 'deuren open' en deuren op afstand kunnen vergrendelen is fijn! De overige opties zijn interessant, maar verder niet heel bijzonder. Zo kan ik niet op afstand verwarmen of koelen helaas. Quote
Rick Geplaatst 20 Mei, 2022 Geplaatst 20 Mei, 2022 Inmiddels heb ik een mail of bericht gelezen dat MijnKIA nu de "Alles in 1" app is... ik snap het niet meer. 3 apps. en nu is ineens MijnKIA alles? Iemand de mijnKIA app op de telefoon en es gekeken wat er veranderd is? ik kan daar niet inloggen mijn domein extensie wordt niet ondersteund.. Quote
BarneyRubble Geplaatst 20 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 20 Mei, 2022 (aangepast) 1 uur terug, zei Rick: Inmiddels heb ik een mail of bericht gelezen dat MijnKIA nu de "Alles in 1" app is... ik snap het niet meer. 3 apps. en nu is ineens MijnKIA alles? Iemand de mijnKIA app op de telefoon en es gekeken wat er veranderd is? ik kan daar niet inloggen mijn domein extensie wordt niet ondersteund.. De Mijn Kia App is bedoeld om je Auto in te voegen samen met de gegevens en kan je afspraken maken voor onderhoudsbeurten bij je dealer, ook kan je handleidingen downloaden en zie je de uitleg wat er met de onderhoudsbeurten gedaan wordt samen met de prijzen. Veel gegevens dus incl. Km standen die je zelf steeds kan aanpassen. 20 Mei, 2022 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Rick Geplaatst 20 Mei, 2022 Geplaatst 20 Mei, 2022 1 uur geleden, zei BarneyRubble: De Mijn Kia App is bedoeld om je Auto in te voegen samen met de gegevens en kan je afspraken maken voor onderhoudsbeurten bij je dealer, ook kan je handleidingen downloaden en zie je de uitleg wat er met de onderhoudsbeurten gedaan wordt samen met de prijzen. Veel gegevens dus incl. Km standen die je zelf steeds kan aanpassen. Thanks, Ik had dus ergens gelezen dat binnenkort in MijnKIA dus ook de locatie van de auto kwam, en open en sluiten, starten, etc. Eigenlijk alles van Kia Connect.. Maar misschien heb ik verkeerd gelezen haha Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 26 Mei, 2022 (aangepast) Goedemorgen, ik kan plots niet meer inloggen op de Kia Connect App. Krijg een Server fout melding, een half uur geleden deed ie het nog en had ik de Remote opties, hebben meer dit probleem nu? 26 Mei, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 26 Mei, 2022 26 minuten geleden, zei BarneyRubble: Goedemorgen, ik kan plots niet meer inloggen op de Kia Connect App. Krijg een Server fout melding, een half uur geleden deed ie het nog en had ik de Remote opties, hebben meer dit probleem nu? Plots werkt het weer. Quote
Geer00 Geplaatst 26 Mei, 2022 Geplaatst 26 Mei, 2022 Ik kan sowieso helemaal niets met die app. Na ingeven inlognaam en ww blijft hij hangen op een wit scherm. Iemand enig idee waarom dat is. Bij anderen (iig Barney) werkt het kennelijk wel. Quote
BarneyRubble Geplaatst 26 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 26 Mei, 2022 (aangepast) 39 minuten geleden, zei Geer00: Ik kan sowieso helemaal niets met die app. Na ingeven inlognaam en ww blijft hij hangen op een wit scherm. Iemand enig idee waarom dat is. Bij anderen (iig Barney) werkt het kennelijk wel. Op welk toestel en welk stuurprogramms en welke versie daarvan. Bij mij werkt het bv op de Galaxy S10Plus met Android 12 En heb je hem wel al connect in de auto zelf? 26 Mei, 2022 aangepast door BarneyRubble Quote
Rick Geplaatst 27 Mei, 2022 Geplaatst 27 Mei, 2022 Op 26-5-2022 om 12:51, zei Geer00: Ik kan sowieso helemaal niets met die app. Na ingeven inlognaam en ww blijft hij hangen op een wit scherm. Iemand enig idee waarom dat is. Bij anderen (iig Barney) werkt het kennelijk wel. je kan ook via de website op een pc even inloggen en de boel instellen. Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2022 Geplaatst 29 Mei, 2022 Iemand een screenshot van al de beschikbare functies van de Connect App met de SPortage? Kun je de auto ook van te voren via de app laten afkoelen of opwarmen? Quote
BarneyRubble Geplaatst 29 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2022 1 uur terug, zei Rick: Iemand een screenshot van al de beschikbare functies van de Connect App met de SPortage? Kun je de auto ook van te voren via de app laten afkoelen of opwarmen? Screenshots krijg je nog. Opwarmen of koelen kan alleen met een volledig Elektrische Kia 1 Quote
Geer00 Geplaatst 29 Mei, 2022 Geplaatst 29 Mei, 2022 Op 27-5-2022 om 20:42, zei Rick: je kan ook via de website op een pc even inloggen en de boel instellen. Welks website bedoel je? Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2022 Geplaatst 29 Mei, 2022 2 uur geleden, zei BarneyRubble: Screenshots krijg je nog. Opwarmen of koelen kan alleen met een volledig Elektrische Kia Das een flinke domper, oudere autos van andere merken kunnen dit al pffff. Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2022 Geplaatst 29 Mei, 2022 1 uur terug, zei Geer00: Welks website bedoel je? https://connect.kia.com/nl/customer-support/kia-account/ https://eu-account.kia.com/auth/realms/eukiaidm/account Makkelijker bij de eerste aanmaak (vind ik) Quote
Rick Geplaatst 29 Mei, 2022 Geplaatst 29 Mei, 2022 Zelfde voor kia Charge https://kiacharge.com/web/kia-nl Quote
BarneyRubble Geplaatst 29 Mei, 2022 Topic Starter Geplaatst 29 Mei, 2022 5 uur geleden, zei Rick: Iemand een screenshot van al de beschikbare functies van de Connect App met de SPortage? Kun je de auto ook van te voren via de app laten afkoelen of opwarmen? Hier de 5 Tabs van de Kia Connect App 1 Quote
Peter van der Vlies Geplaatst 30 Mei, 2022 Geplaatst 30 Mei, 2022 Nu zo'n 6 weken Kia connect APP gebruikt en reeds 3x de melding dat het profiel gereset gaat worden. Dan maak ik opnieuw verbinding en zet de backup terug. Dus geen paniek. Maar wel lastig en zijn er meerdere die dit probleem ondervinden. Het kiezen van het profiel ( nu 1 gezamelijke) en het op bevestigen kunnen drukken duurt wel erg lang soms. Quote
Rick Geplaatst 30 Mei, 2022 Geplaatst 30 Mei, 2022 1 uur terug, zei Peter van der Vlies: Nu zo'n 6 weken Kia connect APP gebruikt en reeds 3x de melding dat het profiel gereset gaat worden. Dan maak ik opnieuw verbinding en zet de backup terug. Dus geen paniek. Maar wel lastig en zijn er meerdere die dit probleem ondervinden. Het kiezen van het profiel ( nu 1 gezamelijke) en het op bevestigen kunnen drukken duurt wel erg lang soms. heb indd wel al eens gelezen dat de boel zomaar gereset wordt. Veel kinderziektes nog zo te horen. Quote
RonaldVr Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Vraag voor de kenners: Kan er met de KIA connect app ook iets van verwarming worden aangezet in een sportage PHEV? Zoals wel bij een EV mogelijk is. Ik rij nu in een Nissan met voorruit verwarming, maar dit heeft KIA nog niet uitgevonden. Quote
Smollie Geplaatst 31 Mei, 2022 Geplaatst 31 Mei, 2022 Nee de verwarming werkt via de verbrandingsmotor en niet via de batterij Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.