Creative Name Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Als je nou al zenuwachtig was dan beloofd dat wat voor de terugreis hahaha Quote
John Kanon Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 BC Heb je in dit geval niet veel aan. Vorige week ging het lampje branden van de benzine. BC Gaf aan dat ik nog 69 km kon rijden,na 50 km rijden gaf ie alleen nog 3 streepjes aan,dus 0 km. Volgende ochtend vergeten te tanken en toen ik op de terug weg wel tankte,ging er maar 30 liter in. Kortom,made in Korea. Quote
bigmac Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Je moet wel weten hoe de bc te werk gaat: Bij een bepaalde resthoeveelheid benzine (5liter?) gaat het lampje aan. De op dat moment nog te rijden afstand is afhankelijk van je gem. verbruik tot dan toe. Dus de ene keer bij 69, de andere keer bij 100 km. De aanduiding 'nog mogelijke kms' verdwijnt bij 55km, maar dat betekent niet dat je dan 0km nog kunt rijden, er zal dan nog zo'n 3-4 L in je tank zitten. Daarnaast is echt voltanken ook een kunst. Er past echt wel meer dan 35 liter in. Quote
picafan Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Je moet wel weten hoe de bc te werk gaat: Bij een bepaalde resthoeveelheid benzine (5liter?) gaat het lampje aan. De op dat moment nog te rijden afstand is afhankelijk van je gem. verbruik tot dan toe. Dus de ene keer bij 69, de andere keer bij 100 km. De aanduiding 'nog mogelijke kms' verdwijnt bij 55km, maar dat betekent niet dat je dan 0km nog kunt rijden, er zal dan nog zo'n 3-4 L in je tank zitten. Daarnaast is echt voltanken ook een kunst. Er past echt wel meer dan 35 liter in. hoe dan? ik heb nog nooit meer dan 30-31 liter in de picanto gekregen Quote
bigmac Geplaatst 24 Februari, 2014 Geplaatst 24 Februari, 2014 Leeg genoeg rijden is stap 1 ( de meter kan bij mij circa 0,5 cm links van de 0 komen. Dan tanken tot de eerste afslag en daarna langzamer doortanken met het pistool niet helemaal in de opening, zodat je de benzine ziet schuimen. Zo kan er nog wel 3 liter meer in (duurt ook wel 3 minuten langer, dus geen pretje als je in de regen of de kou staat te tanken.) Quote
Stimpy Geplaatst 27 Februari, 2014 Geplaatst 27 Februari, 2014 Eerste paar honderd kilometer erop zitten op de eerste volle tank en haal zo'n 515km. Rijd hoofdzakelijk stad. Lijkt me ok? Quote
Jack_z Geplaatst 27 Februari, 2014 Geplaatst 27 Februari, 2014 Eerste paar honderd kilometer erop zitten op de eerste volle tank en haal zo'n 515km. Rijd hoofdzakelijk stad. Lijkt me ok? is helemaal prima Quote
Ki'aad Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 Vanochtend m'n zwager opgehaald van het vliegveld bij Brussel, totaal heen en terug 378 kilometer. Bij terugkomst weer opnieuw volgegooid voor €38,42. Niet slecht want ik heb echt z'n longen eruit getrapt Hoe ist nu met je zwager ??????? 5 Quote
bigwade Geplaatst 28 Februari, 2014 Geplaatst 28 Februari, 2014 zwagers krijg je erbij, daar heb je niet echt zelf voor gekozen. Quote
Creative Name Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 Dat zal hij eerder denken als ik hahaha Quote
spoekie28 Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 Eerste paar honderd kilometer erop zitten op de eerste volle tank en haal zo'n 515km. Rijd hoofdzakelijk stad. Lijkt me ok? hhahaha ik haal 300 kilometer met een volle tank in de stad Quote
Jack_z Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 als leek zijnde dacht ik dat een automaat sowieso al iets meer verbruikt ? en iedere auto rijd toch duurder als je veel stads kilometers maak ? Quote
spoekie28 Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 als leek zijnde dacht ik dat een automaat sowieso al iets meer verbruikt ? en iedere auto rijd toch duurder als je veel stads kilometers maak ? Gaat hierom.......Eerste paar honderd kilometer erop zitten op de eerste volle tank en haal zo'n 515km. Rijd hoofdzakelijk stad. Lijkt me ok? scheelt 212 kilometer op een tank.....pfffffffffffffffff Quote
Jack_z Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 misschien woont hij in een stad zonder verkeerslichten en oversteekplaatsen 1 Quote
Jack_z Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 laatste keer dat ik ging tanken ging er maar 13 liter in ? 1 Quote
John Kanon Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 hhahaha ik haal 300 kilometer met een volle tank in de stad Dan doe je iets niet goed,simpel zat. 1 Quote
spoekie28 Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 Dan doe je iets niet goed,simpel zat. Nee denk het ook niet....misschien moet ik gaan duwen?????? 1 Quote
bigmac Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 Je kunt een picanto automaat niet met een handgeschakelde picanto vergelijken. Maar 300 km op een tank is wel erg weinig. Dan zou je 1 op 8 of 9 rijden. Wie weet helpt het om met iets meer beleid het gaspedaal in te trappen? Quote
Merre1973 Geplaatst 2 Maart, 2014 Geplaatst 2 Maart, 2014 @ spoekie28; hetzelfde probleem als jouw had ik ook in het begin, maar ben erachter gekomen, dat ik niet hoef te tanken, zodra het lampje gaat branden. Ik heb afgelopen week 430 km gehaald en bij de pomp ging er 30 liter in. Dat betekent dus, dat ik meer km's had kunnen maken. Ik rij nu met een reserve 5 liter plastic tank in mijn kofferbak(voor het geval dat) en elke week test ik hoever ik kan gaan. Mijn vraag aan jouw is; op welk moment tank jij en hoeveel liter tank je dan? Quote
John Kanon Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Je kunt een picanto automaat niet met een handgeschakelde picanto vergelijken. Maar 300 km op een tank is wel erg weinig. Dan zou je 1 op 8 of 9 rijden. Wie weet helpt het om met iets meer beleid het gaspedaal in te trappen? Weet ik,maar wat nog belangrijker is,is dat je met een Picanto zuinig KUNT rijden. Ben je niet bewust zuinig aan het rijden,bekende rijtje van rustig optrekken,op tijd schakelen en uitrollen,dan haal ik met een handgeschakelde de 1 op 15 ook niet. De laatste weken rustig gereden,met veel uitrollen,nu uiteraard geen airco en achterruitverwarming nodig en dan kom ik volgens de BC op 1 op 20 uit,laat dat in het echt dan 1 op 18 zijn. Je kunt dus zuinig rijden,maar daar moet je dan wel bewust mee bezig zijn. Niet iedereen wil dat,en ik ook niet altijd en dat merk je dan direkt in het verbruik. 1 Quote
Tarkan Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Weet ik,maar wat nog belangrijker is,is dat je met een Picanto zuinig KUNT rijden. Ben je niet bewust zuinig aan het rijden,bekende rijtje van rustig optrekken,op tijd schakelen en uitrollen,dan haal ik met een handgeschakelde de 1 op 15 ook niet. De laatste weken rustig gereden,met veel uitrollen,nu uiteraard geen airco en achterruitverwarming nodig en dan kom ik volgens de BC op 1 op 20 uit,laat dat in het echt dan 1 op 18 zijn. Je kunt dus zuinig rijden,maar daar moet je dan wel bewust mee bezig zijn. Niet iedereen wil dat,en ik ook niet altijd en dat merk je dan direkt in het verbruik. Helemaal mee ens John, Ik heb het een paar keer geprobeerd en rij sinds januari als een omaatje op de cruise control (heb een 1.2 motortje erin liggen met ISG) achter een vrachtwagen aan (met afstand voor de steenslag) en heb daadwerkelijk 1 op 20,5 gehaald (over gemm 2000km). Let op wind is een killer! Blijkbaar is ons karretje niet echt aerodynamisch ... Dus het KAN en zelfs beter, doch ga ik dit niet lang volhouden want ik schaam me rot onderweg... (ps, is deels stad maar vooral snelweg met net geen 100km/u) Quote
Stimpy Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 misschien woont hij in een stad zonder verkeerslichten en oversteekplaatsen Nog nooit in Nijmegen geweest? Staat er helaas vol mee. Vind het trouwens onzinnig om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik rijd met de Picanto net zoals ik dat met een ieder andere auto doe. Ik trek meestal op tot 3000RPM en dan schakel ik. Bij de 55 ga ik naar z'n 4 en op de 65 naar z'n 5. Ondanks dat de BC al bij 40/45 aangeeft dat je kan opschaklelen naar z'n 4, vind ik dat wel heel erg optimistisch hoor....volgens mij heb je dan over 20k wel een nieuwe bak eronder liggen. 1 Quote
Jack_z Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Nog nooit in Nijmegen geweest? Staat er helaas vol mee. Vind het trouwens onzinnig om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik rijd met de Picanto net zoals ik dat met een ieder andere auto doe. Ik trek meestal op tot 3000RPM en dan schakel ik. Bij de 55 ga ik naar z'n 4 en op de 65 naar z'n 5. Ondanks dat de BC al bij 40/45 aangeeft dat je kan opschaklelen naar z'n 4, vind ik dat wel heel erg optimistisch hoor....volgens mij heb je dan over 20k wel een nieuwe bak eronder liggen. ik maakte maar een geintje, ik ben allang tevreden met het verbruik ten opzichte van mijn vorige auto een twingo, maar Kia beloofd 1 op 24, en daar komt niemand aan, en zoals in mijn handtekening, beter een Kia die teveel verbruikt dan overal naartoe moeten lopen Quote
bigmac Geplaatst 3 Maart, 2014 Geplaatst 3 Maart, 2014 Nog nooit in Nijmegen geweest? Staat er helaas vol mee. Vind het trouwens onzinnig om zo zuinig mogelijk te rijden. Ik rijd met de Picanto net zoals ik dat met een ieder andere auto doe. Ik trek meestal op tot 3000RPM en dan schakel ik. Bij de 55 ga ik naar z'n 4 en op de 65 naar z'n 5. Ondanks dat de BC al bij 40/45 aangeeft dat je kan opschaklelen naar z'n 4, vind ik dat wel heel erg optimistisch hoor....volgens mij heb je dan over 20k wel een nieuwe bak eronder liggen. Ik rij de helft van mijn stadskilometers in Nijmegen; en dat is toch snel 30 km per week. Maar sinds er een paar maand een nieuwe stadsbrug met nieuwe route voor doorgaand verkeer is met op elkaar afgestemde stoplichten, gaat het een stuk soepeler (en dan rijd ik wel 50 in zijn 5). En wat betreft onzinnig om zuinig te rijden: Of ik 1 op 16 of 1 op 19,4 rijd, maakt een verschil van zo'n 600 euro per jaar. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.