Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Derrek

Leden
  • Aantal Items

    1669
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    129

Alles dat geplaatst werd door Derrek

  1. De kunststof schroef: Ook geen net. Die moet je bijbestellen.
  2. Tja, het is een vreemde vraag van de dealer. Op een foto van een accu is niet zo veel te zien. Als en niets bijzonder is uit te lezen met de computer dan lijkt het me beter (en zinvoller) om "ouderwets" even de lekstroom te meten van de Niro met een mA meter tussen de accukabel na het uitzetten van de Niro. In het begin zal er een wat hogere lekstroom zijn omdat enkele stroomgebruikende onderdelen niet meteen uitschakelen maar pas na een poosje. Tenslotte zal er een kleine lekstroom blijven voor de voeding van het (draadloze) startsysteem, het alarm, etc. Is de lekstroom hoger dan Kia maximaal aangeeft, dan moet de dader te vinden zijn door verder te meten. Ook ik rijd veel kleine stukjes en heb bovendien een MiFi router en een Tracker vast aangesloten op de accu (dus altijd aan). Deze beide laatste verbruiken ongeveer 45 mA aan stroom. Bovendien rijdt ik altijd met radio en airco aan en tevens vaak stoelverwarming, stuurverwarming en soms zelfs achterbankverwarming aan en heb nog geen last gehad van een lege accu. Het lijkt er op dat het een exemplarisch probleem is en geen algemeen Niro probleem. Maar dat maakt het niet minder vervelend!
  3. Derrek

    Bumper

    Jazeker!Er is gelukkig geen blikwerk beschadigd. Er komt een geheel nieuwe bumper op met de nieuwe (zilveren) sierstrippen. Heb een zeer goede schadereperateur en spuiter (uit ervaring) dus straks is tie weer helemaal als nieuw.
  4. Derrek

    Bumper

    Even langs de auto-EHBO geweest. Bumpers zijn niet op voorraad bij de importeur. Moeten uit Korea komen. Levertijd 2 weken... Maar hij rijdt nog steeds geweldig!!
  5. Derrek

    Bumper

    M'n buurman wilde inparkeren.....
  6. Welkom bij de Kia (Niro) club. En heel veel prettige en zuinige kilometers gewenst! Voor mij is dit mijn tweede Kia (de eerste is een Rio). Eens een Kia gereden wordt je vanzelf fan!
  7. Linkje nu alleen naar de boekhandel. Digitaal linkje komt meestal later.
  8. In de Autoweek van deze week wordt aandacht besteed aan de Koreaanse automerken Kia en Hyundai. En in een test wordt de nieuwe Opel Mokka met de grond gelijk gemaakt door de Kia Niro! De Niro is in alles beter (ruimte, besturing, vering/comfort) en zuiniger! En goedkoper! Tevens een mooi artikel over de nieuwe Kia Stinger met een opvallende foto op de voorpagina. Voor de liefhebbers (en dat zijn we toch allemaal?)
  9. Ja, daar heb jij weer gelijk in. Ik heb een mini-usb kabeltje direct op de accu aangesloten en mijn Huawei MiFi router kan daar (blijkbaar) tegen want het werkt nu al bijna 2 maanden prima! Heb er, eerlijk gezegd, niet eens bij nagedacht tijdens het aansluiten…. Maar zal niemand aanraden dit ook te gokken. Heb wel meer iets via usb direct op de 12 Volt aangesloten (TomTom in een andere auto), maar dan altijd met een 12V naar 5 Volt convertertje er tussen. Nu stomweg vergeten. Mazzel gehad dat het werkt... Ik heb op hetzelfde moment ook een Tracker geïnstalleerd en ook die direct aangesloten op de accu. Daar zat echter een speciale kabel bij voor het aansluiten op 12 Volt (geen usb). Ook dat werkt prima. Ik kan zo de locatie van mijn Niro opvragen met mijn telefoon. De plek wordt dan getoond in Google Maps. Handig na diefstal maar ook als de Niro ergens in een vreemde stad geparkeerd staat om hem terug te vinden!
  10. Voor zover ik begrijp is de WiFi verbinding om de navigatie te voorzien van Tomtom live services (verkeersinformatie) en tevens om de informatie (POI's en de weersverwachting) in het systeem te downloaden. De Bluetooth is er (alleen) voor de handsfree van je telefoon (bellen). Ik heb overigens ook nooit problemen gehad met de WiFi verbinding via mijn telefoon (Samsung/Android). Met de Mifi router die nu direct op de accu achterin is aangesloten en dus altijd aan staat maakt de navi na het inschakelen van het contect altijd direct contact via WiFi en dat werkt inderdaad perfect. Wellicht toch een Apple compatibiliteitsprobleem? Misschien eens een andere telefoon proberen.
  11. Derrek

    Verbruik Niro

    Staat ook op je kentekenbewijs.
  12. Is ook een file, al rijdt die (soms).
  13. Derrek

    Verbruik Niro

    Ik mag dat soort vrouwen ook wel!
  14. Daarnaast is er de wens voor een automaat. Nu rijdt er bij ons in de vriendenkring een Sportage Automaat van 9 jaar oud maar die wordt niet vrolijk van het brandstofverbruik. Op korte stukken 1 op 6; op langere stukken met moeite 1 op 10. Voor de korte stukken heeft hij er een Aygo bijgekocht.... Zeker als je een oudere auto koopt dan heb je doorgaans een oude conventionele automaat wat heel anders is dan bijvoorbeeld de moderne automaten zoals die van de Niro. Bij de Sportage zat je 9 jaar geleden bij een automaat ook nog eens vast aan een 6-cylinder met 4wd. Kun je het permiteren dan is het leuk, maar dit is allemaal niet gunstig voor de gebruikskosten. De techniek gaat erg snel. Een rekensommetje als voorbeeld leert dat een Niro (automaat) bij een doorsne prive gebruik van 15.000 km/jaar met de huidige benzineprijs jaarlijks 1000 Euri's minder aan brandstof nodig is dan een Sportage (automaat 2.0 cvvt) van 6 jaar oud.
  15. Absuluut waar! Maar Steamduck gaf aan geen 800 Euri's maar 2000 Euri's. Dat is toch geen kattenpis! En dan is de auto van 11 jaar oud nog altijd geen dubbeltje meer waard. Financieel gezien dan. Maar misschien is er nog een emotionele waarde. Het blijft een moeilijke beslissing.
  16. Tja, het hangt inderdaad ook af van "de buidel". Maar ik wil je in overweging geven dat de kosten voor het opknappen van de 11 jaar oude Sportgage inderdaad "kosten" zijn, dus geld dat je kwijt bent en nooit meer terug ziet (de wagen wordt er in de markt echt niet meer waard van) en het bedrag voor een andere jongere of eventeel zelfs nieuwe auto geen "kosten" zijn, maar in feite een inverstering. Er komen natuurlijk wel kosten van (waardevermindering oftewel afschrijving), maar een bedrag voor het opknappen en het aanschafbedrag voor een andere auto zijn niet zomaar een op een te vergelijken.
  17. Ik heb inmiddels met betrekking tot de garantievoorwaarden een antwoord ontvangen van Kia Motors Nederland. Kia heeft het boekje Garantie & Onderhoud Kia personenauto’s uitgebreid met de informatie over de fabrieksgarantie op de hoogspanningsaccu. KMNL heeft het boekje ook als pdf bijgevoegd zodat ik het nu ook duidelijk op schrift heb staan. Het komt er op neer dat er inderdaad 7 jaar garantie of 150.000 km. gegeven wordt op de hoogspanningsaccu waarbij een accu capaciteit van 70% als ondergrens wordt aangehouden. Er kan in geval van een capaciteit van minder dan 70% zowel een nieuw als een gereviseerd accupakket worden geplaatst waarbij ook dit vervangingspakket minimaal 70% capaciteit (geen 100% dus) moet hebben. Het is mij nu duidelijk! Ik begrijp echter niet waarom dit herziende garantieboekje niet bij “Mijn Kia” bij de Niro in de download staat. Je krijgt als Niro bezitter nog altijd het oude niet herziende boekje in pdf waarin de garantie van de hoogspanningsaccu niet vermeldt wordt….
  18. Ik vraag me af hoe die dan bevestigd wordt. Onder de bumper door of door de bumper heen? In het eerste geval zal er toch ook een gat in de diffuser nodig zijn voor haak en stekker. In het tweede geval lijkt het me zeker niet mooi.
  19. Mijn Kia dealer rekende een meerprijs van Euri 250,- voor een set 16 inch CrossClimates (inclusief omslaan en balanceren en met inruil van de originele banden) onder de Niro First Edition van mijn neef. Ook geen slechte deal vind ik. En er zijn dan geen extra set TPMS sensoren nodig en het gemak van niet 2 x per jaar velgen wisselen en opslaan. Het voordeel van een ekstra set winterbanden/velgen is natuurlijk dat die samen langer meegaan.
  20. Kunnen we afspreken?
  21. Ik denk dat het verschil de WiFi snelheid is. Je hebt G3, G4 en straks G5 en dat is de (maximale) datasnelheid van het GSM netwerk (tussen de zendmast en je telefoon of MiFi modem). Dan is er de verbinding tussen de MiFi modem en je Kia. Dat gaat via WiFi en dat heeft ook weer een eigen (maximum) snelheid. (Daarnaast gebruikt het navigatiesysteem ook nog een tweede verbinding met je telefoon via BlueTooth maar dat is alleen voor je telefoongesprekken.) Voor het doel om de TomTom services te gebruiken is de snelheid totaal onbelangrijk. Het is alleen data en of dat nu een honderdste seconde langer duurt maalt niemand om. Ik zou de goedkoopste nemen.
  22. Derrek

    Bedrading trekhaak

    Denk dat je ook nog een schakelaar (of relais) moet aansluiten die ervoor zorgt dat de mistlamp van de auto zelf niet gaat branden als er een aanhanger achter zit. Zo werkt het bij mijn Rio ook. Helaas heb ik geen schema voor je, even zoeken dus naar de draad van de mistlamp.
  23. Beter niet knippen/snijden. Ik heb er een speciaal stansapparaatje voor (perforator). Maar als je even een GSM shop binenloopt dan willen ze het vast wel even voor je doen. Heb je een knappe vriendin? Laat het haar dan even vragen......
  24. Een fijn Kia-jaar gewenst voor iedereen!!!
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...