Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

De navigatie die in de Niro zit vind ik nou niet een hoogstaand product dus dan maar even de Carplay navigatie uitgeprobeerd, maar welke Tom Tom Go, Waze, Google Maps, Apple Maps. Flitsmeister.  Wat ik graag wil zien is de flitspalen en controles maar ook de snelheid en de huidige gereden snelheid Zo heeft de ene weer functies die de andere weer niet heeft zo werkt Waze goed alleen ziet er vind ik niet echt mooi maar heeft wel alle uit en Tom Tom Go is een maand gratis en dan moet je abonnement  nemen. Google Maps werkt wel naar behoren geeft niet alles weer in de map. Op dit moment gebruik ik Google Maps met flitsmeister, door op je IPhone een met opdrachten te werken kun je meteen als je Carplay gebruikt wordt automatisch de opdracht gestart van Google Maps en Flitsmeister zodat je de meldingen ook te zien krijgt, Ben eigenlijkbenieuwd welke jullie gebruiken?

Geplaatst

Bij langere rittjes (>10 km) gewoon de ingebouwde AVN met Live-Service geactiveerd, dus, geen kabeltje, alleen hotspot ...

Geplaatst

Ik heb TTGO en zeer tevreden over. Vind de rijbaan begeleiding erg prettig en duidelijk. Via google maps veel minder duidelijk. 

Verder flitspalen, etc aangegeven. Heb een jaar abbo.

Geplaatst

Ik gebruik ook TT go, net als wat Machlo zegt. Het is inderdaad aan te schaffen via de officiële site van hen, maar er zijn ook wel andere manieren om het op je telefoon te zetten.

kijk eens hier naar 

TomTom GPS Navigation v1.18.1 Build 2169 (Patched)

Geplaatst

Waze bevalt mij het beste. Even wennen, maar het zelf doorgeven van meldingen maakt hem actueel.

Geplaatst

Voorkeur voor Waze. Zeer up to date mbt nieuwe en aangepaste wegen. Ook flitspalen worden aangegeven. Draai je dan Flitsmeister op de achtergrond dan heb je twee prima systemen draaien waar de ingebouwde navigatie alleen maar van kan dromen. Bovendien: nog gratis ook. 

Geplaatst

Ik heb nog geen ervaring met de Kia Niro (levering volgende week vrijdag), maar wel jaren ervaring met Sygic. Absolute aanrader en met alle gevraagde opties. Diverse opties wel tegen aanvullende kosten. Zelfs zaken als dashcam, headup display, er cetera.

Geplaatst

Ik gebruik Waze, wellicht niet heel fraai ofzo maar dat boeit mij niet hij brengt mij feilloos naar waar ik moet zijn.

Zelfs zonder gesproken aanwijzingen prima te gebruiken (motor) 

Werkelijke snelheid, anticiperen op wijzigingen/files, geeft flitspalen aan en is nog eens gratis ook, nou wat wil je nog meer?

Geplaatst

Bij mij bevalt Wase icm Android Auto niet goed. Gisteren ijdens het navigeren met AA en Wase bleek dat de Kia Carkit functionaliteit niet werkte. Bij het overschakelen naar Kia was ineens het adresboek niet meer gekoppeld. Bij heropstart functioeerde ineens de navigatie niet meer. Dat laatste opgelost door een reset. 

De Kia navigatie neemt inderdaad vaak niet de eenvoudigste route. Dat is met een caravan erachter niet prettig.

Geplaatst

Dat is toevallig (of niet). Gisteren ook met Aa gereden en bij mij ook contacten niet meer gekoppeld. Stond uitgeschakeld in bluetooth instellingen, snapte niet hoe dat kwam. Had de link met AA nog niet gelegd

• 4 jaar later...
Geplaatst

Ik snap dit echt niet. Navigatie van Kia komt bij Here vandaan, en is van TOM TOM. (of een samenwerking.)

Maar waarom een dure auto met navigatie, een andere navigatie gebruiken op de telefoon.

Als het niet goed is zou iedereen hierop commentaar moeten geven totdat het werkt zoals iedereen het van andere leveranciers gewend is.

Als iedereen accepteert dat het niet functioneert en geen commentaar levert word het nooit hersteld.

Ik ga mijn motor navigatie toch niet tegen het raam plakken in een auto van € 52000,- met ingebouwde navigatie wat niet functioneert.

Als de klacht goed onderbouwd wordt is ZELFS kia bereid hier iets mee te doen.

Geplaatst

Hier een ex Sygic gebruiker, ervaring met Google maps, Waze, TomTom, Flitsmeister en sinds ik KIA rijder ben beperk ik me tot de huisnavigatie.

- Waze is simpel maar voldoet goed

- Google maps heeft superieure kaarten gebaseerd op satellietmapping

- TomTom is het meest gebruiksvriendelijk

- KIA navigatie (Here?) voldoet goed met af en rare hikjes. Voordeel is integratie met het infotainment systeem

Adri

Geplaatst (aangepast)

Ik sluit me bij de voorganger aan, zo dramatisch als sommigen beweren ervaar ik de KIA navigatie (Here) niet. Kom net terug uit Brugge, alle snelheid limieten en vertragingen (TomTom) prima weergegeven. 

aangepast door HenkM
Geplaatst

Ik heb de voorkeur om de ingebouwde navigatie te gebruiken. Maar ik vind het gewoon niet fijn werken. Je kunt instellen dat de POI op de kaart zichtbaar worden, dat werkt niet o.a.

Dus gebruik ik ook Apple Carplay met Waze, Kaarten, Google Maps, ANWB Onderweg en Maps.me. Allemaal hebben ze hun eigen voor- en nadelen, geen enkele is feilloos. Afgelopen week een week vakantie gevierd in Drenthe en veel geprobeerd met de verschillende navi-systemen. Ieder hebben ze een eigen interpretatie van navigeren. Heen en weer rijden met verschillende systemen, geeft ook verschillende routes.

Mijn vorige 2 autos (beide Peugeot 308 T9) waren uitgerust met ingebouwde TT navigatie. Dat werkte dus feilloos. Zeker ook in combinatie met snelheidsbordenherkenning. Ik had nooit problemen met die borden, altijd werd de correcte toegestane snelheid weergegeven. Maar om nu 20€ te betalen voor TT via ACP...

Geplaatst

Op de motor gebruik ik TomTom (rider 550), werkt incl. de live functies idd perfect. In America TomTom via app en wireless Carplay: ook perfect echter het is wel een batterij vreter voor de GSM.

In de KIA kom ik door de bot heen overal met het ingebouwde systeem.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...