Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

e-Niro - Levertijden en bestellingen

Ga naar de oplossing Opgelost door yvdhaak,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)
Op 15-12-2022 om 08:59, zei Peter-036:

Ja, middels de Kia Connect app kun je de auto opdracht geven om de voorruit, de achterruit en spiegels, of het hele interieur te verwarmen.

Dat kan met de 'oudere modellen' zoals mijn E-Soul en de E-Niro, dus zal ongetwijfeld met de Niro-EV ook kunnen.

Afgelopen week getest. Kostte 1 procent van de batterij en een km of 15 volgens actieradius. Was het mij meer dan waard! Binnen 3 min was de boel ontdooid.

En niet om gevraagd, maar toch om te delen. I-pedal is naar mijn mening een briljante vondst. Ipv regeneratief remmen met de shifters achter het stuur, doe je alles met je rechtervoet. Werkt heel goed!

aangepast door Hak
Geplaatst
6 uur geleden, zei marcel112:

Vanmorgen om 6:17 mail ontvangen.

SEPP goedgekeurd.. emoji322.png

Exact zelfde tijdstip en zonder dat ik dingen moest sturen ook SEPP goedgekeurd! 

Was mijn enige zorg nog. Nu benieuwd naar actieradius zonder vorst. Want om eerlijk te zijn vond ik dat nog wel een tegenvaller de afgelopen 2 weken.

• Like 1
Geplaatst

Op het SpeakEV kwam ik de volgende post tegen:

https://www.speakev.com/threads/niro-ev-pre-order.169749/post-3355070

Als de data kloppen, zijn er in Nederland in het derde kwartaal iets meer dan 900 Niro EV's aangekomen. De trend is dalende; van 2138 in het vierde kwartaal 2021 naar 919 in het derde kwartaal 2022. Nogmaals, ik kan niets zeggen over de betrouwbaarheid van de cijfers.

Klopt het verhaal op SpeakEV, dan heeft KIA zijn logistiek allesbehalve op orde en vermoed ik dat door dealers afgegeven leverdata, zonder VIN, een laag realiteitsgehalte bezitten.

Overigens, ik probeer zo af en toe eens uit te zoeken welke schepen vanuit Korea naar Europa varen, om een indruk te krijgen of er inmiddels meer auto's deze kant opkomen, maar dat valt niet mee; er zijn meerdere rederijen en meerdere havens die worden aangedaan. Ook heb ik begrepen dat veel auto's, bestemd voor Nederland, in Antwerpen aankomen en van daaruit naar Nederland worden getransporteerd.

Iedereen alvast prettige feestdagen gewenst.

Geplaatst
11 hours ago, Hak said:

Exact zelfde tijdstip en zonder dat ik dingen moest sturen ook SEPP goedgekeurd! 

Was mijn enige zorg nog. Nu benieuwd naar actieradius zonder vorst. Want om eerlijk te zijn vond ik dat nog wel een tegenvaller de afgelopen 2 weken.

Wat voor actieradius haalde je onder de afgelopen 2 weken? En was dat met of zonder voorverwarmen?

Geplaatst
Wat voor actieradius haalde je onder de afgelopen 2 weken? En was dat met of zonder voorverwarmen?
Wij laden tot 80% thuis... En dan ataat er 295 km op de auto als verwacht aantal km met vriestemp
Geplaatst
1 hour ago, marcel112 said:
3 hours ago, EricEV said:

Wij laden tot 80% thuis... En dan ataat er 295 km op de auto als verwacht aantal km met vriestemp

Lijkt me nog steeds redelijk ok. Omgerekend naar 100% lading is dat zo’n 370 km bereik. Ook met mijn huidige benzine auto zie ik het verbruik flink omhoog schieten bij lage temperaturen. 

Geplaatst
10 uur geleden, zei marcel112:
12 uur geleden, zei EricEV:

Ik zat met 100% op 325km. Heb vooral veel snelwegkilometers en weinig verwarming gebruikt. Wel stoel en stuurverwarming, gezien de geringe impact ervan op de actieradius.

Al met al reed ik gemiddeld telkens rond de 20kw/100km. Dat vond ik ook bij rustig rijden toch tegenvallend. 

Kanttekening: vorige week wel paar keer gelukt om in de kou rond de 18kw/100km te komen. Toen wel veel beter gelet op verwarming laag, rustiger optrekken, iPedal-modus. Waarmee ik maar wil zeggen dat het dus ook zeker aan mij lag.

• Like 1
Geplaatst

Ik haal nog steeds ongeveer de 400 (ok, laatste keer was maar 396) kilometer bij 80% vol. Ik gebruik voor korte ritjes alleen de stoel- en stuurverwarming; bij langere ritten gaat de verwarming natuurlijk aan.

Geplaatst
Op 16-12-2022 om 15:55, zei Sigmasailor:

Heb het net aan mijn dealer gevraagd,. Hij was eerlijk door te stellen dat hij het niet wist. Hij zoekt het uit, wordt vervolgd.

Antwoord van de dealer is binnen: Het V2L is alleen beschikbaar op de Executive uitvoeringen helaas. Uw uitvoering is niet uitgerust met deze feature. Helaas??

Geplaatst
Antwoord van de dealer is binnen: Het V2L is alleen beschikbaar op de Executive uitvoeringen helaas. Uw uitvoering is niet uitgerust met deze feature. Helaas??
Ok keuze van Kia,om dit alleen bij top uitvoering te houden. Ik denk wel dat met deze prijzen er eerder mensen zijn die switchen naar een andere auto/merk.

Ikzelf heb gekozen voor de dpl omdat die toen nog onder subsidie grens zat.
Die had ik nu niet meer gekozen, dus dan was de switch naar een ander merk voor mij zeker een optie geweest.
Nou zijn andere merken ook omhoog gegaan, maar niet zoals de Niro EV . Die is sinds onze bestelling geloof ik al €7500 omhoog gegaan .

Als je kijkt wat een DPL nu kost tov een XC40 recharge, middel model of een model Y?

Gat wordt wel erg klein zo als je toch geen subsidie meer krijgt, maar dat is mijn mening.

Verder wel heel tevreden hoor over onze auto

Geplaatst
5 uur geleden, zei marcel112:

Ok keuze van Kia,om dit alleen bij top uitvoering te houden. Ik denk wel dat met deze prijzen er eerder mensen zijn die switchen naar een andere auto/merk.

Die had ik nu niet meer gekozen, dus dan was de switch naar een ander merk voor mij zeker een optie geweest.
Nou zijn andere merken ook omhoog gegaan, maar niet zoals de Niro EV . Die is sinds onze bestelling geloof ik al €7500 omhoog gegaan emoji43.pngemoji94.png.

Als je kijkt wat een DPL nu kost tov een XC40 recharge, middel model of een model Y?

Gat wordt wel erg klein zo als je toch geen subsidie meer krijgt, maar dat is mijn mening.

Verder wel heel tevreden hoor over onze autoemoji16.png

Precies dezelfde overwegingen hier gehad. En zou nu ook niet meer naar de DPL gaan. Verschil met pakket eronder is door gebrek subsidie meteen heel veel groter. 

Geplaatst
11 uur geleden, zei marcel112:

Nou zijn andere merken ook omhoog gegaan, maar niet zoals de Niro EV . Die is sinds onze bestelling geloof ik al €7500 omhoog gegaan emoji43.pngemoji94.png.

Verder wel heel tevreden hoor over onze autoemoji16.png

Die prijsstijging is behoorlijk aan de maat... Is dat ook meteen doorberekend? Niet overwogen de bestelling te annuleren?

Onze Niro is nog in bestelling, zonder duidelijke leverdatum, maar wel met een beding in het contract dat prijsverhogingen doorberekend kunnen worden. Daar maak me we wel ietwat zorgen om en de prijsverhoging die je noemt is best fors....

Geplaatst
1 uur geleden, zei Johan Swart:

Die prijsstijging is behoorlijk aan de maat... Is dat ook meteen doorberekend? Niet overwogen de bestelling te annuleren?

Onze Niro is nog in bestelling, zonder duidelijke leverdatum, maar wel met een beding in het contract dat prijsverhogingen doorberekend kunnen worden. Daar maak me we wel ietwat zorgen om en de prijsverhoging die je noemt is best fors....

Wat betreft de prijsverhoging. We hebben denk ik net op tijd besteld. vlak na bestellen kwam er 2000 E bij, dus die hebben we niet gehad. Toen kwam er nog eens 1667 bij waarvan we maar een gedeelte hebben gekregen( konden kostenloos annuleren btw). Daarna is ere al weer voor november een verhoging geweest en een 2e die ik zo niet meer weet. Wat je zegt over bedinging in contract , dat heeft denk ik iedereen.. dus dat kan altijd worden doorgevoerd, en dan is het aan jou of je dit accepteert.. We zijn later ook nog bij een andere merk wezen kijken, en daar werden wel prijsgaranties specifiek op het contract/offerte vermeld

Geplaatst
18 uur geleden, zei marcel112:

Daarnaast vervalt dan ook je sepp van 3350. Maar goed dat heb je bij andere merken dan ook

Voor de helderheid. De SEPP vervalt niet als je op het moment van de aankoop onder de subsidiegrens zat. Ik heb te maken gekregen met 2000 euro prijsverhoging en kwam daardoor boven de subsidiegrens uit. De zorg die ik had was: hoe coulant zijn ze werkelijk bij de rvo? Het antwoord is dus positief. Gisteren keurig gestort gekregen. 

Geplaatst
Voor de helderheid. De SEPP vervalt niet als je op het moment van de aankoop onder de subsidiegrens zat. Ik heb te maken gekregen met 2000 euro prijsverhoging en kwam daardoor boven de subsidiegrens uit. De zorg die ik had was: hoe coulant zijn ze werkelijk bij de rvo? Het antwoord is dus positief. Gisteren keurig gestort gekregen. 
Je hebt niet helemaal goed gelezen denk ik... Ik zeg dat het met de huidige prijzen zo zal zijn. Dus als je ni een dpl koopt
Geplaatst

Hermes, 24/04/2022, Voorburg DPL, HK, metallic White, verwacht in NL rond kerst '22,

aflevering gepland op 12-01-2023 met levering zoals afgesproken 😎

Geplaatst
17 uur geleden, zei Hermes:

Hermes, 24/04/2022, Voorburg DPL, HK, metallic White, verwacht in NL rond kerst '22,

aflevering gepland op 12-01-2023 met levering zoals afgesproken 😎

Zal jouw auto arriveren met de boot op 30-12 in Rotterdam en heeft jouw dealer dan een VIN code doorgekregen? Mij is ook beloofd dat we onze auto "rond de jaarwisseling" krijgen maar nog geen bericht van de dealer. 

Geplaatst
Op 21-12-2022 om 12:23, zei marcel112:
Op 21-12-2022 om 09:18, zei Hak:

Je hebt niet helemaal goed gelezen denk ik... Ik zeg dat het met de huidige prijzen zo zal zijn. Dus als je ni een dpl koopt

Was me inderdaad niet helder dat je dat bedoelde ja! Geen speld tussen te krijgen in dat geval. 

Geplaatst
Zal jouw auto arriveren met de boot op 30-12 in Rotterdam en heeft jouw dealer dan een VIN code doorgekregen? Mij is ook beloofd dat we onze auto "rond de jaarwisseling" krijgen maar nog geen bericht van de dealer. 

Ik heb hetzelfde gehoord. Volgende week zou ik contact hebben, ik wilde gezien de late levering het kenteken pas aanvragen in 2023 echter gaf de dealer aan dat ze vanuit kia verplicht (ivm de prijsverhogingen) dit direct te doen.

Ik ben benieuwd wanneer ik hem dan krijg, zal wel 2e week januari worden.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
14 uur geleden, zei Jlamme:

Ik heb hetzelfde gehoord. Volgende week zou ik contact hebben, ik wilde gezien de late levering het kenteken pas aanvragen in 2023 echter gaf de dealer aan dat ze vanuit kia verplicht (ivm de prijsverhogingen) dit direct te doen.

Kenteken aanvragen is wat anders dan op naam zetten. Het is niet erg als het kenteken nu al toegekend wordt.

Pas bij aflevering wordt het kenteken op naam gezet en dát is de datum die in de registratie komt. Dus als de auto nu een kenteken krijgt en in januari op naam gezet wordt, dan heb je een 2023-auto.

• Like 1
Geplaatst
Op 18-12-2022 om 16:12, zei marcel112:

Mijn verkoper was wel een actieve lezer emoji16.png

Jouw verkoper is geen Kia maar een verkoper, een dealer. Die heeft misschien wel net zo weinig bij Kia Nederland (de importeur) in te brengen als wij?

En de kennis van dealers laat ook niet zelden te wensen over. Het gemiddelde kennisniveau hier is mss wel hoger dan van de gemiddelde dealer? Jouw dealer/verkoper is dan een positieve uitzondering!

• Like 1
Geplaatst
Op 22-12-2022 om 08:14, zei MaJaMestreech:

Geen idee, ik had de indruk dat de auto al bij de dealer was. Echter er was geen tijd beschikbaar om de auto in week 1 te leveren i.v.m. De montage van de trekhaak😟 maar na acht maanden wachten kan een weekje meer geen kwaad

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...