Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Accu capaciteit gedegradeerd?

Ga naar de oplossing Opgelost door korsowito,

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb mijn e-Niro nu net een maandje. 
De eerste weken als ik de auto tot 100% vol had dan gaf de auto aan dat ik max 427km kon rijden (eco stand). Dit was ook het geval toen het zo heet was in NL (rond de 30 graden). 

Sinds een paar dagen is 100% alleen geen 427km meer maar rond de 370km. Ik ben nu in Frankrijk en heb op de weg hier naar toe voor het eerst fastchargers gebruikt. 

Is het mogelijk dat het gebruik daarvan (negatieve) invloed op de capaciteit van de accu heeft gehad? 

Ik weet dat temperatuur een verschil kan maken qua bereik echter tot de laatste dag in NL was 100% rond de 427km in eco. 
Nu hier in Frankrijk met minder warme (rond de 28 graden in de middag) dagen is het bereik dus teruggedrongen naar max 370km. 

Iemand een idee?

Geplaatst

Denk dat je gewoon flink hebt doorgereden waardoor je gem. verbruik wat hoger is . En met je gem. verbruik wordt je range bepaald .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Dat valt dus reuze mee!

Ik heb juist mijn rijstijl aangepast. 
Over 1100km heb ik een gemiddeld gebruik van 18,8kWh per 100km. 
Dit is inclusief dakkoffer en de auto volgeladen met tassen en kinderen. 

• Oplossing
Geplaatst

En hoe zit het met het landschap daar? Veel bergen waar je op en neer moest? Dat maakt ook uit. Denk niet dat je je druk hoeft te maken, als je nu daar paar dagen rondrijdt op de b wegen en je laadt weer naar 100% dan komt het wel goed denk ik. 

Geplaatst
En hoe zit het met het landschap daar? Veel bergen waar je op en neer moest? Dat maakt ook uit. Denk niet dat je je druk hoeft te maken, als je nu daar paar dagen rondrijdt op de b wegen en je laadt weer naar 100% dan komt het wel goed denk ik. 

Bergen valt wel mee denk ik je verdiend weer terug dmv regen omlaag . Voornaamste boosdoener is de dakkoffer , wat harder rijden en evt tegen wind .

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Geplaatst
4 uur geleden, Nick_2019 zei:

Het lijkt mij wel aardig te kloppen. als je 64 kWh hebt en je rijdt met 18,8 kWh per 100 km zou je zo'n 340km per lading moeten kunnen rijden.

Gelukkig geef je zelf het antwoord. ;)

Je accu is 64kw.

Je verbruik 18,8kwh per 100km. 

Je range: 64/18,8 x 100= 340. :)

Geplaatst
39 minuten geleden, JohanGM zei:

Gelukkig geef je zelf het antwoord. ;)

Wat bedoel je hiermee? @Nick_2019 is niet de oorspronkelijke vraagsteller en geeft precies dat antwoord dat jij daarna herhaalt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...