Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vrijdag ochtend om 7 uur begonnen aan de inbouw van de volgende zaken in mijn nieuwe sportage:

-bosal trekhaak

-specifieke kabelset van erich jaeger

-twee extra kabels voor permanente en geschakelde voeding voor de caravan

-inbouwen van parkeersensoren voor en achter valeo beep & park kit 5

-inbouwen van witson radio de W2-D8529K  (werkt naar behoren voorlopig)

-inbouwen van een dashcam

-extra 12V voorziening in de armsteun voor de dvd-schermen op de hoofdsteunen

-inbouwen van deftige toeter

-inbouwen spiegelklapper

alles klaar op zaterdag om 16 uur :-)

Heb er geen foto's van getrokken aangezien ik al mijn info hier op het forum gevonden heb in de verschillende topic's.

Bij deze dank u voor de verschillende topic starters.

Heb nog geprobeerd om zelf de ruiten te tinten, maar ben daar mee gestopt. dat ga ik laten doen.

• Like 6
Geplaatst

Heb er geen foto's van getrokken aangezien ik al mijn info hier op het forum gevonden heb in de verschillende topic's.

Dat vinden we toch echt jammer.

Voor een volgende; maak plaatjes !

(soms zit ernstige regen wat tegen, dat kan gebeuren )

Geplaatst

Goed bezig geweest!

Maar plaatjes van het eindresultaat vinden we ook leuk.

Heeft de SP3 overigens standaard niet al parkeersensorenachter?

Geplaatst

al enkele foto's:

claxon. het is er ene van Fisa    Om hem te monteren heb ik de originele steun wat verlengd zodat hij meer naar het midden zit. Anders kwam de claxon tegen de radiator aan, en in het midden heb je wat meer plaats Ook heb ik de steun wat verstevigd met een inox profiel er tegen te lassen, wat de claxon kon anders te veel bewegen. Ook heb ik hem in het zwart gespoten. Dat rood vond ik  te opvallend.
post-15043-0-36732200-1421582438_thumb.jpgpost-15043-0-23355700-1421582415_thumb.jpg

radio: ik heb dus een witson geplaatst (een wince6 model: W2-D8529K) met wifi en igoprimo erop. Radio werkt redelijk goed, alleen de AF functie is om gek van te worden. De radio blijft maar van frequentie veranderen. De gevoeligheid van deze functie is te hoog. Straks een mail voor sturen naar Witson of daar iets aan kan gedaan worden.  Inbouw viel mee. Heb wel de pootjes waar het gordelcontroleschermpje op moet gemonteerd worden moeten inkorten. Merk ook wel dat het geluid via mp3 of cd wat dof klinkt.
post-15043-0-32269100-1421582414_thumb.jpg

elektriciteit. Ik heb in de armsteun achteraan een 12V en een 220V stopcontact voorzien. Dan kunnen de kinderen hun toestellen opladen tijdens het rijden. Voor de 220V heb ik een omvormer van 600W geplaatst die een echte sinus maakt. Dan werken zeker alle toestellen erop. De omvormer is gemonteerd onder de motorkap. dan moest ik enkel tot daar maar met dikke kabels van 10mm² werken en kon ik de rest in 2,5mm² leggen.   armsteun is nog beetje vuil hier op de foto :-(
post-15043-0-23098700-1421582416_thumb.jpg

parkeersensoren: ik heb een set geplaatst van valeo. (heb ik in de auto van mijn vrouw ook geplaatst en daar zeer tevreden van) Ik heb zowel voor als achteraan sensoren geplaatst.
De sensoren hebben een week goed gewerkt, tot ze deze week plots dood waren. Naar valeo service gebeld om te vragen hoe ik kan zien of het schermpje of de ecu (het bakje waar alle kabels samen komen) defect is. Dat kan je dus niet, dus zowel het schermpje als de ecu terug moeten uitbouwen om terug te sturen naar de leverancier. Dus ook de lange kabel van het schermpje dat van de koffer helemaal naar voren loopt :-(   Het schermpje had ik trouwens gepaatst links onderaan het stuur.
 Nu waarschijnlijk twee weken wachten op een nieuwe set. Moet heen en terug van Duitsland komen. 
post-15043-0-96144500-1421582408_thumb.jpgpost-15043-0-71062900-1421582410_thumb.jpgpost-15043-0-36326700-1421582412_thumb.jpg

trekhaak:

Was simpel om te plaatsen, enkel de instructies van de kabel waar eerst wat onduidelijk. ]  ik heb een vaste genomen en geen afneembare. Dat is dan alweer een barrière voor slechte parkeerders :-)

post-15043-0-36326700-1421582412_thumb.jpg

Intussen nu ook wat kilometers gereden met de auto en gemerkt dat bij het instappen alle ruiten steeds maar weer aandampten. Beginnen zoeken achter een waterlek en gevonden in de koffer. Er lag water in de bak van het reservewiel. Deze middag eens verder zoeken vanwaar het precies komt, zodat ik de garage de juiste plaats kan aanduiden. Want ik vrees dat ik anders nog enkele keren terug zal mogen om de juiste plaats van het lek te vinden. 

Ook de groene knop op het stuur werkt niet. (de knop om een telefoon aan te nemen) Aangezien ik met mijn witson zelf de knoppen kan programmeren heb ik voorlopig de knop van de spraakherkenning eraan toegewezen.  

Wat ik ook als vervelend ervaar is de manier waarop ik mijn zesde versnelling moet gebruiken. Normaal als je van 1 naar 2 gaat kan je gewoon rechtdoor naar beneden trekken, zelfde als je van 3 naar 4 gaat. Om van 5 naar 6 te gaan moet ik de versnellingspook zoveel mogelijk naar rechts houden want anders schakel van 5 naar 4 ipv van 5 naar 6. Zijn er nog mensen die dit zo ervaren? Of is het bij iedereen zo? 

De ruitenwissers (vooraan) ben ik niet tevreden van, ze trekken regelmatig strepen. Iemand een alternatief/beter merk?

Wat ook belachelijk is de aanduiding op het dashboard wanneer je moet opschakelen Als je dat doet ben je met niets anders bezig dan schakelen. 

• Like 2
Geplaatst

Flinke klus.

Klinkt alsof je dit soort klusjes vaker hebt gedaan;)

Wat de ruitenwissers betreft. Daar is een ander draadje voor. De meningen verschill3n een beetje maar ik (en velen met mij) zweren bij Bosch earotwin

Geplaatst

Ik sla de 5e versnelling meestal over en ga direct van 4 naar 6. Dus ik ervaar dat naar rechts houden niet zo!

Wat ik ook als vervelend ervaar is de manier waarop ik mijn zesde versnelling moet gebruiken. Normaal als je van 1 naar 2 gaat kan je gewoon rechtdoor naar beneden trekken, zelfde als je van 3 naar 4 gaat. Om van 5 naar 6 te gaan moet ik de versnellingspook zoveel mogelijk naar rechts houden want anders schakel van 5 naar 4 ipv van 5 naar 6. Zijn er nog mensen die dit zo ervaren? Of is het bij iedereen zo? 

Geplaatst

Mooi stukje werk.

Is de omvormer ook geschakeld in de 12V? Of staat deze continu te verbruiken? En de 230V~ dubbel geïsoleerd aangelegd? Geeft die geen storing op de audio trouwens?

Geplaatst

Mooi stukje werk.

Is de omvormer ook geschakeld in de 12V? Of staat deze continu te verbruiken? En de 230V~ dubbel geïsoleerd aangelegd? Geeft die geen storing op de audio trouwens?

de omvormer kan ik aan/uit zetten met een knopje dat dan een relais schakelt. Nee geen storing op de radio ik heb dubbel geïsoleerde én afgeschermde kabel gebruikt. Was een stukje kabel dat ik nog liggen had om brandcentrales mee te voeden. dus nog eens brandvrij ook :-)

Geplaatst

Vandaag even extra gelet op schakelen naar de 6e.

Heb er nooit op gelet maar onbewust druk m een beetje naar rechts. Van de 5 strak maar beneden is naar de 4. Maar een klein beetje naar rechts is voldoende voor naar de 6. Heb er nooit eerder bij stil gestaan maar gaat automatisch eigenlijl altijd goed.

Mss gewoon even wennen.

• 2 weken later...
Geplaatst

Dat was een flinke klus knap dat je dat allemaal kunt, het was mij niet eens gelukt om een andere radio in te bouwen, dus begin er maar niet aan.

ik zal wel meer stuk maken dan dat het iets oplevert.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...