Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Ik heb inderdaad ook zo'n DHZ verloopje altijd in de auto liggen. Stamt nog van de campingtijd om een normaal verlengsnoer te gebruiken. Overigens nog niet nodig gehad. Wel mijn Zwitserse variant die er van had gemaakt, dus met een Zwitserse stekker er aan. Daar heb ik de granny wel eens moeten gebruiken en een reisstekker kan maar max 10A aan.

Oh, die constructie staat op mijn profielfoto zie ik net...

aangepast door Terp1234
Geplaatst (aangepast)
Op 13-8-2021 om 08:47, Terp1234 zei:

Oh, die constructie staat op mijn profielfoto zie ik net...

Tja, als je die foto flink uitvergroot zie vagelijk ‘iets’ voor de auto liggen, maar wat dat nou is…..:roll:

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst
Op 12-8-2021 om 10:31, Hippe lip zei:

@blb Dat ziet er netjes uit! Dat moet ik dan ook maar eens gaan doen.

Welke maat heb je en waar heb je die gekocht?

En als ik toch aan het uithoren ben ;-), ik zie dat je voor je grannylader een verloopstekker hebt; dat ding met blauw. Waar komt die vandaan? Die ben ik al een tijdje van plan erbij te kopen.

Die eurobox is 600 x 400 x 135 mm. Exemplaar met deksel nemen natuurlijk. Ik heb ‘m besteld via Amazon. Die stekker is al beantwoord, maar je kan die bij elke kampeerwinkel kopen. 

• Like 1
Geplaatst
Op 14-8-2021 om 10:06, Hippe lip zei:

Tja, als je die foto flink uitvergroot zie vagelijk ‘iets’ voor de auto liggen, maar wat dat nou is…..:roll:

Ach ja, ik kan natuurlijk alleen zelf mijn profielfoto in het groot zien. Maar dit zijn de verloopjes die ik heb liggen met enige huisvlijt. De blauwe naar schuko had ik nog liggen uit onze 'kampeertijd'. Heb ik nu altijd onderin de kofferbak liggen, maar zo los eigenlijk nog niet nodig gehad. Die Zwitserse stekker zelf gemaakt. Had ook gelijk een schuko daar aan kunnen maken voor aan de granny, maar had die blauwe toch nog liggen in combi met de eerste blauwe verloop. Zo zijn nog vele varianten voor low-budget natuurlijk zelf te maken.

20210815_121109.jpg

Geplaatst

@Terp1234 Let je wel op met al die verloopjes? Zeker als je ze nog eens achter elkaar zet (Zwitserland achter CEE).

D schuko-stekker van de granny heeft niet voor nix een temperatuursensor ingebouwd. Er lopen immers langere tijd achtereen grote stromen door die stekker(s). Daarom is het gebruik van een verloop altijd een extra risico, maar als je nu een verloop achter een verloop zet, vergroot je dat risico nog eens. :-?

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Waarschijnlijk heb je maar max 6 of 10 ampere op de camping, en moet je toch al oppassen dat je te veel gebruikt dus dan is het risico in mijn ogen nog wel te overzien. Zeker als je een beetje fatsoenlijke stekkers en snoer gebruikt.

Bij 12 of 16A zou ik wel een paar keer aan de stekkers voelen ja.

aangepast door gjcvro
  • Like 1
Geplaatst
Op 14-8-2021 om 21:06, blb zei:

Die eurobox is 600 x 400 x 135 mm. Exemplaar met deksel nemen natuurlijk. Ik heb ‘m besteld via Amazon. Die stekker is al beantwoord, maar je kan die bij elke kampeerwinkel kopen. 

Hmm, ik dacht dat je hier een link had staan naar die Amazon-leverancier, maar die zie ik nu niet meer. In elk geval stond erbij dat de bewuste box niet meer leverbaar was. Verder zoeken op Amazon leverde een andere leverancier, die uiteindelijk (bleek pas bij het afronden van de bestelling) niet naar NL kon/ wilde leveren. Jammer, want ik heb nog een tegoedbon van 25 euro bij Amazon.

Nu een andere leverancier van euroboxen gevonden die vanuit NL levert: Auer (auer steepje packaging dot com). Kost met verzendkosten erbij mss iets meer, maar dan heb je ook wat. Auer levert overigens vanaf Schiphol-Rijk, dus mss dat je daar ook kunt afhalen? De box met deksel kost namelijk maar 13,35 ex.BTW!

• Like 1
  • 1 maand later...
Geplaatst

Ik heb de frunk uit Oostenrijk aangeschaft en geplaatst, en ben daar happy mee. Ja hij was (flink) duurder dan bovenstaande oplossingen, maar "plug and play" mag voor mij wat kosten.

Ik hoef nu ook geen extra deksel te openen om de laadkabel, gevarendriehoek of grannyloader te pakken. en ik verzin vast nog wel wat 'troep' om daarin te bewaren.;-)

• Like 1
Geplaatst
Schaamteloze zelf promotie: https://www.thingiverse.com/thing:4945710
Deze frunk is een verbetering (aka "Remix") van een bestaand frunksteun ontwerp op Thingiverse. We hebben ook meer foto's links naar componenten en een "boormal" toegevoegd.

Mooi man! Alleen waarom de klep van de box niet andersom? Nu moet die helemaal open om er iets in of uit te kunnen doen...
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)
20 hours ago, Murcielaygo said:

Mooi man! Alleen waarom de klep van de box niet andersom? Nu moet die helemaal open om er iets in of uit te kunnen doen...

Die opmerking krijg ik meer :) Sowieso heb je twee handen nodig om de deksel open te doen vanwege de dekselsluiting links en rechts. Bij openen naar de andere kant (wat ik eerst had) blijft de deksel net wel, net niet open staan tegen de rand van de motorruimte onder de voorruit. Dat zou je kunnen oplossen door de box iets meer naar voren op de steunen te plaatsen.

Echter vind ik het prettig zo want de deksel steunt netjes op het motorkap afdichtingsrubber (en niet op de lak) en zorgt er zo voor dat er niks in de motorruimte kan vallen en beschermt de lak bij het lomp uithalen van de laadkabel.

Ik denk trouwens dat het allemaal ook prima kan zonder deksel (zeker als je er geen kleine lichte spullen in stopt).

aangepast door DonJupae
  • Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst
Op 25-6-2021 om 17:17, Wiz zei:

voor die kabel die vies wordt heb ik een ev cablehook gekocht. Mijn kabel raakt de grond niet. En in de kofferbak heb ik een doekje voor als de kabel nat is. Zo hoop ik hem schoon te houden.

ev-cablehook.jpg.e86eb0be9caee71da488069732e51595.jpg

Maar ik ga niet lopen hannessen met een Frunk, voorlopig doe ik het wel zo.

Ik hang hem gewoon over het laadklepje, zodat ie niet ondergepiest wordt door rondlopende katten/ honden.

• 8 maanden later...
Geplaatst

Goedendag 

Sinds kort in het bezit van een Kia eNero.

Het Frunk item is erg interessant en ik heb veel ideeën  opgedaan.

Uiteindelijk heb ik deze oplossing gemaakt mbv een ABS documenten koffertje en een uurtje huisvlijt.

D69E4DE2-01EA-4A31-A7CF-2A67BA714964.jpeg

AB595518-FD9D-4684-86D6-25FB257678E1.jpeg

DE6C7DF4-5B9C-48AB-B3FC-C8B06BEBBA78.jpeg

• Like 2
Geplaatst
4 uur geleden, zei hanso:

Goedendag 

Sinds kort in het bezit van een Kia eNero.

Het Frunk item is erg interessant en ik heb veel ideeën  opgedaan.

Uiteindelijk heb ik deze oplossing gemaakt mbv een ABS documenten koffertje en een uurtje huisvlijt.

Hoe heb je het hoogteverschil van de steunpunten in de auto opgelost?

Heb je daar ook foto’s van (het deel onder de koffer dus)?

Geplaatst

Dat heb ik met behulp van een stevige slang gedaan en daar weer een passende kleinere slang. Is best erg stevig en de hoogte is een kwestie van goed meten en dan inkorten. En nee, ik heb geen foto’s van van het deel onder het koffer. Vergeten…

Ik overweeg wel om de rubbers van de afdekplaat te gaan gebruiken. Voorlopig ben ik zo tevreden.

• Like 1
Geplaatst

Dag allemaal, leuke discussies en ideeën hier. Ik heb inmiddels ook alweer een jaartje een zelfgemaakte frunk in mijn Kia Niro uit 2019. Lijkt op een aantal andere oplossingen hier. Maar ik wilde hem toch even delen. Ik heb ontdekt dat je de boutjes van die plastic kap er gewoon af kan schroeven, en dan kun je een standaard 6 mm draadeind gebruiken. (wellicht hadden jullie allang door dat die boutjes eraf konden, maar ik had eerst geen idee ;-) ).

Werkwijze:

- Draadeinden iets te lang laten
- Je zet de box die je wil gebruiken erop en tekent dan aan de onderkant af waar de gaten moeten komen.
- Vervolgens elk draadeind voorzien van een slotbout en ring waar de b  ox op rust.
- Doordat je bouten gebruikt kun je de hoogte precies naar wens instellen.
- Als je dan de box eroverheen schuift kun je hem vastzetten met boutjes of vleugmoeren oid.

Het werkt voor mij in ieder geval perfect. De box is 60x40x13,5 cm (BXDXH) en kostte 25 euro. Boutjes ed. natuurlijk bijna voor niks bij de bouwmarkt of je schuurtje.

Vorige week is ie voor een beurt weggeweest naar de Kia dealer. Alles er gewoon in laten zitten en geen opmerkingen gekregen.

12.jpg

11.jpg

10.jpg

9.jpg

8.jpg

7.jpg

6.jpg

5.jpg

4.jpg

3.jpg

2.jpg

• Like 2
  • 2 jaar later...
Geplaatst (aangepast)

Mooi idee. Op frunk.at setje voor €241 met gasveren erbij. Kan ook eurokratje gebruiken voor €25. Is het OK om de voorklep zoveel vaker te gebruiken dan waar hij voor ontworpen is?

Maarrr.

We zullen vooral thuisladen, daar hangt de kabel klaar, dus alleen onderweg nodig. Op lange reizen even nadenken waar de kabel gaat (boven op de bagage bij voorkeur) en dan is het voldoende.

Weer €241 verdiend.

aangepast door Bas Ovink
  • 6 maanden later...
Geplaatst (aangepast)

20250209_165307.thumb.jpg.646ccdb14e7b3761113c8983effc7b57.jpgIk heb voor mijn E-soul van 2021, die ik onlangs heb gekocht, na aandachtig lezen van de vorige berichten, ook een Frunk gemonteerd.
Allereerst een paar draadeinden in de originele schroefgaten gemonteerd, met een ringetje en een moer geborgd.
Vervolgens een 12 mm Multiplex plaat bevestigd, als ondergrond van de eigenlijke Frunk.

Aan de onderkant van de plaat een m6 moertje met ringetje, aan de bovenkant idem voor de voorste  twee, de achterste twee draadeinden gaan door de Frunk bodem, en worden dan geborgd.
De Frunk is aan de voorzijde vastgezet met twee M6 bouten, die door de multiplex plaat gaan, en vastgezet worden met twee slagmoeren M6 aan de onderkant van de multiplex plaat.

De Frunk zelf is van de Hornbach, een M box, 59x39x18 cm, met een vergrendelbare deksel. Deze box kost iets van 11 Euro.

De box heb ik zo ver mogelijk naar achteren gemonteerd, zodat er voldoende speling is tussen de deksel en de motorkap.
Enfin, zie de foto’s .

Wat ik niet weet is de kwaliteit van de Mbox, wordt de kunststof niet bros na een paar jaren. Als dat zo is, kan ik hem makkelijk vervangen, want hij zit gemonteerd op de multiplex plaat.

Nog te doen: aan bovenkant veer-ringetjes monteren in plaats van platte ringetjes

Joep, Eersel

20250209_165307.jpg

20250209_165434.jpg

20250209_165901.jpg

20250209_165630.jpg

20250209_165547.jpg

20250209_165536.jpg

20250209_165323.jpg

20250209_170128.jpg

aangepast door JJJLLL
foto's te klein, vervangen door grotere, layout aangepast vergeten
  • 1 maand later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...