Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
7 minuten geleden, zei BarneyRubble:

Ben jij er inmiddels al achter gekomen waar jou " gerammel " aan de achterkant vandaan komt

Heb zelf het idee dat er een rammel zit tussen de achterdeur en dan boven de tankdop afsluitklep. Tijdens het rijden hoor ik er niets van maar als je de achterdeur dicht maakt lijkt het alsof er een kabelboom ofzo trilt?

Geplaatst
21 uur geleden, zei Henri497:

Heb zelf het idee dat er een rammel zit tussen de achterdeur en dan boven de tankdop afsluitklep. Tijdens het rijden hoor ik er niets van maar als je de achterdeur dicht maakt lijkt het alsof er een kabelboom ofzo trilt?

Mijn probleem is juist dat ik het wel onder het rijden hoor en is erg irritant voor een auto van 45K

Geplaatst (aangepast)

@BarneyRubble @Henri497
Er rammelt helaas vanalles aan de auto, beide deuren binnenkant, bestuurdersdeur ook het 'slot' voor de sleutel constant.

De achterkant dat is de klep/kofferbakdeur, bij mij lag die er ook scheef in. Verder zal de klep altijd wat 'los' blijven en daardoor rammelen. Je kunt proberen het wat af te stellen om de klep zo 'vaster' te maken.
Maar elke temperatuur wisseling van een grade of 5-10 zal de klep weer gaan rammelen, elke drempel en bocht etc.

De enige "echte oplossing" is om al de rubbers waar de klep zich vasthoud te beplakken met stof (stoelpoot onderzetters) ik zal vandaag of morgen even een foto maken van hoe ik het het opgelost.

Tis indd best triest voor een 50k auto, zoveel gerammel wat niet op te lossen is.

aangepast door Rick
  • Thanks 1
Geplaatst
2 uur geleden, zei Rick:

@BarneyRubble @Henri497
Er rammelt helaas vanalles aan de auto, beide deuren binnenkant, bestuurdersdeur ook het 'slot' voor de sleutel constant.

De achterkant dat is de klep/kofferbakdeur, bij mij lag die er ook scheef in. Verder zal de klep altijd wat 'los' blijven en daardoor rammelen. Je kunt proberen het wat af te stellen om de klep zo 'vaster' te maken.
Maar elke temperatuur wisseling van een grade of 5-10 zal de klep weer gaan rammelen, elke drempel en bocht etc.

De enige "echte oplossing" is om al de rubbers waar de klep zich vasthoud te beplakken met stof (stoelpoot onderzetters) ik zal vandaag of morgen even een foto maken van hoe ik het het opgelost.

Tis indd best triest voor een 50k auto, zoveel gerammel wat niet op te lossen is.

Oké dat is Super , zie ze graag .👊

Geplaatst

Lijkt alsof jij een blauwe
Maandag auto hebt. Alle ergernissen hier in dit fora herken ik niet.

Rijdt wel pas 3 mnd in de bolide.
Ik heb bewust in de gaten gehouden hier.

Enige wat stoort is missen van de POI’s in laatste SW update. Ik mis niet de
Piep bij achteruit. Die heb ik niet

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst
6 uur geleden, zei gjklasens:

Piep bij achteruit. Die heb ik nietemoji23.png

Ja, ben nog nooit zovaak met een auto bij de dealer geweest. 
Mijn vorige uit 2010 (Sportage 3) 12 jaar niks geks aan gehad, voor krasjes moest je goed zoeken, De nieuwe is van binnen een en al bekrast.
Slechte velg, kerstverlichting soms (alle sensors error), achterklep scheef, los, rammelende deuren en klep. 
Had gehoopt op een facelift dit jaar om hem in te ruilen, maar ben er bang voor.

Het rammelen is echter wel een groter probleem bij KIA's vanaf de EV6, Niro, Sportage (de andere nieuwe uitvoeringen weet ik niet, maar alles met dezelfde soort achterklep sowieso)
Er zijn foto's en filmpjes op buitenlandse forums waar men die hele rubbers heeft ingewikkeld in stof en meer gekke dingen gedaan om het te stoppen. 
Filmpjes van rammelde deuren onder het rijden van de Sportage en EV6, precies hetzelfde wat ik ook heb. Bij de een is het een losse schroef in de deuren, de ander iets met de plastic die erin zit. Ik heb het ook in het slot, geen idee nog wat daaraan te doen.

Nogmaals, een facelift of EV5 zonder teveel verlies en weg gaat die.

Geplaatst
15 uur geleden, zei gjklasens:

Piep bij achteruit. Die heb ik nietemoji23.png

Dan zal ik ook wel mazzel hebben gehad. Ik hoor wel een rammeltje aan de achterkant als ik de achterdeur dicht maak, maar binnen hoor ik niets??  En ik ben echt wel een zeurpiet, als er een zonnebril of hoestsnoepje ligt te rammelen verleg ik die🙈

Zou dit ook nog per uitvoering (P)HEV verschillend kunnen zijn want zo te zien hebben de meeste "klagers"  een PHEV?

Geplaatst
2 uur geleden, zei Henri497:

Dan zal ik ook wel mazzel hebben gehad. Ik hoor wel een rammeltje aan de achterkant als ik de achterdeur dicht maak, maar binnen hoor ik niets??  En ik ben echt wel een zeurpiet, als er een zonnebril of hoestsnoepje ligt te rammelen verleg ik die🙈

Zou dit ook nog per uitvoering (P)HEV verschillend kunnen zijn want zo te zien hebben de meeste "klagers"  een PHEV?

Denk niet qua uitvoering, hoe oud is je sportage? eerste maanden had ik er ook geen last van.
Rammelen deuren is erger bij warmte, achterklep bij kou. 
Probleem van het rammelen is dat ik het constant onder het rijden hoor (de deuren) en de klep bij elke drempel, deuk in de weg of bocht. Dat is gewoon irritant. 

De reden dat je meer PHEV problemen hoort is ook door hun software blunder bij deze versie. laadproblemen, etc.

Geplaatst
7 uur geleden, zei Rick:

Denk niet qua uitvoering, hoe oud is je sportage? 

Is van augustus 2022 maar heb pas 15K gereden, dus misschien komt het nog🙁

Geplaatst (aangepast)

Voor de rammelaars:

Je achterklep vastpakken aan de onderkant beide handen. Goed proberen te schudden ermee en kijken of je wat hoort/teveel beweging inzit.
Je zult dit aan de uiteinden links en/of rechts moeten waarnemen. Je kunt ook proberen om aan een kant te schudden en luisteren of je wat hoort.
Draai aan de 'stel schroeven' totdat er zo min mogelijk beweging inzit.
Plak er dan dunne onderzetters of iets op van stof.

20240304_122512.thumb.jpg.51e1942c72d5d5f17ca50be3dd923084.jpg

Stof plakken op de 'rubbers' onder aan de kofferbak opening waar de klep invalt, Belangrijk, het moet dun zijn en geen geluid maken bij trillingen, te dik dan drukt die het er vanzelf weer af of scheef.

De klep zal met altijd bewegen, bij temperatuur schommelingen wordt het meer of minder. Dus plak je iets ertussen bij hetgeen waar de geluiden door komen en dat zijn wss de rubbers die tegen elkaar komen.

20240304_122459.thumb.jpg.b0b7e9b416177fb3576d9979329fe8a5.jpg

20240304_122504.thumb.jpg.d4b434b60da321ad2d1af0f7c366adee.jpg

Het andere rubber (of wat het ook is) zit aan de klep zelf. Ik heb ook foto's gezien waar men dit bovenste helemaal bekleed met stof. Voor mij is alleen de onderkant voldoende zover.

20240304_122528.thumb.jpg.57f2e581fde2a5ffdfaef4b7a8d5cf5e.jpg

succes.

aangepast door Rick
  • Thanks 1
Geplaatst
Op 14-2-2024 om 08:01, zei JohnnyBGoode:

Ben door KIA en onderzoeksbureau Kantar uitgenodigd mee te werken naar welke aspecten belangrijk zijn waar de KIA Sportage aan de verwachtingen voldoet. Ben een tevreden maar ook kritische Kiarijder. Uit het forum al veel zaken gefilterd zoals: laadproblemen, geen HUD, matige bas en DAB, foutmeldingen door bug in updates, kachel via benzinemotor en tegenvallend comfort stoel.

Zijn er nog andere aspecten die ik vergeten ben. Zijn er ook aspecten die uitmuntend zijn?

Hoor graag van jullie

Kromme benzine klep. (Wat maar niet wordt opgelost 🤬 “ze (Kia Nederland) zijn er mee bezig” zegt mijn dealer , tot nu toe zonder oplossing of vervanging 

usb poort valt weg bij aansluiten van Apple CarPlay 

het gemis van draadloze Apple CarPlay 

eerder genoemde , te laat schakelen (bij mijn HEV) na verlaten van rotonde 

als je dit allemaal wil toevoegen, graag 😉

Geplaatst
9 uur geleden, zei -Michel-:

Kromme benzine klep. (Wat maar niet wordt opgelost 🤬 “ze (Kia Nederland) zijn er mee bezig” zegt mijn dealer , tot nu toe zonder oplossing of vervanging 

usb poort valt weg bij aansluiten van Apple CarPlay 

het gemis van draadloze Apple CarPlay 

eerder genoemde , te laat schakelen (bij mijn HEV) na verlaten van rotonde 

als je dit allemaal wil toevoegen, graag 😉

Enquête afgelopen weekend al verstuurd, rammelende achterklep en verhoogd toerental wel meegenomen. Benzineklep en gemis draadloze verbinding telefoon-auto helaas niet. Mogelijk dat iemand anders dit nog kan meenemen.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Een aantal ergernissen die genoemd worden herken ik niet echt. Voor mij werkt de ACC (voor zover ik het echt heb kunnen testen, want ik heb pas 4 weken in de auto kunnen rijden) best behoorlijk. Ook de actieve lane assist werkt best okee. Maar als ik dan toch een puntje van irritatie mag noemen: Waarom kan ik niet in het menu instellen dat deze default aanstaat. Nu moet ik elke keer als de auto start het weer aanzetten.

Waar ik me wel aan stoor zijn:

- De navigatie. De interface vind ik vreselijk, de stem is uit het jaar 2005 en geen idee waar die mij naartoe brengt, maar het is niet de door mij gekozen eindbestemming. Laat staan de routes die hij plant.

- Ik kan de volgorde van de DAB zenders niet aanpassen. Geen idee of dat een gebruikersfout is of dat dit gewoon niet kan, maar ik vind het irritant dat ik mijn meest favoriete radiozenders niet gewoon op een rijtje kan zetten. Sowieso vind ik de radio interface vreselijk. Ik schakel dan ook graag heel snel over naar Carplay en dan stream ik wel wat muziek of een podcast.

- Gelijktijdig gebruik van de radio en navigatie via Carplay. Bij mijn Seat werkte dit gewoon. Het is bij de Kia ook mogelijk, maar je moet een ontzettend omslachtige handeling doen om deze combinatie werkend te krijgen (en te houden).

- De oubollige km- en toerentellers. De virtual cockpit van mijn Seat zag er strak uit, zeker als je ook de navigatie ertussen had. Welke van de drie tellerstanden ik ook kies, ik vind het allemaal niks. Heb nu uit armoede maar de view met het landschap opgezet, maar ook die vind ik niet echt mooi.

- Mooi dat je, zelfs als de navigatie niet aan hebt staan, een melding kunt krijgen van flitsers. Jammer alleen dat als je op een trajectcontrole rijdt, om de 2 seconden een piep krijgt zodat je weet dat je op de trajectcontrole rijdt. Ongeacht de snelheid.

aangepast door JeroenvL
Geplaatst
Op 5-3-2024 om 20:40, zei JeroenvL:

- Gelijktijdig gebruik van de radio en navigatie via Carplay. Bij mijn Seat werkte dit gewoon. Het is bij de Kia ook mogelijk, maar je moet een ontzettend omslachtige handeling doen om deze combinatie werkend te krijgen (en te houden).

- De oubollige km- en toerentellers. De virtual cockpit van mijn Seat zag er strak uit, zeker als je ook de navigatie ertussen had. Welke van de drie tellerstanden ik ook kies, ik vind het allemaal niks. Heb nu uit armoede maar de view met het landschap opgezet, maar ook die vind ik niet echt mooi.

- Mooi dat je, zelfs als de navigatie niet aan hebt staan, een melding kunt krijgen van flitsers. Jammer alleen dat als je op een trajectcontrole rijdt, om de 2 seconden een piep krijgt zodat je weet dat je op de trajectcontrole rijdt. Ongeacht de snelheid.

Interne navigatie is inderdaad niet de meest fancy die er te vinden is. Ik gebruik hem nagenoeg nooit aangezien ik Android Auto gebruik. Google maps is superieur.

DAB zenders kan je wél rangschikken. Je moet favorieten aanmaken en die kan je naar wens op eigen volgorde zetten.

Bij Android Auto kan ik gewoon de radio en Google mals gebruiken. Geen idee waarom dat niet zou werken bij Apple Carplay

Virtual cockpit is idd matig qua design en opties. Maar primair wil ik alleen gegevens zien die er toe doen. Navigatie zie ik al op het hoofdscherm en fancy tellerplaten is leuk maar op den duur let je daar toch niet meer specifiek op imho.

Piep vd traject controle kan je uitzetten? Maar dat gezegd hebbende zou ik persoonlijk de navigatie van de Kia niet gebruiken en gewoon Google maps icm flitsmeister.

Geplaatst
20 uur geleden, zei Renzo4000:

gewoon Google maps icm flitsmeister.

Of Waze ...

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...