Ga naar inhoud

Wanneer verwacht je je nieuwe Niro?


Ron Penguin

Aanbevolen Berichten

Bij mij is er niks over gezegd. Heb mij daar dus ook niet mee bezig gehouden. Hoor juist aan de andere kant dat je wat gevarieerd moet rijden, rustig optrekken, snel, maar zou dat dan ook weer niet tot het uiterste doen. Maar geen idee wat de ervaring van anderen daarin is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Geadviseerd wordt om de eerste 1000 km rustig en afwisselend te rijden. Zeker niet hoog in zijn toeren jagen. Ook niet (te) lang met dezelfde snelheid rijden. Dan komt het allemaal goed en rijdt je auto straks als een zonnetje en nog zuinig ook. :-)  

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Nirofan

Mij hebben ze hierover ook niets gezegd en staat ook niets over in instructieboekje. Alleen eerste 2000km geen aanhanger trekken. 

De eerste dagen wilde (mochten) mijn beste vrienden natuurlijk ook even proberen. En ze testen allemaal hoe snel/traag hij is. Dus in eerste 100 km's al een paar keer ff redelijk gas gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uur geleden zei Nirofan:

Mij hebben ze hierover ook niets gezegd en staat ook niets over in instructieboekje. Alleen eerste 2000km geen aanhanger trekken. 

De eerste dagen wilde (mochten) mijn beste vrienden natuurlijk ook even proberen. En ze testen allemaal hoe snel/traag hij is. Dus in eerste 100 km's al een paar keer ff redelijk gas gegeven.

In mijn (Niro) instruktieboekje staat in hoofdstuk 1 op blz. 5  

INRIJPROCEDURE

 U hoeft de auto niet gedurende een
bepaalde periode in te rijden. U kunt
echter door het opvolgen van een paar
eenvoudige aanwijzingen gedurende de
eerste 1.000 km de prestaties, het
brandstofverbruik en de levensduur van
uw auto in positieve zin beïnvloeden.
• Voer het toerental van de motor niet te
hoog op.
• Zorg ervoor dat het toerental van de
motor (omw/min of omwentelingen per
minuut) tijdens het rijden niet hoger
wordt dan 3.000 omw/min.
• Rijd niet gedurende langere tijd met
een constante snelheid. Om de motor
goed in te rijden, moet het
motortoerental worden gevarieerd.
• Vermijd plotseling afremmen, behalve
in noodgevallen, om de onderdelen
van het remsysteem de gelegenheid te
geven op elkaar in te lopen.
• Trek gedurende de eerste 2.000 km
met uw auto geen aanhanger.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


16 uur geleden zei P4pp1ll0n:

Onze Kia Niro ExecutiveLine Deep Cerulean Blue, wordt donderdag 11-5-'17 (mijn verjaardag) afgeleverd.

 

Dat wordt donderdag dus dubbel gefeliciteerd. Nog 2 naggies slapen :)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Nirofan
20 uur geleden zei Specialmade:

In mijn (Niro) instruktieboekje staat in hoofdstuk 1 op blz. 5  

INRIJPROCEDURE

 U hoeft de auto niet gedurende een
bepaalde periode in te rijden. U kunt
echter door het opvolgen van een paar
eenvoudige aanwijzingen gedurende de
eerste 1.000 km de prestaties, het
brandstofverbruik en de levensduur van
uw auto in positieve zin beïnvloeden.
• Voer het toerental van de motor niet te
hoog op.
• Zorg ervoor dat het toerental van de
motor (omw/min of omwentelingen per
minuut) tijdens het rijden niet hoger
wordt dan 3.000 omw/min.
• Rijd niet gedurende langere tijd met
een constante snelheid. Om de motor
goed in te rijden, moet het
motortoerental worden gevarieerd.
• Vermijd plotseling afremmen, behalve
in noodgevallen, om de onderdelen
van het remsysteem de gelegenheid te
geven op elkaar in te lopen.
• Trek gedurende de eerste 2.000 km
met uw auto geen aanhanger.

 

Bij mij hebben ze vergeten een toerenteller in te bouwen. Toch maar eens even langs de dealer :-)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast Nirofan
2 uur geleden zei Hannus1986:

Daar is ie dan!! Super gaaf en wat een heerlijke auto... wel 2 kleine puntjes wat opvallen... zie andere discussie

 

IMG_2190.PNG

Ja wat mij betreft de mooiste en fijnst rijdende auto die er in NL te krijgen in. En inmiddels na de eerste 4000km ook altijd verbruik tussen 1:18 en 1:21.

Link naar reactie
Delen op andere sites


42 minuten geleden zei Nirofan:

Bij mij hebben ze vergeten een toerenteller in te bouwen. Toch maar eens even langs de dealer :-)

 

Bij de volgende auto iets meer geld uitgeven. :wink:  :-) :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 4 weken later...

Drie tot vijf maanden levertijd.....

Na zo lang wachten kan het zo maar gebeuren dat je gaat twijfelen aan je keuze,

maar kijkende naar deze AutoWeek Dubbeltest geeft weer berusting.

De derde maand is inmiddels om, het kan dus in theorie elk moment gebeuren...

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


De Niro (hoe mooi ik de C-HR ook vind) is dan een betere keus!
Mijn Niro is al verkocht, maar hij staat nog op mijn naam?

 

Ik ga dat nu niet uitleggen :no:

Morgen eens even praten met de dealer :ninja:

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


In de test wint de C-HR van de Niro, maar dat komt puur door het uiterlijk. Daarnaast Is de Niro toch echt wel wat ruimer op schouderhoogte en heeft de Niro een groter trekgewicht. Verder kan ik niet begrijpen dat een op comfort gerichte auto als de Niro in het nadeel is van de C-HR, die meer een rijders auto is. Als ik moest testen zou ik de Niro stiekem laten winnen.:-) 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Toch nog een leuke bij de Niro: Als je naar de 0-100 tijd kijkt is de auto absoluut niet traag maar ook niet de snelste. Hij kan goed meekomen. Als je echter naar de tijden kijkt van 50-80 en 80-120 dan zie je iets opmerkelijks: Dan is de auto serieus snel. Oudere Porches zonder turbo en met handbak maar ook een ouder TT of de Toyota GT86: Ze bijten hun tanen stuk op de Niro. Ze kunnen de auto slechts met grote moeite bijhouden en de bestuurder moet dan wel erg goed kunnen schakelen. Dat betekend dat bij oprijden op de snelweg(vaak met een korte bocht) de Niro het sprintje zomaar zou kunnen winnen!! En ook op een autoweg met bochten kan het moeilijk worden de Niro kwijt te rijden. :tt1: Dat verwacht je toch niet als je een Niro koopt. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Vandaag mijn op 18 mei uit voorraad bestelde Dynamicline (Snow White Pearl (metallic)) mogen halen.

opties:

  1. AntiMarter kastje
  2. Spatlappen (worden nog gemonteerd)
  3. Michelin CrossClimate All weather banden

En hopelijk binnenkort gepimpt door PimpMaster:

  1. DashCam
  2. Xenon

 

front (Medium).jpg

back (Medium).jpg

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd, overgestapt vanuit de Rio denk ik? Had de optie 'marterkastje' nog niet eerder langs zien komen :) . Volgens mij is de Dynamic-lijn exact hetzelfde als de First Edition?

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Ron Penguin:

Gefeliciteerd, overgestapt vanuit de Rio denk ik? Had de optie 'marterkastje' nog niet eerder langs zien komen :) . Volgens mij is de Dynamic-lijn exact hetzelfde als de First Edition?

Klopt had eerst de RIO executiveline..

Vanmiddag al heel wat km gereden en moet zeggen: HEERLIJK.

(Anti)Marterkastje is wel nodig bij ons ..zitten heel wat van die krengen..

Heb al eens voor rond de euro 600 schade gehad aan een i20.

Wim

 

aangepast door SatJunk
Typo
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 2017-6-3 om 15:22 zei HansG:

Als ik moest testen zou ik de Niro stiekem laten winnen.:-) 

Hoeft niet stiekem hoor. Als je de test goed leest is de Niro de winnaar. Alleen in de conclusie van deze tester niet.

Ik heb het hele verslag ook gelezen en het is duidelijk dat Autoweek vooraf bepaald wie er aan het einde als winnaar moet worden. Maar in de tekst wordt de Niro wel degelijk als de betere auto weergegeven. Ik heb uit de tekst van de tester de volgende beschreven plus- en minpunten van beide auto’s geciteerd:

CH-R

+ Uitbundig vormgegeven

+ Trillingvrij schakelloze automaat

+ Fijn onderstel wat harder

+ Wendbaar en levendig

+ Directe besturing

 

-          Onpraktisch hoofd stoten bij instappen achterin

-          Claustrofobisch achterin

-          Onrustig fluctuerend motortoerental

-          Koppeling lijkt te slippen

-          Zwakkere motor

Niro

+ Bovengemiddeld ontspannen

+ Meer krachtreserve

+ Beter geluidscomfort

+ Soepeler onderstel

+ Ruimer

+ Meer kofferruimte

+ Gemakkelijke instap

+ Goede ergonomie

+ Logischer infotainmentsysteem

-          Koppeling minder vooruitstrevend

-          Inspiratieloos interieur

Aan het slot ziet Autoweek dat een met de Niro Executive (€ 34.060 ) vergelijkbare CH-R € 36,320,-  kost. Maar dat is duurder en dat kan natuurlijk niet! Dan nemen ze gewoon een versie van de CH-R met minder opties en stellen dat de CH-R toch goedkoper is dan de Niro…..

Ondanks de duidelelijke hoeveelheid door henzelf beschreven plussen en minnen concludeert de tester toch dat de CH-R de winnaar is (of moet zijn?). Worden de testers bij Autoweek wellicht beter gefêteerd door Toyota?

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites


Afgelopen vrijdag 2 juni mijn nieuwe Kia Niro First edition met als extra adaptieve cruisecontrole afgeleverd.

Na 4 jaar een Prius+ te hebben gereden, en 5 maanden moeten wachten op deze nieuwe auto, was dit een aangename verwelkoming.

De auto rijdt super, veel fijner dan de Prius+. De been ruimte in deze Niro is veel ruimer dan de Prius+, verder 5 zitplaatsen i.p.v. 7 bij de Prius+, maar dat gebruik je in de praktijk toch zelden.

Tot nu toe zeer tevreden.

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gefeliciteerd ook met deze mmoie auto. Heb ook nog even gedacht aan de optie ACC op de FE, maar levertijd duurde mij te lang. Blijkt ook wel, 5 maanden. En de uitvoering erboven zaten zaken op die van mij niet hoefden. Dan betaal je voor zaken die je niet gebruikt. Dus is het de 'standaard'FE geworden. Maar dan heb je nog niet te klagen :)

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...