Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
On 4/21/2024 at 12:48 PM, PhaseShifter said:

Thanks for informing us Z61 !

Hope your car can be repaired, the rearbumper has a lot of energy damping and a special damper-material block.

Thanks, I have scheduled the repair (first time slot is in July) so hopefully it won't be too bad. From the outside it doesn't seem too bad, the silver plastic has cracked in one place and some scratches, but obviously I don't know what is underneath.

We were going maybe 10-15-20 km/h, I had just started from the traffic light (I was first) and when turning right I slowed down to let a cyclist past and a van that was behind me hit me. 

aangepast door Z61
Geplaatst
Op 12-4-2024 om 18:00, zei BarneyRubble:

Heb hem binnen en was idd met 15min geïnstalleerd,  wel jammer dat je bv vanaf de huiskamer geen connectie met de Cam kan maken, je moet echt in de auto zitten om bv wat beelden te downloaden, heb er een 128GB sdcart in geplaatst maar wil die er niet steeds uithalen hiervoor.

Verder super 4K beeld op mijn Samsung 23 ultra.

Ik heb hem vandaag ook binnen gekregen, in ca 1 uur gemonteerd incl. achtercamera. Voorzijde mooi 4K beelden. Werkt goed op Iphone 14 Pro.

Verder klopt het wat je schrijft over de beelden te downloaden, maar is niet ans.

IMG_5400.JPG

IMG_5401.JPG

IMG_5402.JPG

IMG_5403.JPG

IMG_5404.JPG

IMG_5405.JPG

Geplaatst

Looks great, where did you hide the cables for the rear cam? They are invisible.

I just had a problem when installing with removing the factory cover, I broke one clip on it, because the instructions said when you release the front clips you should push forward, but for me I needed to pull it back one cm and then down.

Geplaatst
2 uur geleden, zei Z61:

Looks great, where did you hide the cables for the rear cam? They are invisible.

I just had a problem when installing with removing the factory cover, I broke one clip on it, because the instructions said when you release the front clips you should push forward, but for me I needed to pull it back one cm and then down.

IMG_5404 bijgewerkt.jpg

Geplaatst
HEADS UP AND WARNING TO THOSE WHO BOUGHT THE FITCAMX

if you are in a crash, WAIT 20-30 SECONDS BEFORE TURNING OFF THE CAR, or even better leave it on if possible.

So the cam does not have an internal battery?
I have a pretty cheap dashcam in my Picanto and that has an internal battery.
Which allows the cam to record and save after shutting down the car.
Geplaatst
14 hours ago, Auke Riemsma said:

IMG_5404 bijgewerkt.jpg

Woow, looks great, must have been a lot of work, you probably also had to remove the panel on the boot door. Fantastic!

Geplaatst
12 hours ago, Murcielaygo said:

So the cam does not have an internal battery?
I have a pretty cheap dashcam in my Picanto and that has an internal battery.
Which allows the cam to record and save after shutting down the car.

Apparently not, as the camera shuts down immediately when you turn off the car and, like I said, the worst thing is that it looses some time before you shut it off (3-4 seconds for the front and around 15 seconds for the back).

In small crashes it can be resolved if you just wait to turn off the car, but in big ones where the car shuts off in the crash it could be a big issue.

I tried with a new memory card and reducing the front video quality, but nothing changed.

Very bad design with this.

• Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, zei Z61:

Very bad design with this.

I would report it to the seller. Maybe an update follows ....

Geplaatst
Op 6-2-2024 om 22:31, zei cismo14:

emand nog een werkende link naar de Kia logo stickers,

@cismo14 

Ik heb nog een compleet setje (2 x KIA, 1 x Sportage) in mat zwart liggen, gewoon nieuw. 20 euro; stuur maar een PM

Geplaatst
I would report it to the seller. Maybe an update follows ....

It MIGHT have a battery and a change of settings could solve it, but if there's no battery, no software update can solve this.
Geplaatst
Op 22-4-2024 om 14:24, zei Z61:

Thanks, I have scheduled the repair (first time slot is in July) so hopefully it won't be too bad. From the outside it doesn't seem too bad, the silver plastic has cracked in one place and some scratches, but obviously I don't know what is underneath.

We were going maybe 10-15-20 km/h, I had just started from the traffic light (I was first) and when turning right I slowed down to let a cyclist past and a van that was behind me hit me. 

With the rear bumper removed, you can see the impact barrier/ absorber

IMG_9258.jpeg

Geplaatst
Op 23-4-2024 om 16:45, zei Wim-A:

@cismo14 

Ik heb nog een compleet setje (2 x KIA, 1 x Sportage) in mat zwart liggen, gewoon nieuw. 20 euro; stuur maar een PM

En sold.

Geplaatst
Op 21-4-2024 om 17:20, zei PeterZ4:

Hoi, heb je deze uiteindelijk besteld en bevallen deze je ook? 

Niemand die deze carshades gebruikt?

Gebruikt iemand dan raamfolie vanaf de B stijl? 

Geplaatst
Op 3-5-2024 om 23:22, zei PeterZ4:

Niemand die deze carshades gebruikt?

Gebruikt iemand dan raamfolie vanaf de B stijl? 

Ik zag ook geen reactie op deze carshades. Heb de gok maar genomen en dus besteld. De carshades heb ik gisteren binnen gekregen. Ga ze vandaag plaatsen. Maak wel wat foto's en laat wel weten wat de bevindingen zijn. 

Geplaatst
23 minuten geleden, zei kras:

Ik zag ook geen reactie op deze carshades. Heb de gok maar genomen en dus besteld. De carshades heb ik gisteren binnen gekregen. Ga ze vandaag plaatsen. Laat wel weten wat de bevindingen zijn. 

Carshade1.jpg

Carshade2.jpg

Carshade3.jpg

Geplaatst

Maar waar zijn ze nou dan precies voor? Met het geblindeerde glas vindt ik dat het de warmte goed buiten houd, zeker met de klimatcontrole achter op de juiste stand.🤔

Geplaatst
Op 25-4-2024 om 12:24, zei PhaseShifter:

With the rear bumper removed, you can see the impact barrier/ absorber

IMG_9258.jpeg

Wordt toch door de verzekering van de tegenpartij vergoed en gerepareerd, Waarom haal je nu zelf alles los dan?

Geplaatst
Maar waar zijn ze nou dan precies voor? Met het geblindeerde glas vindt ik dat het de warmte goed buiten houd, zeker met de klimatcontrole achter op de juiste stand.

Ik neem aan tegen zon/inkijk, dat niet alle uitvoeringen achter privacy glas hebben; ik heb zelf iets vergelijkbaars op mijn Picanto, die ook geen privacy glas achter heeft (was toen ook niet leverbaar).
Geplaatst
4 uur geleden, zei BarneyRubble:

Maar waar zijn ze nou dan precies voor? Met het geblindeerde glas vindt ik dat het de warmte goed buiten houd, zeker met de klimatcontrole achter op de juiste stand.🤔

Mijn twee honden denken daar toch echt anders over. Na een uurtje rijden in de volle zon geeft het geblindeerde glas toch niet voldoende bescherming. Of het nu wel voldoende is kan ik nog niet zeggen. Daarvoor is wat meer zon nodig en een paar lange ritten. 

• Like 1
Geplaatst
Op 22-4-2024 om 19:57, zei Auke Riemsma:

IMG_5404 bijgewerkt.jpg

Iemand tips en trucs om op verantwoorde wijze de covers van de achterklep te verwijderen en hoe bedrading  naar binnen te brengen achterlangs de hemel bekleding?

Vooral ook benieuwd naar het demonteren van de handgreep van de achterklep. De cover moet eraf kunnen, daaronder zitten de bevestiging boutjes. 

Geplaatst
18 uur geleden, zei kras:

Mijn twee honden denken daar toch echt anders over. Na een uurtje rijden in de volle zon geeft het geblindeerde glas toch niet voldoende bescherming. Of het nu wel voldoende is kan ik nog niet zeggen. Daarvoor is wat meer zon nodig en een paar lange ritten. 

Oké, mijn hondje heeft er met de rechterventilator achter enkel aan van de klimatcontrol ( hij zit links achter mij dus niet die koele lucht in zijn snufferd ) totaal geen last van in zijn mandje, maar 2 honden dan kan ik het wel begrijpen🤔

Geplaatst (aangepast)
23 uur geleden, zei cismo14:

Iemand tips en trucs om op verantwoorde wijze de covers van de achterklep te verwijderen en hoe bedrading  naar binnen te brengen achterlangs de hemel bekleding?

Vooral ook benieuwd naar het demonteren van de handgreep van de achterklep. De cover moet eraf kunnen, daaronder zitten de bevestiging boutjes. 

Ik heb de bovenste cover van de achterklep gewoon losgetrokken, de kabel er achterlangs gemonteerd waarna ik de cover gewoon weer kon aandrukken.

IMG_5500.jpg

aangepast door Auke Riemsma
Geplaatst
Op 5-5-2024 om 16:09, zei kras:

Carshade1.jpg

Carshade2.jpg

Carshade3.jpg

Bedankt voor je reactie.  Ziet er goed uit, lijken ook netjes te passen.  Ben je er tevreden mee? 

Geplaatst (aangepast)
Op 6-5-2024 om 16:48, zei BarneyRubble:

Mijn Sportage heeft geen privacy glas in de achterdeuren en achterklep.( Dynamicline) Hoop met deze carshades de  zon wat te weren en zicht naar buiten in de volle zon wat aangenamer te maken. 

aangepast door PeterZ4
Geplaatst
12 uur geleden, zei PeterZ4:

Mijn Sportage heeft geen privacy glas in de achterdeuren en achterklep.( Dynamicline) Hoop met deze carshades de  zon wat te weren en zicht naar buiten in de volle zon wat aangenamer te maken. 

Ik heb ook een Dynamicline en heb de achterramen onlangs laten blinderen voor 250 euro. Houdt de zon goed tegen en staat nog eens een stuk sportiever. 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...