Rick Geplaatst 1 April, 2022 Geplaatst 1 April, 2022 Bij deze een topic voor informatie over laadpasjes en apps. Quote
Rick Geplaatst 1 April, 2022 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2022 Als het goed is krijgen we bij de PHEV ook een laadpasje van KIA KIA's eigen Charge App: Kia Charge onderweg laden - Altijd een oplaadpunt in de buurt Quote
Rick Geplaatst 1 April, 2022 Topic Starter Geplaatst 1 April, 2022 Vergelijking op internet https://laadpastop10.nl/ Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 April, 2022 Geplaatst 9 April, 2022 Stja, hoe zit dat eigenlijk met de PHEV. hoe kunnen wij die onderweg opladen en welke laadpalen zijn onderweg geschikt ( met uitzondering van de snelladers want die zijn sowieso niet geschikt ) Wat is de laadtijd van de evt laadpalen onderweg geschikt voor de PHEV. En dan, je gebruikt de evt geschikte laadpalen met een pasje, krijg je er een pas van Kia bij en/of hoe kom je aan een geschikte pas. Voor het eerst een PHEV rijden brengt best wat vragen met zich mee. zie graag jullie reacties hierop. Quote
Rick Geplaatst 9 Augustus, 2022 Topic Starter Geplaatst 9 Augustus, 2022 Iemand inmiddels al ervaring met laadpasjes of de kia laadpas? Welke zijn handig en gewoon gratis om in je auto te leggen? Quote
MaikelHer Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 ANWB laadpas, E-Flux en Shell Recharge pas(gratis) Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 9 Augustus, 2022 Geplaatst 9 Augustus, 2022 (aangepast) Kia pass werkt super, zeker samen met de Kia Charge App, heb hem nu 2x daarmee publiek geladen 9 Augustus, 2022 aangepast door BarneyRubble 1 Quote
Rick Geplaatst 8 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2022 Op 9-8-2022 om 14:04, zei BarneyRubble: Kia pass werkt super, zeker samen met de Kia Charge App, heb hem nu 2x daarmee publiek geladen Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis etc is"? Quote
BarneyRubble Geplaatst 8 September, 2022 Geplaatst 8 September, 2022 Zojuist, zei Rick: Waar is jou bericht gebleven van "en ik maar denken dat het gratis etc is"? Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ? Quote
Rick Geplaatst 8 September, 2022 Topic Starter Geplaatst 8 September, 2022 1 uur geleden, zei BarneyRubble: Sorry, ik had het verkeerd begrepen, het abonnement is wel gratis, deze laatste factuur was van de laatste laad sessie in de maand augustus dus het klopt wel. Ga jij nou vandaag of morgen je PHEV ophalen ? Hahah Oops, Komende week ergens als goed is :) Quote
Kia Jantje Geplaatst 20 Mei, 2023 Geplaatst 20 Mei, 2023 Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen... "Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande... Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? Quote
Robert de Niro Geplaatst 21 Mei, 2023 Geplaatst 21 Mei, 2023 10 uur geleden, zei Kia Jantje: Hoe zit het hier met de PHEV rijders - Ik ben op zoek naar een laadpas zonder abonnement, maar zie de bomen niet meer in het bos van al deze verschillende laadleveranciers Ik heb 2 voordelige laadleveranciers gezien denk ik en dat is "E-Flux" en "Engie" - alleen die laatste kan je momenteel geen laadkaart aanvragen... "Kia easy" is ook een mogelijkheid.... prijs per kWh is wel iets duurder dan bovenstaande... Dus de vraag is simpel - Heb je een laadpas en zo ja welke ? De gratis Kia pas is vrij duur in gebruik heb ik gemerkt. Daarom heb ik de VandeBron laadpas erbij genomen. Eerste 3 maanden gratis en daarna voor mij als Vandebron klant € 1,50 per maand. Die vaste kosten heb ik er na 3x laden al uit en dan scheelt het ook nog eens ca. 14 cent per Kw. Op een volle lading al bijna € 2,-(en dus geen startkosten van ca € 0,50 per beurt) Je kan ook de Smoov app overwegen. https://smoovapp.eu/nl-nl Geen pasje nodig, gewoon via de App in je telefoon. 1 Quote
kras Geplaatst 21 Mei, 2023 Geplaatst 21 Mei, 2023 (aangepast) De KIA pas is inderdaad vrij duur. Destijds gekozen voor de gratis Engie Zuid-Holland pas. Deze kent geen starttarief en op dit moment is de kWh prijs 0,31 cent inclusief btw. 21 Mei, 2023 aangepast door kras 1 Quote
Wim-A Geplaatst 21 Mei, 2023 Geplaatst 21 Mei, 2023 zie eerder bericht in dit topic: https://laadpastop10.nl/ 1 Quote
BarneyRubble Geplaatst 23 Augustus, 2023 Geplaatst 23 Augustus, 2023 Kia gaat per 1 Oktober de starttarieven van de Kia Pass ( Kia Charge ) weer aanpassen, zie bijgevoegde pdf met de nieuwe prijzen Pricelist.pdf Quote
Robert de Niro Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 9 uur geleden, zei BarneyRubble: Kia gaat per 1 Oktober de starttarieven van de Kia Pass ( Kia Charge ) weer aanpassen, zie bijgevoegde pdf met de nieuwe prijzen Pricelist.pdf 272.34 kB · 2 downloads De tarieven van Kia waren al niet de meest voordelige. Je krijgt eenvoudig een pas van andere aanbieders die een stuk minder vragen per sessie en per Kw. Quote
4WDsportage Geplaatst 24 Augustus, 2023 Geplaatst 24 Augustus, 2023 Ik zie door de bomen het bos niet meer en laad nu alleen thuis op (liefst als de zon op de zonnepanelen schijnt). Op vakantie 3 weken op benzine gereden. Met een dakkoffer, 120 km/uur was het verbruik 6,4 liter per 100 km. Sent from my iPhone using Tapatalk Quote
Gast Geplaatst 13 September, 2023 Geplaatst 13 September, 2023 Mijn laadpassen ervaring als PHEV rookie (pas sinds 30-8-2023 met de machtige machine onderweg) en na een inventarisatie: 1. In Amsterdam is het laden gemiddeld gezien(€ 0,32/KWh) het goedkoopst en in Haarlem verreweg het duurst (€ 0,65/Kwh). Met alle andere steden er tussenin (eigen ervaringen); 2. Het verschilt per gemeente enorm per pas aanbieder. In mijn gemeente: Kia Charge is verreweg het duurst (€ 0,75/KWh), E-Flux (Road) de goedkoopste (€ 0,46/KWh), lang leve de aanbestedingen en concurrentie; 3. Shell Recharge, Vattenfall InCharge, Eneco eMobility zijn alleen bij hun eigen palen wat goedkoper; 4. De starttarieven, die je betaalt per laadsessie als je geen abo hebt, lopen ook veel uiteen. Van € 0,00 bij Smoov (maar die zijn per KWh vaak € 0,10 duurder), via NL-MAB (€ 0,12) naar - wederom de duurste - Kia Charge (€ 0,59); 5. Het lijkt erop dat bijna alle MSP (Mobile Service Providers) die hun prijzen afstemmen op de CPO's (Charge Point Operator) en gelijk trekken naar € 0,57/KWh. Mijn conclusie, na veel info van diverse sites, vergelijkers en consumentenbonden opgezogen te hebben, is deze: 1. Ik vind het een dichtbegroeid woud (aanbieders) van bijna ondoorgrondelijke bomen rijen (laadpalen); 2. Ik zal Kia Charge alleen gebruiken in noodgevallen; 3. Ik heb veel verschillende passen aangevraagd (8 stuks), klinkt overdreven, maar is economischer; 4. Ik kijk goed in de apps, waar welke pas het laagste tarief heeft; 5. Het is al met al een stuk onoverzichtelijker dan die vloeistof slang in je tank hangen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.