Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Montage afneembare trekhaak Niro

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Zojuist zei surfingjohn:

Wordt de trekhaak omgeruild? of wordt er van jou (de klant) een bijbetaling verwacht?

Geen idee. Ik heb net alles voor ze opgezocht en gedocumenteerd. Ik verwacht zeker een gebaar voor alle overlast.
En ik heb vooraf aangegeven dat ik geen slingerende trekhaak wil.

Raar dat een Kia dealer niet weet wie of wat Mobis is: http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=G5281ADE00&brand=K&carmodel=81

Geplaatst
1 uur geleden zei Robert de Niro:

Jouw dealer wist jouw toch te vertellen dat Bosal en Mobis hetzelfde was, maar weet niet wat Mobis is.:?

De verkoper zal het wel niet  weten maar de meneer in het onderdelen magazijn toch wel ?

Geplaatst

Mijn ervaring is dat ze dat helemaal niet weten, door KIA Nederland wordt direct of indirect trekhaken geleverd aan de dealer en die gaan ze monteren, wat, wie, waar dat weten ze echt niet. Ik heb bij mijn dealer ook Mobis genoemd, zegt ze helemaal niets.

Ze gaan bij bestelling van een trekhaak op zoek naar de artikelcodes in de accessoirelijst die door KIA Nederland is opgesteld.

Geplaatst

Dat ga je inderdaad denken.

Trouwens daar hoort nog een plaatje bij, met nog alleen voeten die uit het zand steken en dat is.......

Geplaatst

Mobis ?

Meneer u bent de eerste die dit noemt..
Die onnozelheid is werkelijk om gek van te worden.
Nederland is trekhakenland en hier weet kennelijk niemand bij de dealer of in Breukelen van de hoed of de rand.
Ik wacht met spanning op de berichten van de KCG.

Geplaatst

Toen Mobis in dit forum werd genoemd kon ik met Google niets vinden op "Mobis trekhaak".  Zelfs nu kom je met deze zoekwoorden niet direct bij de juiste trekhaak uit. De meeste resultaten van nu verwijzen naar dit forum :-) . Laat je afbeeldingen tonen dan worden vele verschillende trekhaken getoond, zelfs van de GDW  haak. Je zal maar de pech hebben dat je die dan kiest!  Misschien hadden en moeten we vanaf nu spreken over de Grijze afneembare trekhaak met KIA Art. nr: G5281ADE00  (is zonder bekabeling) 

Geplaatst
9 uur geleden zei bigwade:

Mobis ?

Meneer u bent de eerste die dit noemt..
Die onnozelheid is werkelijk om gek van te worden.

Je gelooft toch niet dat er een Kia dealer te vinden is die dit forum niet leest? Natuurlijk zijn ze op de hoogte. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit (door KMNL?) geregisseerde toneelstukjes zijn.... 

• Like 1
Gast PeterW61
Geplaatst

Zijn er teveel tevreden Kia rijders dat Kia Nederland niet de moeite neemt om te reageren op dit (gevaarlijke) onderwerp? Mijn advies  over omgang met klachten is: vooral doorgaan zo KIA.  Een substantieel deel van deze klagers zal nu al beginnen met de negatieve boodschap rond te zingen en over een aantal jaren overstappen naar een ander merk. Beste dealers, PAK DIT OP. Niemand vindt het fijn onveilig op weg te zijn. Voor de goede dealers een compliment  U heeft en behoud waarschijnlijk een trouwe schare klanten.

Geplaatst

Ik vind het ook niet correct hoe KIA hier op reageert/acteert, maar hoeveel van de circa 5000 niro rijders hebben  een trekhaak op een hun niro en lezen dit forum?

Geplaatst

Niet alleen KIA maar ook trekhaak fabrikanten spelen met hun naam. Heb onder diverse auto's Bosal gehad, prima degelijk materiaal.

Nu blijkt dat hier toch iets behoorlijk is onderschat, zeker nu het aantal E-bikes enorm in opmars is zou je verwachten dat hier op wordt ingespeeld qua stabiliteit en zeker dat degelijk getest zou worden.

Geplaatst
9 uur geleden zei Derrek:

Je gelooft toch niet dat er een Kia dealer te vinden is die dit forum niet leest? 

Nee, uit eigen ervaring weet ik dat er zat dealers zijn die het bestaan van dit forum onbekend is. Echt waar.
En als je dan een vermelding doet richting dit forum krijg je  soms ook nog wel eens "Ach meneer, er wordt op internet zoveel geschreven"
En "Wij hebben geen tijd voor die onzin"........

Geplaatst
Op 4-3-2018 om 19:53 zei xtra40:

Wij van de KCG (kia contact groep) lezen hier uiteraard mee en het valt ons op dat er nog wat word aangemodderd 

daar wij dit probleem met K.M.N.L (kia motors nederland) al eens hebben besproken vinden wij het ook erg vreemd dat hier niet echt duidelijk over is 

terwijl dit wel de bedoeling was 

Daarom word van de week de situatie nog eens besproken over het onderwerp trekhaken 

zo dat het nu eens goed duidelijk word voor een ieder en ook voor de dealers 

dus dit word vervolgd 

M.v.g de mannen Van de K.C.G

En wat is de uitkomst geworden van het gesprek?

Geplaatst
2 uur geleden zei surfingjohn:

En wat is de uitkomst geworden van het gesprek?

nog geen reactie ontvangen word nog aan gewerkt 

Geplaatst
15 uur geleden zei xtra40:

nog geen reactie ontvangen word nog aan gewerkt 

Lijkt onze regering wel :-)

Geplaatst

Laat de klant maar trekken. Ze gaan echt niet al die verkochte trekhaken vervangen.

screenshot_202.png.35d94c5a668810046763872a64b077bf.png

Geplaatst
17 uur geleden zei Hen E:

Laat de klant maar trekken. Ze gaan echt niet al die verkochte trekhaken vervangen.

Dat gebeurt pas als het echt een publicitaire rel wordt.

Geplaatst
18 uur geleden zei Hen E:

screenshot_202.png.35d94c5a668810046763872a64b077bf.png

Onder het huidige actie-model zit schijnbaar wel de goede, de Mobis.

Overige nadien geplaatste (foutieve) trekhaken zijn geplaatst door de dealers, dus zegt KIa; "probleem van de dealer", dus die mogen dat dan lekker zelf uitzoeken.

Geplaatst
3 uur geleden zei dropje:

Onder het huidige actie-model zit schijnbaar wel de goede, de Mobis.

Overige nadien geplaatste (foutieve) trekhaken zijn geplaatst door de dealers, dus zegt KIa; "probleem van de dealer", dus die mogen dat dan lekker zelf uitzoeken.

Als de dealers de trekhaken via KIA Nederland heeft betrokken zou het ook een importeur probleem kunnen worden.
Maar de dealer kan natuurlijk ook de trekhaak via andere wegen inkopen om er zo meer aan over te houden.
De dealers moeten het probleem voor de klant oplossen en zij zoeken het maar lekker uit bij hun inkoop kanaal.
Ik denk dat alleen volhardende klanten uiteindelijk na veel gezeur worden geholpen !!!!!
De rest zoekt het maar lekker uit want er zijn toch geen trekhaken afgebroken dus het product voldoet (voor als nog) gewoon.
Dat de Nederlandse importeur (en nu nog steeds :?) blijkbaar goedkopere aftermarket zwabber trekhaken en niet alleen de originele van KIA aanbied in hun prijslijst is wel bedenkelijk.

Er komen ook nu nog waarschijnlijk steeds nieuwe KIA Niro rijders bij met een zwabber trekhaak.

Geplaatst
Op 10-3-2018 om 08:41 zei Derrek:

Je gelooft toch niet dat er een Kia dealer te vinden is die dit forum niet leest? Natuurlijk zijn ze op de hoogte. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit (door KMNL?) geregisseerde toneelstukjes zijn.... 

Degene aan de balie bij Durmi in Zwaag reageerde als door een wesp gestoken toen ik er over begon een verwees naar dit forum. "Meneer, u denkt toch niet dat ik al die onzin op zo'n forum ga lezen?" "Daar zitten alleen maar klagers."

Er was niets mis met de trekhaken..

Daarna werd ik genegeerd door dit persoon. Wel prettig geholpen door de verkoper maar door de reactie van betreffende persoon heb ik nu al geen zin meer om daar een auto aan te schaffen. Gelukkig zitten  ze ook in Purmerend en Alkmaar mocht ik besluiten en Niro te kopen.

Geplaatst
15 uur geleden zei Nokia ;-):

Met de kennis die jij nu hebt, kun je bij koop de trekhaak bedingen die je wenst.

Bij aflevering even op de knieën om te controleren of de afgesproken trekhaak gemonteerd is.

Ik ben bij 3 dealers geweest voor de aankoop van een Niro.
2 dealers waren (wilde?) niet op de hoogte zijn van een trekhaak probleem.
Maar zij zouden zorgen voor een goede trekhaak, op de vraag welke ze dan zouden monteren was het antwoord een goede meneer.
Het merk Mobisparts was nieuw voor ze.   http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/
Genuine parts & accessories for Hyundai Motor and Kia Motors in European market, en deze merknaam kennen ze niet.:?

Dus als een verkoper zegt er komt een goede onder heb je grote kans dat de zwabber haak eronder komt.
En dan mag jij achteraf gaan touwtrekken zoals Surfingjohn en Robert de Niro.

Geplaatst

Voordat ik de auto kocht bij 5 dealers geweest en inderdaad de eerste 4 of ontkennen of wazig uit de ogen kijken.

De 5e gaf het wel toe en daar idd de auto gekocht, de trekhaak is door Kia Nederland geleverd en ze hadden toen ook diverse uitvoeringen.

Mijn dealer baalt behoorlijk van de gang van zaken, alle kosten die door hun gemaakt worden (in mijn geval eerst vervanging van de kogel) worden door Kia Nederland vergoed. De verwachtte nieuwe trekhaak incl. verwijderen oude idem dito, deze kosten worden ook door Kia Nederland vergoed.

Conclusie Kia Nederland speelt wel degelijk een grote rol hierin.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...