Jannic Geplaatst 14 November, 2019 Geplaatst 14 November, 2019 Gisteren m'n Niro opgehaald. Ondanks een uitgebreide aflevering moet ik toch wel even afstuderen op de auto. Bijvoorbeeld de Uvo app vergt nog wat moeite. Kan ik nu wel of niet het brandstofniveau van de auto op m'n smartphone aflezen? Quote
Gast edsnijders Geplaatst 14 November, 2019 Geplaatst 14 November, 2019 Nee dat kan je niet aflezen, app is erg beperkt wel uitgebreider voor de elektrische Niro helaas. Quote
olympus Geplaatst 14 November, 2019 Geplaatst 14 November, 2019 Helaas niet, je ziet wel het een en ander maar niet je benzine voorraad. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 14 November, 2019 Geplaatst 14 November, 2019 Maar je kunt wel aflezen hoeveel rijbereik je nog hebt. Dan weet je toch ook hoeveel benzine je nog (ongeveer) in de tank hebt. Wat ik wel vreemd vind is dat na aanzetten van UVO mijn auto volgens de app 9 van de 10 keer in Amsterdam staat ipv in Groningen. Quote
Paul Bos Geplaatst 27 November, 2019 Geplaatst 27 November, 2019 Op 14-11-2019 om 20:47, olympus zei: Helaas niet, je ziet wel het een en ander maar niet je benzine voorraad. Quote
Paul Bos Geplaatst 27 November, 2019 Geplaatst 27 November, 2019 Ik heb een engelstalige UVO app. Daar kan ik niet op zien waar de auto staat. Ook de andere gegevens zoals bandenspanning en status van de auto zie ik niet. Waar vind ik de juiste nederlands talige app in de play Store? Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 27 November, 2019 Geplaatst 27 November, 2019 Ik had in het begin alles ook in het Engels op de app. Maar even scrollen en ergens onderaan kun je met 1 druk op de knop naar het Nederlands overschakelen. Neem toch aan dat je de auto in Nederland hebt aangeschaft. En mocht je er niet uitkomen dan kan je dealer je alles haarfijn uitleggen. Quote
The Dude Geplaatst 5 December, 2019 Geplaatst 5 December, 2019 Al iemand ervaring met de ritregistratie functies in de deze app? Krijg een deze dagen een e-niro afgeleverd, zakelijk, dus ritregistratie vereist. Klinkt handig dat het in de UVO zit maar werkt het ook? Quote
Jannic Geplaatst 5 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 5 December, 2019 9 uur geleden, The Dude zei: Al iemand ervaring met de ritregistratie functies in de deze app? Krijg een deze dagen een e-niro afgeleverd, zakelijk, dus ritregistratie vereist. Klinkt handig dat het in de UVO zit maar werkt het ook? Ik merk dat niet alle ritten op een dag in de lijst staan. Voor mij is het niet belangrijk. Voor jou betekent het dat je er niet op kunt " blindvaren". Quote
The Dude Geplaatst 5 December, 2019 Geplaatst 5 December, 2019 21 minuten geleden, Jannic zei: Ik merk dat niet alle ritten op een dag in de lijst staan. Voor mij is het niet belangrijk. Voor jou betekent het dat je er niet op kunt " blindvaren". Je moet een sluitende rittenadministratie kunnen overleggen. Ik weet genoeg. Dank voor je antwoord. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 5 December, 2019 Geplaatst 5 December, 2019 1 uur geleden, The Dude zei: Je moet een sluitende rittenadministratie kunnen overleggen. Ik weet genoeg. Dank voor je antwoord. Heb een 'gewone' Niro en alle ritten, hoe klein ook, staan in mijn UVO-lijst vermeld. Daarnaast kun je ook in 1 keer zien hoeveel km je per maand gereden hebt, wat de gemiddelde snelheid was, de maximum snelheid. Best wel handig. Quote
HansHo Geplaatst 8 December, 2019 Geplaatst 8 December, 2019 Wat ik handig vind van de UVO app is om de bestemming van de navigatie in te voeren en versturen naar de auto. In de auto starten en bevestigen op het scherm dat je naar die bestemming wil. Gaat super snel. Veel sneller dan via het navigatiesysteem zelf. Quote
Jannic Geplaatst 9 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 9 December, 2019 (aangepast) Op 8-12-2019 om 09:47, HansHo zei: Wat ik handig vind van de UVO app is om de bestemming van de navigatie in te voeren en versturen naar de auto. In de auto starten en bevestigen op het scherm dat je naar die bestemming wil. Gaat super snel. Veel sneller dan via het navigatiesysteem zelf. Super handig. Maar bij de status remote zitten ook "knoppen" om de deurvergrendeling aan of uit te zetten. Die hebben bij mij geen effect. Bij jullie wel? 9 December, 2019 aangepast door Jannic Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 9 December, 2019 Geplaatst 9 December, 2019 Op 8-12-2019 om 09:47, HansHo zei: Wat ik handig vind van de UVO app is om de bestemming van de navigatie in te voeren en versturen naar de auto. In de auto starten en bevestigen op het scherm dat je naar die bestemming wil. Gaat super snel. Veel sneller dan via het navigatiesysteem zelf. Heb nog niet kunnen ontdekken waar en hoe ik via de UVO bestemming in navigatie kan zetten. Kleine handleiding svp? Quote
Vince Geplaatst 10 December, 2019 Geplaatst 10 December, 2019 Deze UVO app leek me een bruikbaar programma. Na registratie wilde ik mijn Niro als auto toevoegen, maar de app zegt dat het VIN-nummer niet klopt. Zo kan ik mijn auto niet toevoegen en heb dus niets aan deze app. Ik heb het VIN-nummer drie keer gecheckt en ondanks dat wordt het nummer niet geaccepteerd. Herkent iemand dit of doe ik iets fout? Quote
Jannic Geplaatst 10 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2019 4 minuten geleden, Vince zei: Deze UVO app leek me een bruikbaar programma. Na registratie wilde ik mijn Niro als auto toevoegen, maar de app zegt dat het VIN-nummer niet klopt. Zo kan ik mijn auto niet toevoegen en heb dus niets aan deze app. Ik heb het VIN-nummer drie keer gecheckt en ondanks dat wordt het nummer niet geaccepteerd. Herkent iemand dit of doe ik iets fout? Bij mij werd de registratie van het voertuig met de Uvo App bij de aflevering van de auto bij de dealer gedaan. Lijkt me slim om een bezoekje aan de dealer te brengen. Quote
Jannic Geplaatst 10 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2019 17 uur geleden, Doublebogey5 zei: Heb nog niet kunnen ontdekken waar en hoe ik via de UVO bestemming in navigatie kan zetten. Kleine handleiding svp? Na het opstarten van de UVO app vanuit het "Home" scherm boven in de zoekbalk de gewenste bestemming typen en op het vergrootglas drukken. De juiste getoonde bestemming aanklikken en op de rode balk met "verzenden naar auto drukken. In de auto wordt, na opstarten van de auto, in het scherm gevraagd of de bestemming moet worden gevolgd (cq woorden van gelijke strekking). Quote
Jannic Geplaatst 10 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2019 21 uur geleden, Jannic zei: Super handig. Maar bij de status remote zitten ook "knoppen" om de deurvergrendeling aan of uit te zetten. Die hebben bij mij geen effect. Bij jullie wel? Inmiddels werkt de ver/ontgrendeling op afstand met de UVO App wel:-) Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 10 December, 2019 Geplaatst 10 December, 2019 27 minuten geleden, Jannic zei: Na het opstarten van de UVO app vanuit het "Home" scherm boven in de zoekbalk de gewenste bestemming typen en op het vergrootglas drukken. De juiste getoonde bestemming aanklikken en op de rode balk met "verzenden naar auto drukken. In de auto wordt, na opstarten van de auto, in het scherm gevraagd of de bestemming moet worden gevolgd (cq woorden van gelijke strekking). Dank voor de uitleg. Moet gaan lukken. Quote
B0rn Geplaatst 10 December, 2019 Geplaatst 10 December, 2019 Op 14-11-2019 om 21:08, Doublebogey5 zei: Maar je kunt wel aflezen hoeveel rijbereik je nog hebt. Dan weet je toch ook hoeveel benzine je nog (ongeveer) in de tank hebt. Wat ik wel vreemd vind is dat na aanzetten van UVO mijn auto volgens de app 9 van de 10 keer in Amsterdam staat ipv in Groningen. Beste, even een vraagje over die airco knop. Kan je vanop afstand je airco bedienen? Quote
Jannic Geplaatst 10 December, 2019 Topic Starter Geplaatst 10 December, 2019 40 minuten geleden, B0rn zei: Beste, even een vraagje over die airco knop. Kan je vanop afstand je airco bedienen? Volgens mij kan dat enkel bij de e-niro. Maar misschien zijn er anderen beter ingevoerd in deze vraag. Quote
Maximiliaan71 Geplaatst 10 December, 2019 Geplaatst 10 December, 2019 2 uur geleden, Jannic zei: Volgens mij kan dat enkel bij de e-niro. Maar misschien zijn er anderen beter ingevoerd in deze vraag. Klopt. Info over de UVO-app is te vinden op https://www.kia.com/content/kwcms/kme/nl/nl/service/mobility/telematics.html Quote
Vince Geplaatst 11 December, 2019 Geplaatst 11 December, 2019 Op 10-12-2019 om 11:56, Jannic zei: Bij mij werd de registratie van het voertuig met de Uvo App bij de aflevering van de auto bij de dealer gedaan. Lijkt me slim om een bezoekje aan de dealer te brengen. Met alle respect, maar ik houd het liever zelf in de hand. Als ik het updaten van mijn navigatie en firmware wel zelf kan moet dit toch ook lukken. Het is trouwens idioot dat er door de UVO app toestemming wordt gevraagd om eventueel de inhoud van het sd-kaartje in je telefoon te verwijderen. Daar staan bij mij honderden foto's en video's op. Gelukkig kun je deze machtiging wel zelf uitschakelen. Dat lijkt me wel zo slim voor alle UVO-app gebruikers. Quote
The Dude Geplaatst 15 December, 2019 Geplaatst 15 December, 2019 Het lukt mij niet om mijn auto aan de UVO app te koppelen. Als ik mij registreer krijg ik een sms met code. Dan voer ik mijn chassiernummer/VIN in. Maar wat moet ik het vakje van de verificatie invullen? En dat wordt ook helemaal niet actief?Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.