Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Heeft niemand een indicatie van het Mb gebruik bij Spotify en navigatie met een 4-G verbinding. Ik moet binnenkort een nieuw abonnement gaan afsluiten en wil niet geconfronteerd worden met extra kosten. Heb nog geen gebruik gemaakt van Spotify en navigatie (googlemaps of Waze) met 4-G. Tot op heden alleen de Kia navigatie gebruikt en middels MiFi router de overige (verkeers)  informatie.

Geplaatst (aangepast)

Echt goede indicatie heb ik niet, maar voor Spotify en de Kia Navigatie het is weinig. Zo weinig dat niemand er op let.

Spotify is alleen het streamen van geluid. Ik gebruik dat al jaren vrij vaak en metk het meerverbruik niet eens.

Voor de navigatie zal het nog minder zijn. Het is alleen wat verkeersinformatie en als je de laatste firmware hebt, ook informatie over benzine- en parkeerprijzen. Maar dat is in de digitale wereld een verwaarloosbare hoeveelheid.

Ik heb toch even voor je gekeken; ik heb in de maand januari 1,62 Gbyte verbruikt in totaal. Daar zit dus niet alleen Spotify en navigatie in, maar alles. Dus ook dagelijks Youtube, mail, internetten en de hele bliksemse bende, etc. etc. Ik heb een abbo van 5 Gbyte van T-Mobile. Ik gebruik mijn mobieltje best veel.

Ik kon ook 1 Gbyte nemen (was 1 euri per maand goedkoper) want met mijn abbo kan ik niet over de limiet heen. IAls ik de limiet ooit zou bereiken dan schakelt de internetsnelheid alleen terug. Het is dus in feite onbeperkt op lage snelheid. Maar nog altijd snel genoeg!

Voor Spotify en navigatie merk je lagere snelheid totaal niet want de benodigde internetsnelheid voor zowel spotify als navigatie is ook zeer laag. Een verlaagde snelheid ga ik pas merken bij films kijken, spelletjes of Youtube. Ik heb een abbo bij T-Mobile, maar ik weet niet hoe andere providers met het overschrijden van de data omgaan. Dit systeem brengt je dus niet op extra kosten en Spotify en navigatie blijven altijd werken.

aangepast door Derrek
  • Like 1
Geplaatst
2 uur geleden, Derrek zei:

Echt goede indicatie heb ik niet, maar voor Spotify en de Kia Navigatie het is weinig. Zo weinig dat niemand er op let.

Spotify is alleen het streamen van geluid. Ik gebruik dat al jaren vrij vaak en metk het meerverbruik niet eens.

Voor Spotify en navigatie merk je lagere snelheid totaal niet want de benodigde internetsnelheid voor zowel spotify als navigatie is ook zeer laag. Een verlaagde snelheid ga ik pas merken bij films kijken, spelletjes of Youtube. Ik heb een abbo bij T-Mobile, maar ik weet niet hoe andere providers met het overschrijden van de data omgaan. Dit systeem brengt je dus niet op extra kosten en Spotify en navigatie blijven altijd werken.

Derrek, dank je wel. Ik heb nu wel een beeld van het verbruik van Spotify en evt. navigatie met Googlemaps of Waze. Met mijn MiFi router gebruik ik ongeveer 300/400 Mb per maand tbv Kia Navigatie/flitser en verkeersinfo. Ik ga dan ook maar voor een  5 Gb van T-Mobile voor mijn telefoon dan kan ik met een gerust hart gebruik maken van Spotify en Navi  met Android auto. Voor mijn Ipad icm de MiFi router heb ik 3 Gb.

Geplaatst

En voor Spotify kun je natuurlijk ook afspeellijst maken, downloaden (offline zetten) met Wifi netwerk en kost het je 0,0 data.

Enige wat veel data kost is YT filmpjes kijken, dan ben je soms met 10, 15 minuten al 300, 400 mb kwijt.

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...