Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag iedereen,

Ik zag dat er al een aantal onderwerpen rond dashcams bestaan, maar nooit specifiek voor de e-niro. Ik zou dus graag een dashcam laten inbouwen in onze E-Niro (levering juni). Onze auto zal bijna altijd op straat staan (en laden) dus ik wil graag één met een parkeerbewaking. Welk model raden jullie aan? Zijn er specifiek zaken waar ik moet opletten aangezien het voor een elektrische auto is? Kunnen de kabels vlot weg gewerkt worden zodat het interieur van de auto strak blijft (stroomkabels bv)?

Alvast bedankt om mijn vragen te lezen en suggesties te geven!

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik ben zéér tevreden over de Viofo A129 Duo GPS; staat bij mij 24x7 aan. Stabiel, met goed beeld en geluid.

De dealer heeft het voor me aangesloten op de constante stroomvoorziening.

Het inbouwen voor en achter heb ik - 2 linkerhanden - zelf gedaan.
Bekabeling camera achterruit via het rubber slangje doorgevoerd.
Extra lengte voor kabel ligt los tussen dak en dakvoering.

Geplaatst

Fan van BlackVue en heb daarom een setje hiervan laten monteren inclusief de Power Magic voedingsmodule. Klein, goed beeld (voor in 4K en achter in full-HD) en makkelijk om de bestanden middels wifi er af te kunnen halen. Parkeermodus, alles instelbaar middels firmware.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

Ik heb de Blackvue DR750. 

https://blackvue-nederland.nl/cloud-dashcams/blackvue-dr750s-1ch-full-hd-cloud-dashcam-2/

https://www.coolblue.nl/product/797675/blackvue-dr750s-1ch-cloud-dashcam-16gb.html
Gewoon de goedkoopste en er zelf een grotere kaart in gezet.

Omdat het voor mij de eerste dashcam is heb ik een 1-kanaals (alleen een camera aan de voorkant) gekozen. Achteraf bedenk ik me dat je het ding met name wilt hebben om bij ‘bijzondere situaties’ achteraf bewijsmateriaal te hebben. En dan wil je juist voor én achter een camera hebben.

En waarom ik voor Blackvue koos? Meerdere redenen. De twee belangrijkste zijn dat ik een goed ding wil met fatsoenlijke resolutie zodat je op zijn minst de mogelijkheid hebt om een kenteken te lezen. Sommige camera’s hebben zo’n beroerde resolutie dat dit nooit mogelijk is, tenzij je de kentekenplaat stil en pal voor de camera houdt. Tweede reden is dat ik niet teveel van mijn zicht wil ontnemen. Veel camera’s hebben een wat hogere constructie. Ik ben wat lang (1,94) en dan mist er al snel een deel van mijn zicht naar rechtsvoor. Eigenlijk zit de binnenspiegel al flink in de weg en dat gebied wil ik niet nog eens vergroten. De Blackvue is een van de kleinere camera’s met goede resolutie. Dat er geen beeldscherm op zit mis je hooguit in het begin, als je er nog mee aan het spelen bent. Dan moet je het met je smartphone doen. Maar na een tijdje ga je toch niet steeds op dat ding kijken, maar zit die wel permanent in je auto. Dan heb je er meer aan dat-ie klein is. Als je de beelden wilt zien gaat dat ook op je telefoon en die enkele keer dat dit echt nodig is neem ik die extra moeite voor lief.

Let wel op wáár je de camera plakt. Ik had ‘m eerst zo ver mogelijk naar links in het deel rechts van de binnenspiegel. Toen bleek dat de kap achter die binnenspiegel een deel van het beeld van de dashcam wegnam. Die Blackvue kan je ondersteboven monteren en dan zit de lens aan de rechterkant, verder weg van die kap. Zet dan in de software een vinkje en je beeld wordt weer rechtop gezet. Eigenlijk houdt de montagering van de camera ‘m wat  er van de ruit af. Het zou beter zijn als de lens zo dicht mogelijk op de ruit zou zitten, maar ja, dat kun je dus niet instellen....

Oh ja: denk er ook aan dat je de camera in een gebied plakt dat door de ruitenwisser schoongehouden wordt. Maar vroeg of laat kom je daar ook wel achter... :roll:

aangepast door Hippe lip
  • Like 1
Geplaatst (aangepast)
Op 22-3-2020 om 17:26, Soulplayer zei:

Bedankt voor de feedback allemaal. Ik las ook veel positieve dingen over Blackvue en een aantal negatieve commentaren over de beeldkwaliteit. Het is ook een prijzige dashcam maar jullie zijn er precies wel tevreden over?

Ik had ook nog deze gevonden: https://www.bol.com/nl/p/mini-dashcam-voor-auto-0906-2ch-night-vision-gps/9200000081592395/?country=BE Mensen die dit merk kennen?

1. Die camera die je noemt ziet er bepaald niet klein uit. Ga maar na: er zit een beeldscherm en bediening op, dus je kan zo al verzinnen dat die rol een stuk dikker is dan de Blackvue. En: goedkoop is vaak duurkoop (het omgekeerde hoeft niet altijd waar te zijn).

2. Ik ben benieuwd wie de beeldkwaliteit van de Blackvue niet zo best vindt en dan vooral waaróm. Heeft die een oud model, een eenvoudiger model met lagere resolutie, koos die zelf voor een instelling met lage resolutie? En had die dan een beter alternatief? Als je iets niet zo best vindt, maar je noemt geen betere, dan zou het desondanks wel een relatief goede kunnen zijn.

3. Als je twijfelt over de beeldkwaliteit, dan heeft Blackvue nog een model DR900S met nog hogere resolutie. Die kost natuurlijk wel weer wat meer. En vergis je niet: de bestanden daarvan zijn natuurlijk ook weer groter. Dus je zult er een zo groot mogelijke kaart in moeten steken. En als je de beelden een keer van die kaart af wilt halen duurt dat allemaal weer wat langer. Maar zoals eerder gezegd, dat zal ws weinig nodig zijn (na de initiële ‘speelperiode’).

Het blijft een afweging van een aantal zaken: prijs, (beeld)kwaliteit, functies, afmetingen en wie weet vergeet ik nog wat.

Succes met je keuze. Laat ons weten wat het is geworden!

aangepast door Hippe lip
Geplaatst (aangepast)

Ik sluit me bij @Hippe lip aan, een dashcam moet zoveel mogelijk vastleggen in een zo hoog mogelijke kwaliteit. Dat is de reden dat ik de 900 heb gekocht in dual channel. Er zit een 256Gb kaartje in waardoor je zat kunt opnemen ook. Als ik zelf in de auto zit haal ik bestanden eruit terwijl ik rij met deze app. Als mijn vrouw onderweg is met de auto moet ik ze er later afhalen. Met een 16Gb kaartje zijn je bestanden na een uur opnemen (?) alweer overschreven met deze 4K camera.

Die app is een product dat NIET van Blackvue is maar veel makkelijker en sneller werkt. Ik heb de dashcams in beide auto's identiek ingesteld en kan snel verbinden en downloaden, daarna plaats ik ze gelijk door op YouTube.

Wel zo makkelijk...  En als je een dashcam duur vindt, heb je wel gelijk, maar een schade (deels) zelf moeten betalen omdat je je onschuld niet kunt bewijzen kost meer dan de camera. Zo redeneer ik en dan is het wel weer te doen. En, koop geen goedkope low-res cam, je hebt er helemaal niks aan, koop het beste dat je jezelf kunt veroorloven.

Hier een voorbeeld van een aanrijding:

aangepast door Ton van Hout
rearview shots toegevoegd
Geplaatst (aangepast)

@Ton van Hout Leuk idee om het meteen naar Youtube weg te schrijven. Ik had al eens uitgerekend wat een uurtje opnames van mijn DR750 aan opslagruimte kostte en liet het toen maar zitten... :shock:. Een uurtje gaat nog wel, maar daar heb je weinig aan. Ik kwam al snel op 2 TB of meer die voor een beetje serieuze opslag nodig is en als je dan kijkt wat dat voor investering kost (de NAS heb ik al).....

Bij jouw opnames op Youtube zit ook geluid en kennelijk heb je ze ‘openbaar’ opgeslagen. Jij zit er niet mee dat iedereen dan mee kan luisteren met wat je in de auto allemaal zegt? Daar kan toch ‘gevoelig materiaal’ tussen zitten, lijkt me.

Jammer dat er voor iOS niet zo’n app is als wat jij gebruikt. Stuurt die app het rechtstreeks naar Youtube? Dat gaat dan allemaal door jouw databundel? Ik las een tijd geleden van iemand die een scriptje had geschreven om de Blackvue via WiFi automatisch uit te lezen zodra de auto thuis is en de beelden dan op de NAS op te slaan. Dan heb je er geen omkijken naar. Dat zou jij ook kunnen doen. Ik ben alleen niet zo handig met het maken van die scriptjes. Kun je het dan ook meteen automatisch doorzetten naar Youtube?

aangepast door Hippe lip
Geplaatst

@Hippe lip Niet alles staat openbaar, deze wel en wat anderen. Verder vind ik het niet super dat iemand hoort wat ik zeg want alle 'classified' zaken zitten achter de 'verborgen' filmpjes.

Ik stuur ze handmatig door naar YT door mijn 4G-bundel die met zijn 42Gb per maand de limiet niet snel bereikt. BlackVue kan zelf op drie wifi hotspots naar de BV-cloud connecten/laden maar dan heb je idd maar iets van een paar Gb per maand en een paar views. Handiger is het om de filmpjes die je wilt bewaren handmatig naar je NAS weg te schrijven en die te bewaren, anders zie je door de bomen het bos niet meer. En of er een iOS versie van deze app is zou ik niet weten, er zal vast iets zijn of anders maakt iemand wel iets.

Geplaatst

Ik heb ook zo’n 750 maar dan voor en achter. De eerste maanden speel je er inderdaad wat mee, daarna vergeet je dat het er in zit. Tot je het een keertje echt nodig hebt natuurlijk. Ik heb al bijna een jaar niets noemenswaardst (?) meegemaakt. 

Geplaatst
Op 23-3-2020 om 19:02, Ton van Hout zei:

@Hippe lip Niet alles staat openbaar, deze wel en wat anderen. Verder vind ik het niet super dat iemand hoort wat ik zeg want alle 'classified' zaken zitten achter de 'verborgen' filmpjes.

Ik stuur ze handmatig door naar YT door mijn 4G-bundel die met zijn 42Gb per maand de limiet niet snel bereikt. BlackVue kan zelf op drie wifi hotspots naar de BV-cloud connecten/laden maar dan heb je idd maar iets van een paar Gb per maand en een paar views. Handiger is het om de filmpjes die je wilt bewaren handmatig naar je NAS weg te schrijven en die te bewaren, anders zie je door de bomen het bos niet meer. En of er een iOS versie van deze app is zou ik niet weten, er zal vast iets zijn of anders maakt iemand wel iets.

Zonde; het lijkt er op dat hier heel wat kinetische energie in warmte is omgezet.:-)

Geplaatst

Ik gebruik de Nextbase 522gw, voor en achter camera. Hoge resolutie, parkeerstand, en lekker klein. Bevalt prima. Voor- en achtercamera voor E 199,00.

Geplaatst
30 minuten geleden, Sigmasailor zei:

Zonde; het lijkt er op dat hier heel wat kinetische energie in warmte is omgezet.:-)

Om te compenseren voor het niet hoeven te schakelen/gas geven/remmen :)

Geplaatst
Op 26-3-2020 om 10:37, King Niro zei:

Ik gebruik de Nextbase 522gw, voor en achter camera. Hoge resolutie, parkeerstand, en lekker klein. Bevalt prima. Voor- en achtercamera voor E 199,00.

Die lijkt toch een stukkie groter (in de hoogte) dan die BlackVue. Dan kom ik toch snel in de problemen door minder uitzicht.

• 1 maand later...
Geplaatst

Heb vandaag ook een blackVue in mijn nieuwe Niro gebouwd . Zat in mijn vorige auto en andere auto ook . Heel mooi beeld en mooi klein . heb een 2ch versie dus achter en voor . In een uurtje zit hij er in . 

Voor de mensen die zelf willen inbouwen heb de voeding van de zekering van de ruitenwissers genomen die schakelt mee in en uit met het contact . 

Geplaatst
Op 9-5-2020 om 19:10, Bram E-Niro zei:

Voor de mensen die zelf willen inbouwen heb de voeding van de zekering van de ruitenwissers genomen die schakelt mee in en uit met het contact . 

Ik heb juist gekozen voor een lege aansluiting die permanent spanning voert. Zo kan ik ook eventuele parkeerschades opnemen. En het ding heeft me nog nooit een lege accu opgeleverd, ook niet na een paar dagen stilstand. Die Blackvue gaat in rust en fotografeert dan veel minder vaak, waardoor die dan zuiniger is.

Geplaatst
Ik heb juist gekozen voor een lege aansluiting die permanent spanning voert. Zo kan ik ook eventuele parkeerschades opnemen. En het ding heeft me nog nooit een lege accu opgeleverd, ook niet na een paar dagen stilstand. Die Blackvue gaat in rust en fotografeert dan veel minder vaak, waardoor die dan zuiniger is.

Heb ik nog even aan gedacht maar was bang dat de auto dan niet in slaap zou komen . Welke zekering heb je gebruikt ?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
11 uur geleden, Bram E-Niro zei:

Heb ik nog even aan gedacht maar was bang dat de auto dan niet in slaap zou komen . Welke zekering heb je gebruikt ?

Deze:

08B7AEF3-D49E-4DB7-8CA7-AD03BB0ED225.jpeg.f8d6bf927bfbd1eb9cfeadd6a90791ee.jpeg

Geplaatst

Ik heb voor de voeding van mijn dashcam in mijn Niro de dakverlichting genomen, eenvoudig te verwijderen en korte kabels ...

Geplaatst
Op 12-5-2020 om 13:07, Soulplayer zei:

Nee, spaar je die vijf tientjes. De zekeringaansluiting die ik aangaf is verder in de auto ongebruikt (nix op aangesloten) en geeft juist continu 12V. Daar heb je dus juist geen tussenaccuoplossing voor nodig. Nooit problemen mee gehad, zolang je maar wel die functie aan hebt staan waarmee je 12V accu automatisch bijgehouden wordt vanuit de rij-accu.

Geplaatst

Die PowerMagic is geen accu hoor! Dat is een systeem dat accuspanning meet en uitschakelt bij te lage spanning.
En kan daarnaast nog een timer doen, maar als de 12V uit de HV bijgevuld kan worden zou je dit idd niet nodig hebben. Dit is meer iets voor "reguliere" auto's.

Geplaatst
Op 15-5-2020 om 18:25, Bram E-Niro zei:

nu ook hierop aangesloten werkt inderdaad prima . 

Let wel op hoe je je camera instelt. Je hebt ook een BlackVue? Daarbij kan je instellen welk deel van het camerabeeld gebruikt wordt om de opnames in parkeerstand te starten. Ik merkte eerst dat die om de haverklap begon op te nemen als de auto op de oprit stond: hij zag van alles voorbij komen op straat.

Nu heb ik het bovenste deel van het beeld uitgeschakeld voor die functie en is het een stuk rustiger. Dat scheelt ws toch ook weer accugebruik?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...