Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 uur geleden zei gjcvro:

zonder trekgewicht = alleen voor fietsendragers a'la prius.

Opmerkelijk. Dat heeft feitelijk alleen te maken met de Niro zelf (grotere remmen en ventilator). Maar elke Niro wordt in NL standaard geleverd met dit "throwpack". 

Het heet toch "trekhaak?" Of is die trekhaak "zonder gewicht" zo slap dat die zelfs geen aanhanger kan trekken??

Bovendien fietsdragers??? Daar zijn nu juist de grootste problemen mee!

Ik vind het echt een slapstick worden......:-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-) 

Geplaatst

Okee, zojuist met mijn nwe GDW trekhaak met (zoals de dealer het noemt) "gemodificeerde" ophanging/montage aan het chassis gereden. Met Thule Easy Fold fietsendrager en 2 electrische fietsen. Bij elkaar ongeveer 65 kilo. Ik weet niet hoeveel fotootjes ik tegelijkertijd kan bijvoegen, dus ik beschrijf mijn ervaring in 2 reacties. In deze eerste reactie zien we met 3 plaatjes nog even het probleem van de veel voorkomende ondeugdelijke ophanging/montage aan het chassis (ongeacht het merk van de trekhaak zelf, dat kan Mobis zijn, of GDW, of...).  De 2 tekeningen heb ik uit dit forum (ik geloof van Derrek). Je ziet de torderende constructie getekend, en een fotootje van mijn vorige ophanging (m.i. zeer gevaarlijk verende fietsendrager). Je zit ook de oplossing van Mobis: die is veel stijver, en dus beter natuurlijk. Bedenk ook dat als het tordeert, de afstand tussen de drager en de weg extra belangrijk is. Bij mijn vaste Bosal was dat 42 cm, en mijn Thule raakte dus ook beschadigd aan de onderkant.   

Mobis trekhaak.JPG

Tekening Torderende constructie.JPG

Torderende constructie (Medium).jpg

Geplaatst

Hier zie je de versterkte "gemodificeerde" constructie. Op de eerste foto kijk je als het ware met de balk (waaraan de trekhaak is gemonteerd) mee, richting de ophangconstructie. Op de 2-de en derde foto zie je de versterking (rechterkant Niro, linkerkant Niro). Vergelijk het even met de foto die ik net stuurde, dat wordt het duidelijker.  Ik moet zeggen dat er met deze oplossing een stuk minder beweging in mijn fietsendrager met fietsen zit. Ik heb hier in Zoetermeer een 10-tal verkeersdrempels genomen, en een stuk snelweg gereden. Er zit meer beweging in dan ik graag had gezien (op mijn Yeti stond alles erg stabiel), maar okee. Het helpt niet dat de trekhaak een paar graden achterover hangt, want bij een meer horizontaal staande fietsendrager veert het zaakje meer naar beneden / minder "zwiep" naar achteren. Omdat deze dragerknop op 46,5 cm van de weg zit, blijft de fietsendrager in elk geval vrij van de grond, ook bij drempels in de weg. Op de snelweg staat alles zowiezo rustig. Als het allemaal zo blijft, en in de tijd niet verder "uitzakt" / achterover helt, doet het product wat het moet doen. Ik hoop en verwacht dat de mensen die een Mobis montage hebben, een stabielere ervaring hebben. 

IMG_20171011_134043.jpg

IMG_20171011_134119_BURST001_COVER.jpg

IMG_20171011_134319.jpg

Geplaatst

Zo ziet het er dan uit. Ik wil in dit topic nog wel graag zeggen, dat ik de Niro een fantastische auto vind: mooi, comfortabel, stil, en zuinig: ik heb in ruim 1 maand nu 2.100 Km gereden, binnenwegen, stad en stelweg (ik schat elk 1/3), en rijd bijna 1 op 21. Dus dat is het goede bericht!   

IMG_20171011_122953.jpg

• Like 1
Geplaatst
12 minuten geleden zei Arnold Niro:

Ik wil in dit topic nog wel graag zeggen, dat ik de Niro een fantastische auto vind: mooi, comfortabel, stil, en zuinig: ik heb in ruim 1 maand nu 2.100 Km gereden, binnenwegen, stad en snelweg (ik schat elk 1/3), en rijd bijna 1 op 21. Dus dat is het goede bericht! 

Daar ben ik het helemaal mee eens!

Geplaatst

Vandaag de handtekening gezet voor de "nieuwe" Kia Niro.

Het is een exequtive line geworden met de deep cerelean blue kleur.

Volgende week zaterdag ophalen:-):-).

.................Tis een demo auto met 2700 km van 10 aug 2017..........

Nu nog opzoek naar trekhaak  denk een autohak.

En 4 Michelin crossclimate banden.

Gr Jan

Geplaatst
10 uur geleden zei Jan58:

En 4 Michelin crossclimate banden.

Zeer verstandig. Zeer goede ervaring er mee en spaart veel geld uit tov extra velgen-winterbanden-sensoren en jaarlijks wisselen en opslaan. Zeker nu deze Michelin banden ook in de juiste 18" maat te krijgen is.

Geplaatst
23 minuten geleden zei Derrek:

Zeer verstandig. Zeer goede ervaring er mee en spaart veel geld uit tov extra velgen-winterbanden-sensoren en jaarlijks wisselen en opslaan. Zeker nu deze Michelin banden ook in de juiste 18" maat te krijgen is.

nou dat valt nogal tegen vind ik.

Kan de Michelin wel vinden maar in de hoogt 45 word het zoeken tegen een gunstige prijs.

Maar we doen ons best.

Geplaatst
2 uur geleden zei Jan58:

Kan de Michelin wel vinden maar in de hoogt 45 word het zoeken tegen een gunstige prijs.

Een kwestie van onderhandelen. Het is verstandig om dit meteen bij aankoop van je nieuwe Niro met je dealer te regelen. Dan hoef je zelf niet te zoeken naar de CrossClimate banden.

Mijn dealer rekende vorig jaar Euro 250,- extra voor de set Michelin CrossClimate banden met inruil van de standaard Michelin Sports. Daar koop je echt geen set gebruikte stalen velgen met Chinese sensoren en de allergoedkoopste dubieuze winterbanden voor. En dan spaar je met CrossClimates elk jaar minstens Euro 60,- kosten uit voor 2 x wisselen pus opslag en verzekering.

Geplaatst
4 uur geleden zei Jan58:

Zeer goede ervaring er mee en spaart veel geld uit

Let er wel op dat in de landen waar winterbanden verplicht zijn deze meer als 4mm profiel moeten hebben. Bij minder, in winterse omstandigheden, kan dit een bon op leveren en bij erger een schuld stelling.

Gezien de prijs van de Cross Climates valt de winst dan opeens erg tegen.

Geplaatst
21 uur geleden zei HenkM:

Gezien de prijs van de Cross Climates valt de winst dan opeens erg tegen.

Heel veel financiele winst is het wellicht niet. Michelin banden zijn goed maar relatief duur. Maar als je de kosten uitzet tegen een set extra velgen-sensoren-(Michelin) winterbanden dan weer wel. Maar ook winst in gemak en veiligheid. En Kia gebruikt (dure) Michelins standaard onder de Niro. Wellicht met rede?

Geplaatst

Qua gemak is het zonder meer een voordeel ofschoon ik mijn wielen binnen 20 minuten heb gewisseld, tevens een signaal om de motorfiets op te bergen voor de winter.

Qua veiligheid blijft een all weather band m.i. een compromis. De CC heeft geen micro groeven dus wat er bij minder profiel overblijft van de grip is de vraag (slaat het profiel dicht?). Alle testen zijn immers met nieuwe banden. Mijn ervaring is iig dat winterbanden ook bij 4mm profiel voldoende tractie geven. Een M&S band (met 1/3 micro profiel) bijvoorbeeld met 8mm lukte het niet om mijn besneeuwde oprit op te rijden (zelfde auto andere bandjes).

Hier in het Heuvelland prefereer ik "echte" winterbanden gezien de tijden dat ik de weg op moet met de Niro.

Voor de Picanto is het echter anders, die MOET niet de weg op. De volgende bandjes worden Cross Climates.

E.e.a lijkt me toch een kwestie van wikken en wegen afhankelijk van gebruik en omstandigheden.

Geplaatst

Ik krijg net bericht dat hij waarschijnlijk volgende week bij de dealer komt, dan nog klaarmaken en trekhaak er op.. Dus nog ongeveer 2 weken wachten..

Blijft toch jammer dat wachten :|

Geplaatst
4 uur geleden zei gjcvro:

Ik krijg net bericht dat hij waarschijnlijk volgende week bij de dealer komt, dan nog klaarmaken en trekhaak er op.. Dus nog ongeveer 2 weken wachten..

Blijft toch jammer dat wachten :|

Sterkte, maar de Niro is het wachten waard.

• 3 weken later...
Geplaatst

Gisteren mijn Kia Niro Dynamic opgehaald bij de dealer.

Wat een heerlijke auto om in te rijden , en mooi.

In mijn omgeving staan ze allemaal vol bewondering te kijken hoe mooi en wat hij allemaal te bieden heeft.

Maar mijn eerste vraag is al geboren.

De waarschuwing van buiten de lijnen rijden doet het te pas en te onpas.

Eerst dacht ik het gevonden te hebben en dacht ik dat hij alleen corrigeert boven de 60 km/h , maar dat is het ook niet.

Weet iemand hoe dat precies zit?

dadelijk hebben we een rit van meer dan 100 km voor de boeg , en ik kan bijna niet wachten om al te vertrekken.

• Like 1
Geplaatst
22 uur geleden zei gjcvro:

En opgehaald.. Nou de eerste km's eens maken.

Heel veel plezier met je nieuwe Kia Niro :-)

Geplaatst
2 uur geleden zei Reijnders:

In mijn omgeving staan ze allemaal vol bewondering te kijken hoe mooi en wat hij allemaal te bieden heeft.

Eerst dacht ik het gevonden te hebben en dacht ik dat hij alleen corrigeert boven de 60 km/h , maar dat is het ook niet.

dadelijk hebben we een rit van meer dan 100 km voor de boeg , en ik kan bijna niet wachten om al te vertrekken.

Ik gebruik het niet veel. Wat ik wel merkte is dat hij duidelijk moet voelen dat je het stuur vast houdt, anders begint deze ook te piepen. 

Geplaatst
Op 5-11-2017 om 09:02 zei Reijnders:

Je hebt verschillende instelling voor “lane assist” en je kunt het natuurlijk uit zetten. Mijn ervaring is toch wel positief. Ik heb de instelling op actief staan en wanneer ik een correctie krijg klopt dit eigenlijk altijd. Uiteraard boven de 55 km/u (?) en als de indicator groen is doet hij zijn werk als het nodig is. Ga je inhalen, gebruik je richting aanwijzer, ga je weer terug naar de rechter rijstrook, gebruik je richting aanwijzer, doe je dit niet dan krijg je direct een correctie.

Geplaatst
Op ‎6‎-‎11‎-‎2017 om 17:15 zei chippie777:

Je hebt verschillende instelling voor “lane assist” en je kunt het natuurlijk uit zetten. Mijn ervaring is toch wel positief. Ik heb de instelling op actief staan en wanneer ik een correctie krijg klopt dit eigenlijk altijd. Uiteraard boven de 55 km/u (?) en als de indicator groen is doet hij zijn werk als het nodig is. Ga je inhalen, gebruik je richting aanwijzer, ga je weer terug naar de rechter rijstrook, gebruik je richting aanwijzer, doe je dit niet dan krijg je direct een correctie.

@chippie777, ik ben er niet kapot van :no:. Maar iedereen moet doen wat hij/zij het prettigst vind :-)

Geplaatst

Vandaag getekend voor de BusinessLine Aurora Black Pearl, met 16 inch Kosong velgen en vaste trekhaak.

Wordt in de loop van november geleverd.

Lange zoektijd geweest maar uiteindelijk een dealer gevonden die niet doet of zijn neus bloed bij de vraag over de problemen met de trekhaken!

Geplaatst
3 uur geleden zei surfingjohn:

Vandaag getekend voor de BusinessLine Aurora Black Pearl, met 16 inch Kosong velgen en vaste trekhaak.

Wordt in de loop van november geleverd.

Lange zoektijd geweest maar uiteindelijk een dealer gevonden die niet doet of zijn neus bloed bij de vraag over de problemen met de trekhaken!

En welke type/merk trekhaak krijg je nu dan?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...