Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
5 uur geleden zei Roland2017:

Ik was er dus op tijd bij.:-)  Favoriete kleur, donker blauw en gratis (goede) trekhaak. Scheelde zo'n 3500 euro op de catalogus waarden.

Wel een voorraad model 2017.

Model 2017? Er worden toch nog uitsluitend 2018 modellen uitgeleverd met in plaats van "lane departure warning" het  "lane keeping assist"?

Geplaatst
15 uur geleden zei Roland2017:

..... en gratis (goede) trekhaak.

Ben toch benieuwd welke die trekhaak dan gaat worden.

Geplaatst
10 uur geleden zei Brat Pit:

Model 2017? Er worden toch nog uitsluitend 2018 modellen uitgeleverd met in plaats van "lane departure warning" het  "lane keeping assist"?

Ja klopt, of het moet een wat oudere voorraad

auto zijn maar tegenwoordig worden ze alleen maar met lane keeping assist uitgeleverd.

• 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren de dealer even gevraagd of hij kan zien wanneer mijn Niro verwacht wordt. Levering in de haven van Rotterdam staat momenteel op 25-4-2018. Nog even geduld hebben dus....

Geplaatst
11 minuten geleden zei Tallguy:

Gisteren de dealer even gevraagd of hij kan zien wanneer mijn Niro verwacht wordt. Levering in de haven van Rotterdam staat momenteel op 25-4-2018. Nog even geduld hebben dus....

Waarom volg je hem zelf niet ?

Zie hier

• 2 weken later...
Geplaatst

Beste allemaal, 

Al een tijdje niet meer gereageerd op dit geweldige forum. Blijf het een genot vinden om te lezen.

Na 3 jaar een Kia Ceed te hebben gereden, krijgen we dinsdag 2 januari 2018 onze nieuw Kia Niro Dynamic Line. Kleur Gravity Blue.  Ben benieuwd, heb alleen maar een proefrit gehad.

Het lijkt me een genot om met deze hybride op stap te gaan. 

Bijgevoegd een voorbeeld van de kleur.

Kia-Niro-Hybrid-3-1.jpg

• Like 1
Geplaatst
37 minuten geleden zei rahag1976:

Beste allemaal, 

Al een tijdje niet meer gereageerd op dit geweldige forum. Blijf het een genot vinden om te lezen.

Na 3 jaar een Kia Ceed te hebben gereden, krijgen we dinsdag 2 januari 2018 onze nieuw Kia Niro Dynamic Line. Kleur Gravity Blue.  Ben benieuwd, heb alleen maar een proefrit gehad.

Het lijkt me een genot om met deze hybride op stap te gaan. 

Bijgevoegd een voorbeeld van de kleur.

Kia-Niro-Hybrid-3-1.jpg

Dat noem ik het nieuwe jaar goed beginnen. Alvast veel rijplezier en veilige kilometer met de nieuwe aanwinst. Hier ga je zeker geen spijt van krijgen. Ik kan je verzekeren dat het rijden met deze hybride zeker een genot is.

• Like 3
Geplaatst

Ik heb 3 jaar geleden een elektrische fiets aangeschaft voor Woon/Werk. Sinds ik de Niro heb (nu alweer een jaar) pak ik nog zelden de fiets. Gewoon omdat de Niro zo lekker rijd en het zonde is om hem in de garage te laten staan.

Geplaatst
26 minuten geleden zei Nirofan:

Ik heb 3 jaar geleden een elektrische fiets aangeschaft voor Woon/Werk. Sinds ik de Niro heb (nu alweer een jaar) pak ik nog zelden de fiets. Gewoon omdat de Niro zo lekker rijd en het zonde is om hem in de garage te laten staan.

Goed bezig:dup::-)

Geplaatst

4 januari is het zover, onze Nissan Juke wordt ingeruild voor een nieuwe Kia Niro.

Kleur Metal Stream met Michelins Cross Climate's en een trekhaak.

Martin

Kia Niro 2018.JPG

Geplaatst

Het gaat goed met de Niro's :) . Allebei gefeliciteerd met deze mooie auto, vooral die Gravity Blue :wink: 

Geplaatst
11 minuten geleden zei Ron Penguin:

Het gaat goed met de Niro's :) . Allebei gefeliciteerd met deze mooie auto, vooral die Gravity Blue :wink: 

Het gaat zeker goed met de verkoop van Niro’s. Allebei gefeliciteerd met deze mooie auto, vooral die Metal Stream.  :wink:  

• Like 1
Geplaatst

Dankjulliewel, maar als ik de reacties lees gaat dat zeker goedkomen.

Op basis van dit forum ook Michelin CrossClimates eronder laten leggen.
De dealer verwisselde de originele banden voor een meerprijs van 150 euro.

Ik hou jullie op de hoogte over mijn ervaringen.

Alvast een fantastisch KIA jaar toegewenst.0f5a6b8b329d838fb9b2ab3fdcc9bcba.jpg6b5fbb5e543401e5096926966cb5425a.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-A500F met Tapatalk

Geplaatst
18 uur geleden zei rahag1976:

Op basis van dit forum ook Michelin CrossClimates eronder laten leggen.
De dealer verwisselde de originele banden voor een meerprijs van 150 euro.

Dat is toch heel wat voordeliger dan een extra set velgen met sensoren en winterbanden plus 2x per jaar wisselen:wink:.

Bovendien hebben de CrossClimates het Alpine-symbool zodat ze ook volgend jaar zijn toegestaan in Duitsland. 

Een band met daarop alleen de letters M+S (modder en sneeuw) zoals sommige 4-seizoenbanden wordt door onze oosterburen vanaf 2018 niet langer aangezien als volwaardige winterband. De winterband moet daarvoor ook voorzien zijn van de markering van het Alpine-symbool, een sneeuwvlokje.

Rijd je tussen oktober en april de grens over naar Duitsland zonder degelijke winter- of 4 seizoenbanden met het sneeuwvlokje dan is de boete bij controle 80 Euri. En bij het veroorzaken van een ongeval een stuk hoger (dat hangt van de rechter af).

• Like 1
Geplaatst

Profieldiepte

De minimale profieldiepte voor banden in Duitsland is 1,6 mm. Echter voor winterbanden wordt een minimale profieldiepte van 4 mm geadviseerd omdat beneden de 4 mm de banden niet meer optimaal werken en de band zijn winterse eigenschappen verliest.

Winterse omstandigheden

Van winterse omstandigheden is volgens de wet in elk geval sprake bij ijzel, gladheid door sneeuw, sneeuwmodder en gladheid door ijs- of rijpvorming. Duitsland kent geen vaste periode waarin het gebruik van winterbanden verplicht is. Ook buiten de wintermaanden kan er sprake zijn van winterse omstandigheden.

Bron: ANWB: Klikkerdeklik

Bij goede omstandigheden kun je dus zonder winterbanden of met < 4 mm in Duitsland zonder problemen de weg op.

Geplaatst

Volgende week levering van de Niro Sense (B) Metal Stream met afneembare trekhaak (origineel Kia), waarna ik er direct Crossclimate+ laat onder zetten. Ik wacht vol spanning af want die is eind juli besteld! De proefrit is al een tijdje geleden.

Geplaatst
2 minuten geleden zei Lucapersempre:

Volgende week levering van de Niro Sense (B) Metal Stream met afneembare trekhaak (origineel Kia), waarna ik er direct Crossclimate+ laat onder zetten. Ik wacht vol spanning af want die is eind juli besteld! De proefrit is al een tijdje geleden.

Gefeliciteerd, je hebt wel geduld moeten hebben. Maar het grote genieten gaat dan nu bijna beginnen :)

Geplaatst
Dat heeft lang geduurt. Maar des te fijner volgende week. Had je de originele niet gelijk kunnen omruilen? Scheelt een hoop geld ... Veel plezier met je nieuwe Niro..

Verstuurd vanaf mijn SM-A500F met Tapatalk

Geplaatst

De auto was reeds in november in de garage maar ik wilde wachten met inschrijven tot 2018, zo is hij bij een eventuele verkoop binnen veeeeel jaren toch een jaartje jonger. De garage wou de Pilot Sport niet omruilen voor Crossclimates, ze vonden waarschijnlijk dat ik al genoeg korting gekregen had.

• Like 1
Geplaatst
15 uur geleden zei Roland2017:

Welke uitvoering is deze Niro?

Ik zie alleen chrome sierlijst op de achterramen.

Dit is de  Businessline  line uitvoering Roland, en het wachten is op de kosong velgen, ik moet daar woensdag voor bellen dan konden ze mij wat meer vertellen hier over.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe Aanmaken...