Picanto 2
2011->2017
Alles over de Kia Picanto 2 vind je hier
1240 topics in dit forum
-
- 7 antwoorden
- 2,7k weergaven
Hallo, bij deze wil ik even een vraagje stellen over de maat banden voor 16 inch velgen onder mijn Picanto. ik heb nou meerdere online velgen "boeren" bekeken maar ben een beetje de kluts kwijt..... op de ene site zeggen ze dat er onder de picanto standaard 165/60/14 onder zit en op de ander 185/55/14 ik wil er nl 16 inch onder hebben maar zie nergens iets concreets welke maat bander er dan onder kan.... ik ben wel iemand tegengekomen op dit forum met 17 inch.... nu is dat mij iets te groot. ik ga namelijk mijn Picotje verfraaien met: -LM velgen a 16 inch, -Striping van voor tot achter (alszijnde viper strepen) -geblindeerde ramen achter, -dagrijlampen uitvoeren…
Laatste antwoord door Ed&An, -
Stand kachel
door Tarkan- 1 volger
- 8 antwoorden
- 2,7k weergaven
Beste pico rijders, wel ik heb bij KIA nl de vraag uitgezet of ik een standkachel mag plaatsen, desnoods door de dealer hier. (In Zweden wordt deze door KIA aldaar als optie geinstalleerd)) en of dat geen consequentie had voor mijn garantie. Even uitleggen, Standkachel is een systeem dat bestaat uit: -een 220V kabel die van een stopcontact (die je op een timer aansluit) naar een plug in je bumper gaat. - van daar loop een kabel naar een accu druppellader (dus goed voor de accu) en een HOTFROG motorverwarmer (die de koelvloeistof verwarmd = blok en kachel), of DEFA olie verwarmer (element tegen motorblok die blok verwarmt). Deze zorgen voor een warme start = minder u…
Laatste antwoord door HendrikAnton, -
- 3 antwoorden
- 2k weergaven
ik was me auto aan het wassen en ontdek opeens allemaal kleine plekjes roest hoe kan ik dit oplossen? voral de achterklep en zijkat van de auto zit er erg veel roest vlekjes iemand een idee hoe ik dit oplos?
Laatste antwoord door Wijchennaar24, -
De 30000 km beurt.
door Gast velour100- 5 antwoorden
- 3k weergaven
Hallo allemaal, Gisteren is mijn auto voor de 30000km beurt (ook wel de grote beurt genoemd) geweest. Ik had verder niet echt iets aan te merken. Toch mocht ik bij het ophalen van de auto voor 3 garantie onderdelen mijn handtekening zetten. Het is meer de tijd die ze kunnen terug claimen bij Kia, dan dat het echt om onderdelen ging. - De software in de computer van de Picanto heeft een update ontvangen. - Het sleep oog is gecontroleerd (vanuit Importeur opgedragen) - En nog iets, maar dat ben ik even kwijt. Ik moet de factuur nog krijgen, dus als ik die heb, dan zal ik het nog wel terug kunnen lezen en vul ik het nog even aan. Mijn Picanto is de eerste lichting uit…
Laatste antwoord door eugen, -
BEST Pic 2012
door bigwade- 1 antwoord
- 1,2k weergaven
Kijken jullie ook eens even verder dan je eigen forumdeeltje ? Doe es mee…. http://www.kiaclub.nl/topic/11846-best-pic-2012-de-grande-finale/
Laatste antwoord door r.vanrookhuizen, -
- 1 volger
- 22 antwoorden
- 2,8k weergaven
Hallo allen, Nu ik een paar dagen mijn nieuwe picanto heb, en dus alles aan het bekijken en uitproberen ben, zit ik even met een vraag. Ik had de boordcomputer op het actuele verbruik staan. Ik heb het type verbruik metertje waarin je een balk vol ziet lopen en weer terug uiteraard. Hij meet het verbruik van 0 tot 20 L/100. Nu viel mij op dat als ik stil sta (bijv. voor een stoplicht), met draaiende moter uiteraard, dat het verbruiksbalkje dan helemaal vol staat, dus een verbruik van minstens 20 L/100. Dit is in zowel de eerste versnelling, als in zijn vrij. Nu ben ik er toch echt van overtuigt, en dit was ook zo bij mijn vorige auto (geen kia) dat het verbruik in sti…
Laatste antwoord door Joyce2, -
- 4 antwoorden
- 1,4k weergaven
Als ik de aanjager van mijn Picanto aan zet, gebeurt er, naar mijn idee, niets in stand 1,2 en 3. Pas als ik de knop op stand 4 zet begint de ventilatie heel hard te blazen. Hebben meer mensen dit, of is dit een foutje van mijn Picanto en moet ik hier mee even langs de dealer. Alvast bedankt, Babbel
Laatste antwoord door babbel, -
- 6 antwoorden
- 1,4k weergaven
Wie van jullie heb al een grote rit gemaakt met de picanto. En zo ja waar heen en hoeveel km? Ben benieuwd mensen
Laatste antwoord door jstalknecht, -
- 17 antwoorden
- 1,8k weergaven
Ik ben benieuwd welk gedeelte de meeste picanto rijders vandaan komen
Laatste antwoord door phoenix2149, -
- 3 antwoorden
- 1,2k weergaven
Hallo, Dit zal misschien al eens de revu zijn gepasseerd maar ik kon het nergen vinden. Mijn ouders hebben sinds een aantal weken een nieuwe picanto, iedere keer als ze de auto uitzetten en vervolgens daarna weer een keer starten begint de USB stick weer met het eerste nummer. Dus als je zoals mijn ouders niet veel en ver rijd hoor je alleen de eerste nummers op een stick Ik weet dat bij de nieuwe ceed en de rio de stich gewoon begint waar je ooit bent gebleven. Is dit een probleem bij de picanto, of is hier wat anders aan de hand. Help!!
Laatste antwoord door pica3deur, -
- 19 antwoorden
- 4k weergaven
Hallo, Ik afgelopen avond (2/27/2012) een subwoofer gekocht voor onze rode Kia Picanto 2011 5 deurs. Na metingen van de kofferbak past het NET. Echter krijg ik het er niet in geplaatst. Het gaat om de volgende subwoofer: Gekocht bij de Mediamarkt, zie product details hier: http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/BXI12BP,10259,56616,246607.html Echter in plaats van de aangegeven prijs slechts 97 euro voor hoeven betalen. (Overigens geen uitverkoop of iets dergelijks) Iemand ideeen om het toch in te krijgen? Volgens de metingen moet het passen.
Laatste antwoord door danny87, -
- 7 antwoorden
- 5,5k weergaven
Hoi, Ik heb een nieuw Picantootje. Tijdens de eerste paar 100 kilometer was iemand zo fijn om met koude motor (draaide een minuutje) hard door te trekken (tot 80km/h in zijn tweede versnelling). Is dit een probleem? Kan er schade ontstaan zijn waar ik pas later achter kom? Als ik een beetje rondsnuffel op internet wordt het hoe dan ook ernstig afgeraden maar het is mij niet duidelijk of dit vooral een probleem van vroeger was en of het ook direct schadelijk is (of pas als je structureel zo met je auto om gaat). Auto rijdt goed alhoewel leek het verbruik de eerste paar 100 km een stuk gunstiger te zijn...
Laatste antwoord door kiamia, -
- 1 volger
- 23 antwoorden
- 3,7k weergaven
Beste Mensen, Vorige week heb ik een xenonset gekocht voor mijn picanto. ( h7, 6000K ) Deze zal aankomende Zondag worden ingebouwd! (can't wait...) Meneer in de winkel vertelde mij dat h7 lampen een apperte lamp hebben om groot licht te voeren. Bij mij is dit niet het geval :S Mijn vraag is kan ik met deze xenonlampen ook groot licht voeren of niet? Zo niet? Heb ik dan een extra kabel nodig ofzo? Alvast bedankt!
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,2k weergaven
hallo, Ik wil graag een wat 'bruter' geluid in mijn kia picanto aangezien ik dit gewoon mooi vind. en vandaar een powerfilter. Heeft iemand hier ervaring mee en doet dit iets met de garantie? groetjes
Laatste antwoord door burensemafkees, -
Proefgereden
door MGA1600- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
De Ford Ka van mijn dochter heeft gebreken en gaat vervangen worden!. Vandaag daarom samen met haar proefgereden in een Toyota Aygo.....die wilde ze eigenlijk al een heel tijdje omdat ze hem zo grappig vond....maar al na 500 meter bleek dat zo'n Aygo geen feest is! Wat een herriemaker is dat.....en ondanks de herrie erg traag! Ik kreeg een Deux Chevaux gevoel....maar dan 45 jaar later....., Op aanraden van de dealer ( die ook KIA "doet") ook even de Picanto getest....een wereld van verschil! Lekker autootje, rijdt veel soepeler, remt beter en ziet er van binnen ook uit als een echte auto. Kortom, ik denk dat ze haar keuze gemaakt heeft....
Laatste antwoord door Preston, -
- 6 antwoorden
- 1,6k weergaven
Hoi , een onverlaat heeft zonder zich bekend te maken mijn rechtervelg naar de derde wereld geholpen incl. 2 wielmoeren alsof er met een slijptol overheen was gegaan. Wie o wie heeft er nog 1 "over" , bij de dealer o zo duur en ga het waarschijnlijk zelf betalen wegens terugloop no-claim etc. Hoeft geen band bij te zitten , is de zogeheten bloemvelg. Bij voorbaat dank.
Laatste antwoord door Picawhite, -
- 36 antwoorden
- 4,8k weergaven
Zoals ik al gisterde plaatse op het forum was ik van plan om een Picanto te gaan kopen en vandaag was het dan zover ik heb een handtekening onder het contract gezet. Het is een 1.25 comfort uitvoering 4 deuren uit november 2011 met maar 6.100KM. Ik kan hem volgende week vrijdag ophalen en erk omt als extra's een carkit in en een armsteun, terzijner tijd wil ik er nog een cruise control in late bouwen en eventueel andere boxen of een bas box de de hoge tone voor zijn rekening kan nemen. als ik hem heb laat ik weten hoe de auto bevalt.
Laatste antwoord door bigwade, -
- 1 antwoord
- 1,5k weergaven
Hallo, Er zijn bij mij speakers in het dashboard gebouwd, welke niet helemaal lekker zitten. Om precies te zijn, ze rammelen tot in de ergernis. Vanwege de aanhoudende vervelende problemen wil ik het liefst zo min mogelijk geld in mijn auto stoppen. Omdat de speakers net te klein zijn (10 cm ipv 10,5 cm), vroeg ik mij af wie er foto's heeft van de verlengplaatjes om de speaker alsnog vast te zetten. Ook een how-to voor het materiaal en het maken hiervan zijn uiteraard welkom. Bedankt voor de moeite
Laatste antwoord door bigmac, -
- 3 antwoorden
- 3,6k weergaven
Dealer heeft afstandbediening ingebouwd voor centrale deurvergrendeling zonder knipperlichten. Dit lijkt vrij eenvoudig en ga ik zelf doen. Het belangrijkste dat ik moet vinden is het knipperlicht relais. Iemand enig idee? Ik heb nog gezocht maar misschien kan iemand mij de goede kant op wijzen. Ik vermoed dat het in de buurt zit van de zekering? Alvast dank!
Laatste antwoord door bondi, -
Wilde voor de vakantie een armsteun monteren.Dit rijdt wat relaxter, en ik ben deze voorziening gewend van mijn vorige auto. Vind de originele Kia armsteun schandalig duur. Heb eergisteren een (echt)- lederen armsteun bij Citybug parts besteld. Vandaag binnengekomen. Wat een schitterend afgewerkt product. Zelf de binnenkant is mooi afgewerkt. En dat voor nog geen 1/3 van de prijs die Kia vraagt. Monteren stelt niets voor, je mist alleen de bekerhouder achter, maar krijgt er veel extra bergruimte in de beklede armsteun-bak voor terug. (n.b. Is het bekend dat leden van de Picanto-club 10% korting kunnen krijgen bij Citybug-parts?)
Laatste antwoord door fonzie, -
Nieuwe pico voor mijn pa 1 2
door kris88- 32 antwoorden
- 4,7k weergaven
Ik en mijn pa hebben vandaag zijn pico opgehaalt en wat is het een mooie auto zeg. Met een big smile zat hij achter het stuur Het is een 1.25 superpack 5 deurs koffie mokka. The familie:
Laatste antwoord door LED-Lightning, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 1,5k weergaven
Vorige week is mijn kia picanto base afgeleverd. Ik heb door de dealer wel een afstandbediening laten inbouwen/leveren voor de centrale vergrendeling. Twee dingen vallen mij op; de afstandbediening is geen kia-spul, eerder conrad oid. Daarnaast krijg ik geen feedback van de knipperlichten en dat is lastig omdat ik nu heel goed moet luisteren of de deur op slot gaat. Ik heb hier geen afspraken over gemaakt maar ik voel mij wel een beetje bekocht. Wat moet ik hiervan vinden?
Laatste antwoord door xtra40, -
slagmoersleutel
door raoul_35- 3 antwoorden
- 1,3k weergaven
Setje gekocht met slagmoersleutel en doppen Helaas geen passende dop! Welke maat moet ik hebben voor de wielmoeren?? kan ik zelf de winterbanden omwisselen.
Laatste antwoord door Crum, -
- 21 antwoorden
- 2,1k weergaven
In de nieuws brief van KIA (d.d.18-10-2012) staat dat er op alle modellen KIA Picanto met 1.0 CVVT- motor vanaf productiemaand oktober standaard worden voorzien ISG. Die start/stop inrichting zorgt er voor dat de CO2-waarde naar 95 gram/km daalt. Kan iemand mij vertellen of dat ook werkelijk zo is bij de recent afgeleverde Picanto,s
Laatste antwoord door Smart, -
- 2 antwoorden
- 1,3k weergaven
http://www.autoweek.nl/autonieuws/21238/kia-picanto-ook-volgend-jaar-met-14-bijtelling kwam ik tegen gr patrick
Laatste antwoord door mika kjelld,