Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1237 topics in dit forum
-
- 5 antwoorden
- 1,4k weergaven
Omdat ik in de diverse testen al gelezen had dat de speakers niet echt geweldig waren heb ik in de showroom eens flink de radio uitgetest, en met wat instellingen veranderen (met name de fader V/A ) was het minder erg dan ik verwachte (dit was een Picanto 1.0 CVVT ISG EcoDynamics Design Edition) maar nu heb ik thuis een Picanto 1.0 CVVT Design Edition en heb het gevoel dat deze speaker toch anders /slechter zijn iemand hier ervaring mee ? GrtzP
Laatste antwoord door DjTheDice, -
- 3 antwoorden
- 1,4k weergaven
Klopt het dat wanneer je de climate control op 'auto' stand hebt staan, hij pas na ongeveer 2 minuten begint met warme lucht in de auto te blazen? ( kia picanto 1.2 superpakket) Ik ben benieuwd! gr, Marcel
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
mijn kia
door willemlensink- 11 antwoorden
- 2,2k weergaven
heb op 5-2 2013 heb ik een nieuwe picanto gekocht maar ik kan er nog niets van op mijn kia vinden
Laatste antwoord door Cerba, -
- 6 antwoorden
- 3,2k weergaven
Via deze weg wil ik graag een oproep doen aan alle KIA Picanto rijders. Ikzelf rijd een KIA Picanto 2012 1.25 ISG bright silver, dit is mijn tweede picanto in 15 maanden. Vanwege diverse problemen met mijn eerste Picanto, waarvan sommige tot tevredenheid zijn opgelost en sommige blijkbaar niet op te lossen zijn, heb ik mijn eerste ingeruild voor een nieuwe. Ook hier nu weer dezelfde problemen, maar er is 1 probleem en dat is destijds ook de hoofdreden geweest om de eerste Picanto in te ruilen wat ik met de nieuwe nu ook heb. Nu gemiddeld eens per week na het starten, constateer ik dat het stuur na verdraaien niet meer uit zichzelf naar het midden gaat, maar blijft sta…
Laatste antwoord door raoul_35, -
- 1 antwoord
- 964 weergaven
Beste kia club members, Ik heb een klein probleem met het bij remlicht. Er zit namelijk vocht in en ik maark me een beetje zorgen hierover. Heeft iemand hier ook last van? En kan ze makkelijk eraf zodat ik hem droog kan maken? Graag hoor ik jullie mening! Groetjes, Ryan
Laatste antwoord door eugen, -
7 jaar garantie
door Cerba- 8 antwoorden
- 1,9k weergaven
Hoe staan jullie tegenover die 7 jaar garantie? Mijn karretje is nog nieuw dus het nut zal nog moeten blijken alhoewel niet alle aspecten van de auto 7 jaar garantie hebben. Tot nog toe zijn wij met onze auto's altijd naar de dealer gegaan voor onderhoud zolang als de garantie gold (3 jaar). Daarna gingen we naar een willekeurige merkloze garage op het dorp. Ik heb een beetje de neiging om de 7 jaar garantie te zien als klantenbinding, je wordt immers verondersteld 7 jaar lang voor onderhoud naar de dealer te gaan om de garantie te behouden. Hoe zien jullie dat?
- 8 antwoorden
- 3,3k weergaven
Beste mede kia liefhebbers. Dit is mijn eerste keer op een forum ever dus mocht ik in strijd gaan met de" huisregels" wijs me er alsjeblieft op ! Heb een vraag over mijn kia picanto bouwjaar 2010 5 deurs wil graag audio inbouwen. er moeten dus kabels getrokken worden waar ga ik naarbinnen onder de motorkap? en hoe verder vanaf daar ? 2e vraag gaat om de verlichting van mijn dashboard/instrumentenpaneel wat nu oranje licht afgeeft kan ik dit veranderen? zoja hoe doe ik dit? hoop dat jullie me kunnen helpen en doe een beroep op de kennis/kunde/behulpzaamheid van het forum! gegroet
- 2 antwoorden
- 1,1k weergaven
Het volgende bericht kwam ik tijdens het surfen op het net tegen: Hyundai heeft een schikking getroffen met boze Amerikaanse consumenten die een collectieve rechtszaak hadden aangespannen. De kopers eisten compensatie omdat hun nieuwe auto minder zuinig bleek dan de fabrikant had beweerd. Het Zuid-Koreaanse automerk heeft al eerder toegegeven dat het iets te rooskleurige cijfers had verstrekt over de modellen van 2012. De fabrikant beroept zich op ''procedurele fouten'' en heeft de cijfers over het benzineverbruik inmiddels met ongeveer 3 procent bijgesteld. Onbekend is nog wat de schikking Hyundai precies gaat kosten. Kia, dat gelieerd is aan Hyundai en dezelfde …
Laatste antwoord door bigwade, -
- 0 antwoorden
- 1,2k weergaven
Vandaag een pilot pro line xenonkit ingebouwd in de picanto van mijn vrouw. De kleurwarmte is 6000k en past mooi bij de kleur van de dagrijverlichting vind ik. Zie wel dat nogal wat mensen hier problemen hebben met achteraf ingebouwde xenon in hun kia. Ik heb dezelfde set 3 jaar lang ook in mijn Focus gehad en nog nooit problemen mee gehad. Daarbij rij ik 85000 km per jaar. Wel zijn de lampen een keer vervangen omdat ze "op" waren. Ik hoop dat ze het in de picanto ook probleemloos doen. Ik had wat foto's gemaakt, maar geen idee hoe ik die moet plaatsen.
Laatste antwoord door martijnb, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Foto 1 Helemaal standaard Foto 2 en 3 Ramen zelf getint , Was moeilijker dan ik dacht maar dat is te zien aan de achterruit :$
Laatste antwoord door xtra40, -
Hallo alemaal, Ik ben al een tijdje aanwezig , maar heb tot nu toe erg weinig bijgedragen. Ik heb tot nu toe vooral informatie verzameld om aan mijn project te beginnen. In het kort komt het er op neer dat ik een complete pc in ga bouwen en die bedienen door middel van een 7 inch touchscreen op de plek van de originele radio. Ik heb dit weleens eerder gedaan, dus weet al het een en ander van. Ik heb dit project ook op een ander forum gepost en daar update ik het ook zodra ik een stap verder ben. http://www.mp3car.com/worklogs/153767-2011-kia-picanto-pc-build.html Hier gaan we dan : Dit is het slachtoffer: Zo ziet het dashboard er nieuw uit: Ik heb een frame …
Interieurfilter vervangen nu vocht/ijs in auto
door Gast Picantje1.2- 8 antwoorden
- 4,1k weergaven
Hey allen, Vorige week heeft mijn pica dan zijn eerste beurt gehad (kleine). Ik had nergens last van alleen een paar keer moeizame start gehad tijdens de kou. Nog nooit beslagen ramen of iets gehad. Hij reed eigenlijk verder prima, heerlijk. Alleen hij verbruikt heel erg veel. Met heel veel pijn en moeite red ik soms 1 op 14 maar meestal rijd ik 1 op 12-13. Nu heeft hij zijn kleine beurt gehad en heb ik problemen. Ze hadden een software update gedaan voor de koude start problemen en het interieurfilter vervangen. Nu rijd hij echter niet meer zo lekker. Met optrekken gaat hij stroef alsof hij wel wil maar niet kan. En bij stationair rijden bibbert hij. Hij zakt niet v…
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 0 antwoorden
- 854 weergaven
Het is allemaal nog nieuw voor me, wilde graag iets vertellen over mijn autootje. Heel lang getwijfeld of en welke ik zou kopen, is dus een Picantootje geworden. Door omstandigheden bij de dealer kon ik een witte 3deurs Design kopen, zonder wachttijd, behalve dan voor rijklaar maken. Hij staat nu voor de deur en steeds als ik hem zie voel ik me als een jarig kind. Op dit forum al wat meegelezen en ik moet zeggen dat ik de radio best nog vind meevallen. Of de oranje stoelen op den duur leuk blijven is nog maar de vraag, maar daar kunnen we altijd nog wat overheen doen. Het schakelen kan met een pinkje, het hele rijden is een feestje, terwijl ik daar een grondige h…
- 5 antwoorden
- 5,3k weergaven
Goedemiddag, Mijn vrouw rijdt in een Kia Picanto 2007 met bandenmaat 165/60 R14, steek 4x100, velgmaat 6J en ET-waarde ........( dacht 46 of 49 ). Nu zijn we aan het kijken voor een set LM-velgen 15" met bandenmaat 175/50. Overal zijn de ET-waardes dermate laag (35, 38 ) dat we ons afvragen of dit sowiezo gaat passen en met welke ET-waarde en J-maat dan wel. We zien velgen staan met een maat van 6J en ET-44, vraag is of dat gaat passen. Hoor graag van iemand die ook met deze bandenmaat rijdt welke ET-waarde en J-waarde daar dan bij hoort zonder aan te lopen of banden te hebben die buiten de wielkasten komen. Alvast bedankt !
- 0 antwoorden
- 878 weergaven
In mijn Picanto TA (2012) zit een variabel interval voor. Uit de folder blijkt dat die zelfs op het instapmodel al standaard is. Weet iemand of deze hendel "geleend" is van een ander model Kia? En dan liefst eentje die standaard GEEN variabele interval heeft?
- 1 volger
- 26 antwoorden
- 3,3k weergaven
Ahoyhoi allemaal, sinds juli heb ik een Picanto en ben er nog iedere dag blij mee. Morgen alleen is het zover... voordat ik de 15.000 km aantik krijgt hij z'n eerste beurt en ik weet al dat de fabriekswissers vervangen moeten worden, maar volgens mij is er verder niets aan de hand. Toch denken mijn chef en werkgever dat ik meer zal betalen dan 350 euro. Dat betekend dat ik op mijn afdeling kaasbroodjes moet trakteren. Als het minder is trakteert mijn chef. Ik zal overmorgen laten weten wat ik kwijt ben.
Laatste antwoord door Roosje1, -
- 0 antwoorden
- 877 weergaven
De titel zegt al genoeg, waar het mij om gaat is of er voor aansluiting van schakelaars in het stuur bedrading etc aanwezig bij de basic uitvoering. Bij voorbaat dank, Arie
Laatste antwoord door Arie D, -
- 6 antwoorden
- 6,8k weergaven
Goedemiddag mede kia (picanto) rijders. Ik had even een vraag omtrent het stadslicht. Heb een paar led lampjes aangeschaft, en wil die graag er in plaatsen. Nou zit ik met het probleem dat ik het al een aantal keer heb geprobeerd om eruit te krijgen maar 't lukt me niet! Ik hoop dat hier iemand op het forum zo aardig is om me een aantal tips te geven, zodat ik leds erin kan zetten. Wat heb ik al gedaan?: - Forum doorgekeken - Internet over surfen - Gegoogled - Onderhoudsboekje na gekeken (staat niets over stadslicht in) Alvast bedankt! Erwin
Laatste antwoord door picanto-erwin, -
- 1 volger
- 8 antwoorden
- 1,5k weergaven
Donderdag belde de dealer me op dat de picanto aan gekomen was. Vandaag wezen kijken. Wat een mooie auto. schuif/kanteldak is ook super vet! Maandag komt het kenteken binnen. Maar ik wil een kenteken plaat met Opleg letters. Dus moet een dagje langer wachten. Hier alvast een voorproefje.
Laatste antwoord door Jim Brouns, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 7,6k weergaven
KIA MODEL 2012 Hallo, is hier iemand op dit forum welke (gloei) pitten er in deze auto zitten (koplamp) En hoe moet ik de mistlampen vervangen dmv leds? Iemand ervaring hiermee? Groeten Erwin
(Geen) levering Picanto? 1 2 3
door DjTheDice- 73 antwoorden
- 14,1k weergaven
Nou dat slaat alles zeg!! 14 september een Kia Picanto besteld (5drs 1.2 SuperPack Titanium Silver en wat aanvullende extra's). Vooraf alle dealers gebeld om te vragen wie het snelst kon leveren. Uiteindelijk allemaal 2 maanden levertijd, dus dan maar de dealer bij mij "om de hoek" ondanks dat deze 200 Euro duurder uitviel. Levering zou oktober 2012 en misschien begin november 2012 zijn. Eind oktober even met de dealer gebeld, want ik wacht met smart op dat leuke karretje. Krijg ik te horen: "nou misschien half november, maar ik denk eerder eind november pas". Ok, dus nog langer geduld opbrengen... Zojuist telefoontje gekregen van de dealer dus ik dacht JIPPIE!! en d…
Laatste antwoord door PerryP, -
Werkplaats info
door Rinuss- 1 volger
- 10 antwoorden
- 5,6k weergaven
Hallo, Ik ben opzoek naar werkplaatsboeken en/of schema's Alles is welkom Ik ben voornamelijk opzoek hoe de mistlichten voor en achter eruit kunnen etc. En info over het wegwerken van kabels van de sub.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 6 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Kiaclub members, Ik heb een vraagje aan jullie. Heeft iemand ervaring met deze stuurbediening? Ik heb namelijk een een plus pack en zou graag deze bediening willen hebben. Deze zal ik bestellen in Amerika. Misschien weet iemand nog een adres in Nederland waar ik ze kan krijgen? http://www.ebay.com/itm/Steering-Wheel-Remote-Control-Switch-2EA-Wire-Fit-KIA-PICANTO-2011-2012-2013-/121047393696?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item1c2efca5a0&vxp=mtr Ik hoor graag jullie reactie's! Met vriendelijke groet, Ryan
Laatste antwoord door jurgen-astrid, -
Milky Beige
door Ed-Car- 14 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo Picanto rijders. Het zit ons niet mee vorig jaar maart ging onze eerste Picanto totaal los. Dit was een comfort uitvoering in de kleur Titanium zilver. We hebben toen een nieuwe gekregen van de verzekering in april 2012. Met wat bij betalen hebben we toen een comfort plus uitvoering kunnen kopen. Dit was ook een Titanium zilver kleur. We zijn nog bezig maar waarschijnlijk is ook deze auto nu totaal los. Omdat we twee keer een Titanium zilver hebben gehad en er inmiddels twee andere in de straat met de zelfde kleur staan, willen we nu graag voor een andere kleur gaan. We twijfelen tussen Milky beige en de Cafe mocha. De Cafe mocha hebben we in Winchoten al w…
Laatste antwoord door Ed-Car, -
stoelverwarming
door rash- 1 volger
- 20 antwoorden
- 5,4k weergaven
Ik zag in de accessoires lijst van Kia het volgende: Prijs € 1.170,00 Half leer € 1.575,00 Vol leer € 309,00 Stoelverwarming in combinatie met lederen bekleding Onderdeelnummer ZK116990500 ZK11699VOLEDER ZK600STVERWCPL Kan de stoelverwarming ook niet gewoon worden ingebouwd icm de stoffen bekleding? Weet iemand hier iets van toevallig? Gr!
Laatste antwoord door Tarkan,