Ga naar inhoud

verbruik nieuwe picanto


nog niet blij

Aanbevolen Berichten

nou nee hoor de eerste tank was geen 60-70 in zijn 5, rijdt niet prettig als je dit op de snelweg doet , wel wat rustiger dan nu maar gewoon meekomen op de snelweg 100-120.

 

tankpistool gaat er in , slaat af , 2 keer na vullen , dat is mijn procedure en dan staat de meter altijd tot aan het plafond, en dat navullen is per keer echt geen 2liter wat erbij gaat ,

zelfs als ik twee keer navul is het geen 2liter dus de eerste keer gaat ie zowat tot het gaatje, als ik de 2 keer navullen in tijd zou moeten neerzetten zijn dat misschien 5sec.

 

Voor mij blijft het hele verbruik gebeuren toch nog steeds een kwestie van het rechter voetje in combinatie met de verschillende verbruikers , dat is mijn mening dus geen veroordeling naar andere gebruikers hoe ze met de auto rijden .

 

 

Had het geloof ik al eens beschreven , kom heel wat Pica's tegen op de weg ( wie niet ) maar als je ziet hoe sommige rijden  dan verbaasd me het verbruik niet .

 

Help .......wil niemand boos maken hoor............ :no:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


De meter wil nogal gauw op vol staan, die van mij staat op het eerste streepje(vol) na 150 km. Dat zou betekenen dat er 7 liter zit tussen helemaal vol en het eerste streepje.

Ik kan mijn picanto wel 3 minuten natanken met pistool op lage doorstroomsnelheid. De tank wordt dan wel vol.

(En ik ben vroeger pompbediende (bijbaantje) geweest; toen de benzine nog minder dan 1 gulden per liter kostte).

Link naar reactie
Delen op andere sites


.

 

 

Had het geloof ik al eens beschreven , kom heel wat Pica's tegen op de weg ( wie niet ) maar als je ziet hoe sommige rijden  dan verbaasd me het verbruik niet .

 

Help .......wil niemand boos maken hoor............ :no:

 

Ik niet :)  

 

Maar dat jij wild rondrijdende Pica's tegenkomt wil toch niet per definitie zeggen dat de mensen die hier zelfs met kunst en vliegwerk nog niet aan een fatsoenlijk gebruik  komen dat dus maar geheel aan hunzelf te danken hebben. Grote kans dat die Pica's die jij dan tegenkomt mensen zijn die zich geen nanoseconde druk maken om het verbruik. Want die bestaan ook nog! 

Maar als je niemand boos wilt maken, begin dan eens om niet andermans problemen te bagataliseren tot "eigen schuld, dik bobbeltje". 

Link naar reactie
Delen op andere sites


het was alleen mijn mening en geen veroordeling naar andere rijders . nogmaals .en zeg ook niet dat de " wildrijders" hier op dit forum zitten , bagataliseer niks maar het  wordt zo vaak gezegd hier als ergens anders dat het rechter voetje belangrijk is en nogmaals geen vinger naar forum leden maar als je ziet hoeveel auto's bij ons binnen komen op een dag , droog weer,  die dan de achterruitverwarming aan hebben of konstant met de airco aanrijden en bij de beurt klagen dat de auto veel verbruikt.

 

tis mijn mening , mag ik die niet kwijt ,toedeloe.

 

En der zijn ( in het algemeen) genoeg mensen die raggen en op een feestje zeggen dat ze niet boven de 100 uit komen

 

Oeps misschien al weer teveel gezegd , ga wel een andere hobby zoeken

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Zuinig rijden met een Picanto KAN,maar is niet vanzelfsprekend.

Er staan genoeg tips en voorwaarden in deze topic.

Probeer het eens en als je dat niet wilt,neem dan genoegen met 1 op 14/15.

Dat is bij gewoon rijden heel normaal.

Haal zelf ruim 1 op 19,maar dan moet je rustig rijden onder gunstige omstandigheden,anders rij ik ook 1 op 15.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja en 1:15 is bij mij het slechtste tot nu toe en inderdaad je moet er wat voor doen en mijn inziens ( oeps. Misschien mag ik dit wel niet zegggen) begint het toch echt met het rechter voetje en natuurlijk de weersinvloeden spelen ook mee , drukte op de weg etc etc .

Voor de rest rij ik gewoon met verkeer mee,, op de snelweg doortrekken van 100 naar 130 met inhalen etc , in de stad normaal vertrekken tot 50-80 km wat toegestaan is etc . Laatste tank was 1:18,5 met 2 personen en de laadvloer ( sorry ,vloertje) vol ivm

Kleine verhuizing

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb weer getankt. Deze keer 30,33 vol getankt en op de dagteller 535 km. 1 op 17.5. Ik heb hiervan 240 km continue 100 gereden op snelweg. De rest ook veel snelweg ritten van 35 km. Geen airco gebruikt. Zeerbeheerst en rustig gereden. Conclusie : Valt erg tegen. Met de volgende tank ga ik rijden zoals ik zou willen. Kijken wat het verschil is en bepalen of het de moeite waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites


het was alleen mijn mening en geen veroordeling naar andere rijders . nogmaals .en zeg ook niet dat de " wildrijders" hier op dit forum zitten , bagataliseer niks maar het  wordt zo vaak gezegd hier als ergens anders dat het rechter voetje belangrijk is en nogmaals geen vinger naar forum leden maar als je ziet hoeveel auto's bij ons binnen komen op een dag , droog weer,  die dan de achterruitverwarming aan hebben of konstant met de airco aanrijden en bij de beurt klagen dat de auto veel verbruikt.

 

tis mijn mening , mag ik die niet kwijt ,toedeloe.

 

En der zijn ( in het algemeen) genoeg mensen die raggen en op een feestje zeggen dat ze niet boven de 100 uit komen

 

Oeps misschien al weer teveel gezegd , ga wel een andere hobby zoeken

Het rechtervoetje IS belangrijk

Als ik in onze i10 naast mijn echtgenote zit merk ik te vaak op dat ze gas-gevend op een rood licht aan rijdt en meer.

Kun je 1000x roepen maar het helpt niet echt.

Je moet echter ook je relatie koesteren :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gisteren het tweede flesje optimotor in mijn olie gegooid, na dat ik eerst de olie heb ververst. Ik moet zeggen op de heen reis naar de garage zo rond de 4l per 100 km gereden met een maximale snelheid van 100km op de terug weg na de olie wissel rond de 4.5l per 100km. Moet zeggen niet heel onzuinig.

Niet echt een vooruitgang.....:wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat valt nog wel mee het is een 1.2 en tot ongeveer 2000km moet het verbruik steeds beter worden. Ze beloven 10% reductie in verbruik. Geloof het of niet het is nu zelfs mogelijk om in zijn 4 een bocht door te gaan.

Das nog niks,ging laatst in z´n achteruit de bocht om.
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik op twee wielen :wink:

 

 

ja daar geloof ik NIETS van en dan nog wel in zijn 4 met 900 toeren WONDERLIJK
dan kom je echt niet vooruit
dat is 200 toeren meer dan stationair
zet je wagen in 4 e versnelling geef GEEN gas en laat koppeling los. motor slaat gelijk af :-)  :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...