Niro-EV
2018->heden
Alles over de Kia Niro-EV vind je hier
620 topics in dit forum
-
- 3 volgers
- 12 antwoorden
- 484 weergaven
Ik moet voor mijn android auto altijd de usb kabel gebruiken. Nu zoek ik een dongel welke ik zo kan insteken maar daarbij ook ruimte blijft voor mijn draadloze oplader , nu is er genoeg te koop op de markt maar ik vraag naar jullie ervaringen alvorens ik zo,n ding aanschaf . De auto is een Kia niro van 2022
Laatste antwoord door thermostond, -
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 93 weergaven
Mijn Kia e‑Niro uit 2020 heeft een defecte Audio/Video/Navigatie (AVN)‑unit (radio blijft aan of gaat juist niet meer aan, mogelijk lekstroom). Tot mijn verbazing leer ik net dat die AVN maar 3 jaar onder garantie valt, terwijl Kia de auto als geheel met 7 jaar garantie verkoopt. Via het web verneem ik net ook dat het een waanzinnig duur component is (tussen 3600-4300 euro!) dat niet gerepareerd wordt door Kia, maar alleen vervangen kan worden. Wat ik lastig te begrijpen vind: in een EV is de AVN geen 'accessoire', maar een essentieel onderdeel van het voertuig dat je kocht; een deel van de beleving. Energieverbruik, laadinstellingen, rijbereik, camera’s en voertuig…
Laatste antwoord door Kekke-auto, -
- 2 antwoorden
- 105 weergaven
Ik heb recent een Kia gekocht (JDJ16B) die via parallelle import Nederland in is gekomen. Datum van 1e toelating is maart 2022. Tot mijn verrassing en teleurstelling kent dit voertuig een 1 fase lader (de onderste 2 pennen zijn niet aanwezig). De batterij laadt dus erg traag; t.w. 3,6 kw. Nu wil ik graag weten of ik die 1 fase lader ook kan aansluiten op een 32A laadstroom (door koppeling van 2 fasen van 16 A). Kia Nederland geeft hierover geen uitsluitsel, omdat het voertuig nog niet bij Kia Nederlands is aangemeld. Ook stelt de dealer dat er geen ombouwset is om de auto alsnog te voorzien van een 3 fase lader. Wie weet raad?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
- 3 antwoorden
- 177 weergaven
Na 2.5 jaar start accu kapot zeer teleurstellend en dan het volle pond van ruim € 200-. moeten betalen.
Laatste antwoord door PieterJ, -
- 2 antwoorden
- 157 weergaven
Sinds vorige week loopt mijn accu opeens leeg. ANWB heeft er zelfs twee keer een nieuwe ingezet, maar dat mocht niet baten. Dit is het eerste gedoe met mijn Kia e-Niro EV uit 2020 die ik vorig jaar oktober kocht bij Van Mossel in Hengelo (geen geweldige ervaring overigens). Mijn ai-assistent vertelt me dat er heel veel (inter)nationale fora zijn waar geklaagd wordt over het plotseling leeglopen van de accu zonder heldere oorzaak. Mij werd gevraagd of ik een checklist wilde hebben om later met de dealer te bespreken en het lijkt me een goed idee die hier te delen. Als er evenwel mensen zijn met aanvullende op- of aanmerkingen ... welkom! Hier de checklist: …
Laatste antwoord door PieterJ, -
Ton's aanstaande e-Niro 1 2 3 4 23
door Ton van Hout- 1 volger
- 572 antwoorden
- 89k weergaven
Indien het in de forumregels past wil ik hier mijn toekomstige auto gaan plaatsen en bijhouden wat ik er mee beleef zoals verbruik, (on)gemakken en reparatiezaken. Mijn auto is besteld en zal in de nabije toekomst geleverd worden, het wordt een in Gravity Blue uitgevoerde Exec Line. Volgens mij zijn er verder geen opties te bestellen op de auto zelf af fabriek en zit hij al lekker vol in de opties tot en met een verwarmd stuur; heerlijk! Laden zal ik met een Zappi gaan doen op 1x 32 A, deze is aangekocht zodat er gebruik kan worden gemaakt van de 20 zonnepanelen op het dak. Het zal dus vooral in de zomermaanden in de weekenden thuisladen worden want overdag zit ik op…
Laatste antwoord door Ton van Hout, -
- 1 volger
- 10 antwoorden
- 270 weergaven
Als ik in mijn nieuwe Niro EV de cruise control aanzet (linker boven-knopje op het stuur) dan verschijnt de ingestelde snelheid van de vorige keer. Ik merkte dat, omdat ik eergister in de stad 50 km had ingesteld en gister op de snelweg de cruise control weer aanzette, en toen stond die op 50 km en de auto begon gelijk af te remmen op de snelweg, waar iedereen 100 km reed. Dat vond ik een gevaarlijke situatie. Is dat een bug in de software, of doe ik iets verkeerd? Bij mijn vorige e-Niro stond er geen snelheid in de cruise control als ik die aanzette. Heeft iemand een idee wat hier aan de hand is? Bedankt.
Laatste antwoord door Marc B., -
- 1 volger
- 2 antwoorden
- 163 weergaven
Hoi allemaal. Ik heb in 4 dagen tijd twee keer dezelfde rit gereden van 150 km. Omstandigheden relatief hetzelfde, buiten temperatuur, drukte op de weg etc maar bij de eerste rit vloog het stroomverbruik de auto uit, 100 km meer verbruikt dan de afstand van de rit, namelijk 250 km ipv 150 km. Bij de tweede rit maar 4 km meer stroomverbruik., totaal 154 km. Het enige verschil is dat ik tijdens de eerste rit per ongeluk de mistlampen aan de voorkant aan had, nog zo laten staan van de dag eerder toen het wel mistig was. Beide ritten lekker de kachel en stoelverwarming aan gehad en overige omstandigheden wat nagenoeg hetzelfde. Zijn de mistlampen aangesloten op…
Laatste antwoord door Dedoper, -
- 1 antwoord
- 106 weergaven
Hallo allemaal, Dit is mijn eerste post hier. Ik heb gezocht, maar kon geen andere berichten vinden waarin dit probleem werd beschreven. Sinds februari rijd ik een Kia Niro EV (MY25) als leaseauto, met een actief Kia Connect-abonnement. Voor zowel werk als vakantie gebruik ik veel de ingebouwde navigatie. Het plannen van snellaadstops werkt doorgaans prima en ik heb er al meerdere lange ritten mee gemaakt. Maar ik loop tegen het volgende probleem aan: In juni heb ik via de navigatie-updater en een USB‑stick een update uitgevoerd. Na die update zag ik in het routeoverzicht (als je in het kaartscherm drukt op het knopje rechts van de knop…
Laatste antwoord door BimT, -
- 1 volger
- 1 antwoord
- 271 weergaven
Goedemorgen, Ik heb, sinds ik de auto heb gekocht in jan 2025, een gek probleem met de temperatuurinstelling. Het gaat om een e-Niro uit 2019. Ik gebruik het gepland verwarmen en die staat ingesteld op 20°C. Het gaat ongeveer 2/3 van de gevallen goed, maar soms kom ik bij de auto en is hij nog niet zo warm als ik verwacht. Als ik dan aan de temperatuurknop draai stond hij op 17°C ingesteld. Ook de instelling bij EV > Gepland verwarmen staat dan op 17°C. Soms slaat het de andere kant op en loop ik naar een brommende auto toe die de cabine naar 24°C aan het verwarmen is en dan staat gepland verwarmen ook op 24°C. De garage waar ik hem heb gekocht heeft een…
Laatste antwoord door Léon Witteman, -
- 0 antwoorden
- 77 weergaven
Via mijn Kia app kan ik de temperatuur voor verwarming in onze Niro E 2024 op afstand instellen. Maar de klimaatregeling leid een eigen leven en daardoor is het bloedheet in de auto bij vertrek. kom er niet uit om dit in te stellen. Mis ik wat ?
Laatste antwoord door T47, -
- 3 volgers
- 7 antwoorden
- 5,6k weergaven
Heeft iemand enig idee hoe ik lane keep assist en adaptive cruise control standaard kan uitzetten op een nieuwe niro ev? Lane keep assist staat standaard aan, ik kan het uitzetten via de button op het stuur of via het instellingen menu, maar elke keer als ik de auto opnieuw start staat het weer aan. Cruise control werkt alleen maar in combinatie met adaptive cruise control, ik kan dus geen keuze maken tuseen met of zonder adaptive cruise control rijden, zeer irritant aangezien hij een erg ruime afstand hanteert. hebben meer mensen hier last van? is er een workaround voor?
Laatste antwoord door Murcielaygo, -
Wie heeft er ervaring met slim laden van Zonneplan in combinatie met een e-Niro (2019)? Sinds twee weken een eigen laadpaal, waarmee ik slim kan laden. Probleem is echter dat de in de app van Zonneplan geplande laadsessies niet geaccepteerd worden door de auto. Dus laadpaal wil gaan laden, auto is niet ontvankelijk voor de geleverde stroom. Wanneer ik de auto loskoppel van de lader en weer aankoppel en dan direct het laden start dan accepteert de auto de laadsessie wel. Het lijkt erop dat wanneer het enige tijd duurt voordat een laadsessie start de auto in een soort ‘slaapmodus’ gaat en niet meer reageert op de laadpaal. Heeft iemand een idee, of ervar…
Laatste antwoord door Klompmaker, -
- 5 antwoorden
- 237 weergaven
Ik heb mijn e-Niro uit 2021 ingeruild voor de Niro EV, Light Advantage, zeer moderne uitstraling. Maar nu zie ik dat de koplampen een geel licht uitstralen. Mijn eerdere e-Niro had mooi wit licht. Is dat gele licht te verhelpen? Ik heb de zoekfunctie gebruikt om te zien of dit onderwerp al eens eerder er was, maar ik zie niets voor de EV. Ik lees veel over H7 en HB 83, en Led enzo, Geldt dat voor de EV ook? Ik kijk uit naar jullie opmerkingen.
Laatste antwoord door HenkM, -
- 21 antwoorden
- 2,8k weergaven
Beste Forummers, Vandaag mijn e-Niro opgehaald. Ik had natuurlijk bij het zoeken al eens in deze auto gereden, maar nu als eigenaar. Fantastisch, een genot. Nu ben ik bezig om mijn weg te vinden in alle mogelijkheden, waaronder de Kia Connect. Ik zocht of er al een eerder bericht hierover op het forum was verschenen, maar ik kon geen zoekfunctie vinden, dus, moderator, als ik verkeerd bezig ben, stuur mij svp op de goede weg. Dan nu mijn vraag. Ik heb de app gedownload en geinstalleerd, en vervolgens vraagt hij om mijn auto aan te melden, met de vin of met een qr code op het scherm in de auto. Bij de vin zie ik een cirkeltje van "wachten" draaien en na een kwart…
Laatste antwoord door Breeze, -
- 3 volgers
- 171 antwoorden
- 52,4k weergaven
Al vanaf nieuw hoorde ik bij afremmen (zonder de rem te gebruiken maar gewoon 'gas' los) een ratelend geluid vanuit linksvoor komen. In het begin was dit geluid heel subtiel (zacht) maar na een paar maanden en warmere temperaturen begint het 'harder' te worden. Op 'internet' lees ik dat meer e-Niro's dit geluid maken. Moeilijk te vergelijken zonder het te horen natuurlijk. Ik denk dat het ergens uit de aandrijving komt omdat het 'geratel' proportioneel is met de snelheid. Boven de 40-50 hoor je het niet meer als ratel maar meer een geruis wat in frequentie toeneemt bij hogere snelheden. Echt hard is het geluid overigens niet; als de radio en ventilatie gewoon aanstaat wor…
Laatste antwoord door RobertR, -
- 3 volgers
- 30 antwoorden
- 4,4k weergaven
Draagarmrubbers in laten vetten! Onze Kia EV produceerde na minder dan een jaar een krakend geluid als je over drempels reed. Een testrit met een monteur bevestigde het geluid. 5000 km verder de 30.000 km beurt bij een ander Kia filiaal. Daar hebben ze de auto op de brug gezet en konden niets vinden. Bij het ophalen kreeg ik te horen dat het "eventuele" gekraak behoorde bij de Kia EV en Hybride. Als je niet over drempels rijdt heb je er geen last van.... Een nieuwe afspraak bij de Kia die een testrit had gemaakt. Die zou een proefrit maken met 2 man achterin, omdat je dan het geluid altijd heel duidelijk kon horen. We halen de auto na een uur op, er wordt gez…
Laatste antwoord door Ferry82, -
- 2 volgers
- 15 antwoorden
- 505 weergaven
Hoi, Het is weer even geleden dat ik hier was omdat ik tijdelijk overgestapt ben naar een Hyundai IX35 maar die is weer aan vervanging toe en wil weer terug naar de KIA. Ben mij aan het oriënteren naar een volledige elektrische KIA en wil weer het liefste een SUV achtige wagen. Met mijn beschikbaar budget kom ik dan snel op een Niro EV uit met bouwjaar 2020-2021 Ik zal moeten accepteren dat de Niro wat kleiner is dan mijn huidige IX35. Ik hou van luxe, het liefst alles erop en eraan maar daar kom ik weinig wijs uit bij de beschikbare modellen. Ik heb nog nooit elektrisch gereden maar wil er nu wel aan toegeven omdat ik zo'n 40000 km per jaar rij. Hebben j…
- 1 volger
- 3 antwoorden
- 266 weergaven
Hallo, ik vond met de carscanner app een foutcode en wel B1281(11). Ik heb de code gewist omdat ik dacht dat het een incidenteel geval was. De foutcode treedt nog steeds op. Ik heb daarom met de garage gebeld en het probleem beschreven. Ik kreeg toen het volgende antwoord: Als er geen lampje brandt dan doen wij niets. Kennelijk mag de dealer de auto niet uitlezen als het Dashboard geen storing aangeeft. Is dit normaal?
Laatste antwoord door ehombie, -
Even voorstellen
door patje76- 1 volger
- 1 antwoord
- 140 weergaven
Hallo allemaal, Graag wil mij even voorstellen, ik ben Patrick, 49 jaar jong, getrouwd, vader van 2 rebelse tiener meiden, en een jong volwassenen zoon, en kom uit Noord Brabant. Na 31 jaar lang, voornamelijk Japanse en Duitse benzine autos te hebben gereden, zijn wij sinds afgelopen maandag de trotse eigenaar van een Kia e Niro 64kwh executive line uit 2019, die we vandaag gaan ophalen bij de dealer. Dit is onze allereerste electrische auto, en ook onze eerste kia. Ik hoop hier in deze groep veel te mogen leren van het merk kia, en ben benieuwd naar de ervaringen van mede kia e Niro rijders.
Laatste antwoord door neho, -
- 3 volgers
- 15 antwoorden
- 297 weergaven
Hallo Kia vrienden, Binnenkort hopen wij een Kia Niro E aan te schaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer … Graag advies welke laadpaal zo rond de € 600,00 een goede keuze zou kunnen zijn. Wij hebben zonnepanelen en graag een type incl. Loadbalancer. Tevens hebben wij 3 fasen in de woning.
- 0 antwoorden
- 100 weergaven
Ik heb een een G900 dashcam van Wolfbox naar volle tevredenheid in mijn vorige auto een Skoda gebruikt. Daar was deze d.m.v. "elastiekjes" op een redelijk vlak spiegellichaam gemonteerd; in de Kia is dit behoorlijk veel dikker en id deze ook wat boller. Heeft iemand ervaring met op deze manier monteren in de Kia? Of als alternatief, bestaat er een losse montagekit hiervoor?
Laatste antwoord door Hugo P., -
- 3 antwoorden
- 219 weergaven
Ik overweeg een dashcam aan te schaffen. Op de Kia webshop zie ik de Pioneer VREC-Z710SH-RC (front + rear camera). Ik geef de voorkeur aan laten installeren en deze dashcam wordt voor 555 Euro door de dealer geinstalleerd. Heeft iemand ervaring met deze dashcam? Ook suggesties voor alternatieven zijn welkom. Alvast bedankt.
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 6 antwoorden
- 517 weergaven
Hallo. Ik heb een Niro EV (Edition Advanced MY2024) die is voorzien van een electrisch verstelbare bestuurdersstoel. De passagierskant is echter alleen handmatig te verstellen. Die bestuurdersstoel heeft geen memoryfunctie en die mis ik eigenlijk bij twee bestuurders. Is dat achteraf nog in te bouwen of bestaat er een aftermarkt oplossing hiervoor? Ik hoor het graag
Laatste antwoord door MarcelE, -
- 1 volger
- 5 antwoorden
- 329 weergaven
Mijn standaard (!) recuperatie instelling staat al jaren op niveau 1. Sinds de laatste recente beurt (met software-update) springt deze na verloop van tijd (enkele dagen, weken) spontaan op 2. Dan zet ik dit in de set-up weer standaard op 1. Dit gaat dan enige tijd goed en dan gaat ie weer spontaan naar 2. Enig idee?
Laatste antwoord door Leader98,