Oplossing jwv Geplaatst 8 December, 2019 Oplossing Delen Geplaatst 8 December, 2019 9 minuten geleden, m van der pot zei: https://www.ad.nl/auto/winterbanden-hebben-geen-nut-blijkt-uit-britse-praktijktest~a2d80ed0/ Geen nut tov cross climates nee (als er geen sneeuw ligt), maar dat is niet de band die je standaard geleverd krijgt. Als leaserijder vind ik het wel prima dat m’n banden 2x per jaar een check krijgen. Als particulier zou ik ook voor de cross climates gaan. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
HenkM Geplaatst 8 December, 2019 Delen Geplaatst 8 December, 2019 Ik zou die tests wel eens willen zien met gebruikte banden met 3 á 4 mm profiel (of zelfs 2 mm). Alle testen gaan uit van nieuwe banden, helaas blijven ze dat niet lang. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Brat Pit Geplaatst 8 December, 2019 Delen Geplaatst 8 December, 2019 Mij valt juist op dat die crossclimates van Michelin heel lang meegaan. Deze hebben een combinatie van winterprofiel en zomerrubber. Dat weer gecombineerd het de rustige rijstijl die de Niro zo zuinig maakt, denk ik dat ik er 60K mee kan rijden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Murcielaygo Geplaatst 8 December, 2019 Delen Geplaatst 8 December, 2019 Even niet direct aan de e-Niro gerelateerd, maar zijn er ook goede ervaringen met All-Seasons buiten de CrossClimates?Mijn Picanto TA heeft nieuw winter-schoeisel nodig, dus ik zat aan deze Michelins te denken. Maar die zijn er dus niet in 165/60R14 (of desnoods in 175/50R15; mijn zomervelgen)... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
HenkM Geplaatst 8 December, 2019 Delen Geplaatst 8 December, 2019 Vredestein quatrac's liggen hier op de Picanto. Voldoen prima en lekker stil. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Dudeljo Geplaatst 9 December, 2019 Delen Geplaatst 9 December, 2019 Mij valt juist op dat die crossclimates van Michelin heel lang meegaan. Deze hebben een combinatie van winterprofiel en zomerrubber. Dat weer gecombineerd het de rustige rijstijl die de Niro zo zuinig maakt, denk ik dat ik er 60K mee kan rijden.Bij mij was 60K ook geen probleem, maar bij 70K begon het cuppen van de banden en werden ze onaangenaam luidruchtig en moest ik bij 4.5 mm. toch vervangen.Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sigmasailor Geplaatst 9 December, 2019 Delen Geplaatst 9 December, 2019 Wow, 70 k! Mag je tevreden zijn. Dan is het niet zo erg ze te vervangen bij 4.5 MM. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
BobV78 Geplaatst 10 December, 2019 Delen Geplaatst 10 December, 2019 Onder mijn e-Niro zijn vanochtend Continental Wintercontact TS 850 P banden geplaatst. Ik zal mijn bevindingen delen als ik er wat meer kilometers mee weg heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
dekatvandeburen Geplaatst 14 December, 2019 Delen Geplaatst 14 December, 2019 (aangepast) Mijn e-Niro is afgeleverd op Michelin Alpins; Erg blij mee! Had niet verwacht dat de leasemaatschappij dat goed zou keuren, maar gelukkig wel. In mijn persoonlijke ervaring erg fijne winterbanden. Op drie verschillende auto’s gehad nu en altijd goed bevallen. Tweemaal Pirelli banden gehad waar ik me ontzettend aan ergerde (inkoop afspraken door de leasemaatschappij afgedwongen ). Auto werd echt een zwabber Eenmaal Vredestein, die bevielen ook wel goed. 14 December, 2019 aangepast door dekatvandeburen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
BobV78 Geplaatst 13 Februari, 2020 Delen Geplaatst 13 Februari, 2020 (aangepast) Op 10-12-2019 om 13:33, BobV78 zei: Onder mijn e-Niro zijn vanochtend Continental Wintercontact TS 850 P banden geplaatst. Ik zal mijn bevindingen delen als ik er wat meer kilometers mee weg heb. Ik heb inmiddels wat meer ervaring met deze banden en ik moet zeggen dat ze me goed bevallen. Weinig herrie/geluid, minder wielspin bij nattigheid en ik zit op een range van tussen de 350-370 km op een volle accu (veel snelweg). Alleen is het weer niet echt winters geweest, dus ik kan over eigenschappen bij sneeuw en gladheid niets zeggen. Omdat de weersverwachtingen voor de komende periode ook geen winter laten zien overweeg ik al wel om weer terug te wisselen naar de zomerbanden. Komende week zal ik hierover een beslissing nemen. 13 Februari, 2020 aangepast door BobV78 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
yvdhaak Geplaatst 1 September, 2020 Delen Geplaatst 1 September, 2020 (aangepast) Mijn recente e-Niro komt binnenkort ook weer op winterbanden (lease) en ik wil graag weten welke banden goed uit de praktijk test komen. Ik zie positieve verhalen over: Continental Wintercontact TS 850 P en Michelin Alpins Zijn er nog andere banden om naar te kijken? Ik wil de LM graag aansporen om eronder te zetten wat voor mij (met name gericht op range) het beste is. 1 September, 2020 aangepast door yvdhaak Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hippe lip Geplaatst 1 September, 2020 Delen Geplaatst 1 September, 2020 Ik zou kiezen voor de Michelin Alpins. Ik reed er ca. 15 jaar mee tot grote tevredenheid. Heb nu 4-sezoenenbanden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sigmasailor Geplaatst 1 September, 2020 Delen Geplaatst 1 September, 2020 Winterbanden is zooooo vorige 'decenniums'. Zeker met de NL winters van tegenwoordig (ervaring uit het recente verleden) nergens meer voor nodig sinds je fatsoenlijke all season banden hebt. Ik heb de Michelin Cross Climates (met sneeuwvlokje). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Petertenboer Geplaatst 2 September, 2020 Delen Geplaatst 2 September, 2020 8 uur geleden, Sigmasailor zei: Winterbanden is zooooo vorige 'decenniums'. Zeker met de NL winters van tegenwoordig (ervaring uit het recente verleden) nergens meer voor nodig sinds je fatsoenlijke all season banden hebt. Ik heb de Michelin Cross Climates (met sneeuwvlokje). Winterbanden zijn zoooooo nodig als je wilt skiën in Oostenrijk of Frankrijk of als je zoals ik regelmatig naar Duitsland gaat Heb zelf de Michelin’s en bevallen uitstekend , deze werden vanuit de Leasemaatschappij voorgeschreven aan de bandenboer. De Continentals had ik onder mijn vorige auto en bevielen ook erg goed. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sigmasailor Geplaatst 2 September, 2020 Delen Geplaatst 2 September, 2020 Kijk eens naar de informatie filmpjes en testen van de Cross Climates van Michelin (of andere goede merken). Ze benaderen de winterbanden en je bent voor goed van dat domme, door de bandenindustrie in leven gehouden, gewissel af. Ik geef het helemaal toe; twee jaar geleden dacht ik ook nog dat het gewoon nodig was, de bandenfabrikant zitten niet stil. Tuurlijk als je in Noorwegen woont en veel op ijs en sneeuw moet rijden is het en ander verhaal. Voor het steeds warmer wordende NL met af en toe een uitstapje naar Duitsland hoeft het echt niet meer. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Petertenboer Geplaatst 2 September, 2020 Delen Geplaatst 2 September, 2020 4 uur geleden, Sigmasailor zei: Kijk eens naar de informatie filmpjes en testen van de Cross Climates van Michelin (of andere goede merken). Ze benaderen de winterbanden en je bent voor goed van dat domme, door de bandenindustrie in leven gehouden, gewissel af. Ik geef het helemaal toe; twee jaar geleden dacht ik ook nog dat het gewoon nodig was, de bandenfabrikant zitten niet stil. Tuurlijk als je in Noorwegen woont en veel op ijs en sneeuw moet rijden is het en ander verhaal. Voor het steeds warmer wordende NL met af en toe een uitstapje naar Duitsland hoeft het echt niet meer. Prima, maar ik ontkom niet aan boetes in Oostenrijk, Italië en Frankrijk als ik daar zonder winterbanden in sneeuw naar boven rij. in Dld is het zo dat je een bekeuring krijgt als je in winterse omstandigheden bij een ongeluk betrokken raakt zonder “geschikte” banden. En dan voldoen inderdaad de M+S ook. https://www.bussgeldkatalog.org/sommerreifen-im-winter/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sigmasailor Geplaatst 2 September, 2020 Delen Geplaatst 2 September, 2020 Als je naar de specificaties kijkt zul je zien dat de Cross Climates juist ook als winterband te boek staan. Ze voeren ook het 'sneeuwvlokje' en zijn "mountain and snowflake" rated. 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
SMITHEN69 Geplaatst 4 September, 2020 Delen Geplaatst 4 September, 2020 (aangepast) Op 21-9-2019 om 18:20, Niro79 zei: Ik weet niet of het er al een topic Is over de winterband...? We gaan de winter in, ik vroeg me af welke winterband zou nou fijn rijden onder De kia ? Vooral geluid .. En trillingen... Welke merk en type ? En heeft er iemand al op de winterband gereden? ik rij winters op Kross klimaat Michelin banden. al drie jaar ik Koch deze zet drie jaar geleden en ik moet zeggen. ze rijden net zo als Michelin zomer banden. maken geen geluid. 4 September, 2020 aangepast door SMITHEN69 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Petertenboer Geplaatst 5 September, 2020 Delen Geplaatst 5 September, 2020 Op 2-9-2020 om 18:29, Sigmasailor zei: Als je naar de specificaties kijkt zul je zien dat de Cross Climates juist ook als winterband te boek staan. Ze voeren ook het 'sneeuwvlokje' en zijn "mountain and snowflake" rated. Helder, dan zou dat voor mij in de toekomst ook zeker een optie zijn. Ben dan nog wel benieuwd als ik de berg oprij of het een verschil zou maken met echte winterbanden tov de Cross Climates, maar daar verdiep ik mij tegen die tijd wel eens in. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hippe lip Geplaatst 5 September, 2020 Delen Geplaatst 5 September, 2020 Onder werkelijk winterse omstandigheden als serieuze sneeuw en ijsvorming en echt lage temperaturen doen echte winterbanden het wel beter dan de 4-seizoenenbanden. Voor hier in NL en zo nu en dan Duitsland zijn die goed genoeg, maar bij een echte (steilere) besneeuwde bergweg ga je het verschil wel merken. Dan doen de echte winterbanden mede door hun specifieke profiel het wel beter. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Rob Lezer Geplaatst 6 September, 2020 Delen Geplaatst 6 September, 2020 (aangepast) Ik heb de Cross Climate, nooit meer wisselen (alleen voor nieuwe)https://www.michelin.nl/auto/browse-tyres/by-season/allseason Zomers voordeel is ook dat deze een beter afwatering heeft als het hard regent. En je krijgt in de winter geen probleem als je naar het buitenland gaat, waar winterbanden verplicht zijn. Goede wegligging en en comfortabel. 6 September, 2020 aangepast door Rob Lezer Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Sigmasailor Geplaatst 6 September, 2020 Delen Geplaatst 6 September, 2020 Op 5-9-2020 om 16:40, Hippe lip zei: Onder werkelijk winterse omstandigheden als serieuze sneeuw en ijsvorming en echt lage temperaturen doen echte winterbanden het wel beter dan de 4-seizoenenbanden. Voor hier in NL en zo nu en dan Duitsland zijn die goed genoeg, maar bij een echte (steilere) besneeuwde bergweg ga je het verschil wel merken. Dan doen de echte winterbanden mede door hun specifieke profiel het wel beter. Is wel waar; maar ik denk dat de competentie van de bestuurder een veel grotere factor is dan wat de banden kunnen. Bij rustig aan naar boven (of naar beneden) rijden over de gebruikelijke wegen naar de wintersportgebieden zijn niet je eigen banden de beperkende factor; ik zou me meer zorgen maken over je medeweggebruiker. In NL is het nog veel erger; de gemiddelde automobilist kan niet meer met winterse omstandigheden omgaan en alles komt gewoon stil te staan (is ook veilig). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Arnold-Vincent Geplaatst 28 Oktober, 2020 Delen Geplaatst 28 Oktober, 2020 Mooi topic, Ik heb net een E-Niro en had een Renault met Michelin zomer en winterbanden. Goede ervaringen met Michelin. De winterbanden uit mijn garage scheelt een hoop ruimte. Ik reed voor mijn werk altijd veel door heel Nederland maar sinds dit jaar heeft mijn werkgever poolwagens en die gebruik ik nu zoveel mogelijk. Ook een reden om elektrisch te gaan rijden. Dus voor mij lijkt een 4-seizoenenband de beste oplossing als ik nieuwe nodig heb. Geen gedoe meer met wisselen. Gezien mijn ervaringen met Michelin en wat ik uit de reacties op dit forum hoor lijkt de Michelin 4-seizoenenband de beste keuze. Maar als het zover is ook nog even de diverse bandentest bekijken. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Flying_Dutchman Geplaatst 29 Oktober, 2020 Delen Geplaatst 29 Oktober, 2020 https://www.anwb.nl/auto/banden/winterbanden/all-season-banden-en-m-s-banden De meest in het oog springende tekst is: Met allseasonbanden moet je zowel in de zomer als de winter je rijstijl aanpassen. Door meer afstand te houden en je snelheid aan te passen kun je compenseren voor de tekortkomingen die deze banden ten opzichte van de specialisten hebben. Het is de vraag of je dat moet willen. De veiligste combinatie is winterbanden in de winter en zomerbanden in de zomer. Mijn vraag: waarom onveiliger aan het verkeer deelnemen om een paar rotcenten op zak te houden? Je zou zomers maar net een fietser aantikken omdat jouw remweg met allseasonsbanden langer is dan met gewone zomerbanden.... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Hippe lip Geplaatst 29 Oktober, 2020 Delen Geplaatst 29 Oktober, 2020 (aangepast) Op 28-10-2020 om 14:27, Arnold-Vincent zei: [...] Gezien mijn ervaringen met Michelin en wat ik uit de reacties op dit forum hoor lijkt de Michelin 4-seizoenenband de beste keuze. Maar als het zover is ook nog even de diverse bandentest bekijken. Tja, je kunt idd die bandentesten bekijken, maar het lijkt erop dat er toch veel eigen keuze bij komt kijken. Er is niet één beste. Dat zie je bijna overal als er een discussie ontstaat over de keuzen van all season banden. 2 uur geleden, Flying_Dutchman zei: [...] Mijn vraag: waarom onveiliger aan het verkeer deelnemen om een paar rotcenten op zak te houden? Je zou zomers maar net een fietser aantikken omdat jouw remweg met allseasonsbanden langer is dan met gewone zomerbanden.... En mijn vraag is: gaat het om ‘een paar rotcenten op zak houden’, of gaat het ergens anders om? In mijn geval gaat het in elk geval ergens anders om. De bandenkeuze is niet zo rechtlijnig als het lijkt. Het begint al met de vraag wanneer je welke banden gebruikt. Dat lijkt eenvoudig: als de temperatuur onder de +7 ºC komt? Maar ga je dan bij temperatuurwisselingen telkens je banden wisselen? Of ga je speciaal voor een ritje naar Duitsland je banden wisselen? En dan bij terugkomst weer terugwisselen omdat bij de dan hier geldende weersomstandigheden die zomerbanden toch de beste prestaties geven? Nee, ik denk niet dat je dat gaat doen. Dat betekent dat je, ook als je de (theoretisch) beste zomerband en beste winterband gebruikt, dat je ook dan nog regelmatig in omstandigheden zit waarbij je nét die andere van de twee moet gebruiken dan waar je op dat moment mee rijdt. En dan geldt een heel andere uitkomst van al die testen: die all season band is onder zomerse omstandigheden beter dan de winterband en onder winterse omstandigheden beter dan de zomerband. Kortom: het is allemaal uiterst arbitrair, die keuze. En voor mij gaat het niet om de centen, maar om het gemak (niet minstens twee keer per jaar wisselen) en om de veiligheid. Ik weet zeker dat ik regelmatig nét beter bij de omstandigheden passende banden onder mijn auto heb dan de rijder met zomer- en winterbanden (die dan onder andere omstandigheden nét weer betere banden gebruikt dan ikke ). 29 Oktober, 2020 aangepast door Hippe lip 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties voor delen...
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.