Ga naar inhoud

Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

7 minuten geleden zei tmachielsen60:

Hoi, hier weer een "newbie" welke de kalender zit af te strepen naar week 3/4 2017.... voor een snow white pearl First Edition Niro  welke al in de showroom staat.:santa:

Kijk, alweer een (bijna) witte :-). Gefeliciteerd. Wel zuur als ie al in de showroom staat te wachten, en dan nog 4 weken moeten wachten ....

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 minuten geleden zei Ron Penguin:

Kijk, alweer een (bijna) witte :-). Gefeliciteerd. Wel zuur als ie al in de showroom staat te wachten, en dan nog 4 weken moeten wachten ....

Hoi Ron, zeker weten.... zit nu zoveel mogelijk info te sponzen... ik zie er echt naar uit !!! Wilde graag kenteken 2017... daarom de latere levering.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat vermoedde ik al, en hier is al behoorlijk wat info weg te halen, heel wat te lezen tot die tijd. En kan je heet niet vinden na alles gelezen te hebben, vraag gerust. Er zijn genoeg Niro rijderes die er vast wel een antwoord op hebben (of niet Niro-rijders :wink:)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Nog even geduld, de mijne komt volgende week bij de dealer, trekhaak er onder, parkeersensoren voor er op en Vredestein Quatrac 5 4-seizoenenbanden er onder en 20 januari rijden, als alles tenminste naar wens verloopt.

Ben wel benieuwd naar de problemen die er zijn met de cruisecontrol en wanneer Apple CarPlay uit komt.

Gelijk ook maar even de mifi router Huawei E5330 besteld, lijkt me erg handig.

 
 

Kia Niro 1.6 GDi Hybrid ExecutiveLine, in de kleur platinum graphite

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is nog 2 weken wachten Jurbro, maar daarna wordt het echt genieten. Gefeliciteerd met deze mooie Niro. Tot nu toe nog niet gehoord dacht ik dat iemand een Platinum Graphite had, net geen zwart, dus een mooie kleur :). En de mifi heb ik ook geen spijt van, dat is echt heel handig.

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Aanstaande zaterdag mogen wij onze Niro gaan ophalen ;). De Picanto gaat na 5 jaar trouwe dienst (110.000km) verder binnen de familie.

We hebben gekozen voor de First Edition omdat daar vrijwel alles opzit wat voor ons de wens was. Over een paar maanden komen er wel nog 18" orginele Kia Kunsan velgen onder, nu leggen we winterbanden op de standaard velgen.

De kleur is Cereluan Blue geworden na lange twijfel tussen wit (zoals de Picanto) of zwart.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites


DAt is een behoorlijke update vanaf een Picanto. Dat zal je wel gaan merken. Gefeliciteerd hoor. Heb op de standaard velgen ook de winterbanden gedaan, echter ernaast 16 inch Lm velgen genomen en daar de meegeleverde zomerbanden op laten zetten. Je zal wel iets verschil in snelheid hebben op de meters, maar zal niet meer dan 1 a 2 km zijn. 

Heb je de zomerbanden ingeruild op de winterbanden dan?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uur geleden zei Ron Penguin:

Tot nu toe nog niet gehoord dacht ik dat iemand een Platinum Graphite had, net geen zwart, dus een mooie kleur :)

 

 

 

<---<---<---<---<-- :winkiss:

Link naar reactie
Delen op andere sites


Mijn ouders hebben een Niro Sportsline in Ceruleum Blauw. Levering derde week januari. Mijn Optima SW GT-Line komt een weekje later...

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uur geleden zei Ron Penguin:

Heb je de zomerbanden ingeruild op de winterbanden dan?

De dealer heeft een prijs gemaakt voor het inruilen van de zomerbanden en bijbetalen voor winterbanden echter was dit even duur dan zelf bij de bandenboer nieuwe winterbanden laten monteren en de nieuwe zomerbanden zelf houden. De keuze is gevallen op de Good Year UltraGrip 9.

Dus mocht iemand nog nieuwe zomerbanden 16" willen kopen ;). Weet alleen niet welk merk/type er standaard op de Niro gemonteerd zitten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎25‎-‎12‎-‎2016 om 22:08 zei Ron Penguin:

Dat vermoedde ik al, en hier is al behoorlijk wat info weg te halen, heel wat te lezen tot die tijd. En kan je heet niet vinden na alles gelezen te hebben, vraag gerust. Er zijn genoeg Niro rijderes die er vast wel een antwoord op hebben (of niet Niro-rijders :wink:)

Hoi Ron,

 

klaar met strepen... dealer belde vorige week dat hij dinsdag, gister, geleverd kon worden :cool: SUPER BLIJ !!!

Warm ontvangen bij de dealer, AutoRomme in Etten-Leur, met een mooie bos bloemen en uitgebreide tekst en uitleg voor het gebruik van de auto. Daarna op weg naar huis... wat een fijne comfortabele auto !!!

Grtzz, Toine

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat is mooi op tijd Toine:clap:. Ben overgestapt van de Venga, maar de Niro is vind ik zeker een stuk comfortabeler. Ben er ook nog steeds blij mee. 

Nu nog leren 'rijden' in een Hybride. Om er het maximale uit te halen qua verbruik is toch ook wel ff wennen. Hoorde laatst van mijn dealer dat er een klant was die 1 op 13 haalde. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 11-1-2017 om 22:25 zei tmachielsen60:

Warm ontvangen bij de dealer, AutoRomme in Etten-Leur, met een mooie bos bloemen en uitgebreide tekst en uitleg voor het gebruik van de auto.

Ik heb nu met de Niro de derde auto van Auto Romme gekocht. Kan niets anders zeggen dat dit met recht een Platinum Dealer is.
Service ligt op een hoog niveau.
Veel plezier met je Niro.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op ‎11‎-‎1‎-‎2017 om 22:39 zei Ron Penguin:

Dat is mooi op tijd Toine:clap:. Ben overgestapt van de Venga, maar de Niro is vind ik zeker een stuk comfortabeler. Ben er ook nog steeds blij mee. 

Nu nog leren 'rijden' in een Hybride. Om er het maximale uit te halen qua verbruik is toch ook wel ff wennen. Hoorde laatst van mijn dealer dat er een klant was die 1 op 13 haalde. 

 

Hoi Ron, na een kleine 2 weken de eerste tankstop... valt me een beetje tegen... net 1 op 16. boardcomputer zegt 6.8l op 100km. Had stilletjes gehoopt de 1 op 18 te halen... zeker omdat we vrij rustig rijden voor de eerste 1000 km. Maar, wat een zalige auto om in rond te rijden !!! Hoop op beterschap m.b.t. het verbruik...

Link naar reactie
Delen op andere sites


39 minuten geleden zei Wimis on:

Pff 1:16

 

wat is er nu niet helemaal niet goed..............

Lijkt wel of de verbruikscijfers tegen vallen?

 

Hoi Wim,

 

klopt idd... als de brochure verteld 1:20 tot 1:24 en een bericht van een nieuw record 1:27, dan denk ik voorzichtig dat 1:18 haalbaar moet zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 uur geleden zei tmachielsen60:

Hoi Ron, na een kleine 2 weken de eerste tankstop... valt me een beetje tegen... net 1 op 16. boardcomputer zegt 6.8l op 100km. Had stilletjes gehoopt de 1 op 18 te halen... zeker omdat we vrij rustig rijden voor de eerste 1000 km. Maar, wat een zalige auto om in rond te rijden !!! Hoop op beterschap m.b.t. het verbruik...

Ik zit met dit weer gemiddeld tussen 1: 18 á 19. Merk wel dat het koudere weer van invloed is. En heb er nu winterbanden onder zitten.

Het meest wordt de auto door mij n vrouw gebruikt voor woon-werkverkeer 50 km heen en 50 terug, 3 dagen in de week. Zij is een rustige rijder, en snelheid is sterk afhankelijk van het overige verkeer. Het schommelt tussen de 90 - 120 km. Ik zelf rijd de overige kilometers, maar rijdt ook zelden harder dan 120.

Het blijft moeilijk te vergelijken denk ik, rijd je veel stadskilometers met dit weer, dan zal het verbruik best wel stijgen denk ik. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


42 minuten geleden zei Ron Penguin:

Gefeliciteerd Henk. Nu het lange wachten. Heb je er nog opties op zitten? en Welke kleur heb je gekozen?

 

Thanks, gaat lukken. Sportage is niks mis mee.

Het wordt weer een witte (met de Sportage bleef ik ook niet zitten, goede inruil).

Extra:

Spatlapjes achter

Rubber mattenset

Laadvloerbescherming

Achterbumperfolie (zwart)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...