Diederique Geplaatst 28 December, 2020 Geplaatst 28 December, 2020 Voor mij de eerste keer dat ik een Kia heb, een Rio4 dynamicPlus uit 2019. Mooie complete auto maar moet nog wel wennen aan alle systemen en mogelijkheden. Daarover heb ik een paar vraagjes: 1. Electrische ruitbediening: het valt mij op dat ik die alleen kan bedienen met de motor aan. Dus als ik parkeer en de motor heb uitgezet (keyless) middels de knop en daarna toch het raam iets meer open of dicht wil doen, moet ik eerst weer even starten....vervelend en onnodig lijkt me. Is dit anders in te stellen of doe ik iets niet goed? 2. StartStop systeem: lijkt bij mijn Rioniet te werken. Als ik stilsta bij een verkeerslicht en in zn vrij zie ik alleen een gele A op het instrumentenpaneel verschijnen. Zie ik iets over het hoofd? 3. Gordels: door de compacte middenarmsteun zijn de sluitingen moeilijk te bereiken, vooral als je een dikke jas aan hebt bv. Ik overweeg om gordelverlegers aan te schaffen maar twijfel of dat wel is toegestaan. Heeft iemand hier een idee over of is er een andere oplossing? 4. Automatische deurvergrendeling: heb ergens op het forum gelezen dat de dealer deze onklaar kan maken. Kan ik het zelf niet instellen? 5. Geluidskwaliteit radio: valt me erg tegen en is maar beperkt in te stellen. Wat is volgens jullie is de beste instelling? alvast bedankt voor de reacties, ben benieuwd! Quote
tijdjes123 Geplaatst 29 December, 2020 Geplaatst 29 December, 2020 1. Is als je motor uitstaat staat ook de stroom naar alles uit. Dus is logisch dat je ramen het dan niet doen. 2.Waarschijnlijk omdat het nu redelijk koud is werkt het niet. Bij mijn ceed werkt het ook niet altijd. Ook moet je wel een tijdje rijden alvorens het werkt. Quote
moto Geplaatst 29 December, 2020 Geplaatst 29 December, 2020 Het startstopsysteem werkt bij mij prima. Ik schakel het meestal uit. Vind het maar niks en betwijfel of het ergens goed voor is. De automatische deurvergrendeling is bij de dealer veranderd in een systeem dat ikzelf de deuren kan vergrendelen als ik dat wil. Quote
motorfanatic Geplaatst 29 December, 2020 Geplaatst 29 December, 2020 Ik vond de radio (DAP) juist een stuk beter klinken, als in mijn vorige Rio (3)! Niet zo,n hele dikke jas dragen, dat scheelt! Spreek uit ervaring! Dat gele @tje indrukken , dan schakel je start-stop systeem uit! Beter met die kou! Het scheelt zo weinig ,met die uitstoot, en het is beter voor de motor. Het staat hier al boven, maar als je de motor uit zet, kan je natuurlijk niet allerlei dingen laten werken, die veel stroom vragen! De accu zal dan snel worden ontladen. Als je de radio aanzet zonder dat de motor draait,krijg je de mededeling op het scherm, dat de accu zo leeg raakt! Veel plezier met deze mooie wagen, Ik heb er zelf ook een, maar dan een comfort uitvoering, bevalt prima! 93 0((( 9 Quote
Michel.F Geplaatst 30 December, 2020 Geplaatst 30 December, 2020 3. als de airo aan staan en blower op het voorraam wordt startstop overruled en krijg je een oranje cirkel mer een A, in dien je de blower op voorraam/ventilatie zet (1 standje terug) dan werk start stop systeem. Quote
Diederique Geplaatst 30 December, 2020 Topic Starter Geplaatst 30 December, 2020 Hartelijk dank voor jullie reacties! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.