Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

het lijkt erop dat we straks zelf de updates in kunnen voeren. Wel slim van Kia om dat zo te regelen.

http://update.kia.com/EU/EN/navigaionUpdate

Kennelijk hebben ze er voldoende vertrouwen in dat gebruikers het zelf kunnen. Zou het systeem inderdaad voldoende ‘fool proof’ zijn?

En nou niet allemaal meteen naar die site rennen, want het is ‘Coming soon’.

602DC207-5418-45D5-A039-4071C31EC3C5.thumb.jpeg.46c0ff11acb1e4b9182143d28a5ea29d.jpeg

aangepast door Hippe lip
Aanvulling
  • Like 1
Geplaatst

Mijn Volvo had dat ook. Kwestie van een lege USB stick in de computer, bestand erop downloaden en dan in de auto pluggen. Het systeem in de auto deed de rest. Was daarmee ook wel idiotproof.

• Haha 1
Geplaatst

Klopt, dat zal dus straks via de genoemde site dus gewoon officieel zelf kunnen. Overigens doet de dealer precies hetzelfde; ze hebben een server waar de laatste updates aangeleverd worden en zetten die ook op een usb stick om dit vervolgens te gebruiken voor alle auto's die langs komen voor een update. Het is geen rocket-science zullen we maar zeggen. Overigens is dit nog steeds relatief "old-school" er zijn genoeg merken die dit nu via een OTA oplossing aanbieden. Technisch gezien zou dit ook met Kia moeten kunnen die zijn uitgerust met het UVO systeem. Dan is zo'n update nog makkelijker uit te voeren (vergelijkbaar met update op je telefoon bijv.). 

Geplaatst

Gebruiken jullie echt nog het Kia systeem? Ik ben jaren geleden overgestapt op smart phone navigatie. Sinds mijn Outlander (7 jaar geleden een Pioneer systeem in gezet) al helemaal overgestapt op Apple Carplay. Zoveel makkelijke om een punt te vinden en altijd actueel (gratis!).

• Like 1
  • Confused 1
Geplaatst

Nee, ik gebruik het zelf niet; of soms, maar dan niet als navigatie. Als ik geen navigatie aan heb staan op een rit zie je vaak toch een (stuk van een) kaart. Daarop staat dan de lokale maximum snelheid en (als ik de update erin heb zitten) de werkelijke GPS-snelheid. Dat is natuurlijk ook wat waard.

Maar mijn vrouw gebruikt bijna altijd de ingebouwde navi. Qua gebruik (en inzicht :roll:) van de techniek zijn we elkaars tegengestelde. Als zij met de navi op haar iPhone eerst in moet stellen en het dan ook nog op CarPlay moet krijgen, vertrekt ze minstens een kwartier later. En als door een melding tussendoor die CarPlay kaart van het scherm verdwijnt kan ze die ws ook niet zo eventjes terug toveren. Dan moet ze eerst langs de kant gaan staan om dat uit te vinden. En dus gebruikt zij wél die ingebouwde navi. Voor haar de beste en stabielste oplossing. :cool:

• Haha 1
Geplaatst

Met deze updater worden niet alleen persé de maps bijgewerkt hé maar ook de firmware met mogelijke functionele verbeteringen of vernieuwingen.

Op dit moment gebruik ik de navigatie niet zoveel ivm Corona, maar normaal gesproken wel en soms maps via AA. Ik vind de navigatie van Kia (Tomtom) in de basis prettig en duidelijk werken en is mijn ervaring dat de flitsmeldingen en files goed en tijdig worden aangegeven. 80% van mijn ritten zijn woon-werk verkeer dus die route kan ik met mijn ogen dicht rijden maar vind het prettig om te weten hoe mijn routetijd verloopt en of er incidenten zijn.

Zolang Kia nog niet met widescreen AA support komt voel ik zeker nog niet de noodzaak om google maps/waze te gebruiken boven de eigen navigatie.

• Like 1
Geplaatst (aangepast)

@Renzo4000 TomTom? (heet nu HERE) Ik dacht dat de navi en kaarten van NAVTEQ zijn en dat enkel de live info (weer, file, fliters, POI zoeken) vanuit HERE komt.
Ik gebruik ook Waze meestal, maar de ingebouwde navi is niet slecht, zeker niet na de laatste update. Weergave van huidige weg, snelheid, en eerstvolgende situatie vind ik best prettig.

aangepast door jwv
  • Haha 1
Geplaatst (aangepast)

Kan het zijn dat die URL het niet meer doet?? 

aangepast door jeremy
Geplaatst
11 uur geleden, jwv zei:

Klopt, Europa is nu uit het menu gesloopt: http://update.kia.com/US/EN/Main

Maar ook die nog: Coming soon....

11 uur geleden, jwv zei:

Jammer maar helaas, denk steigerende dealers die vreesden klandizie mis te lopen..

Hmm, die service is toch gratis? Welke klandizie lopen ze dan mis?

• Confused 1
Geplaatst
1 uur terug, Hippe lip zei:

Maar ook die nog: Coming soon....

Hmm, die service is toch gratis? Welke klandizie lopen ze dan mis?

Update gebeurt alleen bij onderhoud van de auto bij officiele kia dealer. Als je de updates thuis kan doen ga je wel naar een goedkopere garage.

Geplaatst

Dat is gewoon onzin @tijdjes123; mijn dealer (Wassink Nijmegen) belde mij zelfs op dat er een update was en dat ik altijd langs kon komen om hem te laten updaten onder het genot van een bakkie koffie. 

Geplaatst
33 minuten geleden, tijdjes123 zei:

Update gebeurt alleen bij onderhoud van de auto bij officiele kia dealer. Als je de updates thuis kan doen ga je wel naar een goedkopere garage.

Mijn Niro is nog lang niet toe aan een beurt, maar ik kon bij Havik Groningen gewoon langskomen om de update te laten uitvoeren.

Geplaatst
18 minuten geleden, Renzo4000 zei:

Dat is gewoon onzin @tijdjes123; mijn dealer (Wassink Nijmegen) belde mij zelfs op dat er een update was en dat ik altijd langs kon komen om hem te laten updaten onder het genot van een bakkie koffie. 

Dan heb je geluk. Mijn dealer doet het alleen bij onderhouid.

• Sad 1
Geplaatst

@tijdjes123 ik denk eerder dat jij dan pech hebt niet? Ik heb dit overigens nog nooit meegemaakt dat dit alleen bij onderhoud kan ook niet bij andere dealers van andere merken die ik heb gereden. Dus ik zou jouw dealer daar op wijzen of lekker naar een andere dealer gaan. 

• Haha 1
Geplaatst
Op 14-5-2020 om 12:37, tijdjes123 zei:

Die snap ik niet. Voor welke dingen zou je dan naar een goedkopere garage gaan? Toch niet voor onderhoud, neem ik aan, want dan ben je je 7 jaar garantie toch kwijt? Die lange garantie (inclusief de bijbehorende voorwaarden) zijn nou juist de meesterzet van Kia. Zo houden ze hun klanten wel binnenboord.

Geplaatst (aangepast)
5 minuten geleden, Hippe lip zei:

Die snap ik niet. Voor welke dingen zou je dan naar een goedkopere garage gaan? Toch niet voor onderhoud, neem ik aan, want dan ben je je 7 jaar garantie toch kwijt? Die lange garantie (inclusief de bijbehorende voorwaarden) zijn nou juist de meesterzet van Kia. Zo houden ze hun klanten wel binnenboord.

Ik weet niet hoe het met garantie zit. Ik weet dat ik met mijn Private lease voor onderhoud niet naar Kia zelf mag voor onderhoud. Aan de andere kant als de leasemaatschappij over 4 jaar de auto moet verkopen gaat dat beter met nog 3 jaar garantie erop dan zonder garantie. Volgens mij zolang jij bij een bovag garage je onderhoud laat doen blijf je je garantie behouden.

aangepast door tijdjes123
Geplaatst

Hier ook via de leasemaatschappij  maar gaat gewoon naar de officiële dealer.  Dat geniet ook de voorkeur in het kader van de kennis van de voornamelijke technische aspecten van de hedendaagse auto's. Daarnaast gun ik het de lokale Kia dealer ook het onderhoud want op een leaseauto zit voor hun bijna geen marge en moeten ze het vooral van het onderhoud hebben.

Geplaatst
6 uur geleden, tijdjes123 zei:

Ik weet niet hoe het met garantie zit. Ik weet dat ik met mijn Private lease voor onderhoud niet naar Kia zelf mag voor onderhoud. Aan de andere kant als de leasemaatschappij over 4 jaar de auto moet verkopen gaat dat beter met nog 3 jaar garantie erop dan zonder garantie. Volgens mij zolang jij bij een bovag garage je onderhoud laat doen blijf je je garantie behouden.

Heb je het wel over een e-Niro? Ik zie niet in waarom je in hemelsnaam naar een andere garage zou gaan voor onderhoud, want dat onderhoud bij een EV kost geen drol. Daar valt dus weinig op te winnen, alleen maar op te verliezen, lijkt me.

• Haha 1
  • 2 weken later...
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...